abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 1999 @ 15:35:00 #1
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_218688
Dit valt te lezen op de BB site van V

Maurice opstandig

Maurice is opstandig aan het worden. Afgelopen dag heeft hij al
meerdere malen de batterijen uit zijn zendertje gehaald. Hij lag
vannacht samen met Cyrille in bed, en tijdens een intiem gesprek
besloten ze de batterijen uit hun zendertjes te verwijderen. BB wil
weten waarom, maar Maurice weigert duidelijkheid te verschaffen.
“Ik weet dat er regels zijn, maar ik denk dan: ‘flikker nou op, ik ga
niet mijn batterijen weer in het zendertje stoppen als ik op het punt
sta om te gaan slapen’.” Ook Cyrille krijgt te horen dat dit niet de
bedoeling is. Ze lijkt de regels nog niet echt te snappen. Haar
reactie “Ik snap niet dat hier zo zwaar aan getild wordt.” Maurice
wil uiteindelijk niet prijsgeven wat hij met Cyrille heeft besproken.
“We hadden het over vriendschappen. Ik ga dat gesprek hier niet
herhalen.” Hoe loopt dit af?

11/11/99
12:50

-------
Wat bespreekt Maurice met Cyriel, heeft het met de nomineringen te maken. In ieder geval erg vreemd.

Tazz

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 11 november 1999 @ 15:38:00 #2
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218689
Neee......gaat er eindelijk eens iets gebeuren????

Ben benieuwd.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_218690
Hebben ze nu eindelijk een reden om hem eruit te knikkeren...

Ik hoop het wel. Weg ermee!!

pi_218691
Natuurlijk weten we allemaal wat Maurice besproken heeft. "Vriendschappen"...?! My ass. Dit hangbuikzwijntje weet heus wel dat er vele pseudoniemen zijn voor 'seksuele omgang', maar vriendschap vind ik wel een van de flauwste. Natuurlijk wilde Cyrille, ons zanglijstertje, weten of hij en Karin wel of niet de grenzen van het universum hadden verkent, maar daar kan M. geen batterijen bij gebruiken. Schop hem maar het huis uit, Cyrille gaat toch al!
High resolution, low density
pi_218692
Het werd wel tijd dat iemand een keer in opstand zou komen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat dat Maurice zou zijn. Ik ben benieuwd of dit een typisch geval wordt van 'Als er 1 schaap over hek is...'. Nu is het bijna jammer dat Cyrille er vanavond uitgaat, want blijkbaar brengt zij het 'slechte' in Maurice naar boven.
Lijkt me ook erg interresant materiaal voor VvPs.

pi_218693
Ik ben aangenaam verrast, toont Maurice eindelijk karakter?

Wel bestraffen natuurlijk!!

Ik ben online
  donderdag 11 november 1999 @ 15:45:00 #7
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_218694
Hehehehe, Hummie gaat Maurice spanken...

"Kom Mautje, over mijn knie en snel!"

quote:
op 11-11-1999 om 03:42 PM schreef Hawkwind het volgende:

Wel bestraffen natuurlijk!!

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  donderdag 11 november 1999 @ 15:47:00 #8
1026 Quelling
A hubba hubba and a ding dang
pi_218695
Ik vond het ook echt eens tijd worden dat iemand in het huis zei Nee, dat doe ik niet.
Tjeetje man, het kostte Maurice blijkbaar 8 weken? om er achter te komen waar hij zijn eigen vrije wil in zijn koffer had gelaten.
Blij dat hij hem teruggevonden heeft.
When I was a sperm
I had alot to learn.

pi_218696
HAHAHA,

Maurice opstandig? Maurice denkt nog dat de aarde plat is. Maar diep in hem zit een geniaal mannetje dat alles VER van te voren uitstippelt. Maurice heeft die 250.000 in zijn zak. Binnenkort brandt hij los en krijgt hij het nederlandse publiek op zijn hand.

donderdag 11 november 1999 @ 15:57:00 #10
1687 poep
praat geen poep
pi_218697
Maurice heeft zijn batterijen natuurlijk uitgeleend aan Cirryl zodat zij ze kon gebruiken voor haar vibrator!
houdt van spannend...
  donderdag 11 november 1999 @ 17:00:00 #11
1690 Blue Eagle
Flying high in the sky
pi_218698
quote:
op 11-11-1999 om 03:57 PM schreef poep het volgende:
Maurice heeft zijn batterijen natuurlijk uitgeleend aan Cirryl zodat zij ze kon gebruiken voor haar vibrator!

Vandaar dat de zenders ook uitgaan...

upthere, high in the sky<BR>That's the place where I belong
  donderdag 11 november 1999 @ 17:05:00 #12
1693 Naf
het monster van de Moerplaat
pi_218699
quote:
op 11-11-1999 om 03:57 PM schreef poep het volgende:

Nou, 'onze' Maurice heeft er volgens mij nog niet zoveel kaas van gegeten. Die vibrator weet er meer van dan hij. Van een enkele zoen ontplofte hij al bijna. Hij durft geen poot uit te steken naar K, en als dat al gebeurt, dan komt dat door een direct bevel van K. Echte ballen heeft ie niet. Maaaar wel in opstand komen, goe gedaan jochie, maar eh niet te lang hè, wij moeten wel alles kunnen volgen.

'We zijn met de meesten die niets anders hoeven dan hun hoofd in de zon'... en mediageil zijn.
pi_218700
Het is alweer een tijd niet gezegd, maar het kan natuurlijk best zo zijn dat Maurice geen sex wil met welke vrouw dan ook.
pi_218701
De enigste vrouwelijke benen waar Maurice tussen heeft gezeten, zijn die van z'n moeder volgens mij.
Dat zou ook direct verklaren waarom hij nooit een vinger uitsteek naar 1 van z'n vrouwelijke medebewoners.
Maagden weten niet zo goed hoe dat moet, en het is wetenschappelijk bewezen dat maagden ook niet zo goed kunnen tafeltennissen.
Trek dus zelf maar je conclussies !

Kasta was here again UGH !

I was an atheist until I realized I was God
  donderdag 11 november 1999 @ 18:06:00 #15
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_218702
Wat ik even niet begrijp is... waarom die mongool van een mories de batterijen uit zijn zender haalt als hij ook gewoon de zender af kan doen!!! Koppie koppie, Mo!!!
Wel jammer trouwens. Wellicht werd daar het beruchte al dan niet gebeurde zuig-incident besproken. Als Voo het niet had uitgezonden hadden we er wellicht zo achter kunnen komen. Maar helaas...

pi_218703
Ik dacht een topic over Maurice daar is toch niet zoveel over te vertellen dus dat leent zich wel voor een testje.
pi_218704
Ergens mag ik Maurice wel. Misschien komt dat door zijn Rotterdamse accent> lekker vertrouwd. Maar ook moet hij meer in zich hebben dat hij het al zo lang uithoudt.
Die jongen is een groot mysterie. Hij laat niks los.
Wat voelt hij voor Karin?
Hoe denkt hij over zijn (ex)- vriendin, die het schijnbaar al heeft uitgemaakt?
Wat heeft hij besproken met Cyrill, toen ze zonder zenders in bed lagen?
En trouwens, hoe kwam Maurice ineens bij Cyrill in bed??
Hoe kwam Anouk op het idee dat Maurice het niet meer naar zijn zin zou hebben?

Kortom, hij is het best bewaarde geheim van BB, wat mij betreft. Wie weet hoe Maurice in elkaar zit?

vrijdag 12 november 1999 @ 22:19:00 #18
242 Pinball
Electric Monk
pi_218705
Ik "weet" niet hoe maurice in elkaar zit, toch een poging

Volgens mij als een oude auto: niet al te ingewikkeld, maar het werkt prima. (Toegegeven, in het licht van zijn motoriek een beroerde vergelijking)

Er komt niet veel spectaculairs uit, maar afgezien van wat horten en stoten bij de nominaties lijkt hij BB redelijk soepel te doorlopen. De enige bewoner waar hij _echt_ wat mee heeft lijkt bart. Deze jonge arier maakt meer los bij maurice dan alle overige bewoners samen. Waarom ? Misschien dat 1 van de "Voer voor psychologen" -topics daar antwoord op heeft, ik niet.
Ik las ergens dat hij autoverkoper was/is,
gezien zijn onzekere uitstraling lijkt hij daarvoor totaal ongeschikt. "Dus deze GTI was van een oud vrouwtje?" Dacht het niet.

Hij is hier op FOK! al vaak uitgemaakt voor leeghoofdig, kleurloos, inhoudloos, zielig enz. enz. (ook door mij), maar op 1 of andere manier zit hij lekker zijn tijd uit met de grote jongens, blinkt niet uit, sloopt es wat, speelt wat met ijzerdraad en verder zal het hem worst wezen.

Voor de een is dit emotionele leegheid, voor de ander oer-hollandse nuchterheid. Ik ben zelf van mening dat je iemand niet kan verwijten dat hij geen zware statements maakt, of zich verdiept in psychische en sociale achtergronden. Hij is, voorzover de situatie dit toelaat, volgens mij behoorlijk zichzelf. Behoorlijk saai, maar niet iedereen is een spetterende TV-personality met meningen en opvattingen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 12 november 1999 @ 22:46:00 #19
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_218706
Hmmm, Maurice. Moeilijk te peilen die jongen. Ik zie Maurice vooral als een introverte jongen die nog een beetje aan het napuberen is, overigens zonder daar een negatief label aan te geven. Hij zit mijns inziens nog steeds een beetje vast aan zijn moeder en zoekt daarom Karin een beetje op. Ook lijkt het of hij zich prettiger en vrijer voelt in vrouwelijk gezelschap en zich steeds niet helemaal laat zien wanneer hij onder de mannen is. Maurice heeft sowieso het hart op de goede plaats zitten en zal het best nog wel een tijdje uithouden in het BB-huis.
pi_218707
Voor mij nog steeds de meest intrigerende bewoner van het huis sinds dag 1. In Voer voor Astrologen al wat geanalyseerd, blijft hij steeds een typering ontlopen, misschien wel door een bijzondere combinatie van elementen:
- een Westlander (voor degenen die ze kennen, spreekt dit al boekdelen vwb zijn sociale omgangsvormen)
- wsch. dyslectisch, of andere vorm van woordblindheid, hetgeen hem onzeker maakt bij voorlezen (van brief) en halve woorden doet afkappen aangezien ook zijn taal- en uitspraak-ontwikkeling hieronder geleden hebben
- zeer cerebraal, dwz. beredeneert elk opkomend gevoel, tot een mate van 'wegredeneren' - maakt hem niet uitgesproken in zijn emoties, overkomend als emotie-loos
- onzeker bij mannen (Vader als model van vroegs af aan afwezig) alleen relaxed bij oudere vrouwen (zijn moeder, en Karin)
- onhandig en schuw bij andermans heftige emoties: kan niet goed meevoelen, en moet daarom verstandelijk beredeneren, hetgeen mislukt, en 'dooddoeners' tevoorschijn roept
- goede wil tot helpen is er wel, sociale vaardigheid om hulp te verwoorden is bijna afwezig: zijn uitingen zijn meestal monoloog
ipv. dialoog, behalve bij Karin.
- aanwezigheid van Karin maakt hem exclusief in zijn 'openheid': kiest liever 1 vertrouwenspersoon dan meerdere.
Potentieel uit horoscoop (Mars in Leeuw) komt niet uit de verf door te weinig ego-rijpheid en isolement (lijkt, althans in deze setting, zich zeer defensief op te stellen: vertrouwt eigenlijk alléén Karin en praat alleen 'formeel' met de anderen).
Bottom line: Maurice "overleeft" BigBrother met een 'gedeisd houden'-strategie, is niet vrijelijk aanwezig, maar 'in oorlog' met de setting. Geniet bijna nooit.
Laatste update: door laatste ervaring van protest-optie kan hij plotseling zeer heersend uit de hoek gaan komen (daarbij zelf niet wetend hoe dat overkomt). Is niet oplettend genoeg op anderen om door hun ogen naar zichzelf te kunnen kijken,
want is tezeer bezig in eigen gedachtenwereld.
Raadsel van zijn selectie voor deze groep: bewijs dat de selectie NIET met de geringste psychologische deskundigheid is gedaan. Een echte psycholoog zou BB-huis als absolute contra-indicatie voor M.'s geestelijk welzijn hebben aangemerkt, en dus ten strengste ontraden.
pi_218708
Moor,
-------

Raadsel van zijn selectie voor deze groep: bewijs dat de selectie NIET met de geringste psychologische deskundigheid is gedaan. Een echte psycholoog zou BB-huis als absolute contra-indicatie voor M.'s geestelijk welzijn hebben aangemerkt, en dus ten strengste ontraden.

-------

Je stelt hier boven dat de selectie misschien wel zonder psychologische deskundigheid is gedaan. Wat denk je van de gedachte dat die juist wel met die deskundigheid is gedaan. Ik geef toe dat de conclusie er dan op neer komt, dat er nog minder met het belang van de bewoners is rekening gehouden, dan tot nu toe door ons werd aangenomen. Als ik hier b.v. de oude roddel "Bart gaat winnen" bij neem. Sluit ik niet uit dat er wel eens extreem voorbij gegaan is aan het persoonlijk belang en alleen het programma belang voor op heeft gestaan. Het is maar een gedachte, maar niet uit te sluiten.

--

pi_218709
Verklaar je 'ns nader, Pinok ?
Wat is dan vlgs. jou het 'programma-belang' om 'n Maurice-type erin te hebben ?
pi_218710
Hoi Moor,

Ik doe het niet vaak, maar bedankt voor je uitgebreide analyse van Maurice. De punten die je zo aanstipt herken ik inderdaad tamelijk sterk in hem. Als ik de opsomming zo zie denk ik dat Maurice een aardige jongen is, die te hard probeert om ook aardig gevonden te worden en tegelijkertijd zichzelf voorhoudt dat ie het allemaal niet zo belangrijk vindt wat anderen over 'm denken. Wat ik persoonlijk 'grappig' vind is dat dat door veel mensen wordt uitgelegd als leegheid. Ik denk dat in het geval van Maurice het aloude spreekwoord 'stille wateren hebben diepe gronden' opgaat. Ik denk trouwens ook dat je gelijk hebt over z'n dyslexie; hij vormt de woorden eerst voordat ie ze zegt. Op zijn leeftijd zou ie normalerwijs dat stadium al achter zich hebben moeten gelaten.

pi_218711

Moor,

Het belang voor een spraakmakend programma zit vooral ook in de verscheidenheid van personages. Als ik de oorspronkelijke samenstelling van de groep voor ogen probeer te nemen, dan denk ik dat het VOO(aardig) gelukt is om met een onderling zeer groot verschil een bewonersgroep samen te stellen. In het streven naar zo veel mogelijk uitersten, past Maurice zonder enig probleem. Ik vermoed dat er bij de screening wel deskundigheid aanwezig geweest is, maar bij de uiteindelijke samenstelling van de groep heeft VOO zijn eigen beslissingen genomen. De rolbezetting van deze soap is zoveel mogelijk met uitersten in gevuld.

--

pi_218712

Moor,

Ik kan er ook nog dit van zeggen. Ga eens op de stoel van de programma-maker zitten. Je hebt te produceren het duurste programma ooit. Er mag niets mis gaan, anders kost het miljoenen. Er is ooit gesproken van een productiebudget van 12 miljoen, waarvan VOO 3 miljoen betaald. Alleen een werkelijk succes zorgt dat het programma naar het buitenland kan worden verkocht en dat de investering(9 miljoen??) en winst terug komt. VOO betaald maar een gedeelte van de totale productie kosten, verkoop naar het buitenland is voor John de Mol absoluut noodzakelijk. Wat zou jij doen in die situatie als je voor zo'n opdracht staat. Let wel, de bewoners worden gewoon als spelshow-kandidaten gezien. Juist, je neemt geen enkel risico en bewonersbelangen zijn ondergeschikt in de produktie. Nu weet ik jouw persoonlijke antwoord natuurlijk, die is gelijk aan die van mij, en daarom ben ook ik tegen juist dit soort programma's.

--

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')