Het openbaar maken van de dossierstukken is altijd een afweging van het OM. In principe kunnen de van der Sloots en de Kalpoes de stukken die zij zelf in hun bezit hebben openbaar maken. Het OM zou hier niet blij mee zijn, maar kan ze moeilijk tegenhouden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:44 schreef duikkie het volgende:
[..]
zou wel een heleboel zaken verlichten ook voor de famillie van der sloot. want nu worden bepaalde verhalen ook niet ontkracht. misschien is er in het dossier wel geen ruimte voor bijvoorbeeld het ontvoerings verhaal , en weet ik allemaal meer voor vreemde beweringen...
kortom openheid hoeft helemaal nog niet in het nadeel van joran/ pa en kalpoes te werken. nu worden ze door de media en alleman beschuldig zonder enige gronden.
Openbaar maken is inderdaad een afweging van het OM,maar aangezien hier indirect een medewerker van justitie bij betrokken is zal het wel nooit gebeuren,dat zal Pa vd Sloot wel tegenhouden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:11 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Het openbaar maken van de dossierstukken is altijd een afweging van het OM. In principe kunnen de van der Sloots en de Kalpoes de stukken die zij zelf in hun bezit hebben openbaar maken. Het OM zou hier niet blij mee zijn, maar kan ze moeilijk tegenhouden.
Je hebt kunnen zien dat er 'selectief' is gelekt en dat een klein deel van de stukken al in de openbaarheid is gekomen, dat is echter een heel klein deel van het dossiers, wat ook nog een vertekend beeld geeft.
Het zou mooi zijn als grote delen van het dossier openbaar gemaakt zouden worden, ik denk echter dat het OM hier niet voor kiest. Het is dan overigens geen uitzondering, 99% van de strafdossiers komt nooit in de openbaarheid.
Inderdaad en de verdachtmakingen zullen blijven komen...maar eerst zal het dossier gesloten moeten worden wil er iets openbaar gemaakt worden en dat is nog steeds niet gebeurd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:21 schreef mrBhimself het volgende:
Formeel kan hij het niet tegenhouden. Hij kan wel bezwaar maken tegen het voornemen om het dossier geheel of gedeeltelijk openbaar te maken. Ik denk niet dat het zover zal komen. Jammer, want zo blijft het speculeren.
als je dus niet sluit en geen openbaarheid betracht, stem je dan eigenlijk niet in met wat de opnie van je vind ???quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:36 schreef Tmaatje het volgende:
[..]
Inderdaad en de verdachtmakingen zullen blijven komen...maar eerst zal het dossier gesloten moeten worden wil er iets openbaar gemaakt worden en dat is nog steeds niet gebeurd.
alhoewel je het nooit weet bij lekken , is in deze zaak toevallig wel bekend welke groep een klein deel van de stukken heeft gelekt ??? is dat kamp holloway of kamp van der sloot ???quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:11 schreef mrBhimself het volgende:
Je hebt kunnen zien dat er 'selectief' is gelekt en dat een klein deel van de stukken al in de openbaarheid is gekomen, dat is echter een heel klein deel van het dossiers, wat ook nog een vertekend beeld geeft.
zou te veel eer zijn om dit op joran toe te schrijvenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:51 schreef johan555 het volgende:
ARUBA -Drastische afname cruisetoerisme
9 Aug, 2008, 18:17 (GMT -04:00)
[ afbeelding ]
In juni kwamen er maar liefst 81,8 procent minder cruiseschepen binnen dan in dezelfde maand vorig jaar.
ORANJESTAD — Het aantal cruisetoeristen als ook het aantal schepen is drastisch afgenomen. In juni daalde het aantal passagiers met 34,4 procent en het aantal cruiseschepen met maar liefst 81,8 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar.
Dit blijkt uit cijfers van Aruba Cruise Tourism die de Centrale Bank heeft gepubliceerd. Het is officieel laagseizoen voor het cruisetoerisme, dat van mei tot oktober duurt. De afgelopen tijd doet echter bijna geen enkel cruisschip Aruba nog aan, uitgezonderd Adventure of the Seas, dat om de twee weken aanlegt. Aruba Port Authority (APA) zegt wel aanwijzingen te hebben dat het komende cruiseseizoen de cijfers weer positief zullen zijn. De grote terugval dit jaar wijt APA aan de internationale ontwikkelingen als gevolg van de hoge brandstofprijzen die niet alleen de luchtvaart, maar ook de scheepsvaart treft.
De bezuinigingen in de luchtvaart hebben ook gevolgen voor het cruisetoerisme doordat bepaalde vluchten zoals naar Puerto Rico zijn geschrapt en waardoor dus minder mensen op de boot kunnen stappen.
De Centrale Bank meldt ook dat in juni de gemiddelde bezettingsgraad van hotel met 1,2 procentpunt is afgenomen tot 69,6 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Meer cijfers zijn volgens de Bank niet beschikbaar omdat verkeersbureau Aruba Tourism Authority een achterstand heeft in het publiceren van zijn gegevens over het aantal verblijfstoeristen en hun overnachtingen van de maanden januari tot en met juni dit jaar.
Inflatieverschil VS
De Bank meldt verder dat het inflatieverschil in juni met de Verenigde Staten opnieuw is toegenomen tot 4,1 procentpunt vergeleken met een verschil van 1,4 procentpunt in juni vorig jaar.
Daarnaast nam in juni de geldhoeveelheid toe met 13,6 miljoen florin (0,5 procent) naar 2,7 miljard florin. Deze groei was het resultaat van een toename van het netto binnenlands actief van 10,2 miljoen florin (0,6 procent) en een stijging van het netto buitenlands actief van 3,4 miljoen florin (0,4 procent).
De toename van het netto binnenlands actief komt door een stijging van 22,5 miljoen florin aan netto vorderingen van de banken op de publieke sector. De vorderingen op de private sector namen wel af met 6,3 miljoen als gevolg van dalingen in leningen aan ondernemingen met 10, 1 miljoen en woninghypotheken met 1,2 miljoen. De consumentenkredieten namen echter opnieuw toe met 5 miljoen (0.9 procent).
amigoe
Volgens mij is wel duidelijk uit welke hoek de stukken komen; die zijn gelekt naar Jossy Mansur en via hem naar Beth en Dave en via een van hen zijn de PV's weer terechtgekomen bij de eigenaresse van de site BFN en daarna verder verspreid. Het kan snel gaan zo.....quote:Op maandag 11 augustus 2008 07:14 schreef duikkie het volgende:
[..]
alhoewel je het nooit weet bij lekken , is in deze zaak toevallig wel bekend welke groep een klein deel van de stukken heeft gelekt ??? is dat kamp holloway of kamp van der sloot ???
Internet is inderdaad een behoorlijke machtsfactor wat betreft stemming maken ed want de info is nooit volledig..quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:28 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Volgens mij is wel duidelijk uit welke hoek de stukken komen; die zijn gelekt naar Jossy Mansur en via hem naar Beth en Dave en via een van hen zijn de PV's weer terechtgekomen bij de eigenaresse van de site BFN en daarna verder verspreid. Het kan snel gaan zo.....
ik geloof dat je in deze zaak niets duidelijk isquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:28 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Volgens mij is wel duidelijk uit welke hoek de stukken komen; die zijn gelekt naar Jossy Mansur en via hem naar Beth en Dave en via een van hen zijn de PV's weer terechtgekomen bij de eigenaresse van de site BFN en daarna verder verspreid. Het kan snel gaan zo.....
Alles wat je hier boven noemt heeft niets te maken met het lekken van stukken. Als er geen bekentenis van Joran is, dan kan die ook niet gelekt worden. En reken maar dat er geen bekentenis is. Als dat wel het geval was, dan zat hij nu in KIA in plaats dat hij ergens vrij rondloopt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:26 schreef duikkie het volgende:
[..]
ik geloof dat je in deze zaak niets duidelijk is, process verbalen vrij geven heb je eigenlijk niet zoveel aan, zolang het geen volledige bekentenis is. een slachtoffer rol voor joran naast natalee kan ook een motief zijn !!
verder wilde joran telkens door andere leugens de kalpoes erbij houden
kortom de zaak zou best eens gelekt kunnen zijn door het kamp sloot, alleen de pv van joran 31-05-2005 was niet welkom, stonden te veel waarheden in
joran doet niet anders dan belentenissen afleggenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:09 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Alles wat je hier boven noemt heeft niets te maken met het lekken van stukken. Als er geen bekentenis van Joran is, dan kan die ook niet gelekt worden. En reken maar dat er geen bekentenis is. Als dat wel het geval was, dan zat hij nu in KIA in plaats dat hij ergens vrij rondloopt.
Het lekken van informatie en met name de Processen Verbaal had een heel ander doel. Jossy Mansur was en is er veel aan gelegen om de politie op Aruba in diskrediet te brengen. Een slecht uitgevoerd onderzoek kwam hem daarbij wel erg goed uit. Wie kan zich niet alle getuigen herinneren die door Jossy ten tonele gebracht zijn, van de "Frozen Condom Boy" tot en met de "Tuinman". De politie, met name de rechercheurs van de KLPD hebben handenvol werk gehad met de valse getuigenverklaringen van die lieden.
Overigens lopen er kennelijk een paar onderzoeken tegen Jossy en zijn familie, vandaar dat hij momenteel kennelijk wat minder tijd heeft om aandacht te besteden aan de Holloway zaak.
Kennelijk heb je nog niet door wie Jossy Mansur is. Hij is een belangrijk lid van een van de belangrijkste families in Aruba. Hij heeft meer contacten dan wie dan ook; zowel als eigenaar van een lokale krant als als lid van de "Mansur" familie. Hij heeft in het verleden een paar aanvaringen gehad met Paul van der Sloot en hij heeft ook een bloedhelkel aan de huidige regering. You do the math!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:48 schreef duikkie het volgende:
heb effe een stukje gelezen over die jossy mansur, maar de vraag die bij mij opkomt is , dit is de zoveelste pion.
deze man kan niet direct in het dossier kijken lijkt mij. dus deze man heeft zijn papieren weer van iemand die het wel kan. kortom ik ben niet overtuigd dat jossy mansur de source is van de lek. wel een doorgeef luik naar andere
met veel contacten , maak je nog geen lekken. natuurlijk kan iemand hem een gunst doen, net zoals joran iemand had om natalee te dumpen in zeequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:51 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Kennelijk heb je nog niet door wie Jossy Mansur is. Hij is een belangrijk lid van een van de belangrijkste families in Aruba. Hij heeft meer contacten dan wie dan ook; zowel als eigenaar van een lokale krant als als lid van de "Mansur" familie. Hij heeft in het verleden een paar aanvaringen gehad met Paul van der Sloot en hij heeft ook een bloedhelkel aan de huidige regering. You do the math!
welke MB kinderen zijn dat dan namen ??? , wat ik heb gelezen is dat ze het niet direct gezien hebben, maar misschien heb ik wat gemist , zijn het verklaringen ?? of zijn het vertellingen aan een of andere verslaggever in america. maar ik ga weer de verklaringen lezen. zijn er meer of heb ik alles als ik bij holloway.com kijk ??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:10 schreef mrBhimself het volgende:
De MB kinderen hebben heel goed gezien dat Natalee is ingestapt in de auto bij Joran en de Kalpoes. Ook is bekend welke richting ze opgereden zijn. Dat staat vermeld in een aantal verklaringen van de MB kids. Dat deel is dus wel bekend bij de politie...wat er verder is gebeurd is onduidelijk (althans voor degenen die er niet bij betrokken zijn)
T.a.v. Jossy Mansur: Het is bekend dat hij meerdere contacten heeft op hoog niveau bij zowel de KLPD als het OM. Om gegevens te krijgen hoef je helemaal geen toegang te hebben tot iemand die 'labiel' is, hoe je daar bij komt weet ik niet, maar het klopt in elk geval niet. Hoe denk je dat journalisten aan hun gegevens komen! Als alle personen die op een of andere manier gegevens doorgeven aan de pers labiel zijn, dan is het (zeker in Nederland) heel erg slecht gesteld met de mensen.
T.a.v. de verklaringen: Zolang er geen bewijs is dat Joran en de Kalpoes betrokken zijn bij de verdwijning van Natalee, kan het OM hen niets maken. Ook op basis van een bekentenis alleen kan iemand niet worden veroordeeld. Dus zolang er geen bekkenende verklaringen komen die ook nog ondersteund wordt met aanvullend (forensich) bewijs wordt het erg lastig om ze veroordeeld te krijgen. Niets is onmogelijk, maar ik geef het OM weinig kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |