Laat ik bij het begin beginnen. Iets meer dan een jaar geleden verhuisde ik naar mijn huidige (huur)woning. Er kwam een mannetje van de Nuon, die netwerkbeheerder is in mijn buurt, om ons in te schrijven en de meterstanden op te nemen. Ik was op mijn werk, dus mijn vriend laat die man binnen, hij schrijft alles op. Prima, geregeld, klaar. Denk je dan.
We kozen voor een zekere energieleverancier. De eerste inschrijving ging al mis, maar dat is weer een ander verhaal, enfin, uiteindelijk alles geregeld. Op een gegeven moment krijg ik post van de energieleverancier, van mijn bovenbuurman, die op toevoeging 3 woont. Ik woon op toevoeging 2. Het was niet verkeerd bezorgt, er stond echt toevoeging 3 op de envelop. Ik bellen met de energieleverancier, die mij meldt dat ik volgens de netwerkbeheerder op toevoeging 3 woon. Ik pak het formulier wat die monteur van Nuon heeft ingevuld, en inderdaad, er staat toevoeging 3 op. Mijn vriend heeft dus niet goed opgelet.

Anyway, om dit te wijzigen, moet ik de huidige meterstanden doorgeven, en dan zou het geregeld worden met de netwerkbeheerder. Een week of twee later word ik weer gebeld met de vraag of ik nogmaals mijn meterstanden door wil geven. Weer gedaan. Maar, bij de eerstvolgende afschrijving(waar het adres bij staat) van energieleverancier, wordt nog steeds toevoeging 3 vermeld. Bellen maar weer. Dat maakte niet uit, werd mij verteld, het was goed zo.
Een tijdje terug begon ik sporadisch post te ontvangen voor ene Cetinkaya. Nou ja, dat ben ik niet, dus ik heb die brieven niet geopend. Tot een paar dagen geleden een brief van mijn energieleverancier aan Cetinkaya binnenkwam. Ik kreeg een donkerbruin vermoeden, en de envelop zat niet dichtgeplakt, dus ik heb de brief eruitgehaald. En ja, er werd verzocht de meterstanden door te geven. Alleen ben ik dus niet mevrouw Cetinkaya, en de meterstanden klopten ook niet. Weer bellen met energieleverancier.
"Mag ik uw postcode en huisnummer? Ok, u bent mevrouw Cetinkaya?"
"Nee, dat ben ik niet."
"Oh?"
Hoop gedoe, en gezoek. Ik sta zelf twee keer ingeschreven, op toevoeging 2 EN 3, maar heb volgens het systeem nog nooit betaald. Toch betaal ik elke maand 83 euro, wat overigens sowieso erg veel is voor een redelijk kleine flat en mensen die overdag nooit thuis zijn, maar dat terzijde. Ze zoekt op mijn bankrekeningnummer, en ja, ik betaal inderdaad. Op mijn adres woont volgens de gegevens sinds 2003 mevr. Cetinkaya. Nou ja, niet dus, want ik weet hoe de mensen heetten die voor mij jaren op dat adres hebben gewoond en dat was niet Cetinkaya. En in de hele flat woont uberhaupt niemand met die naam.
Nou, dat was wel vreemd, volgens de energieleverancier. Ja, he?

Het zou nu uitgezocht worden en worden geregeld met de netwerkbeheerder. Die Cetinkaya konden ze niet bellen, want die had geen telefoonnummer

Nou, het zal mij benieuwen. De facturen voor de huur van onze mini-krakkemikkige geiser uit 1950 ofzo komen dus ook binnen op naam van Cetinkaya. Nou ja, ze komen hem maar halen, ik ga dit zo niet betalen, doe het eerst maar eens goed. Wat een gezeik, zeg.
Nou, een samenvatting hebben jullie wel verdiend:Netwerkbeheerder schrijft me in op het goede huisnummer, maar met de verkeerde toevoeging. Ik probeer dit te wijzigen, wat volgens bericht gelukt zou moeten zijn, maar wat echter resulteert in een complete verwarring van gegevens waardoor nu heel iemand anders op ons adres woont, volgens de netwerkbeheerder. Ik betaal elke maand, maar sta niet geregistreerd als betalend, tenzij op mijn bankrekening wordt gezocht.
Conclusie: We're not out of the woods yet, en ik voorzie nog meer problemen.
Klacht: Incompetente grote organisaties die de simpelste taken zoals het veranderen van een toevoeging nog niet eens normaal kunnen uitvoeren.
Klacht 2: Flats