abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60097193
Vorige delen:

Wie is FOK!'s beste Groundhopper?
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 2
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 3
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 4
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 5
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 6
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 7
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 8
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 9
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 11
Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 13

Merk nu pas dat ik het vorige deel vol heb gemaakt, dus hier deel 14............vrijwilligers voor een nieuwe ranglijst zijn ook welkom!

Ik heb er nu 3 bij: Saitama Stadium, Ompisch Stadion Tokyo en Big Eye Stadium in Oita. Foto`s en verhalen komen weer als ik terug ben.

[ Bericht 57% gewijzigd door DRD op 14-07-2008 15:00:58 ]
pi_60098436
Leuk topic dit. Hieronder mijn lijst. Oude/niet meer bestaande stadions of stadions die -- sinds ik er ben geweest -- dusdanig verbouwd zijn dat ze niet herkenbaar meer zijn heb ik niet meegerekend (zoals het oude Webley, De Meer, etc)

Nederland
01. Ajax - ArenA
02. Cambuur - Cambuur Stadion
03. De Graafschap - De Vijverberg
04. Excelsior - Woudestein
05. FC Den Bosch - De Vliert
06. FC Dordrecht - GN Bouw Stadion
07. FC Eindhoven - Jan Louwers Stadion
08. FC Emmen - Unive Stadion
09. FC Groningen - Euroborg
10. FC Twente - Arke Stadion
11. FC Utrecht - De Galgenwaard
12. FC Volendam - Kras Stadion
13. FC Zwolle - Oosterenk Stadion
14. Feyenoord - De Kuip
15. Go Ahead Eagles - Adelaarshorst
16. Helmond Sport - De Braak
17. Haarlem - Haarlem Stadion
18. MVV - De Geusselt
19. NAC - Rat Verlegh Stadion
20. NEC - De Goffert
21. PSV Eindhoven - Philipsstadion
22. RBC Roosendaal - Vast & Goed Stadion
23. RKC Waalwijk - Mandemakers Stadion
24. SC Heerenveen - Abe Lenstra Stadion
25. Sparta - Het Kasteel
26. Telstar - Sportpark Schoonenberg
27. TOP Oss - Heesen Yachts Stadion
28. Veendam - Lange Leegte
29. Vitesse - Gelredome
30. VVV Venlo - De Koel
31. Willem II - Willem II Stadion
32. Olympisch Stadion Amsterdam

Belgie
33. Racing Genk - Cristal Arena

Duitsland
34. Borussia Dortmund - Signal Iduna Park
35. Allemania Aachen - Tivoli

Engeland
36. Manchester United - Old Trafford
37. Exeter City - St. James Park

Spanje
38. FC Barcelona - Camp Nou
39. Espagnol - Olympisch Stadion (zonder wedstrijd)

Verenigde Staten
40. Hawaii - Aloha Stadium

Japan
41. Oita Trinita - Big Eye
42. Gamba Osaka - Banpaku Stadium
43. JEF United - Fukuari
44. Roasso Kumamoto - KKWing Stadium

Korea
45. Busan I'Park - Asiad Stadium (zonder wedstrijd)
pi_60099819
Hierbij nog een paar foto's:

Oita:

Banpaku Osaka:

Fukuari Chiba:

Hawaii - Aloha Stadium:

(David Beckham)

Busan:

Dortmund:

Exeter:

(Delete deze post maar als het teveel foto's zijn)
  maandag 14 juli 2008 @ 19:16:59 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60103384
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:33 schreef captaintokyo het volgende:
Hierbij nog een paar foto's:

(Delete deze post maar als het teveel foto's zijn)
Nooit teveel foto's! Erg gaaf.
pi_60124859
+1 Heesen Yachts Stadion - TOP Oss

Nederland
1. Amsterdam Arena - Ajax
2. Willem II-stadion - Willem II
3. Mandemakers-stadion - RKC Waalwijk
4. Heesen Yachts Stadion - TOP Oss

Engeland
1. Stamford Bridge - Chelsea

Spanje
1. Estadio Mestalla - Valencia C.F.

Ierland
1. Dalymount Park - Bohemian F.C.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60125089
Augustus gaat een topmaand voor mij worden.
pi_60137462
Waar ga je op af?

Ik wil in elk geval nog naar een aantal stadions in Argentina
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60137691
5x Zweden (Goteborg, Orebro, Norrkoping, Stockholm, Vasby)
3x Nederland (Eindhoven, Almere, Volendam)
2x Belgie (Moeskroen, Genk)
1x Frankrijk (Valenciennes)

dat is augustus voor mij..

edit: Eindhoven is komende zaterdag al trouwens.
pi_60137722
Moeskroen is een leuke club, is alleen wel een eindje tuffen voor je
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:13:15 #11
38799 vitazz
Dat ben ik..
pi_60138751
Heb er ook weer 3 stadions bij:

141 Mommsenstadion Berlijn
142 Olympiastadion Berlijn
143 Poststadion Berlijn

Deze maand komt het DSB stadion in Alkmaar er denk ik nog in ieder geval bij.
Niet ouwehoeren!!
pi_60139470
Dit seizoen het nieuwe stadion van Den Haag voor mij de enige uitbreiding in het lijstje van de Nederlandse Eredivisie.
pi_60147309
+1 Kobe Wing (HOME) Stadium. Kobe Vissel - Yokohama Marinos 1-0.
sumostadions tellen niet.........dus nog eentje te gaan (zondag) en dan zit een geweldige vakantie er bijna op

al een vrijwilliger voor de ranglijst? is toch wel een student die nu 3 maanden zomervakantie heeft en van ellende niet weet wat ie moet doen?
pi_60147468
Is het waard om naar San Siro te gaan zonder dat er een wedstrijd is?
pi_60147991
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoewel ik er zelf nog niet geweest ben hoor ik van anderen dat dat inderdaad de moeite waar is.
pi_60148540
Mijn planning:

26-07: Afscheidswedstrijd Jaap Stam in Zwolle
Stadion heb ik vorig jaar ook al gezien bij Zwolle - AGOVV, maar toen was er pas 1 tribune klaar.

En in augustus mijn eerste wedstrijden in Engeland!
09-08: Crystal Palace - Watford
10-08: Tottenham Hotspur - AS Roma (waarschijnlijk)
12-08: Charlton Athletic - Yeovil Town
16-08: West Ham United - Wigan Athletic (nog geen kaarten geregeld, maar moet denk ik wel lukken)
pi_60158824
quote:
Ja, heb ik ook gedaan. Ook zonder publiek erg imponerend
pi_60160252
quote:
Ja, erg leuk stadion. Het oogt alleen erg oud.
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:55:11 #19
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_60169383
Komende dagen de programma's van Duitsland en België eens verder doorspitten om te kijken of er nog wat interessants tussen zit.
Stadions van Bielefeld en Paderborn op 9 augustus (beide DFB Pokal) staan al genoteerd in mijn agenda.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  donderdag 17 juli 2008 @ 17:22:45 #20
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_60170040
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:29 schreef Batflyer het volgende:
Mijn planning:

16-08: West Ham United - Wigan Athletic (nog geen kaarten geregeld, maar moet denk ik wel lukken)
Alleen via Wigan lijkt me als non-member zijnde.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_60222211
46. Jan Louwers Stadion (FC Eindhoven).
pi_60323232
+3
- Nissan Stadium, Yokohama
- Olympisch Stadion, Helsinki
- Finnair stadion, Helsinki.

Foto's + verhalen volgen waarschijnlijk vanavond!
pi_60323293
Hopelijk komt er dit seizoen weer eens iets bij.
pi_60375258
+1 Oosterenk Stadion - FC Zwolle

Nederland
1. Amsterdam Arena - Ajax
2. Willem II-stadion - Willem II
3. Mandemakers-stadion - RKC Waalwijk
4. Heesen Yachts Stadion - TOP Oss
5. Oosterenk Stadion - FC Zwolle

Engeland
1. Stamford Bridge - Chelsea

Spanje
1. Estadio Mestalla - Valencia C.F.

Ierland
1. Dalymount Park - Bohemian F.C.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60501850
Jullie hadden nog een lang verslag van Japan te goed. Bij deze........
Mijn zomervakantie in 2008 was in Japan. Mijn zus heeft daar vanaf januari tot gisteren gewoond en dan heb je een heel mooi excuus om die kant op te gaan.

116: Saitama Stadium, Urawa Red diamonds - FC Tokyo 2-0.
Mijn zus had kaartje geregeld voor deze derby. Mijn eerste Japanse (en aziatische) wedstrijd. Uiteraard (oals bij alle wedstrijden) m'n Nederlands elftal shirt aan. Japanners dragen allemaal (man / vrouw, jong / oud) hun clubkleuren. Mijn oranje springt er dan lekker uit. Buiten het stadion zijn ze stil, netjes en beleefd zoals overal. Maar eenmaal binnen gaan ze tekeer zoals je Japnners nooit los ziet gaan. Springen, zingen, vlaggen zwaaien. Hoewel het indrukwekkend is en van een volume waar geen enkele Nederlandse club aan kan tippen, is het toch nog steeds over georganiseerd.

Buiten bij het eten staan ze netjes in de rij en is de grond schoon, vergelijk dat eens met het voorplein van de kuip, een half uur voor de aftrap.

De vlag is uiteraard ook mee (en ja, ik heb een kort geschoren kop en compleet afgetrapte schoenen op deze foto........)

De binnenkant van het stadion (en een beetje een beeld van hoe de Jappanners juichen na de 2-0).

117: Olympisch Stadion, Tokyo.
Helaas zonder wedstrijd, maar dit is toch een "must see". Hoewel ik sintelbanen verafschuw, hou ik op de een of andere manier van Olympische stadions. Ze hebben iets bijzonders, een bepaalde geschiedenis en grootte die ze indrukwekkend maakt. Hier is jaarlijks de finale van de wereldbeker, maar de spelen zijn zoveel malen groter. Tokyo probeert trouwens de spelen van 2016 binnen te halen, met een geweldig plan, waaronder een nieuw stadion op de plaats waar mijn zus heeft gewoont (dus eigenlijk vind ik dat ik die over 8 jaar al gratis mag meetellen ).

De bak straalt iets machtigs uit. Hoewel het heel simpel en beton is, kreeg ik hier kippenvel, en dat heb ik niet vaak meer in stadions. Alles klopte gewoon perfect.

Een stukje van de skyline van Tokyo met het stadion

118: Stadium Big Eye (heeft nu ook een sponsor naam), Oita.
Toen ik m'n ticket had geboekt, wist ik dat ik hierheen moest. Om de een of andere manier trekt dit stadion mij. En het is inderdaad uniek, ondanks de atletiekbaan, waardoor je ver weg zit. Het dak vergoed alles en ik denk dat ik meer daarnaar heb gekeken, dan naar de wedstrijd (Oita Trinita - Urawa Red Diamonds 2-0). Ook ben ik hier een andere Nederlander tegengekomen die ook op fok! zit. Wel bizar, het is een uitwedstrijd met een treinreis van minstens 6 uur (Tokyo-Oita), en toch zijn er meer dan 4.000 uitsupporters aanwezig. Kunnen we in Nederland veel van leren.

Het geweldige dak in Otia

Japanse "Ultra's" (die mij nog weg wilden sturen........terwijl je en kop groter bent en Japanners sowieso niets durven te doen. ERg lachwekkend)

Een sumo stadion telt niet, maar wil ik jullie toch niet onthouden. Hoewel het maar 10.000 bezoekers kon hebben, is het fasicnerend om zo'n sport een keer te zien. Dit stadion staat in Nagoyo, heb het stadion (buitenkant) in Tokyo ook gezien. Verder nog honkbal gezien in Hiroshima en twee stadions, waaronder 1 WK stadion, vanuit de trein, maar dat is niet echt groundhoppen.

Het sumo stadion in Nagoya.

119: Kobe Wing Stadium.
Na 3,5 uur sumo kijken in Nagoya verveelde ik me zo, dat ik toch voetbal moest zien die dag. Kobe is "maar" 2 uur met de trein, dus waarom niet. Het Wing (of nu Home) stadium is het enige in Japan wat echt in een wijk lag. Heb een gratis kaartje voor Kove Vissel - Yokohama Marinos (1-0) gekregen van een Engelsman. Omdat ik weer in m'n NL shirt liep (altijd doen in het buitenland!) sprak hij me aan. Hij had 8 seizoenskaarten via z'n eigen voetbalclub en was blij kaartjes kwijt te raken.

Een stadion tussen bebouwing in plaats van op een afgelegen vlakte.

Eindelijk een keer dicht op het veld zitten, en nog gratis ook!

Kaartjes in japan (de goedkoopste) kosten tussen de 1500 en 3000 yen, dat is tussen de 9 en 20 euro. Prima te doen dus, en Japan is helemaal niet zo duur (alleen het vliegen) als gedacht.

120 Nissan Stadium, Yokohama.
Het stadion van de finale van het WK, en mijn laatste van de vakantie. Mooie afsluiter dus. Heb zelfs een Australisch meisje zover gekregen om met me mee te gaan naar deze wedstrijd (en ja, mijn volgende vakantie wordt waarschijnlijk Australië.....1+1=2).
Een beetje een lege sfeerloze bak in een voorstad van Tokyo. Yokohama verloor kansloos van Kashima met 0-2, en deze wedstrijd was voor mij typerend voor 4 wedstrijden Japans voetbal. Gigantische sfeer en fanatisme op de tribunes, maar een beroerd spel.

Groot doek bij de opkomst van de spelers over je hoofden

Altijd en overal

Conclusie Japan
Het niveau is gewoon slecht, wat iedereen (Engelsen die in Japan wonen, Japanners zelf of europeanen die een wedstrijd daar gezien hebben) ook mogen beweren, het is allemaal kutvoetbal. Alle clubs kunnen echt niet meedraaien in de eredivisie. Het is één groot fouten festival, de buitenlanders die er rondlopen gedragen zich als vedetten en zijn te beroerd om te werken.

De sfeer is geweldig. Voetbal is een familiesport, mannen, (prachtige) vrouwen en kinderen gaan allemaal kijken, in clubkleuren. En iedere club heeft zijn "ultra's" die wel voor sfeer zorgen. Maar die gasten willen wel heel erg graag op Europeanen lijken, in plaats van hun eigen stijl te ontwikkelen. Daardoor is het lachwekkend en typsich Japans tegelijkertijd. Ze zullen nooit negatief zijn tegenover de scheidsrechter of de tegenstander.

Dankzij het WK zijn de stadions (waar ik ben geweest) allemaal hypermodern. En dat is niet de ideale manier waarop ik een wedstrijd wil beleven. En als de racistische Japanners (want dat zijn ze, ze beschouwen zichzelf als ubermenschen t.o.v. de rest van de wereld) dan ook nog moeilijk gaan doen als je in een fanatiek vak wilt staan (of probeert het uitvak in te glippen), dan ben je blij dat je Nederlander bent en af en toe schijt aan bepaalde dingen hebt.

Nee, geef mij maar gewoon een bouwvallig oud stadion, met 2.000 europeanen op de tribune die het spel wel begrijpen en waar een hoger niveau wordt neergelegd.

Next stop: Moskou, eind augustus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')