abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 21:20:32 #1
21746 Budah
He who is awake
pi_60106489
Ik heb flink wat houtwerk in mijn huis dat jaren geleden door mijn vriendin en ik mooi rood is geverfd. Het was toen een haastklus en het rood zijn we zat, dus we willen het nu goed overdoen (nu met wit )

Om de huidige verf en de onderliggende verflagen te verwijderen zie ik op het moment drie opties:

- Schuren met de schuurmachine
- Met een verfstripper warm föhnen en afkrabben
- Met afbijt behandelen en afkrabben

We zijn op zoek naar de beste (lees: tijdefficiënte) manier om de verf te verwijderen. Wat zijn jullie adviezen.

Extra relevante informatie:

- We hebben huisdieren, als afbijt echt vreselijk giftig is, is dat geen optie
- De deuren zijn niet egaal, maar hebben vlakken, vrijwel identiek aan:

[ Bericht 0% gewijzigd door Budah op 14-07-2008 21:39:15 ]
product of a hippy/rocker upbringing
  maandag 14 juli 2008 @ 22:18:24 #2
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60108034
fohn en verfkrabber gaat t snelste, maar waarom wil je de deuren kaal maken en dan weer opnieuw gronden en lakken?
Op die foto heb je dat rood al gegrond, dus is het me niet duidelijk waarom alles eraf moet.

Wat ik zou doen is nu schuurapparaat erop, nog een keer gronden (zonder verdunnen!) en daarna zijdeglans aflakken.

En btw op wit zie je sneller spleten en scheurtjes in de lak, en zie je minder snel oneffenheden (bij hoogglans zie je dit beter)
Bij een donkere kleur zie je sneller oneffenheden en minder snel scheurtjes net omgekeerd
pi_60110025
Met schuren krijg je ze niet kaal, afbijt is behoorlijk giftig.

Na het krabben schuren, vullen en herhalen tot het glad is.

(wel de huisdieren alsnog de dieren uit de buurt houden natuurlijk)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 01:36:13 #4
21746 Budah
He who is awake
pi_60112490
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:18 schreef bierzuipert het volgende:
fohn en verfkrabber gaat t snelste, maar waarom wil je de deuren kaal maken en dan weer opnieuw gronden en lakken?
Op die foto heb je dat rood al gegrond, dus is het me niet duidelijk waarom alles eraf moet.
Das niet mijn deur, maar ter illustratie van het type
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:18 schreef bierzuipert het volgende:
En btw op wit zie je sneller spleten en scheurtjes in de lak, en zie je minder snel oneffenheden (bij hoogglans zie je dit beter)
Bij een donkere kleur zie je sneller oneffenheden en minder snel scheurtjes net omgekeerd
Dank voor de tips, ik ga toch voor wit
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Met schuren krijg je ze niet kaal, afbijt is behoorlijk giftig.

[ afbeelding ]

Na het krabben schuren, vullen en herhalen tot het glad is.

(wel de huisdieren alsnog de dieren uit de buurt houden natuurlijk)
Thanks, adviseer je ook dit merk föhn?
product of a hippy/rocker upbringing
pi_60113631
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 01:36 schreef Budah het volgende:

Thanks, adviseer je ook dit merk föhn?
Het merk op het plaatje is puur toeval hoewel ik net zie dat wij dezelfde hebben. Het was volgens mij de goedkoopste die ze hadden en hij doet wat hij moet doen, al twee huizen lang. Ik heb er geen klachten over.
pi_60113731
Nog niet zolang in de handel volgens mij maar heb wel al veel positieve ervaringen gehoord: Ultra verfstripper van alabastine. Niet zo giftig als afbijt, niet fohnen maar wel effectief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')