Ik denk dat ik het idee maar vergeet en uren lang op internet ga speuren.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dit bestaat sinds de komst van internet niet meer.
Zie ook => Het grote "Last Minute"-topic [2]
Ik zou niet uren achtereen op internet gaan speuren. Veel sites geven toch dezelfde deals door. Een verstandiger strategie is om een aantal goede sites te bookmarken en deze verspreid over een aantal dagen herhaaldelijk te bezoeken. De aanbiedingen kunnen namelijk per dag en soms zelfs per uur wijzigen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:08 schreef warmbloedig het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het idee maar vergeet en uren lang op internet ga speuren.
Daarvoor hoef je echt niet naar Schiphol. Je kunt dat bij elk willekeurig reisbureau boeken.quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:19 schreef ukga het volgende:
@ts-er
ik weet niet of je dicht bij schiphol woont. Ik was der vandaag om en enkeltje kreta te zoeken. Bij Arke/holland international, sudtours en neckermannreizen (ziiten alledrie naast elkaar) hadde ze wel leuke vakanties over zag ik(zon zee en strand vaanties). Veel reizen waren voor de volgende dag.
mssn de moeite waard om ff te kijke?
Ik heb het al opgegeven en heb een hotel geboekt in Praag. We gaan met een zuinige diesel, dus het kost geen drolquote:Op woensdag 16 juli 2008 00:19 schreef ukga het volgende:
@ts-er
ik weet niet of je dicht bij schiphol woont. Ik was der vandaag om en enkeltje kreta te zoeken. Bij Arke/holland international, sudtours en neckermannreizen (ziiten alledrie naast elkaar) hadde ze wel leuke vakanties over zag ik(zon zee en strand vaanties). Veel reizen waren voor de volgende dag.
mssn de moeite waard om ff te kijke?
Dit idee komt uit de jaren '80 en '90. Toen kon je inderdaad op de bonnefooi naar Schiphol gaan en goedkoop vliegen op onverkochte stoelen en stoelen van reizigers die niet kwamen opdagen. Ik meen dat er toen zelfs een speciale balie was waar je jezelf kon aanmelden voor dergelijke last minutes.quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:33 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat op Schiphol koopjes te halen zouden zijn.
Helaas hebben alle luchtvaatmaatschappijen een aantal jaren geleden ingezien dat het economisch aantrekkelijker is om op de laatste dag voor vertrek één ticket voor bijvoorbeeld 1500 euries te verkopen dan 5 voor de prijs van 300 euries per stuk. Helaas helaas helaas!quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:33 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Op het laatste moment een goedkoop los ticket zonder accommodatie kopen op Schiphol is al helemaal geen optie; dan betaal je gewoon de hoofdprijs, want wie zou er op het laatste moment per se ergens heen willen? Precies, de zakenreiziger, en die kan je flink uitmelken.
Dat is het enige nadelige effect van de budgetairliners, want juist die hebben deze wijziging in denken ingevoerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:05 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Helaas hebben alle luchtvaatmaatschappijen een aantal jaren geleden ingezien dat het economisch aantrekkelijker is om op de laatste dag voor vertrek één ticket voor bijvoorbeeld 1500 euries te verkopen dan 5 voor de prijs van 300 euries per stuk. Helaas helaas helaas!
klopt ja, je had toen een last minute balie. Daar kon je dan 24 uur rondhangen om vervolgens voor 500 gulden naar de Antillen ofzo te vliegen (toen echt een koopje). Ken mensen die dat gedaan hebben, jaren 90quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:27 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit idee komt uit de jaren '80 en '90. Toen kon je inderdaad op de bonnefooi naar Schiphol gaan en goedkoop vliegen op onverkochte stoelen en stoelen van reizigers die niet kwamen opdagen. Ik meen dat er toen zelfs een speciale balie was waar je jezelf kon aanmelden voor dergelijke last minutes.
Het is uiteraard mogelijk om last minute tickets op schiphol te kopen. De inzet van de TS was echter dat dit 'vet goedkoop' te regelen is. Wat was ongeveer het prijsverschil van jouw reis met de normale prijs van die reis?quote:
En wat voor prijzen praat je dan over?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |