Nee, geen emo topic.
Ik ging vandaag, zoals op vele dagen, naar de lokale Albert Heijn om mijn avondeten te kopen. Mijn vader is een gierige hondenlul die alleen avondeten, bier en pinda's koopt, m.a.w. hij houdt geen rekening met de rest van het huis. Enfin, geen uitzondering dus. Ik koop dan netjes mijn eigen avondeten + wat lekkers voor in de avond of de dag daarna. Ik kom daarbij vrijwel nooit boven de 10 a 15 euro.
Toen ik door de Albert Heijn liep, waar ik altijd kijk naar de ijverige vakkenvullers (klasgenoten van vorig jaar) om ze uit te lachen, liep ik langs de scheermesjes. Het lampje boven mijn hoofd sprong aan omdat ik die nog nodig had. Ik heb een scheermes-handvat van Gilette, dus ik zoek naar de mesjes van Gilette. Ik zie een pakje hangen, pak die, geen probleem.
Als ik afreken bij mijn favoriete cassiere (donkere krullen, beetje aziatish getint) zegt ze geilvrolijk: "Dat wordt dan..." ......... "¤27,87".
WTF.
Ik wist dat scheermesjes duur waren, maar, toen ik even later naar het bonnetje keek, schrok ik werkelijk van de ¤17,50 voor 8 mesjes. Dat is toch absurd? Die dingen kosten dus ruim ¤2,- per stuk, terwijl ze maar enkele scheerbeurten meegaan. Volgens mij is de productieprijs van zo'n ding 20-30 cent, maar is de naam 'Gilette' genoeg om de prijs 10x zo hoog te maken?
Klacht 1: Scheermesjes van ¤17,50 per 8 stuks
Klacht 2: Vader
Klacht 3: Ik drukte net op invoeren, krijg ik een leeg veld. Sterf met je inlogformuliertje. Ik snij je pols door met een scheermesje (á ¤2,18).e