Ah leuk, dit is een afgeleide van stukloon. Dat vindt de jeugd inderdaad meestal niksquote:Op zondag 6 juli 2008 11:47 schreef deRossa het volgende:
We berekenen hoe lang je er over kunt doen. En zo lang krijg je er ook voor. Als je er langer over doet, is je eigen probleem.
Als je dat als full timer accepteert ben je gewoon zwakzinnig.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:26 schreef Oksel het volgende:
Ik werk in een restaurant (parttimer, krijg keurig elk uur uitbetaald..), de fulltimers werken 70-80 uur per week, krijgen 40 uitbetaald. Dus, het kan erger.
Zo raar is dat voor bepaalde werkzaamheden/functies niet (bij postbodes is dat bijvoorbeeld ook zo). Een van de problemen bij dit soort werkzaamheden in een supermarkt is echter dat ze perse gedaan moeten worden (zoals het schoonmaken) voor een goede bedrijfsvoering, maar dat je bij flexibele tijden situaties krijgt dat men er expres zo lang over doet dat ze op een makkelijke manier meer krijgen uitbetaald, maar dat het net niet zo langzaam is dat ze ervoor ontslagen worden. Belangrijk is echter dat de bepaalde tijd die ervoor staat ook redelijk is, en overeenkomt met de tijd die er gemiddeld voor nodig is. Soms meer, soms minder. Als dat hier niet het geval is wordt het wel tijd om het eens aan te kaarten.quote:Op zondag 6 juli 2008 14:54 schreef LXIV het volgende:
Betaald krijgen voor de uren waarin je het kúnt doen!
Welke supermarkt is dat? Dan ga ik daar winkelen en betaal ik aan de kassa de prijs waarvoor ze het kúnnen aanbieden! Want iedere cent meer vragen is natuurlijk diefstal!
Ik zou óf collectief naar huis gaan wanneer je arbeidstijd er op zit, of stoppen met werken in deze supermarkt. De lonen voor supermarktpersoneel zijn al zo belachelijk laag, om ze nu ook nog eens extra te laten werken voor niks is idioot.
Amenquote:Op zondag 6 juli 2008 12:27 schreef Seventees het volgende:
Zou niet overwerken als je het toch niet betaald krijgt.
Buiten alle officiele regels of om het wel of niet mag: doe het gewoon niet. En als je er toch al over nadenkt om ontslag te nemen, wat heb je dan te verliezen?
[me=Seventees] werkt iig geen minuut langer mits ze wordt doorbetaald.[/me]
Same here dus, ik werk gemiddeld 50 uur per week (ook wel eens 100+ uur gewerkt), maar salaris blijft hetzelfde, maar omdat het zeer ruim boven modaal is vind ik het prima. Het hoort bij de verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 6 juli 2008 14:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Of je overwerk betaald krijgt, hangt af van je functie. In mijn contract staat duidelijk aangegeven dat overwerk inherent is aan mijn functie, maar ik verdien ook zeer ruim boven modaal. Iemand die in een supermarkt werkt, wordt gewoon doorbetaald. Ken geen enkele CAO waar je niet voor overwerk krijgt uitbetaald (m.u.v. de hoge schalen uiteraard).
Boven modaal of niet, uit betalen die hap.quote:Op maandag 7 juli 2008 02:46 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Same here dus, ik werk gemiddeld 50 uur per week (ook wel eens 100+ uur gewerkt), maar salaris blijft hetzelfde, maar omdat het zeer ruim boven modaal is vind ik het prima. Het hoort bij de verantwoordelijkheid.
Alleen voor dit soort bijbaantjes / kluswerk vind ik wel dat je netjes ieder uur uitbetaald moet krijgen, dus ik zou dan ook zeker je CAO checken.
Dat ligt er een beetje aan. Ik werk ook weleens over en krijg daar niets voor uitbetaald. Echter wordt wel elk uurtje in rekening gebracht aan de klant en elk overuur tegen een dikker tarief. Ik wist van te voren dat ik overuren niet uitbetaald kreeg, dus ik heb geen recht om te zeuren, maar het is wel een kromme situatie.quote:Op maandag 7 juli 2008 02:46 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Same here dus, ik werk gemiddeld 50 uur per week (ook wel eens 100+ uur gewerkt), maar salaris blijft hetzelfde, maar omdat het zeer ruim boven modaal is vind ik het prima. Het hoort bij de verantwoordelijkheid.
Alleen voor dit soort bijbaantjes / kluswerk vind ik wel dat je netjes ieder uur uitbetaald moet krijgen, dus ik zou dan ook zeker je CAO checken.
Geen van beiden. Ik doe het op dit moment omdat ik wil dat mijn project graag goed gaat lopen en in de hoop en verwachting dat ik daarmee promotie of hoger salaris kan bewerkstelligen. Een investering dus. Alleen zal dat niet onbeperkt gebeuren want als ik er over een paar maanden nog niets mee opgeschoten ben, dan gaat acuut de handrem erop. (en dan gaat er het een en ander omvallen...)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:30 schreef GForceT1 het volgende:
krijg je dan niet een andere compensatie in de vorm van hoger basis loon/ winstdeling of zoiets?
Mankeert er wat aan je people skills dat je niet voor jezelf opkomt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:03 schreef loeders het volgende:
Ben het al een tijdje aan het bijhouden en de afgelopen tijd al bijna 50 uur overgewerkt ..
De baas zal blij met ze zijn.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:26 schreef Oksel het volgende:
Ik werk in een restaurant (parttimer, krijg keurig elk uur uitbetaald..), de fulltimers werken 70-80 uur per week, krijgen 40 uitbetaald. Dus, het kan erger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |