abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60090833
Precies:

.
pi_60091667
!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_60093702
quote:
Op maandag 14 juli 2008 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
Patatten kan wel trouwens. Dat zeggen ze in Vlaanderen (en 'friet' ook), en ik zou toch willen voorstellen dat we in dezen meegaan met de Vlamingen.
En als ze dat zeggen bedoelen ze aardappelen.
Patat in dit land is meer iets voor de RTL4-kijker die zijn maaltijden bereid met zakjes en poedertjes uit dat énige kookprogramma van Unilever, "lekker met patatjes en frietsaus'.
anonieme razernist
  maandag 14 juli 2008 @ 12:34:17 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60093801
Nu zie ik in mijn AT-lijst achter de TT cijfers staan in twee verschillende kleuren blauw, licht en donker. De lichtblauwe pagina's heb ik al gelezen, de donkerblauwe nog niet. Is dit een aanpassing van FOK! of óók al een extra'tje van FireFox?
The End Times are wild
pi_60093845
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:30 schreef NoCigar het volgende:

En als ze dat zeggen bedoelen ze aardappelen.
Patat in dit land is meer iets voor de RTL4-kijker die zijn maaltijden bereid met zakjes en poedertjes uit dat énige kookprogramma van Unilever, "lekker met patatjes en frietsaus'.
Patat met suikervrije mayo van de natuurwinkel. En een gesnipperd uitje, vanzelfsprekenderwijs.
  maandag 14 juli 2008 @ 12:38:58 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60093913
En eigenlijk kan ik me helemaal niet zo druk maken om dat hele friet-patat verhaal. Wat mij betreft noemt iedereen zijn pommes hoe hij zelf wil. Al blijft patat me vettig en bleek in de oren klinken.

Veel belangrijker is de kwaliteit van de friet. Nu in naar de Meijerij (de dorpen ten zuiden van 's-Hertogenbosch) verhuisd ben, valt me weer op hoe goed de friet hier is vergeleken met westelijker oorden. In BoZ was de friet nooit zo lekker. Er werd ook tweederangs friet voor gebruikt (veel van die kleine kromme stukjes die tijdens het bakken zwart worden) Als ik in BoZ eens goede friet wou moest ik naar het nabijgelegen gehucht Halsteren rijden. Daar was het nog te doen. Ik dacht altijd dat het een vorm van jeugdsentiment was, en dat ik me die lekkere frieten van vroeger enkel herinnerde.

Maar hier in Boxtel wordt gewoon overal lekkere, dikke, goudbruine kwaliteitsfriet verkocht. Dat is hier heel normaal. Gewoon, omdat het kan!
The End Times are wild
  maandag 14 juli 2008 @ 12:41:06 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60093954
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Patat met suikervrije mayo van de natuurwinkel. En een gesnipperd uitje, vanzelfsprekenderwijs.
Waar jouw wieg gestaan heeft hebben ze trouwens wél weer goede friet, Claudia. Ik snap niet dat je die bocht uit de Randstad kunt waarderen!
The End Times are wild
pi_60094257
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waar jouw wieg gestaan heeft hebben ze trouwens wél weer goede friet, Claudia. Ik snap niet dat je die bocht uit de Randstad kunt waarderen!
Ja, de patat hier is vrij slecht, in ieder geval wel bij mij in de buurt. Ik eet dan ook zelden patat. (Zelf heb ik geen frituurpan.)
pi_60094312
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:38 schreef LXIV het volgende:
En eigenlijk kan ik me helemaal niet zo druk maken om dat hele friet-patat verhaal. Wat mij betreft noemt iedereen zijn pommes hoe hij zelf wil. Al blijft patat me vettig en bleek in de oren klinken.
Het kan me ook weinig schelen, maar als het echt moet dan wil ik me wel uitspreken voor de benaming van patat. Het klinkt vettig, omdat goede patat ook smeuiïg ís. En iedereen die iets anders vindt, moet dood. Uiteraard.

Vorige week vrijdag heb ik afscheid genomen van mijn oude school, met speeches en al en daar werd ik beetje raar en kriebelig van. Gelukkig begrepen de twee collega's met wie ik het beste contact heb dat heel goed. Zij hebben dan ook geweigerd afscheid te nemen en alleen tussen neus en lippen door gemeld dat ze binnenkort naar Den Haag komen om me mee uit eten te nemen. . En ondertussen werd ik geacht op borrels te verschijnen op de nieuwe school, om kennis te maken. Beetje dubbel gevoel.

Gellius, heb je nog boektips voor de vakantie?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_60094343
Nu is het wel zo dat ik in Haarlem kennis heb gemaakt met het fenomeen raspatat (niet te verwarren met rasfriet ).
pi_60094390
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:56 schreef mane het volgende:

Gellius, heb je nog boektips voor de vakantie?
Ik neem mee:

Houellebecq - Platform
McEwan - Amsterdam
Martel - Life of Pi

Vorig jaar heb ik The Wind-up Bird Chronicle van Murakami gelezen op vakantie. Dat was fantastisch!
pi_60094427
Het is lastig goede patat te vinden in Amsterdam. Dop was vroeger lekken maar nu niet meer. Dat tentje op de Westermarkt wordt altijd als best beoordeeld, maar ik vin ze niet zo lekker.

Eigenlijk is het het lekkerst in Snackbar Marja in de Baarsjes. Ik heb ooit een een vrouw van in de 60 die naast me stond te wachten, gevraagd of zij Marja nog gekend had, er staan namelijk als zo lang ik de snackbar ken Egyptenaren in. Ze woonde al haar hele leven in de Baarsjes maar had Marja ook nooit gezien. Maar desalniettemin lekkere, zelf gemaakte patat. Niet dat ik er vaak kom overigens. Eén keer per twee manden is veel.

Ik ben een beetje jaloers op de vakantie-hebbers
Aldus.
  maandag 14 juli 2008 @ 13:03:47 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60094437
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:56 schreef mane het volgende:

[..]

Het kan me ook weinig schelen, maar als het echt moet dan wil ik me wel uitspreken voor de benaming van patat. Het klinkt vettig, omdat goede patat ook smeuiïg ís. En iedereen die iets anders vindt, moet dood. Uiteraard.
Het kan je weinig schelen, nochtans moet iedereen die een andere mening is toebedaan wél dood. Gellius en Claudia riepen ook al iets van die strekking.

En daar zie je nu de kern van het probleem. Jullie missen die ontspannen, Bourgondische kijk op het leven om werkelijk goede frieten/patatten hoe je ze ook noemt te kunnen bakken. Dat lukt nu eenmaal niet stijf van de stress en de coke, terwijl je manisch in het frituurvet roert met allerlei genocidefantasieën in je hoofd.
The End Times are wild
pi_60094456
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:03 schreef Z het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op de vakantie-hebbers
Ik ook. Ik ben er echt aan toe (maar ik moet nog 3 weken...).
pi_60094502
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, de patat hier is vrij slecht, in ieder geval wel bij mij in de buurt. Ik eet dan ook zelden patat. (Zelf heb ik geen frituurpan.)
Zelfgemaakte patat uit de oven is lekker!

Maar ik wil je niet stimuleren in dieettechnisch onverstandige zaken. Al is zelfgemaakte patat (uit de oven) bepaald niet slecht voor je. Ik vind het alleen zo lekker dat ik dan niet kan stoppen en veel te veel ga eten met buikpijn als gevolg. Problemen, problemen. Nee, het leven valt niet mee.

Ik las trouwens het verhaal over de operatie van je vader. Is dat deze week? Of al geweest? In ieder geval, sterkte ermee! Het komt vast goed.
pi_60094562
Ik heb alleen nog maar een studieboek om mee te nemen.
Aldus.
pi_60094617
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:06 schreef mane het volgende:

Zelfgemaakte patat uit de oven is lekker!

Maar ik wil je niet stimuleren in dieettechnisch onverstandige zaken. Al is zelfgemaakte patat (uit de oven) bepaald niet slecht voor je. Ik vind het alleen zo lekker dat ik dan niet kan stoppen en veel te veel ga eten met buikpijn als gevolg. Problemen, problemen. Nee, het leven valt niet mee.
Ik eet nu inderdaad geen aardappel meer, en daar ben ik niet echt rouwig om. Aardappelkroketjes uit de oven vind ik wel lekker (met ketchup , lekker ranzig). Maar echt lekkere patat voor de oven ben ik nog niet tegengekomen. (Ik houd me aanbevolen voor als ik een zondigsessie gepland heb.) De roseval-aardappeltjes van Gellius zijn overigens heerlijk.
quote:
Ik las trouwens het verhaal over de operatie van je vader. Is dat deze week? Of al geweest? In ieder geval, sterkte ermee! Het komt vast goed.
Dankjewel. De operatie is aanstaande vrijdag.
pi_60094626
Ik had The Fountainhead mee. Geen letter van gelezen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_60094660
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik neem mee:

Houellebecq - Platform
McEwan - Amsterdam
Martel - Life of Pi

Vorig jaar heb ik The Wind-up Bird Chronicle van Murakami gelezen op vakantie. Dat was fantastisch!
Raspatat is echt heel vies! Ik ben wel blij dat we het over dit soort dingen eens zijn.

Maar Life of Pi is zo'n typisch boek waar ik allerlei vooroordelen over heb. Welke vooroordelen dat precies zijn, vind ik moeilijk te benoemen. Ik weet alleen dat ik volgens mij een beetje moeilijk ga kijken als ik dat boek zie liggen. Dit weekend heb ik toch maar even de achterflap staan lezen - welk een zelfoverwinning - maar ik heb het boek toch weer netjes teruggelegd.

Waarom wil jij het lezen?

Ik heb nog de biografie van Marie-Antoinette liggen, daar heb ik wel zin in. En ik ga ook de biografie van Den Uyl lezen en daarnaast ben ik eindelijk eens begonnen in Nooit meer slapen van Hermans. McEwan moet wel op mijn lijstje inderdaad. Die wil ik al lang lezen. De briefwisseling tussen Hermans en Reve lijkt me ook wel wat.
pi_60094766
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:13 schreef mane het volgende:

Waarom wil jij het lezen?
Ik heb de film gezien, en die was volgens mij wel goed bevallen (dat is wel een tijd geleden). Verdorie, het is helemaal geen verfilming van dat boek. En ik heb me voorgenomen om wat meer boeken te lezen die de Man Booker Prize hebben gewonnen. Vernon God Little (winnaar 2003) was zo goed. Amsterdam is de winnaar van 1998 en Life of Pi van 2002.
quote:
k heb nog de biografie van Marie-Antoinette liggen, daar heb ik wel zin in. En ik ga ook de biografie van Den Uyl lezen en daarnaast ben ik eindelijk eens begonnen in Nooit meer slapen van Hermans. McEwan moet wel op mijn lijstje inderdaad. Die wil ik al lang lezen. De briefwisseling tussen Herman en Reve lijkt me ook wel wat.
Klinkt allemaal goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 14-07-2008 13:24:15 ]
pi_60094847
Het Schervengericht. Morgen pak ik hem in, en overmorgen vertrek ik.
Ik was een beetje uitgekeken op AFTH na 'Onder het plaveisel etc'.: ik had hem ongeveer compleet gelezen en de kwaliteit holde wmb achteruit.
Maar toch weer ergens iets goed gelezen over dit boek, dus waag ik het nog een keer.
anonieme razernist
pi_60095019
Ik probeer doorgaans zo weinig mogelijk te lezen over een boek omdat ik verrast wil worden. De film waar ik het over had was Pi. De synopsis van Life of Pi klinkt buitengewoon suf. Maar de auteur heeft filosofie gestudeerd, dat dan weer wel.
pi_60095049
Die film heeft niets met het boek te maken. Toch? Die film vond ik wel aardig, het boek ben ik nooit doorheen gekomen.
Aldus.
pi_60095141
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef Z het volgende:
Die film heeft niets met het boek te maken. Toch? Die film vond ik wel aardig, het boek ben ik nooit doorheen gekomen.
Nee, daar kom ik nu achter! Ik lees geen samenvattingen van boeken. Gewoonte. Hmf.

Life of Pi schrap ik dus mooi van m'n lijstje.
pi_60095224
Goede zaak. Stom boek.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')