Ik heb ook geen problemen met mensen die gewoon zeggen dat ze een taal niet (goed) kennen. Ik kan ook geen Spaans en praat in Spaanstalige landen met een paar woordjes Spaans en verder handen en voeten. Als de boodschap maar overkomt inderdaad.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 08:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Niet iedereen is talen machtig. En och als de boodschap maar overkomt in zulke gevallen.
Lul toch niet met je man-van-de-wereld-attitude, ik krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte als ik types als jou hoor zeuren. Omhooggevallen heikneuter. Enigszins opgeleide Nederlanders spreken over het algemeen behoorlijk goed Engels en een aardig woordje Duits. Ja ze hebben een accent, natuurlijk. Moet je eens een gemiddelde Fransman of Japanner op een internationaal wetenschappelijk congres Engels horen spreken. Die hebben niet alleen een accent, die zijn gewoon onverstaanbaar.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 05:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik schaam me altijd als ik Nederlanders Duits of Engels hoor praten. En dan de mensen die denken dat ze de taal beheersen, maar feitelijk geen flauw benul hebben wat ze zeggen. Je pikt de Nederlanders er zo uit
Mijn duitse vriendin spreekt trouwens vloeiend Engels. Zelfs native English mensen vragen haar waar ze vandaan komt; ze hebben meestal geen ideeMaar ik ben het met je eens dat duitsers die engels spreken, ook zeer ernstig is over het algemeen.
Waarom moet je in vredesnaam als gemiddelde Nederlander Engels of Duits vloeiend kunnen spreken?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 05:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik schaam me altijd als ik Nederlanders Duits of Engels hoor praten. En dan de mensen die denken dat ze de taal beheersen, maar feitelijk geen flauw benul hebben wat ze zeggen. Je pikt de Nederlanders er zo uit
Mijn duitse vriendin spreekt trouwens vloeiend Engels. Zelfs native English mensen vragen haar waar ze vandaan komt; ze hebben meestal geen ideeMaar ik ben het met je eens dat duitsers die engels spreken, ook zeer ernstig is over het algemeen.
Maar zelfs dat lukt sommige niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
Waarom moet je in vredesnaam als gemiddelde Nederlander Engels of Duits vloeiend kunnen spreken?
Enige wat we vloeiend moeten spreken is Nederlands.
Preciesquote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
Waarom moet je in vredesnaam als gemiddelde Nederlander Engels of Duits vloeiend kunnen spreken?
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:54 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Lul toch niet met je man-van-de-wereld-attitude, ik krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte als ik types als jou hoor zeuren. Omhooggevallen heikneuter. Enigszins opgeleide Nederlanders spreken over het algemeen behoorlijk goed Engels en een aardig woordje Duits. Ja ze hebben een accent, natuurlijk. Moet je eens een gemiddelde Fransman of Japanner op een internationaal wetenschappelijk congres Engels horen spreken. Die hebben niet alleen een accent, die zijn gewoon onverstaanbaar.
Die station omroepen zijn ook altijd goed verstaanbaar, en als je het wel verstaat hoor je 5 minuten van te voren dat je trein niet rijdtquote:Op zaterdag 12 juli 2008 04:27 schreef Morwen het volgende:
Sowieso knap dat je uberhaupt de taal kan onderscheiden
Dit wilde ik posten.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:54 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Lul toch niet met je man-van-de-wereld-attitude, ik krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte als ik types als jou hoor zeuren. Omhooggevallen heikneuter. Enigszins opgeleide Nederlanders spreken over het algemeen behoorlijk goed Engels en een aardig woordje Duits. Ja ze hebben een accent, natuurlijk. Moet je eens een gemiddelde Fransman of Japanner op een internationaal wetenschappelijk congres Engels horen spreken. Die hebben niet alleen een accent, die zijn gewoon onverstaanbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |