Nice man... alleen die frets erop zetten... lijkt mij eng werkquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Zo eindelijk weer eens wat met m'n tele bezig geweest:
Kale body
[ link | afbeelding ]
Na de eerste keer beitsen. Het resultaat was helaas nog redelijk vlekkerig, zelfs met verfspuit en compressor.
[ link | afbeelding ]
De houtvezels kwamen door al dat met water verdunde beits natuurlijk goed naar boven.
Toen geschuurd om alles egaal te krijgen met schuurpapier korrel 400. Dit maakte de body weer redelijk blank, al had hij wel een gele tint.
Nog maar een keer beitsen. Weer 1 op 10 verdunt met water.
[ link | afbeelding ]
Weer donkere plekken. Toen alles (vooral de donkere plekken) heel licht op met staalwol korrel 1000.
We kregen hem niet 100% egaal, maar ik was tevreden voor de eerste laklaag.
M'n pa had nog een 25 jaar oud busje cellulose lak (waar de eerste Fenders ook mee werden gespoten). Iets verdunt met terpentine zodat het makkelijker te spuiten was.
Zeer tevreden na een eerste laklaag, de kleur komt mooi naar boven:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zoals je ziet heeft de lak de beits egaal getrokken. Geweldig, de vlekken zie je niet meer. De randen die eerst donkerder waren, lopen nu vloeiend over in de voor- en achterkant van de body.
Al wordt wel duidelijk dat er nog erg veel laagjes moeten volgen:
[ link | afbeelding ]
Zo te zien is dat gewoon een plankje om 'm beter vast te kunnen houden tijdens het spuitenquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nice man... alleen die frets erop zetten... lijkt mij eng werk
Ah... ik dacht dat je zelf de fretwires erop moest zetten enzo... als je maar net ff iets verkeerd markeert of verkeerd erin slaat...quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zo te zien is dat gewoon een plankje om 'm beter vast te kunnen houden tijdens het spuitenNeem aan dat hij een nek heeft waar de frets al op zitten?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:58 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ah... ik dacht dat je zelf de fretwires erop moest zetten enzo... als je maar net ff iets verkeerd markeert of verkeerd erin slaat...
Nou ja... gitaarbouwers lukt het ook aardigquote:
Ja, maar voor de alledaagse gitarist is dat niet te doen...quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nou ja... gitaarbouwers lukt het ook aardig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |