Ik ben gewoon gewend dat als er met 'bijgeleverd' word geadverteerd dat het er or physiek bij zit.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef Herald het volgende:
zie het als leermomentje, neem als de volgende PC wordt geen HP/Dell/Acer
Nee, geen goed idee, tenzij je tijd teveel hebt en die wil opvullen. Zie voor uitleg mijn andere post.quote:Zit een stikker aan de zeikand.. goed idee.
Ehm, zo moeilijk is het niet om Windows vista home premium oem te downloaden hoor.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Fritztiaan het volgende:
FAIL !
Tenzij je een OEM kan downloaden (succes)
Je hebt een OEM licentie, derhalve werkt jouw OEM-key niet op een Home/Prof, Home/Business/Ultimate
Moeilijk? Nee.. kleine kans? Jaquote:Op maandag 14 juli 2008 16:45 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ehm, zo moeilijk is het niet om Windows vista home premium oem te downloaden hoor.
De vraag is of mijn key ook werkt.
Maar daar gaat het de fuck niet om.
Als het goed is heb ik een 'geheime' partitie waar ie op staat..
Daar gaat het niet om.. ik wil gewoon het orginele schijfje, die 'bijgeleverd' zou zijn maar niet is.
Pre installed wil ik niet vergelijken met bijgeleverd, maar dat zal aan mij liggen.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Moeilijk? Nee.. kleine kans? Ja
En als jij een originele schijf wilt verwijs ik je door naar de winkel of naar Microsoft om alsnog een schijfje op te laten sturen.
Volgens mij staat er namelijk nergens bij dat je een fysiek medium krijgt. Alleen dat het bijgeleverd wordt, en dat is gebeurt. Geen reden tot klagen![]()
in elke respectabele pc winkel kan je om ook gewoon kopen......quote:Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef mschol het volgende:
je kan bij MS gewoon een cdtje aanvragen hoor
http://www.microsoft.com/(...)ermedia/default.mspx
Dat jij en macquote:Op maandag 14 juli 2008 16:53 schreef jpg97 het volgende:
Ga huilen bij de fabrikant of bij Microsoft hmmkay?
Waar maak je je druk om?
Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:17 schreef Fritztiaan het volgende:
Nee, dat heb je goed begrepen. Waar ze op doelen met bijgeleverd is die verborgen partitie, waarmee je Windows opnieuw kan installeren op jouw pc.
Als je bedoelt dat je een OEMversie kan kopen, als je hardware in diezelfde winkel op hetzelfde moment koopt, heb je gelijk. Anders ga je een beetje voorbij aan de definitie van OEMquote:Op maandag 14 juli 2008 17:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
in elke respectabele pc winkel kan je om ook gewoon kopen......
Dit betekent concreet dat je geen losse OEM-software kan kopen.quote:Original Equipment Manufacturer (OEM) is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product om in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. OEM komt vooral voor in de computerindustrie.
Is het noodzakelijk om een DVD aan te maken, of kan je ook vanuit de verborgen partitie herstellen? Vanuit mijn ervaring geldt het laatste eigenlijk altijd.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.
Volgens mij kan dat wel hoor. Gewoon de corporate downloaden, die pakt volgens mij ook die OEM keys (want dat zijn volgens mij ook gewoon corporate keys).quote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Fritztiaan het volgende:
FAIL !
Tenzij je een OEM kan downloaden (succes)
Je hebt een OEM licentie, derhalve werkt jouw OEM-key niet op een Home/Prof, Home/Business/Ultimate
Het is wél bijgeleverd, alleen niet in de vorm die jij verwachtte.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef BasOne het volgende:
Ik ben gewoon gewend dat als er met 'bijgeleverd' word geadverteerd dat het er or physiek bij zit.
Niet dat 'bijgeleverd' betekent dat je zelf een kopie moet maken, dan mogen ze er ook wel gratis lege roms bij doen, want die moet je dan ook kopen.
Ahum, knijp je handjes maar dicht.quote:Pc koste wel bijna 1000 euro, verwacht je toch een beetje service..
Er staan genoeg OEMs op internet hoor.quote:
Vaak wel, maar niet altijd.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:25 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat wel hoor. Gewoon de corporate downloaden, die pakt volgens mij ook die OEM keys (want dat zijn volgens mij ook gewoon corporate keys).
OEMS zijn ondervertegenwoordigd, simpelweg omdat het niet interessant is om aan te bieden. Over het algemeen pakt de downloader een Retail versie.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:27 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er staan genoeg OEMs op internet hoor.
hoe moet dat dan?quote:Op maandag 14 juli 2008 17:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.
Laat ik het dan zo zeggen: bij mij werkte het laatst wel. Een corporate gedownload en gewoon de key op de sticker op de kast ingegeven. Was een key van HP, geen enkel probleem.quote:
met opstarten F8 rammen, en 'advanced recovery options 'create recovery disc'quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |