abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60019759
Ik ben voornemens om na de zomer mijn appartement te koop te zetten. Met de huidige woningmarkt verwacht ik wel dat het even kan duren voordat deze verkocht wordt. Om mijn kansen te vergroten wil ik het door een goede makelaar laten verkopen. Het is voor mij vooral van belang dat een realistische prijs wordt bepaald (dus niet te hoog/laag) en dat het goede publiek voor mijn woning bereikt wordt.

Hoe vind ik nu een goede makelaar. Uiteraard let ik op het NVM-keurmerk. En als hij met een groothoeklens foto's komt maken kan hij meteen ophoepelen. Maar wat zijn nog meer zaken om op te letten?

Appartement bevindt zich overigens in de Haarlemmermeer. Tips en ervaringen met makelaars in deze streek zijn dus zeer welkom.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_60019886
Hi,

Ik zelf heb goede ervaring met het kopen van een huis bij Vlieg makelaars (http://www.vlieg.nl/) daar een huis gekocht erg aardige en goede mensne. nemen alle tijd voor je enzo.

Gr Ralph
pi_60020490
groothoeklens hoeft niet per definitie slecht te zijn. Daarbij heeft een goede makelaar vaak een fotograaf in dienst die hopelijk wel weet waar zijn apparatuur voor dient

Verder: vertrouw je gevoel. Als jij een makelaar treft die alle keurkerkje s en certificaatjes heeft, maar waar je geen lekker gevoel bij hebt, doe het dan niet. Een goede makelaar geeft je een vertrouwd gevoel, als je intuitief niet achter je keuze staat doe het dan niet. Je bent toch afhankelijk van een goede makelaar en het is helemaal niet gek om eerst wat gesprekken met meerdere makelaars te voeren voor je een keuze maakt.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:15:20 #4
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_60020752
Ik zou naar z'n auto kijken.
Als die gast bijv. een gloednieuwe BMW of Audi rijdt, dan zou ik hem niet aannemen.
pi_60022594
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:15 schreef Gluckskafer het volgende:
Als die gast bijv. een gloednieuwe BMW of Audi rijdt, dan zou ik hem niet aannemen.
Dat weet ik zo net nog niet. Je kan het ook interpreteren als volgt: die makelaar is zo succesvol en verkoopt kennelijk zoveel huizen dat hij er een dikke auto van kan rijden. Met zo'n makelaar maak ik een goede kans om mijn huis te verkopen.

En over het winstpercentage (courtage) is bij elke makelaar te onderhandelen, dus hoeveel je hem straks betaalt hangt voor een groot gedeelte van jezelf af.
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
pi_60026297
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:15 schreef Gluckskafer het volgende:
Gewoon lage courtage bedingen.
TS, rondshoppen loont!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')