abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218834
Het publiek koos voor Anouk, 'the girl nextdoor', want kon zich niet spiegelen aan extravagante Cyriel, begreep ik uit de uitleg
van Bart en maar de vergelijking schaatsen/aardbeving die hij als voorbeeld gaf kon ik niet helemaal volgen, jullie?
  vrijdag 12 november 1999 @ 04:13:00 #52
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_218835
quote:
op 11-12-1999 om 03:56 AM schreef Tante Bep het volgende:
Het publiek koos voor Anouk, 'the girl nextdoor', want kon zich niet spiegelen aan extravagante Cyriel, begreep ik uit de uitleg
van Bart en maar de vergelijking schaatsen/aardbeving die hij als voorbeeld gaf kon ik niet helemaal volgen, jullie?

Ik denk dat-ie onbewust meer prijsgaf dan hij van plan was Bij schaatswedstrijden leeft half NL mee, en zit iedereen te kijken naar de TV-beelden: frisse jonge meiden a-la Yvonne van Gennip (gelijkenis Anouk). Bij aardbevingen (in het buitenland?) is er een hoop rumoer, maar verder alleen ellende op de TV.
Volgens mij bedoelde hij dat Cyrille een hoop lawaai maakte, maar niet gezellig was, zoiets.
Wat me iig duidelijk is, is dat Bart zich meer in Anouk kon vinden dan in Cyrille (wellicht omdat C. te bedreigend was voor hem: twee artiesten die om de aandacht strijden..).

Murphy

PS: Op het risico af een oorlog te starten: Nederland kennende, valt het me mee dat er nog niemand heeft geroepen "discriminatie!" )

[Dit bericht is gewijzigd door MrMurphy (Datum 12 November 1999).]

vrijdag 12 november 1999 @ 08:23:00 #53
521 ruby
Hell yeah!
pi_218836
Ontzettend sympathiek van Rolfje dat hij Cyrill een producer/platenmaatschappij aanboodt zodat zij een plaatje kan maken, maar inderdaad ik dacht dat ik vernomen had dat Cyrill dat al gedaan heeft. Die reactie van haar was ook niet bepaald spontaan op die aanbieding, dus waar dat allemaal op sloeg?!
Anouk gaat het volgens mij nog heel moeilijk krijgen, ze was er duidelijk stuk van dat zij niet weg kon. Ze is vast geen beroerde meid ofzo, maar ze huilt wel heeeeel erg veel. Ben benieuwd hoelang ze het daar nog volhoudt. Maar ja, alles kan zo weer veranderen hè.

Groetjes

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  vrijdag 12 november 1999 @ 09:29:00 #54
1544 Tonto
King of the Piel
pi_218837
Het was inderdaad verbazingwekkend om een intelligente uitspraak uit de mond van Bart te horen komen. Was hem dat soms door VOO ingefluisterd? Want zo intelligent is-ie helemaal niet. Het kwam dan ook wel wat beroerd zijn strot uit. Ik hoop nog steeds dat Bart er (na de huilebalk natuurlijk) snel uitvliegt, het blijft een pubertje.

Maar ja, dat ik geen doorsnee Nederlander ben bleek gisteren wel weer, 80 procent van de bevolking hiero is een watje ende huilebalk ende stom als het achtereind van Ruud.

De balleuh... en houw ze wèrrem

vrijdag 12 november 1999 @ 12:04:00 #55
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_218838
quote:
op 11-11-1999 om 11:49 PM schreef weathergirl het volgende:
Ik vond het werkelijk vreselijk vanavond. De enige die bij mij overeind is gebleven is BART. Ik ben er absoluut van overtuigd dat hij de enige oprechte persoon is in het hele huis.
Mooi ook hoe hij door had waarom Cyrille is weggestuurd, en niet Anouk. Karin kan dan wel roepen dat hij niet zo slim is, maar Bart heeft meer hersens in zijn hoofd dan de rest van die club bij elkaar. Alleen jammer dat dat pas naar voren kwam toen Sabine wegging.

Ja, kan ook niet anders. Toen moest hij ergens anders mee gaan denken dan wat hij die dagen ervoor heeft gebruikt.

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_218839
Mijn respect voor Bart is weer gegroeid. Aan de ene kant vind ik hem een bijzonder irritante uitslover, die iets te veel met het leger dweept, maar aan de andere kant is hij duidelijk de intelligentste van het stel. Als enige kon hij aangeven waarom het Nederlandse publiek Cyrille eruit heeft gestemd, waarmee hij de spijker op zijn kop sloeg. Het was wel grappig om te zien dat de andere bewoners absoluut niet begrepen wat hij bedoelde. Ook Karin niet, die door zovelen als 'emotioneel leidster' wordt gezien.
Wat me ook opviel was dat de bewoners er unaniem van leken te balen dat Cyrille eruit was gestemd en niet Anouk, Maurice misschien uitgezonderd. Het was uiteraard Ruud die daar weer het minst subtiel over was, hij had haar nog zo zitten promoten!
Het werd me weer eens duidelijk dat de bewoners totaal anders tegen elkaar aankijken dan het Nederlandse publiek ze ziet.
Maar gezien de antipathie voor Anouk die ik bij de bewoners meende te bespeuren (geheel terecht trouwens, al zag ik ook niet echt wat ze in Cyrille zagen), vermoed ik dat zij de volgende keer genomineerd gaat worden, waarschijnlijk samen met Bart, en eventueel Maurice. Maar ja, de doorsnee Nederlander is ook maar doorsnee (kwoot Bart), dus dan zie ik Maurice, de zgn. homo, er het snelst uitvliegen. Tenzij Gnoukie haar vriendinnetjes te erg mist en ze zelf opstapt.
Wel hippe ouders heeft ze hoor, met van die rake Engelse zinsneden in hun fax
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_218840
quote:
op 11-12-1999 om 02:22 AM schreef ksoesja het volgende:
Overigens denk ik dat VOO nu verliefdheid van Bart en Anouk gaat lopen pushen, hoop dat jullie 24-uurs spies ons kunnen helpen dit voortijdig te ontmaskeren.

Als er al sprake was van een aantrekkingskracht tussen B. en A. dan heeft VOO dat behoorlijk de kop ingedrukt door vorige week Sabientje in de DBK tegen Bart te laten praten. Ik denk niet dat Bart interesse heeft in Anouk, hij zit met zijn gedachten nog teveel bij Sabine.

pi_218841
Van de BB-site:

Ruud op randje van vertrek

Het had niet veel gescheeld of Ruud had vroegtijdig het Big Brother-huis verlaten. De 'rots in de branding' van het huis overtrad gisteren een belangrijke regel.

Van Ruud is bekend dat hij zijn medebewoners op de juiste momenten goed weet te troosten. Ook is duidelijk geworden dat hij het erg moeilijk heeft als een van zijn maatjes vroegtijdig het huis moet verlaten. Gisteren brachten deze twee eigenschappen hem op de rand van zijn uitschakeling.
Op het moment dat Cyrille met al haar koffers het huis verliet, besloot Ruud haar te helpen. Moedig stapte hij met tassen en koffers de deur uit om haar naar het begin van het hek te begeleiden. Daar stonden haar vriend Winston en Daphne Deckers te wachten. En hier ging het bijna fout. Want de regels leren ons het volgende:
"Elke bewoner kan op elk moment het huis weer verlaten. Let wel! Als een bewoner het huis verlaat, is het verhaal afgelopen. Eenmaal buiten kan er niet meer teruggekeerd worden."
Net op tijd kon Ruud worden gewaarschuwd door een van de aanwezige cameramensen. Ruud haastte zich vervolgens snel terug naar binnen. Uiteindelijk liep het verhaal met een sisser af.

12/11/99
12:20

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 12 November 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_218842
Ik heb vandaag de uitzending in de herhaling gezien. Ik ben (net als Moor) geschokt door de scene uit de DBK. BB doet zijn naam eer aan. Echt oprecht een goede actie van Karin en misselijk makend om de zien hoe deze actie werd afgestraft door een vrouwenstem die Karin probeert heel klein te maken! Karin is gewaarschuwd. Karin bleef overeind (?) in de DBK, maar was niet in staat om in de kracht van de weigering te blijven. De regie van BB doet iets onetisch en dat wordt geprojecteerd op het gedrag van Karin. Ik zou laaiend zijn geweest.

Wat mij verder opviel is de 'bankenzit'! Dit was in de late uitzending. Na het vertrek van Cyrille (schokkend om te zien hoe Anouk haar blijven als slecht nieuws ervaarde) zaten Karin, Willem en Bart hoog op de leuning van de banken. Anouk zat volgens mij op de grond. Wat een bizarre stemming toen de post binnen kwam. Karin kreeg volgens mij een aantal harde klappen te verwerken. Nog los van het feit dat zij liever Anouk had zien vertrekken. Ze weigerde te geloven dat haar familie in de studio was geweest en de brief van Maurice werd letter voor letter gespeld omdat er een aantal geheime boodschappen in verwerkt zaten. De lichaamshouding tussen Karin en Maurice boeit mij wel.

De analyse van Bart over het vertrek van Cyrille leek mij bijna ingestudeerd. Hij zei zelfs: vanmiddag zei ik het beter. De hele scene maakte op mij een in elkaar geknutselde indruk. Wetend dat zij in de liveuitzending zitten lijkt het mij niet ondenkbaar dat in de reclame de groep naar binnen gestuurd is (Anouk helaas wanhopig achterlatend) en het gerepeteerde stuk van de middag moesten bespreken. Heel spontaan allemaal.

Verder vond ik trouwens dat Bart met het stoeien met Anouk over haar intieme grenzen ging. Hebben anderen dit ook gezien? Anouk vraagt aan Bart: wat ga je doen, beschermt zich en het kost haar moeite Bart weg te sturen. Een heel eng machtsspelletje. Of zie ik het verkeerd?

Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_218843
Had wel heel leuk geweest als Veronica de regels scherp had gehanteerd!! Dan lag nu ook Ruud er uit zonder zijn spulletjes!

Regels zijn regels.

Correct me if I´m wrong!!
pi_218844
Karmozijn, het viel mij ook op dat de bewoners collectief baalden van het vertrek van C. En dat niet alleen, ze hadden het ook niet verwacht. Ze begrepen er niets van, ook niet na de uitleg van Bart. Terwijl zij hun verbazing uitspraken, stond Anouk te huilen in de tuin. Die haalt de volgende nominatie niet, ze stapt eerder op.
Kan iemand mij vertellen waar ze naar stond te zwaaien in de tuin? Haar zus zat toch echt in de studio. Hallicunaties? Of heeft V een kartonnen bord neergezet met haar jaarclubjas aan (denk aan de prachtige borden van Sabine en Bart op de dag van vertrek S)
  vrijdag 12 november 1999 @ 14:05:00 #62
1036 Djie Ahr
Wordt het nog mooi op de weg!
pi_218845
Hoe vonden jullie het gesprek tussen Karin, Maurice en Willem over Sabine?

Ik kan Maurice nog steeds niet plaatsen! Ik geloof dat hij, net als zijn vader, zeer introvert is. Hij is teruggegaan naar zijn moeder omdat zij moeite had om alleen te zijn. Hoe oud is Maurice eigenlijk?

Maurice heeft volgens mij thuis psychisch wel problemen. Hij is veel te stil. Hij uit zich absoluut niet.

Hoe denken jullie ervover?

Almere = Water, bos, strand, leuk wonen en hééél veel meer.

vrijdag 12 november 1999 @ 14:21:00 #63
167 Alwin
Dan maar geen plaatje
pi_218846
Is Maurice dyslectisch. Zoals hij zat te storteren bij het lezen van een briefje. Dat was toch niet normaal??

En Anoek kon vanuit de tuin de studio zien. Je zag eerst ook al de bewoners kijken. Het was wel de eerste keer dat de bewoners richting Studio keken.

pi_218847
quote:
op 11-12-1999 om 02:21 PM schreef Alwin het volgende:
Is Maurice dyslectisch. Zoals hij zat te storteren bij het lezen van een briefje. Dat was toch niet normaal??

Heb je zelf dan zeker ook last van? (Oké, je mag niemand op zijn spelfouten wijzen, maar in dit geval...)

vrijdag 12 november 1999 @ 15:09:00 #65
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_218848
Voor mij waren de volgende punten het meest opvallend aan de uitzending(en) van vanavond:

- de idiote DBK-scene. Ik vind dat V. hiermee echt volledig over de scheef gaat. Nee, eigenlijk was V. al over de scheef gegaan door een briefje met 'Tessa' in de doos te stoppen (het was te horen dat het over Tessa ging bij het doorfluisteren)

- de zus van Anouk die vertelde dat Anouk aan het oppassen was, en tussen neus en lippen ook nog even zei dat dit was bij de mensen door wie Anouk gevraagd was om mee te doen met BB!! Dit gaat volledig tegen het verhaal van V. in (Anouk zat vanaf het begin in de procedure, het castingbureau bood aan haar belangen te behartigen), en ik ben dan ook verbaasd dat ze dit er niet uit hebben geknipt!

- verder prima dat Cyril vertrokken is...

vrijdag 12 november 1999 @ 16:23:00 #66
1657 Spark
Bambi, don't U understand
pi_218849

Die stelling interreseert me eigenlijk niet veel. Wat wel leuk was dat V. niet kon achterhalen wat hij nou was ondanks de verwoedde pogingen bij Willem van die mannelijke DBK intervieuwer. Daarnaast opgelucht, opgetogen, blij enzovoorts over het vertrek van die doorgedraaide bamboe indiaan. Ik vond haar een tikkeltje overdreven. Desondanks wel een goede stem, maar ja, mijn kont ziet er ook aardig uit maar dat zegt nog niks over mezelf.

De mazelen

Bambi, It's better with a man.

vrijdag 12 november 1999 @ 17:42:00 #67
521 ruby
Hell yeah!
pi_218850
Zal Anouk vanavond weer de hele tijd gaan huilen. Ik word er zo intens verdrietig van......

Bye bye

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  vrijdag 12 november 1999 @ 18:01:00 #68
1693 Naf
het monster van de Moerplaat
pi_218851
quote:
op 11-11-1999 om 11:29 PM schreef Cosmo Kramer het volgende:
Rolf: "Als u nog de deur uitgaat, veel plezier".
Uuuuuuhhhhhh????????????? Is-ie nu echt de weg kwijt?

Ik word echt kotsmisselijk van die Rolf, aaaarghhh, enorme alcoholic als je het mij vraagt. Dan kun je nog beter Daphne (oeps laat maar)... of Steriel, oh nee die gaat een cd opnemen. Volgens mij heeft Rolf tussen de bedrijven door zelf ook een teiltje nodig.

'We zijn met de meesten die niets anders hoeven dan hun hoofd in de zon'... en mediageil zijn.
  vrijdag 12 november 1999 @ 18:05:00 #69
1693 Naf
het monster van de Moerplaat
pi_218852
quote:
op 11-11-1999 om 11:49 PM schreef weathergirl het volgende:
Ik vond het werkelijk vreselijk vanavond. De enige die bij mij overeind is gebleven is BART. Ik ben er absoluut van overtuigd dat hij de enige oprechte persoon is in het hele huis.
Mooi ook hoe hij door had waarom Cyrille is weggestuurd, en niet Anouk. Karin kan dan wel roepen dat hij niet zo slim is, maar Bart heeft meer hersens in zijn hoofd dan de rest van die club bij elkaar. Alleen jammer dat dat pas naar voren kwam toen Sabine wegging.

Jahaa, mooie uiteenzetting van onze Bart: Stromboli eruit, veel te heet, Koek-en-sopi blijft, lekker kleine meisjes pesten.

Ik heb me bescheurd, maar snapte wat ie bedoelde. Ja, Bart is met stip gestegen nadat Sabine enkele dagen weg was. Maar dan nog. Hij zal bij de volgende nominatieronde zitten, en zijn fragiele ego zal daar ws moeilijk tegen kunnen ("Ik ben toch een onzeker jochie").

'We zijn met de meesten die niets anders hoeven dan hun hoofd in de zon'... en mediageil zijn.
pi_218853

Ik wil het nog maar eens over Maurice hebben. Ik kan het me haast niet meer herinneren wanneer hij het laatst echht met een gesprek in beeld was.
Ik ben het met Nico (Doordevil) eens: Ik ben Bart fan. Volgens mij lacht Bart Maurice steeds uit (in zijn gedachte dan) en Maurice heeft dat door en ook dat Bart eigenlijk in alles beter is dan hij daarom heeft hij hem ook genomineerd. Ik denk dat Maurice pas opleeft als Bart het huis uit is, maar Maurice zal er eerder uitgaan.
pi_218854
Is het niemand opgevallen dat Maurice voorlas dat zijn zus schreef dat er natuurlijk wel rare dingen geschreven werden maar dat er gewoon bijhoorde (of iets dergelijks)? Karin zei toen: "Dus het is oké als je wat meer vertelt." Blijkbaar (en ik heb dat ook al meerder malen op de streams gehoord) houdt Maurice zich heel erg in om de mensen in zijn omgeving niet in verlegenheid te brengen. Ik heb hem op de streams al verschillende keren interessante, humoristische, inzichtvolle uitspraken horen doen. Het is zo jammer dat dat in de uitzendingen nooit naar voren komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')