abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 01:39:06 #1
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_60088485
Aangezien al mijn vrienden onder de duim zitten bij de vrouw en ik de enige single ben wil ik eens kijken of alleen op vakantie gaan niks is. Heb al wat rondgezocht hier op het forum en zag dat veel mensen het aanraden om alleen te gaan. Maar goed, dat zijn 'standaard'-bestemmingen als azie, australie, amerika etc..

Nu wil ik heel graag naar kroatie, slowakije, bulgarije etc. die kant uit. Kon er weinig van terug vinden over mensen die daar alleen zijn geweest. Dus vroeg me af of er hier iemand is die daar alleen is geweest? Ben al eerder op vakantie geweest naar Hongarije, Slowakije, Kroatie etc. dus ik weet wat ik kan verwachten qua taal en qua mensen.

Maar goed, wat ik me dus ook afvraag: wat doe je nou de hele dag als je daar in je uppie zit? Ik wil vooral naar oosteuropa voor de mensen, niet voor de bezienswaardigheden (want die zijn er niet bijzonder veel).

Volgend punt is dat ik max. 10 dagen wil gaan, en de meeste verhalen die ik heb gelezen is van mensen die minimaal een maand gaan en dan is het natuurlijk eenvoudiger om je aan te passen aan het land lijktme? Of is dat geen obstakel? Zag dat http://www.labyrinth.nl/ vakanties organiseert o.a. naar kroatie, maar veel mensen op dit forum raden dat af en zeggen je moet alleen gaan.

Nu lijkt me dat wel super om eens in mn uppie op vakantie te gaan, maar ja voor hetzelfde geld zit je daar en is er geen zak te beleven Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_60088959
kijk eerst welke landen je wilt zien, kijk wat je precies wilt doen en hoe gemakkelijk dat allemaal te bereiken is, want dat is meestal het grootste probleem als je alleen bent. Of neem je een auto mee? In dat geval zal het allemaal niet zo'n probleem zijn
pi_60089071
Kijk eerst Hostel en Hostel II maar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_60089101
quote:
Op maandag 14 juli 2008 03:34 schreef Geerd het volgende:
  maandag 14 juli 2008 @ 08:00:07 #5
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_60089462
quote:
Op maandag 14 juli 2008 03:34 schreef Geerd het volgende:
Zo'n spannende vakantie zal nou ook weer niet de bedoeling zijn...
pi_60089498
Ik zou met een vriend op vakantie gaan maar die werd ontslagen en had dus geen geld ineens :S dus ben toen alleen naar salou afgereisd. Was prima te doen als je maar makkelijk met iemand contact maakt dan is er niet zo heel veel aan de hand en leer je zat nieuwe mensen kennen
Gr Ralph
pi_60108684
Als je je een dag of 10 wilt vermaken zou ik niet snel naar meerdere verschillende landen gaan. Uit eigen ervaring kan ik je zeker Roemenië aanbevelen. Voor ca 250 euro vlieg je er naartoe met Lufthansa of Skyeurope. Boekarest is een zeer bijzondere stad, je kan naar de Oostzeekust voor wat zon en strand en de bergen in voor vampiers en kastelen. Mensen zijn er zeer vriendelijk (zeker ten opzichte van Tsjechië of Hongarije) en je kunt er vrij makkelijk rondreizen.

Dat er geen bezienswaardigheden in oostelijk Europa zijn, is natuurlijk een zeer groot misverstand. Je kent ze wellicht alleen niet. Koop een goede reisgids en je zult zien dat er minstens net zo veel te zien is als in de landen die je al kent.

Kijk eens in => Alleen op vakantie...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:59:21 #8
104963 ETA
European Travel Author
pi_60112016
http://www.gapadventures.com/destination_guide/overview/Europe

voor wat meer avontuurlijke reiziger en je bent tenminste niet alleen, het is altijd met een groep mensen die overal vandaan kunnen komen, geeft wel een extra dimensie aan een trip.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_60127965
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:43 schreef DutchTrain het volgende:
Als je je een dag of 10 wilt vermaken zou ik niet snel naar meerdere verschillende landen gaan. Uit eigen ervaring kan ik je zeker Roemenië aanbevelen. Voor ca 250 euro vlieg je er naartoe met Lufthansa of Skyeurope. Boekarest is een zeer bijzondere stad, je kan naar de Oostzeekust voor wat zon en strand en de bergen in voor vampiers en kastelen. Mensen zijn er zeer vriendelijk (zeker ten opzichte van Tsjechië of Hongarije) en je kunt er vrij makkelijk rondreizen.

Dat er geen bezienswaardigheden in oostelijk Europa zijn, is natuurlijk een zeer groot misverstand. Je kent ze wellicht alleen niet. Koop een goede reisgids en je zult zien dat er minstens net zo veel te zien is als in de landen die je al kent.

Kijk eens in => [Discussie] Alleen op vakantie...
Ik neem aan dat je de zwarte zeekust bedoelt..
Voor een goeie nachtrust mag je mij wakker maken, want ik slaap nogal slecht....
pi_60137268
Zwarte Zee inderdaad. Alhoewel de Oostzee ook erg leuk is om naar toe te gaan (Jurmala bijvoorbeeld)
pi_60137305
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 00:59 schreef ETA het volgende:
http://www.gapadventures.com/destination_guide/overview/Europe

voor wat meer avontuurlijke reiziger en je bent tenminste niet alleen, het is altijd met een groep mensen die overal vandaan kunnen komen, geeft wel een extra dimensie aan een trip.
nadeel is dan weer dat het veel te duur is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')