abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:52:27 #201
52871 Blight
Supersized.
pi_60412416
quote:
Op maandag 28 juli 2008 19:58 schreef Kerol het volgende:

[..]

Bron: Boulevard sectie op VoetbalPrimeur.
Gelukkig is dat onzin.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:29:12 #202
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60412994
Volgens de Telegraaf lijkt PSV voor (de veel goedkopere) Milan Jovanovic te kiezen.
Wel grappig trouwens hoe veel sites gister dat veronnen berichtje van fcfans.nl overnamen. .
Wel een leuke site met potentie geworden trouwens..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:46:46 #203
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60419926
quote:
Oefenduel in Euroborg met KV Mechelen

In de 191ste nieuwsbrief namens directie en management gaat algemeen directeur Hans Nijland in op de nieuwste ontwikkelingen rond de voetbalzender Eredivisie Live, het trainingskamp op Ameland en kondigt hij een oefenwedstrijd in Euroborg aan tegen KV Mechelen.

“Na een paar dagen rust heeft de voorbereiding op het nieuwe seizoen een vervolg gekregen op Ameland. Gistermorgen (maandag – red.) had de selectie van trainer Ron Jans in Groningen nog een krachttraining op het programma staan, rond het middaguur werd koers gezet richting het Waddeneiland. Gistermiddag was daar op de velden van voetbalvereniging Geel Wit een eerste veldtraining.”

Ramon Fernandez Rezende
“Vanavond om 19.00 uur speelt FC Groningen de oefenwedstrijd tegen BV Veendam, eveneens bij Geel Wit. In de selectie van Ron Jans is ook een plaats ingeruimd voor de Braziliaan Ramon Fernandez Rezende. Deze 18-jarige linksbenige speler loopt stage en speelde afgelopen zaterdag mee in het oefenduel van Jong FC Groningen tegen Jong FC Twente. In deze periode kunnen wij hem van dichtbij volgen en beoordelen. Donderdag keert de ploeg weer terug van Ameland. Vrijdagavond volgt een oefenwedstrijd tegen AGOVV Apeldoorn. Dit duel wordt gespeeld in Harkstede en begint om 19.00 uur.”

Jordi Hoogstrate
“Hoeveel pech kan een mens hebben? Jordi Hoogstrate is opnieuw uitgeschakeld door een knieblessure. Na twee eerdere knieproblemen zou hij dit seizoen zijn opwachting maken als aanvoerder bij Jong FC Groningen. In een oefenwedstrijd raakte hij echter opnieuw geblesseerd en vorige week is er operatief in zijn rechterknie een nieuwe kruisband geplaatst. Wij hebben echter grote bewondering voor zijn benadering en het doorzettingsvermogen van Jordi. Daar waar mogelijk zullen wij hem voor honderd procent ondersteunen in zijn revalidatieproces. Jordi kent een enorme mentale veerkracht en hij verdient alle denkbare steun.”

Eredivisie Live
“Vorige week hebben we twee bijeenkomsten gehad met als thema de nieuwe voetbalzender Eredivisie Live. Op donderdag werd in Utrecht aan de clubs de voortgang van het kanaal en een voorlopig uitzendschema gepresenteerd. Afgelopen vrijdag was een delegatie van Eredivisie Live op bezoek in Groningen. De voetbalzender start op vrijdag 29 augustus met de competitie-opening Vitesse – FC Groningen. Met de grootste (kabel)distributeurs is inmiddels overeenstemming bereikt. Eredivisie Live heeft een landelijke dekking van 85 procent. In ons gebied is Ziggo marktleider. Met een paar kleinere kabelaars wordt nog gesproken.”

“Met Digitenne van KPN is Eredivisie Live eveneens te ontvangen, daarnaast zijn er gesprekken met Canal Digitaal om via de satellietschotel live voetbal aan te bieden. Kortom: de zender krijgt heel nadrukkelijk handen en voeten. Een abonnement varieert in prijs tussen de 10 en 15 euro per maand. Dit is afhankelijk van de kabelexploitant. Meer informatie en de mogelijkheden voor het afsluiten van een abonnement is te vinden op de website www.eredivisielive.nl. Via deze weg kan tevens worden aangegeven wat uw favoriete club is. Als u daarbij FC Groningen noemt, krijgen wij hiervoor een vergoeding. Daar wordt de club dus ook weer financieel beter van.”

Open Dag
“Tijdens de Open Dag op zondag 24 augustus staat er een grote truck met allerlei informatie over Eredivisie Live en zal een omvangrijk promotieteam rond Euroborg bezoekers op kundige wijze van informatie voorzien. Als u op die dag een abonnement afsluit voor Eredivisie Live krijgt u een gratis toegangskaart voor de wedstrijd FC Groningen – KV Mechelen, op donderdag 4 september in Euroborg. Dit is een ingelaste oefenwedstrijd, op verzoek van de technische staf.”

“Vanwege de internationale voetbalkalender worden er in het weekend daarop namelijk geen competitiewedstrijden gespeeld. De Eredivisie heeft er dan pas één speelronde opzitten en vanuit voetbaltechnisch perspectief bestaat de wens om zo vroeg in het seizoen ritme te houden. Bovendien was het voor die tijd vanwege de verbouwing in Euroborg nog niet mogelijk in eigen stadion te spelen. De technische staf vindt dit wel wenselijk voordat op zondag 14 september tegen FC Utrecht de eerste thuiswedstrijd in competitieverband op het programma staat.”

Vijf euro
“Daarom hebben wij KV Mechelen vastgelegd als tegenstander. Het oefenduel met deze Belgische club, waar in het verleden onder andere Erwin Koeman voor uitkwam, begint om 19.30 uur. Voor seizoenkaarthouders geldt een kortingsprijs van slechts vijf euro. Kaarten in de vrije verkoop zullen tien euro kosten. Nadere informatie over de kaartverkoop volgt binnenkort via deze website.”

Delegatie Blackburn Rovers
“Donderdag komt er een delegatie van Blackburn Rovers op bezoek in Euroborg. Deze Engelse club, die uitkomt in de Premier League, wil zich laten informeren over het zogenaamde ‘kas-systeem’, dat in koude periodes zorgt voor groei van de grasmat. Vanaf eind vorig jaar is dit nieuwe systeem, bedacht door het bedrijf Lindegas, drie maanden lang toegepast op het veld in Euroborg. Met veel succes. Het is een soort tunnel- tentconstructie waarbij licht en CO2 ervoor zorgen dat ook in de winterperiode het gras groeit.”

“Deze techniek werd vooralsnog alleen gehanteerd in de kasbouw en is nu voor het eerst ook bij een voetbalclub toegepast. In andere stadions is tot dusver alleen een techniek met lampen gebruikt. Deze proef was dus uniek in Nederland en mag als succesvol worden beschouwd. Dit wordt bevestigd door de buitenlandse belangstelling voor deze nieuwe techniek. Het is bijzonder te noemen dat clubvertegenwoordigers uit Engeland, toch de bakermat van het voetbal én het land dat wordt geroemd om de kwaliteit van de velden, naar Groningen komen voor een presentatie.”

Seizoenkaarten
“De eerste seizoenkaarten zijn inmiddels bij de mensen in de bus gevallen. De komende tijd zullen meerdere lichtingen volgen. Vóór 15 augustus moet iedereen zijn of haar seizoenkaart in huis hebben.”

“Leden van de Supportersverenging krijgen ook dit jaar gratis de presentatiegids van FC Groningen. Nieuwe leden die deze gids eveneens willen ontvangen, moeten zich in dat geval vóór 9 augustus aanmelden.”

Nieuwsbrief FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:55:25 #204
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_60420060
5 euro
Het is al jaren gratis en de vorige prijsverhoging was onder het mom: "voor de nieuwe prijs krijg je er wel een oefenduel in de Euroborg voor terug".
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:46:23 #205
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60422618
Dat zal de komende jaren wanneer die wedstrijd weer samenvalt met de Open Dag ook wel weer het geval zijn lijkt me.

5 euro vind ik een heel mooie prijs.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:53:38 #206
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60428001
Weer een oefenpot van Veendam verloren. (0-1)
Er komt dus weer een mooi seizoen aan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:06:14 #207
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_60428284
wohooo, verliezen van Veendam betekent altijd Europees voetbal!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:53:09 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_60429409
Zozo, dus jullie kunnen ook verliezen van een eerstedivisionist. Maken we nog kans vrijdag...

... zelf met 0-4 van Jong PSV verloren (tweede elftal, maar toch)

[ Bericht 5% gewijzigd door WheeledWarrior op 29-07-2008 22:43:13 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:53:12 #209
18642 detulp050
Oud Reviewer
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:59:39 #210
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_60429583
Ach verliezen van Veendam is als dronken op je bek gaan.
Het gebeurt eigenlijk te vaak, maar de volgende dag kan je erom lachen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_60432309
Hehe, weer verlies tegen Veendam. Die traditie houden ze keurig in ere
pi_60446155
quote:
Eredivisietornado eist 13 slachtoffers

ROTTERDAM - De trainerscarrousel ging afgelopen maanden als een tornado door de voetbalwereld. Slechts vijf van de achttien clubs uit de eredivisie beginnen binnenkort aan het nieuwe seizoen met dezelfde hoofdtrainer als waarmee de competitie vorig jaar augustus werd gestart.



Gerard Marsman, directeur van de Coaches Betaald Voetbal, de vakbond binnen de trainerswereld, noemt die situatie zorgelijk. ,,De waan van de dag regeert. Trainers krijgen van de clubs de tijd niet meer om wat neer te zetten. Het resultaat is heilig.

,,Een paar keer verliezen en je positie staat onder druk. Dat is weliswaar al jaren zo, maar het lijkt wel of het steeds erger wordt. Stabiliteit en continuïteit tellen nog amper mee. Opportunisme wint het vaak van visie.''

Zo scherp stelt Henk Kesler het niet. ,,Vooropgesteld, wij gaan niet over het personeelsbeleid van de clubs. Daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor,'' zegt de directeur betaald voetbal van de KNVB. ,,Trainerswisselingen zijn van alle tijden. Een beetje circulatie is goed voor de bloeddruk, heb ik altijd geleerd. Als je het vergelijkt met de cijfers, die vorige week zijn gepresenteerd over de vele wisselingen in de top van de zorgsector, doet de bedrijfstak betaald voetbal het nog niet zo slecht.

,,Een grapje. Het is meestal geen bewijs van goed beleid als je te veel wisselingen in de top hebt. Dat geldt ook voor het voetbal.''

PSV en Sparta spanden vorig seizoen de kroon. Die clubs versleten zelfs drie trainers. Met daarbij de kanttekening dat de landskampioen wél op zoek moest naar een nieuwe hoofdtrainer omdat Ronald Koeman al nadat de competitie amper was begonnen koos voor het grote geld van het Spaanse Valencia. Bij Sparta lag dat anders. Het vertrouwen in Gert Aandewiel, toch zorgvuldig en langdurig gescout door de Rotterdamse clubleiding, was al na een paar maanden helemaal verdwenen.

,,Wat bij Sparta gebeurde is tekenend voor het opportunisme binnen de voetbalwereld,'' meent Ron Jans, trainer van FC Groningen. ,,Voor de goede orde: ik ken collega Aandewiel helemaal niet. Ik weet echt niet of hij een goede of een slechte trainer is. Dat kan ik van afstand helemaal niet beoordelen. Wat ik wél weet is dat hij in Rotterdam van de club de kans niet heeft gekregen te bewijzen dat hij een goede trainer is.''

Jans heeft recht van spreken. Hij is al sinds oktober 2002, toen hij Dwight Lodeweges opvolgde, hoofdtrainer van FC Groningen. Hij is een van de slechts vijf trainers die vergeleken met begin vorig seizoen nog steeds bij dezelfde club werken. De anderen zijn Willem van Hanegem (FC Utrecht), Raymond Atteveld (Roda JC), Mario Been (NEC) en Louis van Gaal (AZ).

,,Ik ben er trots op dat ik al zo lang bij FC Groningen zit. Hier mag je fouten maken en krijg je de tijd om te leren van die fouten. Bij de meeste clubs kan dat niet. Het is een bewuste keuze van de club om binnen de leiding stabiliteit en continuïteit te creëren. Dat is prettig werken.

,,Ook als het even wat minder gaat doet de club geen gekke dingen, raakt niet in paniek. Het onderlinge respect en vertrouwen is zo groot dat we over en weer inmiddels krediet hebben opgebouwd. Ik ben er van overtuigd dat het ook voor de club belangrijk is dat een trainer geen passant is. Ik merk het aan mezelf. Ik leer de spelers steeds beter doorgronden, een groot voordeel bij het coachen. Ik kan hier zaaien en oogsten. Bij de meeste clubs krijg je daar als trainer/coach de tijd niet voor. Ik vraag me echt af of die clubs wel een goed en gezond beleid voeren.''

Hans Nijland, algemeen directeur bij FC Groningen is het uiteraard volmondig eens met de woorden van zijn hoofdtrainer. ,,Elke club moet zelf het eigen beleid bepalen. Wie ben ik om me daar mee te bemoeien, maar ik vraag me soms in alle ernst wel eens af waar sommige clubs mee bezig zijn. Of er wel een clubvisie is,'' zegt hij.

,,Bij FC Groningen werken we volgens vaste lijnen, zoals Heerenveen dat jaren met veel succes heeft gedaan met Foppe de Haan. Het is geen toeval dat technisch manager Henk Veldmate, financieel directeur Erik Mulder, hoofd opleidingen Peter Jeltema, Ron Jans en ik al zo lang bij de club zitten. En denk nou niet dat we altijd even vriendelijk tegen elkaar zijn. We volgen elkaar scherp en kritisch. Het is echt geen oude jongens, krentenbrood.

,,Ik vergelijk het altijd met het bedrijfsleven. Ga alle grote, succesvolle bedrijven nationaal en internationaal maar na: bij de echte toppers komt een wisseling van de wacht niet veel voor. Stabiliteit en continuïteit, rust binnen de organisatie loont zich altijd. Maar soms moet je wel even geduld hebben voordat je daar de revenuen van ziet. En je moet goede keuzes maken. Zoals wij met Jans hebben gemaakt. Iedereen verklaarde ons voor gek toen we hem binnenhaalden. Hij was immers slechts assistent-trainer bij Emmen. We hadden ons huiswerk echter goed gedaan. Ron, maar ook de club, verdient een groot compliment dat we dat afgelopen jaren hebben waar gemaakt.''

Bron: AD
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:15:05 #213
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60446419
Leuk stukkie.
Al denk ik dat dit wel eens het laatste jaar met Ron Jans als coach kon zijn.

Ik vind het wel prettig die rust bij de club nu, dat is wel eens anders geweest.
Het is eigenlijk alleen rumoerig bij bepaalde transfers..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:21:34 #214
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60447854
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:15 schreef venomsnake het volgende:
Leuk stukkie.
Al denk ik dat dit wel eens het laatste jaar met Ron Jans als coach kon zijn.
Ik denk ik al 2 jaar... maar ja zolang er geen goede opvolger voor handen is.
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:39:38 #215
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60449153
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:21 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ik denk ik al 2 jaar... maar ja zolang er geen goede opvolger voor handen is.
Maar ik vond dat hij laatst op de radio wel een beetje liet doorschemeren dat dit wel eens zijn laatste seizoen kon zijn.. Een avontuurtje in het buitenland leek hem wel wat, en volgens Westerhof (ook in die radioshow) is er in het buitenland enorm veel vraag voor nederlandse coachens als jans. Dat leek Jans wel wat.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:40:59 #216
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60449185
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:39 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Maar ik vond dat hij laatst op de radio wel een beetje liet doorschemeren dat dit wel eens zijn laatste seizoen kon zijn.. Een avontuurtje in het buitenland leek hem wel wat, en volgens Westerhof (ook in die radioshow) is er in het buitenland enorm veel vraag voor nederlandse coachens als jans. Dat leek Jans wel wat.
Moet je buitenland lezen als België of Rwanda?
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:43:29 #217
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60449236
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:40 schreef Grulez het volgende:

[..]

Buitenland is dat België of Rwanda?
Ze hadden het over landen als Mexico, waar voetbal wel een grote sport is, maar er nog geen goede structuur is overal.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:00:39 #218
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60449586
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ze hadden het over landen als Mexico, waar voetbal wel een grote sport is, maar er nog geen goede structuur is overal.
Ok net als Westerhof dus.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:42:56 #219
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60452186
Ja.. Dat leek Jans wel wat, zo'n avontuur.

Samenvatting van de wedstrijd van gister.
FC Groningen - BV Veendam (0-1)

Mooi dat Garcia Garcia ook prima vrije trappen kan nemen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:10:32 #220
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_60455641
Typische goal van Veendam trouwens, zo krijgt Groningen ze vrijwel altijd tegen..
  donderdag 31 juli 2008 @ 02:05:38 #221
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60458519
Kruiswijk is echt naar een topploeg gegaan... Al heeft hij wel de hele wedstrijd gespeeld.
pi_60458580
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:42 schreef venomsnake het volgende:
Mooi dat Garcia Garcia ook prima vrije trappen kan nemen.
Helaas wel ja
pi_60473759
quote:
Geen contract voor Braziliaan Ramon

FC Groningen neemt afscheid van Ramon Fernandes Rezende. De 18-jarige Braziliaan komt niet in aanmerking voor een contract. Hij is niet de gewenste versterking voor de linkerkant.

Ramon Fernandes Rezende liep sinds vorige week stage bij de Trots van het Noorden, aanvankelijk bij de Beloften van trainer Erwin van de Looi. Hij maakte de afgelopen dagen deel uit van de eerste selectie van trainer Ron Jans tijdens het trainingskamp op Ameland. Ramon speelde mee in twee oefenwedstrijden. Afgelopen zaterdag was dat met Jong FC Groningen tegen Jong FC Twente en afgelopen dinsdag was de Braziliaan zeventig minuten linksback in het met 1-0 verloren oefenduel met BV Veendam.

Directe versterking
Volgens manager technische zaken Henk Veldmate van FC Groningen is Ramon wel een speler met mogelijkheden, maar niet de gewenste directe versterking. “Wij zoeken weliswaar een jonge speler, maar wel een jongen die – indien nodig – direct inzetbaar is. Dat hij goed kan voetballen is wel duidelijk, maar speltactisch en voor de specifieke invulling van de posities aan de linkerkant wordt meer gevraagd. Wij hebben onze vraagtekens of Ramon dat op de korte termijn zou kunnen invullen. Hij heeft meer tijd nodig en wij willen een directe aanvulling voor de eerste selectie.”

Ramon zal dan ook terugkeren naar Brazilië en morgenavond (vrijdag – red.) niet meer meespelen in het oefenduel met AGOVV Apeldoorn in Harkstede (aanvang 19.00 uur).

fc groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60474926
Weten jullie misschien waar Stefano Seedorf uithangt? Hij zou gesignaleerd zijn als proefspeler bij FCDB.
pi_60474956
Die speelt ergens in Griekenland geloof ik..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')