quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:21 schreef Roi het volgende:Ik heb al 40 films gezien deze maand, het lukt me maar niet om zin te krijgen om wat reviews te maken.. Voor deze film toch maar een uitzondering gemaakt
Naqoyqatsi (2002)
De film begon zeer goed, eerst gebouwen zeer meer vastgelegd en toen schakelde het over naar digitale beelden. Dit zag er allemaal erg goed uit en dit kon wel eens mijn favoriet uit de serie worden dacht ik.
Maar helaas, na 15/20 minuten schakelt de film over naar (negatieve)beelden van mensen. Hier zitten wel een aantal mooie momenten bij maar het meeste is vrij standaard en (dus) saai.
Helaas haalt de film niet meer het niveau van het begin, behalve nog voor een paar minuten ergens in de film.
De laatste minuten stoorde mij ook, dit waren beelden van mensen die aan het vechten waren of mishandeld werden. Voor mijn gevoel paste dit totaal niet in de film en is het een mislukte poging van de regisseur om de film een 'laag' mee te geven.
De muziek is wel weer erg mooi en Philip Glass bewijst dat hij een goed componist is.
Hier had meer ingezeten!
7/10
Neem aan dat je Koyaanisqatsi al wel kent?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.