abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 16:26:34 #1
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60099623
Nu heb ik een maand of 2 geleden een nieuwe pc gekocht (Wheeee )

En nu zat ik van de week alle boekjes, cd's etc uit te zoeken en te reorganiseren.. en ik besefte me ineens...

Waar de fuck zijn de cd's/dvd's van windows en al die andere 'bijgeleverde software'

Nergens te vinden, alle dozen weer overhoop gehaald, noppes, nada, niete, niets, ikke bellen.... vraag onze helpdesk -_-
Wtf helpdesk, ik heb dat ding bij jullie gekocht, ik wil die schijven, staat toch geadverteerd? "bijgeleverde" software, niet pre geinstaleerde software?...
Nee moet u bij de helpdesk zijn...

Ja... helpdesk .50ct per minuut ammehoela...
E-mailen...

"Het klopt inderdaad dat al een langere tijd géén CD’s bij sommige typen computers wordt geleverd, maar wel altijd een herstelmethode op een verborgen partitie op de harde schijf staat waarmee u de computer weer in originele staat kan brengen. Hoe u deze aanspreekt staat beschreven in de handleiding."
Met groet bla

WTF.....HALLOOOOOOHOOOOOOO "BIJGELEVERDE SOFTWARE" ?? ja? capice?

"Er staat nergens dat u recht hebt op losse installatiemedia bij een Legitieme Windows installatie. Dit kunt u ook bij Microsoft zelf nagaan. Alvorens u de partities verwijderd adviseren wij u om vanuit windows hersteldisks aan te maken dan kunt u wanneer het misgaat de recovery partitie weer terugzetten."

Windows Vista home kost wel 300 Euro ja, die gratis bij pc had moeten zitten -_-
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 14 juli 2008 @ 16:32:41 #2
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60099789
oh.. als antwoord op laatste bericht.

"Er staat ook nergens dat ik recht heb op hulp van een helpdesk, en wat blijkt, ik krijg ook geen hulp
Next step, Tros Radar en Kassa.
Met onvriendelijke groet bla "

Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  maandag 14 juli 2008 @ 16:33:27 #3
3767 Herald
Come get some
pi_60099809
zie het als leermomentje, neem als de volgende PC wordt geen HP/Dell/Acer
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_60099878
En daarom; gewoon een ISO van internet trekken. Je hebt een legale key (als het goed is ) op zoeen stickertje zitten, dus dan mag dat .
  maandag 14 juli 2008 @ 16:40:38 #5
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60099995
FAIL !

Tenzij je een OEM kan downloaden (succes )

Je hebt een OEM licentie, derhalve werkt jouw OEM-key niet op een Home/Prof, Home/Business/Ultimate
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
  maandag 14 juli 2008 @ 16:40:39 #6
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60099997
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef Herald het volgende:
zie het als leermomentje, neem als de volgende PC wordt geen HP/Dell/Acer
Ik ben gewoon gewend dat als er met 'bijgeleverd' word geadverteerd dat het er or physiek bij zit.

Niet dat 'bijgeleverd' betekent dat je zelf een kopie moet maken, dan mogen ze er ook wel gratis lege roms bij doen, want die moet je dan ook kopen.

slindenau
Verdomt, idd.
Zit een stikker aan de zijkant.. goed idee.
Maar dan nog, stelletje matennaaiers.

Pc koste wel bijna 1000 euro, verwacht je toch een beetje service..
Laboro te salutante
  maandag 14 juli 2008 @ 16:41:47 #7
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60100039
quote:
Zit een stikker aan de zeikand.. goed idee.
Nee, geen goed idee, tenzij je tijd teveel hebt en die wil opvullen. Zie voor uitleg mijn andere post.
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
Peace out homies
  maandag 14 juli 2008 @ 16:45:19 #8
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60100128
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Fritztiaan het volgende:
FAIL !

Je hebt een OEM licentie, derhalve werkt jouw OEM-key niet op een Home/Prof, Home/Business/Ultimate
Ehm, zo moeilijk is het niet om Windows vista home premium oem te downloaden hoor.

De vraag is of mijn key ook werkt.

Maar daar gaat het de fuck niet om.

Als het goed is heb ik een 'geheime' partitie waar ie op staat..
Daar gaat het niet om.. ik wil gewoon het orginele schijfje, die 'bijgeleverd' zou zijn maar niet is.
Laboro te salutante
pi_60100307
je kan bij MS gewoon een cdtje aanvragen hoor
http://www.microsoft.com/(...)ermedia/default.mspx
  maandag 14 juli 2008 @ 16:53:13 #10
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_60100322
Ga huilen bij de fabrikant of bij Microsoft hmmkay?
Waar maak je je druk om?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 14 juli 2008 @ 16:57:38 #11
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60100469
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:45 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ehm, zo moeilijk is het niet om Windows vista home premium oem te downloaden hoor.

De vraag is of mijn key ook werkt.

Maar daar gaat het de fuck niet om.

Als het goed is heb ik een 'geheime' partitie waar ie op staat..
Daar gaat het niet om.. ik wil gewoon het orginele schijfje, die 'bijgeleverd' zou zijn maar niet is.
Moeilijk? Nee.. kleine kans? Ja

En als jij een originele schijf wilt verwijs ik je door naar de winkel of naar Microsoft om alsnog een schijfje op te laten sturen.

Volgens mij staat er namelijk nergens bij dat je een fysiek medium krijgt. Alleen dat het bijgeleverd wordt, en dat is gebeurt. Geen reden tot klagen
Peace out homies
  maandag 14 juli 2008 @ 17:15:58 #12
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60100924
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:57 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

En als jij een originele schijf wilt verwijs ik je door naar de winkel of naar Microsoft om alsnog een schijfje op te laten sturen.

Volgens mij staat er namelijk nergens bij dat je een fysiek medium krijgt. Alleen dat het bijgeleverd wordt, en dat is gebeurt. Geen reden tot klagen
Pre installed wil ik niet vergelijken met bijgeleverd, maar dat zal aan mij liggen.
Laboro te salutante
  maandag 14 juli 2008 @ 17:17:22 #13
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60100956
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef mschol het volgende:
je kan bij MS gewoon een cdtje aanvragen hoor
http://www.microsoft.com/(...)ermedia/default.mspx
in elke respectabele pc winkel kan je om ook gewoon kopen......
Laboro te salutante
  maandag 14 juli 2008 @ 17:17:27 #14
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60100959
Nee, dat heb je goed begrepen. Waar ze op doelen met bijgeleverd is die verborgen partitie, waarmee je Windows opnieuw kan installeren op jouw pc.
Peace out homies
  maandag 14 juli 2008 @ 17:18:33 #15
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60100982
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:53 schreef jpg97 het volgende:
Ga huilen bij de fabrikant of bij Microsoft hmmkay?
Waar maak je je druk om?
Dat jij en mac gebruikt kan ik niet helpen.
Laboro te salutante
  maandag 14 juli 2008 @ 17:19:35 #16
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60101013
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:17 schreef Fritztiaan het volgende:
Nee, dat heb je goed begrepen. Waar ze op doelen met bijgeleverd is die verborgen partitie, waarmee je Windows opnieuw kan installeren op jouw pc.
Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.
Laboro te salutante
  maandag 14 juli 2008 @ 17:20:43 #17
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60101032
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:17 schreef BasOne het volgende:

[..]

in elke respectabele pc winkel kan je om ook gewoon kopen......
Als je bedoelt dat je een OEMversie kan kopen, als je hardware in diezelfde winkel op hetzelfde moment koopt, heb je gelijk. Anders ga je een beetje voorbij aan de definitie van OEM
quote:
Original Equipment Manufacturer (OEM) is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product om in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. OEM komt vooral voor in de computerindustrie.
Dit betekent concreet dat je geen losse OEM-software kan kopen.
Peace out homies
  maandag 14 juli 2008 @ 17:22:17 #18
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60101062
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:19 schreef BasOne het volgende:

[..]

Recovery dvd kan je aanmaken.. of beter gezegd, recovery 3 dvd, die je zelf mag kopen.
Is het noodzakelijk om een DVD aan te maken, of kan je ook vanuit de verborgen partitie herstellen? Vanuit mijn ervaring geldt het laatste eigenlijk altijd.
Peace out homies
pi_60101126
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Fritztiaan het volgende:
FAIL !

Volgens mij kan dat wel hoor. Gewoon de corporate downloaden, die pakt volgens mij ook die OEM keys (want dat zijn volgens mij ook gewoon corporate keys).
pi_60101142
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef BasOne het volgende:
Ik ben gewoon gewend dat als er met 'bijgeleverd' word geadverteerd dat het er or physiek bij zit.

Niet dat 'bijgeleverd' betekent dat je zelf een kopie moet maken, dan mogen ze er ook wel gratis lege roms bij doen, want die moet je dan ook kopen.
Het is wél bijgeleverd, alleen niet in de vorm die jij verwachtte.
Je hebt een PC gekocht.
Bij de PC zit software. De software staat op de harde schijf.

'Bijgeleverd' klinkt inderdaad wel alsof het er los bijgeleverd is, maar da's dus nie zo.
quote:
Pc koste wel bijna 1000 euro, verwacht je toch een beetje service..
Ahum, knijp je handjes maar dicht.
Als jij precies dezelfde PC had willen hebben met de software op een losse DVD erbij, had je méér betaald.

Die verborgen partitie is een uitkomst voor 98% van de mensen die zo'n PC aanschaffen. Het herinstalleren is namelijk een kwestie van minuten en gaat volledig automatisch, niet van uren handmatig werk.

Dat is al jáááren zo; XP had dat ook.
Als je dat niet wilde had je een losse PC en een losse Vista moeten kopen.
Dan was je meer geld kwijt geweest. M.a.w. dat losse DVDtje is wel verkrijgbaar, maar daar hangt een ander prijskaartje aan.
pi_60101171
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:57 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Er staan genoeg OEMs op internet hoor.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 14 juli 2008 @ 17:31:19 #22
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60101261
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:25 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat wel hoor. Gewoon de corporate downloaden, die pakt volgens mij ook die OEM keys (want dat zijn volgens mij ook gewoon corporate keys).
Vaak wel, maar niet altijd.
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:27 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Er staan genoeg OEMs op internet hoor.
OEMS zijn ondervertegenwoordigd, simpelweg omdat het niet interessant is om aan te bieden. Over het algemeen pakt de downloader een Retail versie.

Ik zie op FTD zeer weinig OEM versies van programma's. Nu heb je natuurlijk ook Bittorent. Zal het vast wel opstaan, maar de verhouding is niet in het voordeel van de OEMversie
Peace out homies
  maandag 14 juli 2008 @ 17:35:59 #23
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_60101362
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:19 schreef BasOne het volgende:

[..]

hoe moet dat dan?
pi_60101485
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:31 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Vaak wel, maar niet altijd.
Laat ik het dan zo zeggen: bij mij werkte het laatst wel. Een corporate gedownload en gewoon de key op de sticker op de kast ingegeven. Was een key van HP, geen enkel probleem.
  maandag 14 juli 2008 @ 17:42:17 #25
75049 BasOne
Spaceship!
pi_60101505
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:35 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

hoe moet dat dan?
met opstarten F8 rammen, en 'advanced recovery options 'create recovery disc'
Laboro te salutante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')