Oepus, weer zo'n blauwe ik vraag me af waarom die default staat.
Verder nog berichtje aan Bobob, Dadude een Geert, denk je dat Paultje niet al heeeel lang wist dat hier een gigantische feedback voor VOO en BB te vinden is? Ik ben er van overtuigd dat er mensen van Veronica momenteel als taak hebbeb het volgen van alle posts in FOK!zine (en dat is een dagtaak neem ik aan).
Bij deze nodig ik Paul Römer uit om gewoon hier op het FOK!forum te posten, dan zou hij ons veel duidelijkheid kunnen verschaffen, en het voor VOO en de BB redactie kunnen opnemen.
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 11 November 1999).]
quote:
op 11-11-1999 om 06:04 PM schreef Kangaroo het volgende:
<MiRR0RMaN> Hee Paul ken je ons nog? Van de persiflage de man van Karin!
<Paul_Romer> ik ken jullie niet
<Paul_Romer> ja ik kan de streams uitzetten en soms doen we dat als wij een primeurtje voor tv willen houden mijn internetcollega's hier vinden dat nooit leuk maar gelukkig ben ik de baas (geintje)
<NielsH> Ken je ons echt niet meer paul? van http://bigmother.tsx.org!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<NielsH> Hahahahaah!
<Paul_Romer> helaas ik moet afsluiten vanavond weer twee programma's Als jullie willen kom ik in december nog een keertje terug. Bedankt voor jullie interesse en blijf kijken/netten
*Bud bedankt Paul voor zijn aanwezigheid, succes met je programma
En thnx! Nu konden we ook de afsluiter lezen!
Je kunt ook de emoties aflezen op zn gezicht op Big Mother want wij hebben ook de pictures van Paultje erbij gepleurd!
Grtz,
Meerhoerman, Puckzzz en Doodenrij!
P.S. Wel commentaar geven op ons Interview met de man van Karin op de Big Brother site, en vervolgens zeggen dat je ons niet meer kent.... tsk tsk tsk. Ik heb jouw bek gezien Romer, en jij de mijne als Dominee H.H.Oraal!
15:58:32
Redactie: Vandaag verwelkomen wij de grote man achter Big Brother: Paul Römer. Welkom Paul!
DE VOORBEREIDING
sanne: Wie heeft het concept van big brother bedacht en wie heeft besloten het te produceren?
Paul Römer: John de Mol en ik hebben het bedacht en wij hebben in overleg met Veronica besloten het te gaan produceren.
RAT: Wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van BB, kijkcijfers of iets anders?
Paul Römer: De gedachte is het maken van een leuk programma, het is geen wetenschap of zo. Ons werk is programma's maken waar veel mensen naar kijken.
Arie34: Hoe kwam je op het idee?
Paul Römer: Drie jaar geleden tijdens een gewone brainstorm.
Amber1234: Is het waar dat het hele idee van BB gestolen is?
Paul Römer: Nee, het idee is niet gestolen.
BramBo: Met het BB-idee zijn al twee speelfilms gemaakt, namelijk EDtv en Truman Show. Welk van deze twee films lijkt het meest op BB en kun je aangeven waarom of waarom niet??
Paul Römer: Wij hadden het idee al voordat ik van een van beide films had gehoord. Edtv heb ik helaas niet gezien, maar collega's zeggen dat die de meeste overeenkomsten heeft.
daniel29: Hoeveel tijd heeft de totale voortbereiding gekost?
Paul Römer: de echte produktie heeft anderhalf jaar gekost, de totale voorbereiding drie jaar
Frederik: Paul, welke rol heeft Nico Roest in het geheel gehad?
Paul Römer: Nico heeft voor ons meegewerkt aan het ontwerp van het huis.
furby: Hoe zijn jullie aan de bewoners gekomen?? Via radio of tv???
Paul Römer: Via onder andere een tv-oproep en een advertentie in de kranten op 31 mei
Animal: Hoe kan het dat er emotioneel labiele persoonlijkheden in BB terecht komen, terwijl Veronica claimt een goede selectieprocedure te hebben?
Paul Römer: De personen in het huis zijn uitgebreid getest en naar onze mening stabiel genoeg om het vol te kunnen houden.
Animal: Waarom geven jullie niet de regels en de criteria van selectie prijs? Het zou Veronica zeker sieren als ze zich openlijker hierover zou opstellen?
Paul Römer: De selectie is een deel van ons produktiegeheim en ik wil de concurrentie niet wijzer maken dan ze al zijn.
HET PROGRAMMA
wosje: Hoeveel mensen kijken er gemiddeld per avond?
Paul Römer: 1,5 miljoen mensen gemiddeld
TUSO: Er gaan geruchten dat de allereerste aflevering NIET live was, is dah zo??
Paul Römer: De openingsaflevering was inderdaad niet live.
TUSO: Waarom wilden jullie het laten lijken alsof het wel live was die eerste aflevering, (met grote letters rechtonder 'LIVE)'???
Paul Römer: We wilden het live gevoel hebben. Oorspronkelijk zou het programma ook live zijn, door technische redenen hebben we besloten het een dag eerder op te nemen maar wel het live gevoel te behouden. Die titel was fout en niet nodig geweest, jammer.
Chris16: Waarom wordt alles van de vorige dag uitgezonden en zie je zoveel herhalingen, zoals het geval dat Maurice gewond is?
Paul Römer: Wij lopen op tv 24 uur achter in verband met de montage.
lovebird: Paul, waarom worden er steeds nieuwe items gebruikt: om de boel op te vrolijken of om de kijkcijfers hoog te houden?
Paul Römer: Nieuwe items omdat de bewoners dat soms nodig hebben
natasja: Goeiemiddag Paul , wat is de grootste fout geweest in het concept van big-brother ?
Paul Römer: De grootste fout heb ik nog niet ontdekt.
Bud: Heb je wel eens een ingeving gehad dat je het totaal anders wilde doen?
Paul Römer: Nee. Als zo'n ingeving komt dan voeren wij die meestal gewoon uit.
Bud: Hoe is je samenwerking met de hoofdredactrice Hummie?
Paul Römer: Hummie en ik kunnen het prima vinden.
joep: Is een programma als Big Brother duur om te maken? Kan je een indicatie geven wat het per aflevering kost?
Paul Römer: BB is het duurste project op tv tot nu toe, ik mag geen cijfers geven
`FoefuR Het is bekend dat er veel geld met BB verdient wordt (reclame en dergelijke)
Paul Römer: Nee, er wordt in Nederland niet veel verdiend aan BB. Duur project.
`FoefuR: Aan hoeveel landen is het concept van BB verkocht?
Paul Römer: Het is aan 1 land verkocht en aan 8 landen bijna.
BramBo: Paul, het project is nu verkocht een verschillende landen. Hoe kun je rechten krijgen op iets dat al jaren in de psychologie gebruikt wordt ??
Paul Römer: Ja dat kan, de rechten gaan over het gehele concept en uitwerking.
dduck: Waarom staat Daphne Deckers niet meer op de aftiteling?
Paul Römer: Daphne staat op de aftiteling als zij presenteert, kijk vanavond.
HET HUIS
TUSO: Op de plattegrond van het huis staat geen deur van de regiekamer naar de dagboekkamer! Is die er wel en hoe worden anders dingen in de DB kamer gelegd?
Paul Römer: Er is geen deur, maar wel een luik onder de tafel. Goed opgelet!
mijntje: Hebben die lui daar vloerverwarming?
Paul Römer: .......
Sjarrel: Hoe is het complex beveiligd?
Paul Römer: Over de beveiliging praat ik liever niet.
DE TECHNIEK
denniss: Waarom lopen de bewoners zelf niet met camera's? Nu zitten alle camera's vast. Wellicht met wat knip en plak werk krijg je dan leuke beelden!
Paul Römer: Wij willen graag dat de bewoners zo min mogelijk met techniek bezig zijn, om zo veel mogelijk normale reacties te kunnen krijgen.
DE RODDELS
sharron: Is het waar dat Mona weg moest omdat ze onder het bed ging bellen met haar gsm??
Paul Römer: Nee Mona moest niet weg voor de gsm. Die was er niet.
Yitsan: Geruchten gaan als zou Sabine zwanger zijn (van Bart). Lijkt me onzin, maar weet u hier misschien het fijne van?
Paul Römer: Ik heb het Sabine niet gevraagd, lijkt mij sterk.
marc: Beste paul, is het waar dat Karin Maurice een "blow job" heeft gegeven en dat ze daarna jullie heeft gesmeekt om het niet uit te zenden?
Paul Römer: Nee, dat is niet waar.
DE WEEKOPDRACHTEN
TUSO: Zijn alle weekopdrachten al lang van tevoren bedacht, of zijn ze in de loop van de tijd verzonnen?
Paul Römer: We hebben 100 weekopdrachten van tevoren bedacht, maar we bedenken ook nieuwe tussendoor; meestal gebruiken we die.
mijntje: Zit er een nog een diepe gedachte achter de weekopdracht of is het gewoon een beetje om de bewoners bezig te houden?
Paul Römer: Het bezig houden is een belangrijk onderdeel en het levert leuke tv op.
Calibra: Ik dacht dat ze kadootjes moesten maken??
Paul Römer: ......
Noes: Als iemand dusdanig gewond is dat daardoor de weekopdracht in gevaar komt, passen jullie dan de regels daarvoor aan?
Paul Römer: Nee, de weekopdracht blijft dan gewoon staan zolang dat redelijkerwijze haalbaar blijft. Dat spreekt voor zich
ZoetermeerMaster: Ik heb ook gehoord dat menig kijker het een idee vond om als weekopdracht de bewoners een domino-werk te laten bouwen. wat is hierop jou mening?
Paul Römer: ik ben gek op domino want dat heb ik toevallig ook geproduceerd
SPELREGELS
Basix: Waarom veranderen jullie steeds de regels?
Paul Römer: de r
Hunter, nog net iets topper dat je het overzichtelijk hebt neergezet!
(Je bent wel een georganiseerd persoon hč? Een echte lijstjesman. )
[Dit bericht is gewijzigd door sombie (Datum 12 November 1999).]
Ik zal er bij de volgende chat denk ik ook zijn
Omhoog met dit uitstekende initatief maar weer, hier hebben we wat aan prachtig
Rob
helaas kon ik er niet bij zijn, misschien in december dan maar
btw: eindelijk geeft PR toe dat de eerste uitzending niet live was en hij heeft daar mensen voor laten liegen ! (vb: RolfXW, DaphneD) [andere discussie]
en hou ons op de hoogte van andere (belangrijke) chats bij V.!!
quote:
op 11-12-1999 om 02:25 PM schreef veronika het volgende:
Ik lees net in de log van de chat met Paul Romer dat Anouk van een castingbureau komt... Als ze geen actrice is, zoals in deze log vermeld staat, waarom komt ze dan van een castingbureau??
Welkom Veronika (what's in a name). Zie daarvoor:
i/s/Forum21/HTML/001837.html
quote:
op 11-11-1999 om 09:30 PM schreef Letterman het volgende:
Kangaroo!!!!
Klasse om dit hier te deponeren...
enne Bedankt o.a. Mirrorman voor de scherpe vragen aan P.Romer idd Strak! Maar je mag de volgende keer best tegen hem zeggen dat Letterman hem een enorme grote klootzak vind
Ik dacht dat jij er ook bij was? Dacht je wel gezien te hebbeuh?
Enneh.... kom eens langs man!
Grtz,
Meerhoerman, Puckzzz en Doodenrij!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |