abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:20:56 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60758734
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:00 schreef Frollo het volgende:
Ben nu even tussendoor bezig in Woensdag gehaktdag van Richard Klinkhamer.

Mijn vrouw vond het niet onaardig en raadde het me aan. Ze vond het qua humor zelfs op Brusselmans lijken!

Tot nu toe, ongeveer halverwege zijnde, valt het me echter tegen. Ik bedoel, als je letterlijk moet gaan uitleggen: 'Het was het meest ontroerende moment dat ik ooit had meegemaakt', dan doe je toch echt iets niet goed als schrijver.
Heeft 'ie eindelijk een uitgever gevonden?! .

retorische vraag . Ik wil hem ook nog eens lezen .
Niet meer actief op Fok!
pi_60761662


Djon Maas lijkt de tijd van zijn leven te hebben als regisseur bij MTV in Londen. Niet alleen werkt hij met wereldsterren als Robbie Williams, Janet Jackson en Christina Aguilera, maar hij weet ook de ene na de andere babe te scoren. Aan zijn leven van wilde feesten, drank, one, two en three night stands komt een einde als hij Mikki leert kennen en hij eindelijk de confrontatie aangaat met zichzelf en zijn verleden. Hij trouwt met haar en niet lang daarna wordt Lila geboren.

Het vaderschap maakt van Djon een ander mens. Maar het huwelijk houdt geen stand en Mikki besluit terug te keren naar haar vaderland Zweden. Eerst laat ze Lila vrijwillig bij hem achter maar al snel eist ze dat het dan 1-jarige meisje bij haar in Zweden komt wonen. Djon weigert en de twee komen in de rechtszaal lijnrecht tegenover elkaar te staan.

Drie jaar lang voedt Djon zijn dochtertje met ziel en zaligheid op. Dan wijst de rechter – tot Djons verbijstering – Lila alsnog aan de moeder toe.

Hoe houdt hij zich staande na dit verschrikkelijke verlies?

Weg van Lila is een hilarische maar vooral genadeloos eerlijke roman over de liefde in zijn puurste vorm. Vol schrijnende humor en zelfspot en met een kritische noot naar het bestaande rechtssysteem en de zwakke positie van de man in voogdijzaken.


Doet me een beetje aan Kluun denken.
#geen
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:22:03 #103
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60762406
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heeft 'ie eindelijk een uitgever gevonden?! .

retorische vraag . Ik wil hem ook nog eens lezen .
Retorisch antwoord: Ja!

Ik vond het alleen geen heel sterk boek. Zoals eerder gezegd: hij legt bij een bepaalde gebeurtenis uit dat het 'het meest ontroerende moment ooit' (of zo) was, in plaats van het de lezer zelf te laten voelen. Show, don't tell, Richard!
Verder veel gescherm met mythologische figuren, wat meer om het namedroppen lijkt te gaan dan om daadwerkelijk goed uitgewerkte metaforen.

Maar ja, zelfs ik als extreem trage lezer was er in een uur of drie doorheen, dus ik zou zeggen: lees het gerust, dan heb je het maar gehad en is je nieuwsgierigheid gestild.
pi_60793328
Nu bezig in The Picture of Dorian Gray
pi_60813672
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:43 schreef Dylanesque het volgende:
Nu bezig in The Picture of Dorian Gray
Ik ook maar nog steeds niet uit.
pi_60818647
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 00:26 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ik ook maar nog steeds niet uit.
Vind 'm wel goed
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:32:51 #107
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60818711
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:43 schreef Dylanesque het volgende:
Nu bezig in The Picture of Dorian Gray
Grappig...toevallig net vandaag in m'n tas gestopt als leesvoer voor in de trein
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:02:56 #108
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60819267

Marc Guillet - Exotisch Amerika: Reisreportages uit het hart van de Amerikaanse samenleving

Beetje sfeer proeven voordat ik er over een maandje zelf naartoe ga.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:40:07 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60819982
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:32 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Grappig...toevallig net vandaag in m'n tas gestopt als leesvoer voor in de trein
.
Oscar Wilde .
Niet meer actief op Fok!
pi_60822346
pi_60868733


Ex-junk Mark Johnson (36), kind van een vader die hem om elk wissewasje placht af te tuigen, was op zijn achtste voor het eerst stomdronken en high van het lijmsnuiven, gebruikte op zijn elfde jaar heroïne en was nog geen twintig toen hij in de jeugdgevangenis, na een veroordeling voor zware geweldpleging, door een groep cipiers in elkaar werd gebeukt.

Zijn ellendige val in de wereld van de dope eindigde in stinkende, tochtige portieken waar hij, op sterven na dood, zijn dagelijkse portie harddrugs gebruikte. In zijn boek beschrijft Johnson zonder opsmuk zijn rauwe jeugd en het leven op straat, dat eindigde toen hij door een oude kennis overtuigd werd van de noodzaak af te kicken.

De korsten van de wonden aan zijn voeten groeiden op dat moment al door zijn sokken heen, hij woog minder dan een grote hond, zijn huid was een transparant tapijt van de wondjes van naalden en luizenbeten.

Het laatste shot, een uitgekiende scheikundige samenstelling van ammonia, cocaïne en crack, nam hij op 22 juli 2000, in de badkamer van het afkickcentrum waar hij op dat moment verbleef. Sindsdien is hij opgeklommen van onverbeterlijke junk tot mediahype. Zijn boek is zelfs in Amerika verkocht, zijn handtekening op het filmcontract is amper droog. De afgelopen twee maanden gaf hij dertig lezingen voor regeringsvertegenwoordigers, daklozen en reclasseringsmedewerkers.
#geen
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:38:32 #113
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_60902175
Ik ben nu bezig in The Speed of Light van Elisabeth Rozner en Queen Camilla van Sue Townsend.
Ook al eeuwen in the Book Thief van Zusak maar daar vind ik maar niks aan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_60907061


ben er net in begonnen, leuk boek
pi_60907082
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:40 schreef krapula het volgende:
[ afbeelding ]

ben er net in begonnen, leuk boek
Die heb ik ook gekocht vorige week, nog niet in begonnen
pi_60942145
quote:
Al word ik in naam de jouwe, Oscar, mijn lichaam blijft van mij.

Diana de Wit vormt met haar man Oscar en haar twee kinderen de hoeksteen van de Nederlandse samenleving. Ze brengt de kinderen naar de crèche, zet haar gezin verantwoorde maaltijden voor en doet belastingaangifte.In feite is ze een modelburger, op één detail na: Diana heeft minnaars.

Ik hecht me snel aan mensen en in het bijzonder aan mannen.

Diana is gelukkig met drie mannen: haar echtgenoot Oscar, haar oudere minnaar Tim en haar jonge chatlover Joshua. Minder gelukkig is ze wanneer ze er op een zomerse dag achter komt dat ze zwanger is. Als Diana ook nog haar trouwring verliest, dreigt alles wat ze liefheeft haar te ontglippen.

Misschien is God de stem waarop je wacht...


De pers over Godin van de jacht

‘Zeer humoristisch’ - Daphne Deckers, De Telegraaf

‘Een echte page-turner die mannen beter niet op het naaktstrand kunnen lezen’ - Peter R. de Vries, Panorama

‘Een hilarisch boek, vol prachtig in scène gezet, modern leed. Chapeau, Heleen!’ - Gwrrf-media

"Godin van de jacht is een sexy, opwindend, vlot geschreven en bijwijlen bijzonder grappig relaas van een zelfbewuste vrouw in een wereld van emoticons, Bacardi Breezer, Calvin Klein ondergoed en vacuüm verpakt sperma." -
Knack, 28 mei

Heleen van Royen schept er een vilein genoegen in de roze wolk van zwangerschap en gezinsleven aan flarden te schieten [...] Godin van de jacht is een buitengewoon vermakelijke roman geworden - Thomas van den Bergh - Elsevier

Lekker makkelijk leesvoer
#geen
  Moderator dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:20:14 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_60944162
Oliver Sacks - de man die zijn vrouw voor een hoed zag
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_60951463
ben bezig in "knielen op een bed violen" van Jan Siebelink

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:08:59 #119
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_60952100
Gisternacht Extreem luid & ongelooflijk dichtbij uitgelezen en die was echt . Schitterend boek, ga vanmiddag Everything is Illuminated halen omdat ik daar ook erg benieuwd naar ben geworden.

Ook een klein beginnetje gemaakt in De helaasheid der dingen (Dimitri Verhulst)
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:26:36 #120
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_60959555
Een boek van een nederlandse schrijfster. Ze is naar amerika gegaan, moest van haar vader en daar is ze zowat uitgehuwelijkt aan een lid van de Cristian church ofzo. Ze krijgt veel kinderen en worden allemaal mishandelt etc. Weet alleen niet hoe het heet, dat boek. Iemand hier misschien??
To infinity…and beyond!
pi_60965828
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:26 schreef ivetje het volgende:
Een boek van een nederlandse schrijfster. Ze is naar amerika gegaan, moest van haar vader en daar is ze zowat uitgehuwelijkt aan een lid van de Cristian church ofzo. Ze krijgt veel kinderen en worden allemaal mishandelt etc. Weet alleen niet hoe het heet, dat boek. Iemand hier misschien??
He Ivetje, dat boek heb ik een paar jaar terug ook gelezen, best shocking vond ik het.

Het is geschreven door Anna Meijerink, en heet Vlucht uit het land van de vrijheid. Mijn leven in een rechts-religieuze sekte.



In 1984 werd Anna Meijerink, toen negentien jaar, door haar tirannieke vader naar een afgelegen plaatsje in het zuiden van de Verenigde Staten gestuurd. Zogenaamd voor een vakantie, maar in werkelijkheid om uitgehuwelijkt te worden aan de zoon van sekteleider Abraham Wotherspoon, intellectueel leider en inspirator van de rechts-extremistische `Christian Identity’ beweging.

In deze memoires vertelt Anna hoe ze bij de rechts-religieuze gemeenschap terechtkwam, hoe zij werd gehersenspoeld en steeds verder in een isolement werd gebracht. Ze kreeg in tien jaar zeven kinderen, werd langdurig mishandeld en had geen enkele vrijheid. Haar kinderen werden seksueel misbruikt. Dankzij haar intelligentie en slagvaardigheid wist ze een aantal jaren geleden te ontsnappen. Ze vluchtte met haar kinderen naar Nederland.

Anna Meijerink (pseudoniem) werd in 1964 in Nederland geboren en woonde vanaf 1969 achtereenvolgens in Zuid-Afrika, België, de Verenigde Staten en weer in Nederland. Ze is hertrouwd; haar kinderen zijn haar hoogste goed. Nog steeds wordt ze door sekteleden met de dood bedreigd.
#geen
pi_60966134
Ik ga beginnen in Naaktportret van Loes den Hollander.

Naaktportret gaat over het leven van Marijke van Manen. Haar man, Lodewijk, is na een val van de trap in coma geraakt en ligt in een revalidatiekliniek om weer op te knappen. Lodewijk heeft een zoon, Jeroen, uit een eerder huwelijk die in een woongroep woont, omdat hij psychische problemen heeft.
Marijke komt uit een gezin waar een gebeurtenis uit het verleden van haar vader een grote stempel op de familieverhoudingen heeft gedrukt. Hierdoor gaat ze al vroeg het huis uit. Ze leert Onno kennen waar ze een relatie mee krijgt.
In het verleden van Marijke heeft zich in een maand mei een dramatische gebeurtenis voorgedaan. Ieder jaar in de maand mei uit zich dit in dezelfde nachtmerries.

Gedurende het boek kom je steeds meer te weten over de gebeurtenissen uit het verleden van Marijke. Heden en verleden wisselen elkaar af. Dit verloopt op een natuurlijke manier. Beetje bij beetje wordt duidelijk wat zich jaren geleden in die bewuste maand mei heeft afgespeeld. Hierbij komt ook nog dat iemand wil dat Marijke zich deze gebeurtenissen goed herinnert, ze zal boeten!


#geen
pi_60973117
Na Dorian Gray, nu beginnen in Oscar Wilde - Complete Short Fiction
pi_60974169


Net uit en begonnen in

Whatever I want.
pi_60987004


Heere Heeresma - Een jongen uit plan Zuid '38 - '46

Speelt zich af in oorlogstijd in de buurt waar ik ook ben opgegroeid. Maakt het extra boeiend.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')