abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:22:25 #1
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60118944
Hoi allemaal,

Komende week heb ik een capaciteitentest voor de opleiding Anesthesiemedewerker. Ik heb nog nooit zo'n test gemaakt, dus ik vroeg mij af of iemand kan vertellen wat ik kan verwachten? Wil me nl. zo goed mogelijk voorbereiden op alles.

bedankt!
"Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
pi_60118993
Je studeert Journalistiek en dit wordt je bijbaan?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:25:55 #3
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60119039
Nee... ik studeer journalistiek en dit wordt mijn nieuwe fulltime baan/studie
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:41:50 #4
105263 Litso
Interlectueel.
pi_60121107
Moet je even wachten tot clumsy_clown online is, die heeft 'm vorige week gedaan
Wat voor opleiding heb je hiervoor gedaan? (al in, wat is je niveau?)
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:46:04 #5
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60121220
HBO Journalistiek(bijna klaar), daarvoor havo. Qua zwaarte vind ik Journalistiek echt simpel dus dat zit iig wel goed, hoop zelfs dat Anesthesie pittiger is.
pi_60121583
Ik ben net terug van de volgende stap in de sollicitatieprocedure, heb net m'n gesprek gehad .

Bij welk ziekenhuis solliciteer je?

De capaciteitentest die ik heb gedaan zag er als volgt uit. Het is een toets op de computer, die uit 3 delen bestaat. Alle delen zijn meerkeuzevragen. Je krijgt voor ieder deel een bepaald aantal minuten (alles bij elkaar een uur) de tijd. Je kan op je scherm zien hoelang je nog hebt, en hoeveel vragen je nog te gaan hebt.

Het eerste deel was bij mij een instructie-volg-test. Eigenlijk komt het neer op begrijpend lezen. Je krijgt een stukje tekst over bijvoorbeeld hoe een kopieerapparaat werkt, en dan is de vraag 'wat moet je doen als het rode lichtje brandt?'. Dat kan je gewoon uit de tekst halen dus. De vraag eerst lezen en daarna de tekst werkt voor mij het beste. Dit was het makkelijkste deel.

Volgende deel is begrijpend lezen. Je krijgt een stukje tekst, waarna een stelling volgt. Jij moet besluiten of de stelling juist, onjuist, of niet te beantwoorden is. Soms zitten er strikvragen tussen, dus goed opletten. Dit deel was ook niet moeilijk, maar de tijd gaat sneller dan je denkt. Ik kwam wat tijd tekort hier, en heb 2 of 3 vragen niet kunnen beantwoorden. Was achteraf gezien geen enkel probleem, dus niet in de stress schieten als dit gebeurt.

Laatste deel was een rekendeel. Begint té simpel, wordt lastiger naarmate het vordert. Op het eind waren het breuk x breuk en kommagetal delen door kommagetal vragen . Je krijgt kladpapier (en anders om vragen), op een gegeven moment moet je daar gebruik van maken. Doen. Het zijn sommen die je in principe gewoon kan maken, zeker als je havo hebt gedaan. Enige lastige is dat je bij dit onderdeel vrij weinig tijd hebt vond ik, waardoor je niet alles uit kan rekenen.

De antwoorden die je goed hebt, die je fout hebt, die je niet hebt gemaakt, en de tijd die je nodig hebt gehad, worden door de computer gebruikt om tot een cijfer te komen. Ze gingen bij de test die ik maakte uit van een 3 als minimumgrens. Dit is dus geen cijfer zoals je normaal krijgt, anders zou een 3 wel bijzonder laag zijn . Het is een toets op MBO-niveau, dus in principe zou je 'm gewoon moeten kunnen halen. Wel doorwerken, de tijd in de gaten houden, en goed opletten.

Ik had een 9, 8 en 7, waar ze redelijk verbaasd over waren omdat ze het niet zo vaak zo hoog zien ofzo, en ik had maar 4 uur geslapen en een paar vragen gemist .
pi_60121594
Jeetje, wat een lang antwoord .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:32:05 #8
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60122261
Heb bij het Erasmus MC in Rotterdam gesolliciteerd. Ok, die eerste twee delen maak ik me dan geen zorgen over. Tekstbegrip was ik altijd wel goed in. Dat rekenen, hmm dat is wel weer ff geleden. Zal het weer eens doorlezen haha. jeetje breuken delen is echt lang geleden

Bedankt voor de info!
pi_60123159
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:32 schreef psy_icon het volgende:
Heb bij het Erasmus MC in Rotterdam gesolliciteerd. Ok, die eerste twee delen maak ik me dan geen zorgen over. Tekstbegrip was ik altijd wel goed in. Dat rekenen, hmm dat is wel weer ff geleden. Zal het weer eens doorlezen haha. jeetje breuken delen is echt lang geleden

Bedankt voor de info!
Hé, gezellig, wie weet worden we klasgenoten .

Die Van der Sluis is best ok, gewoon gezellig praatje mee maken.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:18:28 #10
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60123361
Haha ja laten we het hopen. Ga vanavond wel ff wat sommetjes doen om weer ff het gevoel te krijgen. Moet donderdag om 8.00 er zijn.
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:55:37 #11
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60161240
Test gehaald!

slotje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: