abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59994694
Tjah precies een topic die op het punt staat gebashed te worden maar boeie maar ik weet het gewoon echt echt niet.

Sinds ongeveer een maand ben ik verliefd geworden op een meisje hier uit de buurt. Eigenlijk de eerste echte keer dat ik verliefd ben geworden op een meisje. Hiervoor besteedde ik vrijwel geen aandacht aan meisjes en had zoiets van... komt later wel. In ieder geval komt het er op neer dat toen mijn studie voor mijzelf gewoon voorop stond.

Nou ik ken het meisje in kwestie eigenlijk al sinds jongs af aan. We zaten op dezelfde basisschool en zaten in dezelfde klas. Maar waren niet echt vrienden maar gewoon klasgenootjes van elkander. Verder tijd relaxed tegen elkander. Toen middelbare school, ik havo, zij vwo, heb deze afgemaakt en ben toen hbo gaan doen wat ik nog steeds doe. Nu aankomend derde jaars. Opvallend feitje is dat ze op een van de laatste dagen dat ik nog op de middelbare school was dat ze me vroeg waarom ik geen vwo ging doen omdat ik dit eigenlijk wel had beaamd. De reden verder is niet relevant. Ik had toen al zoiets van hmmm? Wat zou haar dat moeten boeien ik zie haar nooit!?! Verder eigenlijk niet bij stilgestaan en gewoon verder gegaan met mijn leventje. Tot ik haar bij de bushalte zag staan ongeveer in Oktober vorig jaar ... Ze had inmiddels vwo afgemaakt en deed nu hbo. Maar ik zag haar weinig, misschien 1x paar maand destijds blijkbaar verschilde onze roosters nogal erg. Nou 2de semester zag ik haar veel vaker en we hadden altijd leuke gesprekken. Toen raakte ik dus ook verliefd op haar maar ik zag haar alleen dus bij de bushaltes nou in ieder geval kreeg ik een paar weken geleden eindelijk haar email adres te pakken na heel wat omwegen omdat ik geen van haar vrienden persoonlijk ken ofzo. Maar iig ze is ook nog eens heel weinig online want ze internet dus niet zoveel (zeer weinig zelfs voor een student). Echter hoe vraag ik aan haar of ze een keer iets leuks wilt doen? Doordat ik dus eigenlijk tot dusver nooit echt voor meisjes had geïnteresseerd mis ik blijkbaar guts hiervoor of het sociale vermogen zeg maar of misschien beide . Ik kan haar gewoon vragen of ze zin heeft om een keer naar de stad te gaan maar ik ben dan zo bang dat ze nee zegt of iets in die trend.

In ieder geval heb ik nu een beetje vertelt hoe het is maar eigenlijk niet veel over haar. Want ik denk wel dat zij zich ook tot mij aangetrokken voel want ik had iig wel het gevoel dat ze wat zenuwachtiger was wanneer ze met mij stond te praten dan wanneer ze met andere stond te praten. En ik merkte ook wel dat ze af en toe zeg maar omkeek in de bus wanneer we op verschillende plaatsen zaten. Eigenlijk ben ik denk ikzelf gewoon erg verlegen en ik heb ook het gevoel dat zij dat ook wel is. Dus help help wat moet ik doen.

Eigenlijk schaam ik me kapot dat ik dit hier plaats want eigenlijk ben ikzelf heel openminded en ook direct (soms te) tegenover andere mensen. Alleen in dit geval klap ik dus dicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door T.v.p. op 09-07-2008 13:56:37 ]
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:50:36 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59994920
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:51:43 #3
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_59994938
Oktober dit jaar? Knap.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:52:35 #4
14827 Kogando
Modelprutser
pi_59994963
Je kan het zo makkelijk of zo ingewikkeld maken als je zelf wilt natuurlijk. Het is een voordeel dat je haar email hebt want dan kun je een mailtje sturen waar je goed over na kan denken, en wat minder eng is dan het persoonlijk vragen.

Verplaats jezelf in haar en stel je voor dat jullie elkaar een keer spreken ergens. Denk je dat ze het vreemd vindt als jij voorstelt een keer ergens iets te gaan drinken? Eigenlijk is dat een heel voor de hand liggende vraag, zeker tussen twee vrijgezelle mensen die elkaar leuk kunnen vinden.

Dus, niet miepen gewoon doen. Verzin geen excuses en smoesjes voor jezelf om het niet te doen, zoals dat ze misschien toch niet zo leuk is of whatever. Het feit dat je dit topic geopend hebt zegt genoeg, je bent verliefd. Laat je dus de kaas niet van je brood eten, vraag haar mee uit. Weet zeker dat ze zich vereerd voelt, omdat het een groot compliment voor haar is. Dus die kun je al in je zak steken.

En ze zegt toch wel ja, al was het maar uit beleefdheid. En hoe het na je date gaat is van later zorg.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:54:13 #5
176555 Tiggerqman
gedoodverfde favoriet :)
pi_59995004
als je ook zo lang van stof bent wanneer je met haar praat, hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat het gesprek stil komt te vallen.. pff wat een verhaal man.

OT: gewoon vragen of ze uitgaat vant weekend, zo ja.. dan ben je daar natuurlijk ook te vinden. Gesprekje bla bla bla.. haar nummer ... smsen ... afspreken ...
pi_59995005
Volgende keer dat je haar ziet gewoon weer een praatje maken, vraag je haar of ze plannen heeft voor het weekend of dat ze nog iets leuks beleefd heeft de afgelopen tijd, iets in die trant in ieder geval. Dan kun je haar daarna heel gemakkelijk iets vragen als "heb je zin om binnenkort samen eens een keer wat te gaan drinken?". Gewoon luchtig brengen, je leven hangt er niet vanaf, toch?
pi_59995066
een ding is heel belangrijk. laat niet merken dat je een kneus bent. dat is mij nog nooit gelukt. misschien ben ik ook niet geschikt om raad te geven

maar je kan misschien kijken waar ze uitgaat in het weekend bijvoorbeeld en "toevallig" ook daar zijn. Dan is de sfeer ook wat ontspannender en losser en kan je je een beetje moed indrinken als dat nodig mocht zijn en lekker gek doen
pi_59995085
Je geeft zelf al antwoord; vraag het gewoon eens..
En joh, hartstikke gezellig om gewoon is wat te gaan drinken enzo (studenten onder elkaar )
pi_59995089
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:51 schreef Kaneel het volgende:
Oktober dit jaar? Knap.
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:59:02 #10
14827 Kogando
Modelprutser
pi_59995142
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:56 schreef kneus1 het volgende:
maar je kan misschien kijken waar ze uitgaat in het weekend bijvoorbeeld en "toevallig" ook daar zijn. Dan is de sfeer ook wat ontspannender en losser en kan je je een beetje moed indrinken als dat nodig mocht zijn en lekker gek doen
Dat zou ik niet doen. Als je mazzel hebt lukt het, maar als je pech hebt sta je een beetje dom te kijken in een kroeg waar je normaal nooit komt. Dat komt nogal doorzichtig en zielig over.

Bovendien, als je iets met haar gaat drinken heb je haar een paar uur voor jezelf. En dus alle tijd om te laten zien hoe leuk je bent.
pi_59995175
Ga erheen en vraag haar uit. Ze heeft inmiddels hele leuke gesprekken met je gehad en dergelijke. Ga anders eerst wat met vrienden doen (of die van haar) en zorg dat ze mee is. Van daaruit vraag je haar gewoon uit. Niet bang zijn of twijfelen. Wat is er erg aan een blauwtje lopen?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:00:30 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_59995184
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Succes kerel! Je kunt het .
KuikenGuppy
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:02:43 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59995246
Eigenlijk is dit hetzelfde als:

"Ik moet poepen! Wat moet ik doen!?"
pi_59995532
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:00 schreef Burdie het volgende:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Succes kerel! Je kunt het .
Dat zegt mijn moeder ook altijd. Maar je hebt gelijk ik moet gewoon niet zo schijt zijn en gewoon vragen.
pi_59995646
Mag ik aan dit onzekere stuntelige gedrag ontleden dat je nog nooit een vriendinnetje hebt gehad/gezoend ?
pi_59995777
Bij zulke topics moet je standaard aangeven hoe oud je bent. Derde jaars, dus zo'n 22?
A little bit hateful
pi_59995872
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:25 schreef Liquidootje het volgende:
Bij zulke topics moet je standaard aangeven hoe oud je bent. Derde jaars, dus zo'n 22?
1 maand geleden 19 geworden.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:19 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Mag ik aan dit onzekere stuntelige gedrag ontleden dat je nog nooit een vriendinnetje hebt gehad/gezoend ?
Wel eens in begin van middelbare maar daarna niet meer.Puur omdat ik mijn studie voor ging bij mij kwam/komt namelijk niet alles zomaar aanwaaien ik heb daar moeite voor moeten doen. Maar ik ben ook geen nerdje hoor als je dat eruit wilt afleiden.
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:41:27 #18
14827 Kogando
Modelprutser
pi_59996170
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:29 schreef T.v.p. het volgende:
Wel eens in begin van middelbare maar daarna niet meer.Puur omdat ik mijn studie voor ging bij mij kwam/komt namelijk niet alles zomaar aanwaaien ik heb daar moeite voor moeten doen. Maar ik ben ook geen nerdje hoor als je dat eruit wilt afleiden.
Ik maak me zorgen..
pi_59996221
nou en bedankt je levert veel bijdragen aan me zelfvertrouwen
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:48:08 #20
74450 medman
O tempora, O mores!
pi_59996328
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:14 schreef T.v.p. het volgende:
Dat zegt mijn moeder ook altijd. Maar je hebt gelijk ik moet gewoon niet zo schijt zijn en gewoon vragen.
Dit dus. Je geeft hier eigenlijk jezelf advies, een volwassen eigenschap.

Het punt is: het gaat eng blijven, of je hoog of laag springt. Niemand hier kan jou een tip geven waardoor het minder eng wordt. Je kunt wel net zolang blijven treuzelen tot het te laat is.

Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden:

1) je vindt het te eng, dus je doet niets -> houd je een rotgevoel aan over
2) je vindt het eng, maar toch nodig je haar uit -> hier houd je een veel beter gevoel aan over, ongeacht wat haar antwoord is: je hebt namelijk een angst overwonnen!

Het zal net zolang eng blijven totdat je het doet en je ontdekt dat je er niet dood van gaat.

Als ik jou was zou ik gewoon een mailtje sturen (tenzij je haar vaak persoonlijk spreekt, dan kun je het beter persoonlijk vragen). Zoiets dus:

"
Hey studiebol,

Hoe staat het leven? Volgens mij studeer je een beetje te veel en heb je als balans wat leuks nodig.

Ik heb het idee dat je wel een aardige meid bent, dus wat zeg je ervan om zaterdagmiddag om 16:00 (of vul een andere datum/tijd in) wat te gaat drinken en kletsen? Ken jij het Heartbreak Cafe (of vul een andere gelegenheid in...)? Lijkt me erg gezellig!

Laat me weten wat je ervan vindt!

Groetjes,
T.v.p

ps ik hoop wel dat je een beetje geëmancipeerd bent want ik ga natuurlijk niet jouw drankjes betalen
"

[ Bericht 0% gewijzigd door medman op 09-07-2008 14:54:13 (spelling) ]
(medman original posting)
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:54:17 #21
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_59996480
Wees niet gevreesd TS, wij staan pal achter je!

je beste beentje voorzetten en al je moed bij elkaar rapen. De volgende keer bij de bushalte al stotterend en hakkelend proberen duidelijk te maken dat je graag een keertje wat zou willen gaan drinken met haar en of ze dan en dan tijd heeft. Vergeet niet zo schattig mogelijk te kijken.

Oh en natuurlijk uitgebreid verslag met pics en paints naderhand.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_59996781
EROPAF niet moeilijk doen
pi_59996821
Jij studeert, TS? Lekker is dat, je kunt niet eens behoorlijk schrijven. Waar móet het heen met de wereld tegenwoordig?

Tot zover het botte sarcasme .

En bijdragen aan je zelfvertrouwen? TS, ZELFvertrouwen komt uit jeZELF. Daarom heet het ZELFvertrouwen. Alleen JIJ kunt dat doen.

Wat betreft je probleem TS: tja... het komt er uiteindelijk op neer dat je gewoon moet DOEN. Get out of your head and just ACT, zoals dat in het Engels dan zo mooi gezegd kan worden. Dat durf je waarschijnlijk niet omdat je te weinig ervaring hebt en nog niet vaak genoeg op je bek bent gegaan, nog niet genoeg bent afgewezen enzovoorts. Dat is niet erg en geen schande.

Net als met alles in het leven leer je iets perfect te doen door gewoon te DOEN en fouten te maken. Niet doordat alles je aan komt waaien en goed gaat. Helaas is dat een les die pas geleerd en BEGREPEN wordt wanneer je daadwerkelijk hebt GEDAAN en snoeihard onderuit bent gegaan. Guts creates guts, zoals het in het Engels alweer zo mooi gezegd kan worden.

Zoals Michael Jordan al eens zei: "I've missed thousands of shots, lost hundreds of games in my life. I've often let my team down in the last seconds of a game. Yet I wouldn't be who I am today and be where I am today without making mistakes and losing."

A winning attitude is attained by losing and getting up and back in the game every time you do. Dat was dan weer niet van Michael Jordan.

Afijn TS, er zijn geen garanties in het leven. Nee heb je, ja kun je krijgen zoals al gezegd is. Zet jezelf over jezelf heen en vraag het gewoon. Als het goed gaat, dan is dat mooi. Gaat het niet goed, dan is dat ALLEEN jammer.

Onthoud dat een meisje dat je afwijst of afkraakt omdat je onzeker bent en daardoor wat klungelig/stuntelig, gewoon een dikke vette trut is waar je niks mee te maken wilt hebben. Als een meisje je afwijst omdat ze niet op díe manier in je is geïnteresseerd, dan is dat gewoon jammer but don't take it personal.

Positief gevolg van afwijzingen is dat je de volgende keer weer minder angst hebt of het goed gaat of niet, want in de omgang met mensen is het miraculeus zo geregeld dat hoe meer je op je bek gaat, je er steeds meer schijt aan krijgt of dat gebeurt of niet.

Samengevat TS: ga het gewoon doen. Je hebt er nu even moed voor nodig om je over die anst heen te zetten. Na afloop zul je alleen maar denken: "Hee, dat viel best wel mee", of je nu afgewezen bent of niet. En je zult ontdekken dat die moed die je hebt opgebracht een kracht is die je blijvend sterkt en zult doen groeien.

Just DO it.

Succes .
Woods, women and wine.
Levenswijsheden
pi_59996927
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:08 schreef Falalalan het volgende:
Jij studeert, TS? Lekker is dat, je kunt niet eens behoorlijk schrijven. Waar móet het heen met de wereld tegenwoordig?

Tot zover het botte sarcasme .

En bijdragen aan je zelfvertrouwen? TS, ZELFvertrouwen komt uit jeZELF. Daarom heet het ZELFvertrouwen. Alleen JIJ kunt dat doen.

Wat betreft je probleem TS: tja... het komt er uiteindelijk op neer dat je gewoon moet DOEN. Get out of your head and just ACT, zoals dat in het Engels dan zo mooi gezegd kan worden. Dat durf je waarschijnlijk niet omdat je te weinig ervaring hebt en nog niet vaak genoeg op je bek bent gegaan, nog niet genoeg bent afgewezen enzovoorts. Dat is niet erg en geen schande.

Net als met alles in het leven leer je iets perfect te doen door gewoon te DOEN en fouten te maken. Niet doordat alles je aan komt waaien en goed gaat. Helaas is dat een les die pas geleerd en BEGREPEN wordt wanneer je daadwerkelijk hebt GEDAAN en snoeihard onderuit bent gegaan. Guts creates guts, zoals het in het Engels alweer zo mooi gezegd kan worden.

Zoals Michael Jordan al eens zei: "I've missed thousands of shots, lost hundreds of games in my life. I've often let my team down in the last seconds of a game. Yet I wouldn't be who I am today and be where I am today without making mistakes and losing."

A winning attitude is attained by losing and getting up and back in the game every time you do. Dat was dan weer niet van Michael Jordan.

Afijn TS, er zijn geen garanties in het leven. Nee heb je, ja kun je krijgen zoals al gezegd is. Zet jezelf over jezelf heen en vraag het gewoon. Als het goed gaat, dan is dat mooi. Gaat het niet goed, dan is dat ALLEEN jammer.

Onthoud dat een meisje dat je afwijst of afkraakt omdat je onzeker bent en daardoor wat klungelig/stuntelig, gewoon een dikke vette trut is waar je niks mee te maken wilt hebben. Als een meisje je afwijst omdat ze niet op díe manier in je is geïnteresseerd, dan is dat gewoon jammer but don't take it personal.

Positief gevolg van afwijzingen is dat je de volgende keer weer minder angst hebt of het goed gaat of niet, want in de omgang met mensen is het miraculeus zo geregeld dat hoe meer je op je bek gaat, je er steeds meer schijt aan krijgt of dat gebeurt of niet.

Samengevat TS: ga het gewoon doen. Je hebt er nu even moed voor nodig om je over die anst heen te zetten. Na afloop zul je alleen maar denken: "Hee, dat viel best wel mee", of je nu afgewezen bent of niet. En je zult ontdekken dat die moed die je hebt opgebracht een kracht is die je blijvend sterkt en zult doen groeien.

Just DO it.

Succes .
jij begrijpt het
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:15:14 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_59996989
Als je niks doet, gebeurt er niks. Als je wel een stap probeert te zetten, kun je teleurgesteld worden. Kies welke van de twee mogelijkheden je 't ergst vindt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')