En als ze dat zeggen bedoelen ze aardappelen.quote:Op maandag 14 juli 2008 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
Patatten kan wel trouwens. Dat zeggen ze in Vlaanderen (en 'friet' ook), en ik zou toch willen voorstellen dat we in dezen meegaan met de Vlamingen.
Patat met suikervrije mayo van de natuurwinkel. En een gesnipperd uitje, vanzelfsprekenderwijs.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:30 schreef NoCigar het volgende:
En als ze dat zeggen bedoelen ze aardappelen.
Patat in dit land is meer iets voor de RTL4-kijker die zijn maaltijden bereid met zakjes en poedertjes uit dat énige kookprogramma van Unilever, "lekker met patatjes en frietsaus'.
Waar jouw wieg gestaan heeft hebben ze trouwens wél weer goede friet, Claudia. Ik snap niet dat je die bocht uit de Randstad kunt waarderen!quote:Op maandag 14 juli 2008 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Patat met suikervrije mayo van de natuurwinkel. En een gesnipperd uitje, vanzelfsprekenderwijs.
Ja, de patat hier is vrij slecht, in ieder geval wel bij mij in de buurt. Ik eet dan ook zelden patat. (Zelf heb ik geen frituurpan.)quote:Op maandag 14 juli 2008 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar jouw wieg gestaan heeft hebben ze trouwens wél weer goede friet, Claudia. Ik snap niet dat je die bocht uit de Randstad kunt waarderen!
Het kan me ook weinig schelen, maar als het echt moet dan wil ik me wel uitspreken voor de benaming van patat. Het klinkt vettig, omdat goede patat ook smeuiïg ís. En iedereen die iets anders vindt, moet dood. Uiteraard.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:38 schreef LXIV het volgende:
En eigenlijk kan ik me helemaal niet zo druk maken om dat hele friet-patat verhaal. Wat mij betreft noemt iedereen zijn pommes hoe hij zelf wil. Al blijft patat me vettig en bleek in de oren klinken.
Ik neem mee:quote:Op maandag 14 juli 2008 12:56 schreef mane het volgende:
Gellius, heb je nog boektips voor de vakantie?
Het kan je weinig schelen, nochtans moet iedereen die een andere mening is toebedaan wél dood. Gellius en Claudia riepen ook al iets van die strekking.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:56 schreef mane het volgende:
[..]
Het kan me ook weinig schelen, maar als het echt moet dan wil ik me wel uitspreken voor de benaming van patat. Het klinkt vettig, omdat goede patat ook smeuiïg ís. En iedereen die iets anders vindt, moet dood. Uiteraard.
Ik ook. Ik ben er echt aan toe (maar ik moet nog 3 weken...).quote:Op maandag 14 juli 2008 13:03 schreef Z het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op de vakantie-hebbers
Zelfgemaakte patat uit de oven is lekker!quote:Op maandag 14 juli 2008 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, de patat hier is vrij slecht, in ieder geval wel bij mij in de buurt. Ik eet dan ook zelden patat. (Zelf heb ik geen frituurpan.)
Ik eet nu inderdaad geen aardappel meer, en daar ben ik niet echt rouwig om. Aardappelkroketjes uit de oven vind ik wel lekker (met ketchupquote:Op maandag 14 juli 2008 13:06 schreef mane het volgende:
Zelfgemaakte patat uit de oven is lekker!
Maar ik wil je niet stimuleren in dieettechnisch onverstandige zaken. Al is zelfgemaakte patat (uit de oven) bepaald niet slecht voor je. Ik vind het alleen zo lekker dat ik dan niet kan stoppen en veel te veel ga eten met buikpijn als gevolg. Problemen, problemen. Nee, het leven valt niet mee.
Dankjewel.quote:Ik las trouwens het verhaal over de operatie van je vader. Is dat deze week? Of al geweest? In ieder geval, sterkte ermee! Het komt vast goed.
Raspatat is echt heel vies! Ik ben wel blij dat we het over dit soort dingen eens zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik neem mee:
Houellebecq - Platform
McEwan - Amsterdam
Martel - Life of Pi
Vorig jaar heb ik The Wind-up Bird Chronicle van Murakami gelezen op vakantie. Dat was fantastisch!
Ik heb de film gezien, en die was volgens mij wel goed bevallen (dat is wel een tijd geleden). Verdorie, het is helemaal geen verfilming van dat boek.quote:
Klinkt allemaal goed.quote:k heb nog de biografie van Marie-Antoinette liggen, daar heb ik wel zin in. En ik ga ook de biografie van Den Uyl lezen en daarnaast ben ik eindelijk eens begonnen in Nooit meer slapen van Hermans. McEwan moet wel op mijn lijstje inderdaad. Die wil ik al lang lezen. De briefwisseling tussen Herman en Reve lijkt me ook wel wat.
Nee, daar kom ik nu achter! Ik lees geen samenvattingen van boeken. Gewoonte. Hmf.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Z het volgende:
Die film heeft niets met het boek te maken. Toch? Die film vond ik wel aardig, het boek ben ik nooit doorheen gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |