Powerchordsquote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:40 schreef Moozze het volgende:
Ja ze worden steeds brutaler...
Maar waar komt dat powerchord gedoe vandaan dan? (Daar gaat het toch om?)
En wat voor hyve wordt het?
Ja, net zoals Max Cavalera, zoals hij vorige maand in de GItarist in een interview zei: "Toen die onderste snaren knapten, kon ik kiezen: of nieuwe snaren kopen, of een biertje halen... Voor ik het wist zat ik aan de bar"quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:22 schreef Aresdreams het volgende:
als we dean nou gewoon een 4-snarige gitaar geven...
Nee, daar heeft hij een 2e gitarist voorquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:09 schreef Aresdreams het volgende:
die speelt dus geen mooie hoge krijsende solo's
Bedankt, het gaat om akoestisch.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
je slaat een nsaar aan, het apparaatje registreerd dat, en geeft aan of de snaar te hoog of te laag gestemd staat door middel van... nou ja, afhankelijk vna het apparaat.
gaat het om acoustisch of electrisch?
in het eerste geval (mits er geen electronica in het ding zit) heb je er 1 nodig met microfoontje, en anders maakt het niet veel uit.
Korg heeft wel goede en betaalbare tuners zoals deze http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=CA20&category_id=5quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:32 schreef Helgi het volgende:
Hoi allemaal ik heb een vraag.Ik kan mijn gitaar niet zelf stemmen maar ik heb gehoord dat er stemapparaten bestaan. Hoe werkt zo'n stemapparaat? Misschien dat ik er een ga halen. Mijn gitaar is al een half jaar niet meer gestemd hij klinkt best vals.
Er zijn ook clip-on tuners die met trillingen werken, dus zowel voor acoustisch als electrisch en te gebruiken bij veel omgevingsgeluid.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:32 schreef Helgi het volgende:
Hoi allemaal ik heb een vraag.Ik kan mijn gitaar niet zelf stemmen maar ik heb gehoord dat er stemapparaten bestaan. Hoe werkt zo'n stemapparaat? Misschien dat ik er een ga halen. Mijn gitaar is al een half jaar niet meer gestemd hij klinkt best vals.
Ow, dat heb ik ook, en ook dat die wel eens onder m'n vinger vandaan schiet, of dat andere snaren weer mee gaan rammelen... Ben daar ook niet goed inquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:09 schreef Moozze het volgende:
Heel niet, ik heb sterke vingers met spierballen. Maar ik heb het gevoel dat ik niet verder kan met mn snaar omdattie anders breekt ofzo...
Hoeveel vingers gebruik je? Als je bijvoorbeeld met je ringvinger bendt, dan kan je je middelvinger en eventueel je wijsvinger gebruiken om mee te duwen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:48 schreef Moozze het volgende:
Waarom komen mijn bends niet zo hoog als het moet?
does liefquote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Net een blauwmaandag lid en hij heeft al een grote bek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |