Maurice opstandig
Maurice is opstandig aan het worden. Afgelopen dag heeft hij al
meerdere malen de batterijen uit zijn zendertje gehaald. Hij lag
vannacht samen met Cyrille in bed, en tijdens een intiem gesprek
besloten ze de batterijen uit hun zendertjes te verwijderen. BB wil
weten waarom, maar Maurice weigert duidelijkheid te verschaffen.
“Ik weet dat er regels zijn, maar ik denk dan: ‘flikker nou op, ik ga
niet mijn batterijen weer in het zendertje stoppen als ik op het punt
sta om te gaan slapen’.” Ook Cyrille krijgt te horen dat dit niet de
bedoeling is. Ze lijkt de regels nog niet echt te snappen. Haar
reactie “Ik snap niet dat hier zo zwaar aan getild wordt.” Maurice
wil uiteindelijk niet prijsgeven wat hij met Cyrille heeft besproken.
“We hadden het over vriendschappen. Ik ga dat gesprek hier niet
herhalen.” Hoe loopt dit af?
11/11/99
12:50
-------
Wat bespreekt Maurice met Cyriel, heeft het met de nomineringen te maken. In ieder geval erg vreemd.
Tazz
Ben benieuwd.
Wel bestraffen natuurlijk!!
quote:
op 11-11-1999 om 03:42 PM schreef Hawkwind het volgende:Wel bestraffen natuurlijk!!
Maurice opstandig? Maurice denkt nog dat de aarde plat is. Maar diep in hem zit een geniaal mannetje dat alles VER van te voren uitstippelt. Maurice heeft die 250.000 in zijn zak. Binnenkort brandt hij los en krijgt hij het nederlandse publiek op zijn hand.
quote:
op 11-11-1999 om 03:57 PM schreef poep het volgende:
Maurice heeft zijn batterijen natuurlijk uitgeleend aan Cirryl zodat zij ze kon gebruiken voor haar vibrator!
Vandaar dat de zenders ook uitgaan...
quote:
op 11-11-1999 om 03:57 PM schreef poep het volgende:
Maurice heeft zijn batterijen natuurlijk uitgeleend aan Cirryl zodat zij ze kon gebruiken voor haar vibrator!
Nou, 'onze' Maurice heeft er volgens mij nog niet zoveel kaas van gegeten. Die vibrator weet er meer van dan hij. Van een enkele zoen ontplofte hij al bijna. Hij durft geen poot uit te steken naar K, en als dat al gebeurt, dan komt dat door een direct bevel van K. Echte ballen heeft ie niet. Maaaar wel in opstand komen, goe gedaan jochie, maar eh niet te lang hè, wij moeten wel alles kunnen volgen.
Kasta was here again UGH !
Kortom, hij is het best bewaarde geheim van BB, wat mij betreft. Wie weet hoe Maurice in elkaar zit?
Volgens mij als een oude auto: niet al te ingewikkeld, maar het werkt prima. (Toegegeven, in het licht van zijn motoriek een beroerde vergelijking)
Er komt niet veel spectaculairs uit, maar afgezien van wat horten en stoten bij de nominaties lijkt hij BB redelijk soepel te doorlopen. De enige bewoner waar hij _echt_ wat mee heeft lijkt bart. Deze jonge arier maakt meer los bij maurice dan alle overige bewoners samen. Waarom ? Misschien dat 1 van de "Voer voor psychologen" -topics daar antwoord op heeft, ik niet.
Ik las ergens dat hij autoverkoper was/is,
gezien zijn onzekere uitstraling lijkt hij daarvoor totaal ongeschikt. "Dus deze GTI was van een oud vrouwtje?" Dacht het niet.
Hij is hier op FOK! al vaak uitgemaakt voor leeghoofdig, kleurloos, inhoudloos, zielig enz. enz. (ook door mij), maar op 1 of andere manier zit hij lekker zijn tijd uit met de grote jongens, blinkt niet uit, sloopt es wat, speelt wat met ijzerdraad en verder zal het hem worst wezen.
Voor de een is dit emotionele leegheid, voor de ander oer-hollandse nuchterheid. Ik ben zelf van mening dat je iemand niet kan verwijten dat hij geen zware statements maakt, of zich verdiept in psychische en sociale achtergronden. Hij is, voorzover de situatie dit toelaat, volgens mij behoorlijk zichzelf. Behoorlijk saai, maar niet iedereen is een spetterende TV-personality met meningen en opvattingen.
Raadsel van zijn selectie voor deze groep: bewijs dat de selectie NIET met de geringste psychologische deskundigheid is gedaan. Een echte psycholoog zou BB-huis als absolute contra-indicatie voor M.'s geestelijk welzijn hebben aangemerkt, en dus ten strengste ontraden.
-------
Je stelt hier boven dat de selectie misschien wel zonder psychologische deskundigheid is gedaan. Wat denk je van de gedachte dat die juist wel met die deskundigheid is gedaan. Ik geef toe dat de conclusie er dan op neer komt, dat er nog minder met het belang van de bewoners is rekening gehouden, dan tot nu toe door ons werd aangenomen. Als ik hier b.v. de oude roddel "Bart gaat winnen" bij neem. Sluit ik niet uit dat er wel eens extreem voorbij gegaan is aan het persoonlijk belang en alleen het programma belang voor op heeft gestaan. Het is maar een gedachte, maar niet uit te sluiten.
--
Ik doe het niet vaak, maar bedankt voor je uitgebreide analyse van Maurice. De punten die je zo aanstipt herken ik inderdaad tamelijk sterk in hem. Als ik de opsomming zo zie denk ik dat Maurice een aardige jongen is, die te hard probeert om ook aardig gevonden te worden en tegelijkertijd zichzelf voorhoudt dat ie het allemaal niet zo belangrijk vindt wat anderen over 'm denken. Wat ik persoonlijk 'grappig' vind is dat dat door veel mensen wordt uitgelegd als leegheid. Ik denk dat in het geval van Maurice het aloude spreekwoord 'stille wateren hebben diepe gronden' opgaat. Ik denk trouwens ook dat je gelijk hebt over z'n dyslexie; hij vormt de woorden eerst voordat ie ze zegt. Op zijn leeftijd zou ie normalerwijs dat stadium al achter zich hebben moeten gelaten.
Het belang voor een spraakmakend programma zit vooral ook in de verscheidenheid van personages. Als ik de oorspronkelijke samenstelling van de groep voor ogen probeer te nemen, dan denk ik dat het VOO(aardig) gelukt is om met een onderling zeer groot verschil een bewonersgroep samen te stellen. In het streven naar zo veel mogelijk uitersten, past Maurice zonder enig probleem. Ik vermoed dat er bij de screening wel deskundigheid aanwezig geweest is, maar bij de uiteindelijke samenstelling van de groep heeft VOO zijn eigen beslissingen genomen. De rolbezetting van deze soap is zoveel mogelijk met uitersten in gevuld.
--
Ik kan er ook nog dit van zeggen. Ga eens op de stoel van de programma-maker zitten. Je hebt te produceren het duurste programma ooit. Er mag niets mis gaan, anders kost het miljoenen. Er is ooit gesproken van een productiebudget van 12 miljoen, waarvan VOO 3 miljoen betaald. Alleen een werkelijk succes zorgt dat het programma naar het buitenland kan worden verkocht en dat de investering(9 miljoen??) en winst terug komt. VOO betaald maar een gedeelte van de totale productie kosten, verkoop naar het buitenland is voor John de Mol absoluut noodzakelijk. Wat zou jij doen in die situatie als je voor zo'n opdracht staat. Let wel, de bewoners worden gewoon als spelshow-kandidaten gezien. Juist, je neemt geen enkel risico en bewonersbelangen zijn ondergeschikt in de produktie. Nu weet ik jouw persoonlijke antwoord natuurlijk, die is gelijk aan die van mij, en daarom ben ook ik tegen juist dit soort programma's.
--
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |