abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:56:13 #76
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72426501
quote:
Van der Sar en het kleine Koreaantje
Gelukzalig zat Edwin van der Sar op een stoel in Moskou. Het zweet gutste nog van zijn voorhoofd, de adrenaline suisde door zijn lijf. Gulzig nam de keeper een slok van zijn champagne.

Van der Sar had zojuist de Champions League gewonnen door een strafschop van Anelka te stoppen, als sluitstuk van een zinderende finale. De internationale pers mocht precies vijf minuten vragen stellen aan de held van de avond, toen een opgewonden Koreaanse verslaggever naar de microfoon sprintte.

Mister Van der Sar, what do you think of Ji-Sung Park?’ De keeper die net over zijn Hans van Breukelen-momentje wilde gaan vertellen, zuchtte diep en keek woest de zaal rond. ‘Volgende vraag’, zei het ijskonijn. Als blikken konden doden, was er die avond een klein Koreaantje overleden.

Toch benieuwd wat Van der Sar straks zegt als hij voor de 32.678ste keer moet beantwoorden of hij – heel misschien – terugkeert in Oranje. Als journalist hoor je de vraag te stellen, ieder zijn vak, maar als keeper zou ik er licht krankjorem van worden.

Volgende vraag, zou ik zeggen, boos kijkend. Of ben je soms vergeten hoe het met dat Koreaantje is afgelopen?

Het schijnt een heuse nationale kwestie te zijn, de vraag of Van der Sar terugkeert in Oranje. Hij is voorlopig hartstikke geblesseerd, het WK is nog negen maanden weg en Maarten Stekelenburg heeft nog geen fout gemaakt. Maar heel Nederland ligt al wakker van de vraag of Van der Sar komende zomer meegaat naar Zuid-Afrika.

Alleen de bondscoach kan het land verlossen. Gewoon een keer roepen dat hij er helemaal niks van kan, die Van der Sar. Te oud, te stram.

Jan Jongbloed speelde op zijn 37ste nog een WK-finale en zo geweldig ging dat ook weer niet. Of waren we dat soms vergeten?

Pietje Velthuizen in Oranje. Einde discussie.
Sjoerd Mossou.

Hele aardige column. Op Velthuizen na ben ik het met hem eens.
pi_72486861
Die Nico Dijkschoorn heeft af en toe hele goede in de VI, maar probeert toch vooral heel grappig te zijn laatste tijd. Jammer, begon heel goed met bv Humberto Tan haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')