quote:Op maandag 7 juli 2008 22:21 schreef Ronaldsen het volgende:
Nee, ga maar weer terug naar je homies
Vervolg komt eraan.quote:Het begin.
Het begon allemaal op de basisschool. Ik had veel vrienden en kenissen. Het was in groep 8 ik was toen rond de 11 jaar. Mijn doel was om later profvoetballer te worden, maar in de loop der tijden ben ik erachter gekomen dat veel kinderen de zelfde droom hadden. Maar ik had een sterke wil als ik iets wou bereiken lukte mij dat meestal. Ik zat al op een goeie voetbalclub en speelde hoofdklasse in de D'tjes. Ik had zogezegt een leven met 2 kanten. Een sportieve kant en de kant van slecht gedrag en eigoisme. Mijn vrienden allemaal van Marokkaanse komaf en afentoe een Hollander als vriend gehad. Wij waren een vast groepje die zich vooral met voetbal bezig hield. Totdat 7 jaar geleden een vriend van de groep komt te overlijden. Ik heb alles gezien het ongeluk speelt zich tot de dag van vandaag in mijn ogen en in mijn hart af. Hij is overleden tijdens een voetbal wedstrijd voor talenten bij Ajax. Dit was voor ons een kans die wij maar 1 keer zouden meemaken nu het nog kan.
Op een dinsdag.
Mijn moeder riep mij om wakker te worden het was namelijk vandaag de dag dat ik afscheid kon nemen van Zaka. Hij zou gewassen worden en richting Marokko gaan. Zodat hij vrijdag begraven kon worden. We kwamen als een groep bijeen en liepen richting Zaka's huis. Iedereen was aangeslagen en verward, een vriend die je kwijtraakt je weet dat hij nooit meer terug komt. Je zag de woede in onze ogen... Eindelijk staan we daar dan voor de deur van Zaka. Je hoorde het gehuil al van een verre afstand waardoor iedereen wel een traantje moest laten vallen voor onze broeder. We klopte aan en wachtte af, er werd open gedaan en ons vertelt dat wij niet naar binnen mochten, en er werd gezegt dat wij op moesten rotten . Khalid de oudste van de groep werd boos en begon te schreeuwen:'Hoezo mogen wij niet naar binnen! Wij willen onze broeder zien voordat het te laat is!!". De deur werd dichtgedaan en we hebben nooit meer iets gezien van Zaka.
6 maanden later.
6 maanden later is iedereen bijna gestopt met voetbal en is iedereen naar de middelbare school gegaan. Alleen ik hield me nog een beetje bezig met voetbal maar ik ben enorm achteruitgegaan en sta ook op het punt om te stoppen. Het is bijna een gewoonte geworden in de avond laat nog buiten lekker zitten met de jongens van de buurt. Khalid waar ik het eerder over gehad had is voor een tijdje naar Marokko gestuurd, omdat hij helemaal ontspoort was door de dood van Zaka. Hij deed aan straatroof en andere kleine ingrepen. Wij zagen dit allemaal voor onze ogen gebeuren en konden er niks aan doen. Khalid kwam dagelijks met wel honderden euro's aan. Hij trakteerde ons op kleding en op snoep en drinken. Na een paar maanden vroeg iedereen zich af hoe hij zo makkelijk aan geld komt en iedereen was natuurlijk nieuwsgierig, ik ook.
Dagelijks had ik alleen maar geld in mijn handen ik had versleten schoenen dus ik had nieuwe schoenen nodig. Nieuwe schoenen zou ik niet van moeder krijgen of het waren schoenen van de Zeeman. Dus ik vroeg Khalid om geld wat ik later weer terug zou betalen, maar mijn kop zat alleen bij die vette nike's en ik dacht niet aan de gevolgen van een lening. Hoe moest ik alles terug gaan betalen ik ben pas 12 geworden en mag nog niet eens werken. Maarja mijn ogen zaten dus alleen maar gericht op die schoenen. Khalid kwam die dag nog bij ons op het pleintje en hij vroeg ons mee te komen naar de stad om kleding enzo te kopen. Ik vond dit een geschikt moment om geld te vragen voor nieuwe schoenen, ik schaamde mij kapot en moest mezelf moed inblazen om het te vragen. Nadat ik het gevraagd had gaf Khalid mij 250 gulden. Ik wist dat het te veel was maar ik dacht daar niet aan ik dacht aan de 2 paar schoenen die ik nu zou kunnen kopen in plaats van 1 paar schoenen. Khalid vertelde mij dat ik me niet hoef te schamen om geld te vragen en als je zelf geld wil verdienen moet je mij vragen en ik help je...
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:08 schreef hetzwartegat het volgende:
Leuk zo'n inkijkje in de gangs van Amsterdam-West! Het is altijd beter om verhalen van binnenuit te horen, dan af te moeten gaan op (zogenaamde) deskundigen.
Het is zeker interessant om te lezen. Misschien moet je je laten interviewen voor een achtergrondartikel in de krant, of als het echt boeiende kost is een boek maken samen met een ervaren schrijver?
Er is nog meer! moet ik plaatsen ?quote:2 Maanden later...
Mijn moeder werd gebelt het was de moeder van Jabir, ook een jongen van ons groepje. Hij is opgepakt voor een straatroof samen met nog een jongen. Ik wist gelijk al wie die jongen was, ik dacht alleen maar aan Khalid. Gelukkig was Jabir nog minderjarig en werd hij snel vrijgelaten. Ik kon niet wachten om ze te spreken. Maar toen kwam mijn moeder de kamer binnen, ze vertelde mij dat ze me af zou maken als ik ook met dat soort dingen ga bezighouden. Ik stelde haar gerust en zei dat ik me daar echt niet mee bezig zou houden. Mijn vader die zou je niet horen die was bijna elke dag in zijn kantoor bezig met zijn papierwerk. Ik was alleen thuis met moeder en vader. Ik kreeg weinig aandacht thuis en zocht dat meestal op straat. Eindelijk is het dan zover ik was aan het voetballen op het pleintje met de jongens en daar kwamen Jabir en Khalid aanlopen. Jabir vertelde dat hij een straatroof had gepleegt met Khalid en dat ze gepakt waren nadat ze gingen pinnen met een gestolen pinpas. Ze vertelde dat het geld hadden verstopt en dat ze 1000 gulden gepint hadden. Ze namen alle jongens mee naar de stad en we kochten kleding. Khalid die de hele tijd al opgefokt was vroeg aan mij of ik ze geld al had. Ik loog tegen hem en zei dat ik het thuis had liggen en dat hij het morgen zou krijgen.
3 dagen later heb ik nog steeds niks gehoord van Khalid en ik moest dus iets doen om geld te verdienen. Op een avond heb ik alles aan Khalid vertelt dat ik geen geld had en dat ik er iets voor zou willen doen om het terug te betalen. Khalid vroeg mij om mee te komen naar zijn huis, eenmaal bij zijn huis liepen we naar zijn schuurtje. Hij had daar allemaal gereedschap en gaf mij een grote koevoet van 2 meter. Ik vroeg aan hem wat ik hiermee zou moeten hij zegt luister we gaan vanavond geld verdienen zodat jij me terug kan betalen. Ik stemde toe want ik wist niet beter, ik wil tenslotte geen ruzie met Khalid. We gingen bij een sigarenboer inbreken en we zouden sloffen sigaretten en wat geld buitmaken. Eenmaal aangekomen was alles goed gelukt en ik was toen binnen met Khalid. Ik vond het echt vet we waren binnen in een winkel we konden alles meenemen en niemand die ons wat kon maken. Khalid en ik waren bijna klaar zakken waren gevuld en we gingen snel weer weg. Het was al laat ik moest allang thuis zijn het was diep in de nacht rond 3 uur. Eenmaal bij mijn deur aangekomen en na alles gedropt te hebben bij Khalid moest ik klimmen om binnen te komen. Gelukt! eindelijk kon ik slapen en niemand die het merkt dat ik binnegekomen ben..
Feestje bij khalid.
Khalid is jarig! Hij is 16 geworden en wij zijn allemaal uitgenodigt voor een soort van feestje. Zijn ouders zijn naar Marokko en de hele buurt is bij hem thuis. Iedereen verwacht van hem een topfeest met drank drugs en meisjes Er kwam vooral veel ouderen gasten bij hem thuis wij leken wel wat ouder maar we waren nog jong. We werden Juniorsoldaten genoemd we verdiende wel wat geld met klusjes maar dure auto's of duizenden euro's daar waren wij nog niet. Maargoed we waren dus bij dat feestje harde muziek, veel meisjes van de buurt. En daar zag ik haar dan het was de zus van Khalid die tenslotte maar 6 maanden ouder was. Ze was mooi vol en had prachtige ogen. Ik was al een tijdje verliefd op haar maar liet dat niet blijken als Khalid hier achter komt maakt hij me af.... Ik ben altijd wel een verlegen jongetje geweest als het om meisjes gaat. Ik heb niet eens ervaring met meisjes en dacht toen niet eens aan seks enzo. Ik stond vast bij het idee dat ik maagd moest zijn voor het huwelijk, zelf wist ik niet eens wat maagd zijn was. Maar daar stond ze dan Bouchra heette ze en echt mooi meisje! Ze is de halfzus van Khalid. De ouders van Khalid zijn gescheiden en hij heeft nu een Nederlandse moeder waar hij vroeger dus al een kind mee had, Bouchra dus. Het werd al laat na enig oogcontact met Bouchra gemaakt te hebben besluit ik om naar huis te gaan, anders word mijn moeder boos en gaat ze weer vragen stellen. Shit! ik was mijn sleutels vergeten en de raam was op slot dus ik moest wel aanbellen. Mijn moeder deed open en begon te schreeuwen en schreeuwen. Ik stond ook nog naar sigaretten en drank. Mijn moeder had dit in de gate en begon mij te slaan. Ik zei dat ik niks gedaan had en rende snel weg van haar stoten die ik ving. Ik sloot mezelf op in de badkamer en viel daar in slaap...
Eindelijk 16 jaar!
Eindelijk ben ik 16 jaar geworden en ook nog op een zwoele zomer dag! Mijn dag kan niet meer stuk en ik heb alles al geplant voor vandaag. We zouden met ze alle gaan karten... Totdat er aangeklopt werd op mijn deur van mijn kamer. Het was mijn moeder en ik moest naar beneden komen. Eenmaal beneden aangekomen zie ik 3 politie mannen staan. Mijn vader was er ook bij. Ik keek in de ogen van mijn ouders en zag dat er iets goed mis was. Ik vroeg wat er aan de hand was en nog voordat ik uitgesproken was werd ik op de grond gelegt en in de boeien geslagen, ik keek naar mijn moeder en zag de tranen rollen. Ik voelde me totaal machteloos mijn ouders kijken toe hoe ik opgepakt word en ze doen er niks aan! Dat maakte mij boos en woest en ik kon het niet laten en ik begon te huilen. De tranen kwamen niet uit verdriet maar uit woede want ik kon er niks aan doen. Ik dacht er niet eens maar aan dat ik vandaag jarig was maar ik zag alleen maar de teleurstellende blikken van mijn ouders. 3 uurtjes later zat ik nog steeds op het politiebureau ik werd uren verhoord. Ik word beschuldigt voor een overval op een tankstation met mishandeling. Maar ik weet zeker dat ik dat niet gedaan had ik voelde me gebruikt en verraden, maar door wie ?
Vrijgelaten
Na 2 dagen verhoor werd ik vrijgelaten het was laat in de middag ik mocht niet douchen en had honger. Een agente zei dat me ouders mij niet op wilde halen en dat ik maar op eigen houtje naar huis moest. Ik schrok hoezo willen mijn ouders mij niet ophalen ? Daar zat ik dan voor de deur van het politiebureau. Ik voelde me beroerd en vies en moest naar huis maar ik had geen geld. Opeens hoor ik getoeter het is Jabir, op zijn scooter. Of eigenlijk is het een motorscooter maarja dat doet er niet toe. Zijn zus zat achterop en ik schaamde me kapot ik stonk en zag er niet uit. Jabir had alles al gehoord via mijn moeder aan zijn moeder. En hij zei dat ik moest wachten hij zou me naar huis brengen maar hij moet eerst ff ze zus naar station brengen. Ik stemde toe en bleef toen wachten op hem, na een half uur kwam hij dan eindelijk maar hij kwam lopend. Hij had geen tank meer dus we moesten eerst lopen naar tankstation. Eenmaal getankt te hebben merk ik dat Jabir helemaal niet betaald heeft. En dat had ik dus niet verwacht van Jabir. Hij zette me af voor de deur en reed toen weer weg zonder te vragen wat er nou aan de hand was. Ik bel aan en klop op de deur, maar er doet niemand open. De auto staat wel voor de deur en licht staat aan. Ik liep naar de achtertuin en zag dat mijn moeder aan het koken was. Ik klopte aan en ze keek me aan. Ze schrok en deed de gordijnen dicht Wilt mijn moeder me niet meer hebben ? Wat moet ik nu doen? Ik bleef mezelf dingen vragen, het was al laat en ik had nog steeds honger. Mijn moeder doet niet open!! Waar moet ik nu heen ? Ik kon alleen nog maar langs Khalid gaan die woont toch om de hoek, en hij is alleen thuis dus dat is geen probleem. Ik ging snel richting Khalid en belde aan. Shit! niemand die open doet. Ik was wanhopig en bleef wachten, wachten en wachten maar hij kwam maar niet. Ik besloot toen maar om in zijn schuurtje te gaan slapen die was toch altijd open. In zijn schuurtje zie ik allemaal gestolen spullen ik maakte een soort van bedje en viel daar toen in slaap.
quote:Rond 5 uur in de nacht
Met een harde klap op mijn achterhoofd raak ik bewusteloos. Ik ben met een knuppel geslagen door een persoon wie het is weet ik niet, totdat ik wakker word in een kamer met allemaal jongens van de buurt ik herkende ze allemaal. Ik had echt erge hoofdpijn en een grote pleister op mijn achterhoofd. Jullie **** moeders schreeuwde ik:"Wie was het!! wieee!!" schreeuwde ik. Khalid kwam toen binnen en zei dat hij dacht dat ik shi inbreker was ofzo. Hij spijtte hem en ik kan hem het ook niet verwijten ik ben in zijn schuur geweest. Hij zei dat hij het gehoord had dat ik opgepakt was. Hij zegt dat ie precies weet waarom en hij weet ook precies wie mij verlinkt heeft! Ik schreeuwde naar hem en zei hem dat hij het moest vertellen. Ik pakt hem vast en keek hem lang aan hij wou het niet zeggen omdat hij dan een snitch (verader) zou zijn. Toen was er een stilte in de kamer, khalid zei tegen de jongens dat ze ff weg moesten. Khalid keek me aan en hij zei dat het Jabir was die mij verlinkt had. Mijn wereld stortte in ik kreeg allemaal gekke ideeén in mijn hoofd en ik was woest. Ik pakte mijn kleren en zei tegen Khalid:" Luister weet je zeker dat hij het was ? want dan maak ik hem af en dat meen ik". Khalid zei ja ik weet het 100 procent zeker maar hij ze me ook je gaat je vriend toch niks aan doen ? Ik was zo boos door hem heeft mijn me moeder me verstoten ik stink en ik heb honger. Ik zal hem laten boeten!
De volgende dag.
Ik ben helemaal bezweten en word wakker in de kamer van khalid. Hij was al wakker en had wat ontbijt gemaakt, echt raar is die gast hij maakt patat in de ochtend met frikandellen. Ik besloot eerst maar om te gaan douchen want ik stonk echt erg. Ik had vannacht een nachtmerrie ik zag mijn moeder voor me ze was aan het huilen bij een graf met mijn naam erop. Ik schrok ervan. Gelukkig kon ik alles ff vergeten en ik stapte de douch in. Het bloed van gister spoelde ik allemaal weg de vloer werd helemaal rood, en ik was nog misselijk. Ik ben klaar... loop naar beneden en zie dat khalid een jointje rookt. Hij zegt hier, hier a sahbi is goed voor je wond. Zonder erbij na te denken nam ik een haaltje en ik voelde het gelijk werken. Het was mijn eerste keer. Mijn hart begon sneller te bonken en ik voelde een gek gevoel door mijn lichaam heen. Ik genoot ervan ik vond het lekker. Ik vroeg om nog een haaltje en ging daarna eten. Na het eten gingen we naar buiten khalid had een auto gestolen een vette mercedes. We gingen naar een industrieterrein hij zou me daar leren rijden, zodat ik bij een overval snel wegkon komen. Ik zag khalid als een grote broer van mij, hij was mijn vriend een echte vriend geen viezerik zoals Jabir. Jabir gaat zowiezo binnenkort boette ik wil hem wat aandoen maar mijn gevoel vertelt mij om dit niet te doen. Auto rijden was best wel makkelijk alleen koppeling en gas geven was nog een beetje wennen. Toen we terug reden kwamen we tot onze schrik Jabir tegen hij liep met zijn moeder bij de markt. Ik keen hem aan en wou hem het liefst met duizende stoten neer laten gaan. Maar zijn moeder zag mij en ze trok Jabir snel weg uit mijn zicht. Jabir's laatste blik was een scheinheilige glimlach. Ik wou uitstappen maar khalid zei:' Wacht totdat we thuis zijn we gaan dit goed aanpakken.".
Een plan.
Ik wil Jabir laten boeten ik ben helemaal de weg kwijt en moet en zal hem aanpakken, zeg ik tegen Khalid. Op dat moment komt zijn zus binnen en ze groet ons. Ik werd stil en keek haar aan ze had een mooie jurk aan en ik was opslag verliefd mijn wangen waren rood en ik kon haar amper aankijken. Maarja we hebben geen tijd voor meisjes zei ik inmezelf. Vanavond is er een er een feest zegt ze opeens. Khalid vind dit een geschikt moment om Jabir aan te pakken want die komt zeker ook. Ik vroeg hem of hij een wapen had voor het geval er iets anders gebeurt ? Hij liep weg en kwam terug met een doorgeladen pistool. Het was een 9 mm een zilvere hij voelde zwaar aan en hij was oud. Khalid zei laat hem nergens slingeren, deze altijd op zak hebben voor het geval er een probleem is... Paar uur later is het bijna 9 uur we waren onderweg naar het feestje. Ik kom binnen met een wapen achter me rug een mes in mijn linker zak en totaal opgefokt. We zochten een hoekje op en bestelde een drankje. En ik had een jointje aangemaakt. Wat een lekkere gevoel was dat zeg ik kon er maar niet vanaf blijven. Mijn hoofd was totaal in de wolken totdat ik Jabir binnenzag lopen. Ik werd woest en aggressief het liefst wou ik hem nu al door zijn kop knallen. Maar khalid hielt mij tegen hij zegt wacht het moment af. Ik hield hem de hele nacht al in de gaten en kon maar niet wachten om hem aan te pakken. Hij liep naar buiten en wij gingen snel achter hem aan. Bij de fietsestalling stond hij dan met ze scooter. Hij had ze helm al op nog voordat ik wat wou zeggen werd ik van rechts geslagen door een vriend van hem. Het was Youssef een viezerik is dat tfoee. Ik stond snel weer op en sloeg hem met 1 klap knockout. Khalid rent naar Jabir toe en sloeg hem neer hij was ook gelijk knockout. Khalid:" Snel snel snel pak hem vast we gooien hem kofferbak!". We gooiden hem in de kofferbak en reden naar een terrein achter de stad. Daar lag ie dan ik kon niet meer helder nadenken en khalid roept de hele tijd doe het! doe het!.
Nu beginnen de problemen.
Ik wou het doen, maar ik kon het gewoon niet Jabir was mijn vriend ik ben met hem opgegroeit. Ik pakte het wapen en richtte scheef op zijn gezicht, mijn vinger op de trekker klaar om te schieten. Ik haalde de trekker over en hoorde geen knal, mijn jas was helemaal nat door mijn zweet en ik begon helemaal te trillen. Het bleek dat de wapen niet geladen was. Daar lag hij dan helemaal aan het trillen zweten en huilen. Ik kon het hem gewoon niet aan doen. Toen op dat moment kwam Khalid aanrennen hij had een mes in zijn hand en hij stak hem in zijn been! Jabir begon te schreeuwen en te schreeuwen. Ik pakte hem vast en zei:" Als jij nog één keer in mijn buurt komt maak ik je af vuile hond!". Het bloed vloeide de straat op en hij werd bleekjes en wit. Wij liepen weg zonder om te kijken, ik stapte in de auto en draaide een jointje om alles weer te vergeten. Ik keek naar het mes en zag er allemaal bloed op, bloed van een broeder een vriend die ik altijd al aan mijn rechterkant had. En nu ligt hij bijna dood te bloeden in een steegje.
Ik kom zelf niet uit Amsterdam-west, maar uit Amsterdam-noord. Maar ik was dagelijks te vinden in Amsterdam-west. Maar even voor de duidelijkheid dit is allemaal "gezien" Dus niet zelf gedaan.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:41 schreef hetzwartegat het volgende:
Veel meegemaakt, zeg! Zeker plaatsen, als het je niet in problemen brengt.
Waar kom je vandaan? Slotervaart?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |