abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 juli 2008 @ 00:40:11 #26
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60236501
Waar lees je uberhaupt dat iemand hier kleinkaliber voor watjes vindt overigens? Ik zeg zelfs een paar reacties eerder dat .22 een van mijn meest geschoten kalibers is.
pi_60241502
quote:
Op zondag 20 juli 2008 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
Daarvoor neem ik een klein mesje, niet een combat knife.

Jullie kunnen ook met een klein kaliber knallen. Maar nee, dat vinden de wapenfreaks voor watjes. Het moet minstens .45 zijn, minimaal.
.45 is voor wannabe wapenfreaks. Als je er echt bij wilt horen moet je toch minimaal met .460 komen anders sta je helemaal alleen in een hoekje.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 21 juli 2008 @ 21:08:29 #28
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_60253175
Kleine mesjes zijn het gevaarlijkst. Kijk maar naar de UK. Gelieve al uw scherpe voorwerpen af te geven, u gaat niet door start, u ontvangt geen 20.000,--
  FOK!fotograaf dinsdag 22 juli 2008 @ 13:14:44 #29
145146 Andyy
pi_60266808
Invoer nepwapens groeit explosief
quote:
felgekleurde neppistolen kunnen zonder problemen worden meegenomen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 15:27:52 #30
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 13:28:31 #31
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60359732
Een voorproefje van mijn laatste foto-sessie:

  zondag 27 juli 2008 @ 22:07:59 #32
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_60384956
Ziet er netjes uit Wheelgunner, wanneer kunnen we meer verwachten?
  maandag 28 juli 2008 @ 07:08:32 #33
46960 StefanP
polemicist
pi_60389439
Ik ben op reis dus maar wat stock foto's.




Maar dan met een bajonet en zonder sling.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 28 juli 2008 @ 10:18:22 #34
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60391143
Hier nog een paar:











Het gaat dus om een Glock 21 (.45acp) en een Remington 597 (.22lr)
  maandag 28 juli 2008 @ 10:57:39 #35
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_60391773
Vooral die Mossberg en Glock zijn prachtig!

Je woont tegenwoordig niet in NL? Want sommige van die wapens kun je in NL volgens mij als particulier niet verkrijgen.

En wat hebben die wapens gekost (als ik mag vragen)?
  maandag 28 juli 2008 @ 12:32:33 #36
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60393501
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Vooral die Mossberg en Glock zijn prachtig!

Je woont tegenwoordig niet in NL? Want sommige van die wapens kun je in NL volgens mij als particulier niet verkrijgen.

En wat hebben die wapens gekost (als ik mag vragen)?
Ik woon in Nederland en ben sportschutter, dus heb een verlof voor die wapens.

De Glock was tegen de 700 nieuw en de Remington 250.
  FOK!fotograaf maandag 28 juli 2008 @ 13:59:05 #37
145146 Andyy
pi_60395284
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:57 schreef von_Preussen het volgende:
Vooral die Mossberg en Glock zijn prachtig!

Je woont tegenwoordig niet in NL? Want sommige van die wapens kun je in NL volgens mij als particulier niet verkrijgen.

En wat hebben die wapens gekost (als ik mag vragen)?
hoezo niet ?
zo lang ze maar niet vol automatisch zijn en een loop hebben die lang genoeg is mag het
  maandag 28 juli 2008 @ 14:04:57 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60395398
quote:
Op maandag 28 juli 2008 07:08 schreef StefanP het volgende:
Ik ben op reis dus maar wat stock foto's.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar dan met een bajonet en zonder sling.
Jij neemt geweren mee op reis?
pi_60405016
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:59 schreef Andyy het volgende:

[..]

hoezo niet ?
zo lang ze maar niet vol automatisch zijn en een loop hebben die lang genoeg is mag het
Er komt wel iets meer bij kijken dan enkel een lange loop en niet volauto. Kaliber, discipline etc etc
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  maandag 28 juli 2008 @ 21:36:50 #40
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60405209
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:28 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Er komt wel iets meer bij kijken dan enkel een lange loop en niet volauto. Kaliber, discipline etc etc
Maar zeg nou zelf, daar zijn niet zoveel restricties op. Bijna alle gangbare kalibers zijn toegestaan als ze verschoten kunnen worden op een van je schietbanen. Ook de lengtebeperkingen vallen wel mee.

Ik heb ook zelden over gezeur gehoord mbt disciplines, vooral omdat er bijna overal wel een discipline voor is.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:09:20 #41
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_60428345
@Wheelgunner, thanks voor de extra plaatjes. Waarom heb je eigenlijk voor een .45 ACP gekozen, i.p.v. de “gewone” 9mm?

Hoewel ik enige kennis heb van vuurwapens, heb ik toch nog een hele handel met newbee-vragen. Mischien kunnen jullie mij daarbij helpen.

Als ik een wapenvergunning wil aanvragen, moet ik dan naar de gemeente en dan gaan ze mijn achtergrond (strafblad e.d.) bekijken?

En moet ik dan nog een soort van test doen, net zoals bij zeg maar een rijbewijs?

Mag je ook zonder vergunning op een schietbaan met het vuurwapen van iemand anders schieten?

Hoe gaat zo’n hele procedure van de aanschaf van een vuurwapen (laten we zeggen een pistool) in z’n werk?

Weet iemand mischien ook een goede site waar allemaal van dit soort info overzichtelijk is weergegeven?
  FOK!fotograaf dinsdag 29 juli 2008 @ 21:36:03 #42
145146 Andyy
pi_60428971
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:09 schreef von_Preussen het volgende:

Als ik een wapenvergunning wil aanvragen, moet ik dan naar de gemeente en dan gaan ze mijn achtergrond (strafblad e.d.) bekijken?
VOG aanvragen bij de gemeente ja.
quote:
En moet ik dan nog een soort van test doen, net zoals bij zeg maar een rijbewijs?
je moet 1 jaar lang op een vereniging zitten, kluis hebben en 17/18 ? schietbeurten per jaar maken minimaal, maar volgens mij geen test.
quote:
Mag je ook zonder vergunning op een schietbaan met het vuurwapen van iemand anders schieten?
ja

[/quote]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:49:44 #43
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60429301
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:09 schreef von_Preussen het volgende:
@Wheelgunner, thanks voor de extra plaatjes. Waarom heb je eigenlijk voor een .45 ACP gekozen, i.p.v. de “gewone” 9mm?
Ik had al een tijdje een 9mm gehard, en wilde eens wat anders proberen. Ondanks dat het een zwaarder kaliber is vind ik .45acp ook rustiger schieten.

Helaas is het wel erg duur, daarom ga ik ook een tijdje minderen met de hobby en mijn wapens verkopen. Het was dus echt de laatste foto-sessie voorlopig
quote:
Hoewel ik enige kennis heb van vuurwapens, heb ik toch nog een hele handel met newbee-vragen. Mischien kunnen jullie mij daarbij helpen.

Als ik een wapenvergunning wil aanvragen, moet ik dan naar de gemeente en dan gaan ze mijn achtergrond (strafblad e.d.) bekijken?

En moet ik dan nog een soort van test doen, net zoals bij zeg maar een rijbewijs?

Mag je ook zonder vergunning op een schietbaan met het vuurwapen van iemand anders schieten?

Hoe gaat zo’n hele procedure van de aanschaf van een vuurwapen (laten we zeggen een pistool) in z’n werk?

Weet iemand mischien ook een goede site waar allemaal van dit soort info overzichtelijk is weergegeven?
Je moet dus lid worden van een erkende schietvereniging, die zijn in de meeste steden en dorpen wel te vinden. Om lid te mogen worden moet je in ieder geval een Verklaring Omtrent Gedrag aanvragen, en de meeste verenigingen kennen een proeftijd.

Je eerste jaar schiet je met verenigingswapens, wapens die alle leden kunnen gebruiken. Je koop munitie op de club en maakt schietbeurten. In eerste instantie natuurlijk onder begeleiding, maar later zelfstandig wanneer je hebt aangetoond competent te zijn met vuurwapens.

Als je minimaal 1 jaar volledig lid bent geweest en minimaal 18 schietbeurten hebt gemaakt kun je een eigen wapen gaan kopen.

Dat wapen koop je bij een van de verschillende wapenhandels in het land, of particulier van een andere sportschutter. Wanneer je de info van het gewenste wapen hebt, vul je de juiste formulieren in en gaat daarmee naar je vereniging. Wanneer zij het dan eens zijn met je keuze en je geschikt achten, vullen ze het formulier verder in en ga je daarmee naar de afdeling Bijzondere Wetten bij je lokale politie.

Bij je eerste wapen houden ze dan een uitgebreid antecedenten onderzoek en als je dus geen strafblad hebt krijg je een tijdje later je vergunning (verlof) met bijlage met daarop het door jouw uitgekozen wapen. Met die papieren ga je naar de verkoper en haal je je wapen op.

In je eerste verlofjaar mag je 1 wapen bezitten, daarna tot en met 5 of meer wanneer je kunt aantonen dat je het echt nodig hebt voor competitie. Maar dan moet je dus wel heel veel schieten en ook deelnemen aan veel wedstrijden.

Elk jaar moet het verlof verlengd worden en daarvoor moet je natuurlijk lid blijven van je vereniging en minimaal 18 schietbeurten per jaar maken. Ook moet je een degelijke kluis hebben voor je wapens met daarin of daarbij een aparte kluis voor munitie.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:03:12 #44
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_60429697
Heren, bedankt voor de informatie, ik ga eens kijken wat hier in de buurt mogelijk is.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:15:39 #45
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60430033
Zeker doen, is een leuke hobby

Je moet er wel wat tijd en centen voor over hebben, maar als dat geen probleem is, is het zeker de moeite waard. Kosten kun je ook zelf laag houden door niet bij een hele dure vereniging te gaan schieten en bijvoorbeeld vooral kleinkaliber te schieten natuurlijk.
pi_60493290
quote:
Op maandag 28 juli 2008 21:36 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar zeg nou zelf, daar zijn niet zoveel restricties op. Bijna alle gangbare kalibers zijn toegestaan als ze verschoten kunnen worden op een van je schietbanen. Ook de lengtebeperkingen vallen wel mee.

Ik heb ook zelden over gezeur gehoord mbt disciplines, vooral omdat er bijna overal wel een discipline voor is.
Je zegt het zelf ook al, gangbare kalibers. 22wmr 500 S&W 50 AE. Er zwerven er rond in Nederland door onoplettend gedrag van bwers.
enkelloops shotgun??? waar schrijf je die onder weg? Kleiduif? Zal moeilijk worden.

Dan de semi autowapens die zijn omgebouwd vanauit vololauto. Deze moesten voor 2005 op een verlof staan. Daarna moeten ze fabrieksaf semi auto zijn.

Zomaar een paar extra regeltjes. Wat ik wilde zeggen, het is niet eenvoudig als "een lange loop en semi auto en dan mag je alles hebben"
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:37:16 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60493462
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:27 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf ook al, gangbare kalibers. 22wmr 500 S&W 50 AE. Er zwerven er rond in Nederland door onoplettend gedrag van bwers.
enkelloops shotgun??? waar schrijf je die onder weg? Kleiduif? Zal moeilijk worden.

Dan de semi autowapens die zijn omgebouwd vanauit vololauto. Deze moesten voor 2005 op een verlof staan. Daarna moeten ze fabrieksaf semi auto zijn.

Zomaar een paar extra regeltjes. Wat ik wilde zeggen, het is niet eenvoudig als "een lange loop en semi auto en dan mag je alles hebben"
Das waar,

Ik ken trouwens wel verschillende mensen met een enkeloops (pomp en auto) shotgun op verlof, maar ook dat ze afgewezen werden inderdaad.

Het ziet er ook naar uit dat Dynamic Shotgun steeds meer geaccepteerd aan het worden is, dat is wel prima.
pi_60496145
Het lijkt me wel een leuke discipline :-)
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_60504080
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:49 schreef Wheelgunner het volgende:

Je moet dus lid worden van een erkende schietvereniging, die zijn in de meeste steden en dorpen wel te vinden. Om lid te mogen worden moet je in ieder geval een Verklaring Omtrent Gedrag aanvragen, en de meeste verenigingen kennen een proeftijd.

Je eerste jaar schiet je met verenigingswapens, wapens die alle leden kunnen gebruiken. Je koop munitie op de club en maakt schietbeurten. In eerste instantie natuurlijk onder begeleiding, maar later zelfstandig wanneer je hebt aangetoond competent te zijn met vuurwapens.

Als je minimaal 1 jaar volledig lid bent geweest en minimaal 18 schietbeurten hebt gemaakt kun je een eigen wapen gaan kopen.

Dat wapen koop je bij een van de verschillende wapenhandels in het land, of particulier van een andere sportschutter. Wanneer je de info van het gewenste wapen hebt, vul je de juiste formulieren in en gaat daarmee naar je vereniging. Wanneer zij het dan eens zijn met je keuze en je geschikt achten, vullen ze het formulier verder in en ga je daarmee naar de afdeling Bijzondere Wetten bij je lokale politie.

Bij je eerste wapen houden ze dan een uitgebreid antecedenten onderzoek en als je dus geen strafblad hebt krijg je een tijdje later je vergunning (verlof) met bijlage met daarop het door jouw uitgekozen wapen. Met die papieren ga je naar de verkoper en haal je je wapen op.

In je eerste verlofjaar mag je 1 wapen bezitten, daarna tot en met 5 of meer wanneer je kunt aantonen dat je het echt nodig hebt voor competitie. Maar dan moet je dus wel heel veel schieten en ook deelnemen aan veel wedstrijden.

Elk jaar moet het verlof verlengd worden en daarvoor moet je natuurlijk lid blijven van je vereniging en minimaal 18 schietbeurten per jaar maken. Ook moet je een degelijke kluis hebben voor je wapens met daarin of daarbij een aparte kluis voor munitie.


Hier loop ik een willekeurige wapenzaak in en sta ik 5 minuten later buiten met een 10-gauge shotgun, een AR15 of om het even dan ook wat voor badass gun... op de schietbaan zijn begeleiding en vraagstukken over mijn competentie nonexistent en bij het lezen dat je in NL een verzoek ter goedkeuring van jewapenkeuze bij een schietclub moet halen, moet ik echt heel hard lachen. I feel your pain om door al die bureaucratische bullshit te moeten gaan
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:07:56 #50
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_60505221
Hier kunnen we ons nog gelukkig prijzen dat er nog wat kan. Kijk eens in de UK hoe het daar geregeld is. Die lui zijn er pas erg aan toe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')