In Amerika is FedEx de grootste. En niet te zuinig ook.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Waar haal je vandaan dat het monopolisten zijn of worden?
Waar haal je vandaan dat het monopolisten zijn of worden?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:55 schreef McKillem het volgende:
[..]
In Amerika is FedEx de grootste. En niet te zuinig ook.
FedEx wil waarschijnlijk het monopoly behalen op de post en niet alleen in Amerika maar ook in Nederlandquote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk relevant op het gebeuren hier?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zelf nog nooit zien rijden iig.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:15 schreef J.Herrer het volgende:
Fat Ex zat toch al langer in Nederland? Ik zie altijd wel zo'n busje rijden ergens
Lijkt me wel ja. Dat je er problemen mee hebt als er hier een Amerikaanse monopolist het komt overnemen kan ik me namelijk goed voorstellen. Als het gewoon een grote speler is die voor minder geld mijn pakjes kan afleveren zie ik het probleem niet zoquote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:24 schreef McKillem het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk relevant op het gebeuren hier?
Dat deed de PTT prima.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Dat je er problemen mee hebt als er hier een Amerikaanse monopolist het komt overnemen kan ik me namelijk goed voorstellen. Als het gewoon een grote speler is die voor minder geld mijn pakjes kan afleveren zie ik het probleem niet zo![]()
Maar misschien komt dat omdat TNT of PTT geen warme nostalgische gevoelens bij mij losmaakt. Ik wil gewoon een bedrijf dat zo betrouwbaar en snel mogelijk mijn pakjes wegbrengt, tegen een zo laag mogelijke prijs.
Jij weet dat misschien, ik niet hoor. Sterker nog, de prijs voor pakket-bezorging is juist flink gedaald door andere bedrijven toe te laten. De prijzen van vaste telefonie ook, na toetreding van buitenlandse giganten als Tele2. En de prijs voor mobiele telefonie al helemaal.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:52 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat deed de PTT prima.
Sterker nog, het zijn stomtoevallig die Amerikaanse clubs waar ik gedonder mee heb gehad.
En goedkoop? Jij en ik weten allebij dat hier nooit iets goedkoper wordt, wat je hier ook neerzet.
Als bedrijven echter door Amerikanen / Chinesen of welk niet EU-land wordt overgenomen, gaat dat helaas ten koste van onze economie. jij gaat minder verdienen, dus onder de streep wordt je post echt niet goedkoper (als dat zowieso al zou gebeuren). Verder heb iik ook weinig nostalgische gevoelens bij een bedrijf. Ik kijk ook naar kwaliteit en ben persoonlijk heel tevreden over de betrouwbaarheid van TNT/PTT,quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Dat je er problemen mee hebt als er hier een Amerikaanse monopolist het komt overnemen kan ik me namelijk goed voorstellen. Als het gewoon een grote speler is die voor minder geld mijn pakjes kan afleveren zie ik het probleem niet zo![]()
Maar misschien komt dat omdat TNT of PTT geen warme nostalgische gevoelens bij mij losmaakt. Ik wil gewoon een bedrijf dat zo betrouwbaar en snel mogelijk mijn pakjes wegbrengt, tegen een zo laag mogelijke prijs.
Dat zijn gewoon concurrenten van de snackbar, pizzeria en shoarmaboer, niks mis mee zolang ik maar de keuze heb en niet gewongen wordt tot landverraad, doordat ik alleen een brief via FedEx, kabel heb via UPC of een laptop met een Microsoft-OS kan kopen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:49 schreef McKillem het volgende:
http://nu.nl/news/1653610(...)kken_met_TNT%27.html
Is TNT eindelijk een beetje aan het inburgeren zijn de gesprekken voor de volgende overname alweer begonnen. En dan ook echt weer zo'n vadsig Amerikaans bedrijf. FedEx....
Ik wil PTT Post terug, we hebben als genoeg Amerikaanse rotzooi in ons landje onder de namen McD KFC en Burgerking
Vroeger was alles beter.
Ja door hun prijzen flink te verlagen gaan de andere wel failliet.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:28 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon concurrenten van de snackbar, pizzeria en shoarmaboer, niks mis mee zolang ik maar de keuze heb en niet gewongen wordt tot landverraad, doordat ik alleen een brief via FedEx, kabel heb via UPC of een laptop met een Microsoft-OS kan kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |