Nadat de hele familie redelijk wat geld opzij heeft gezet om een gezamelijke vakantie naar Canada te houden hebben we de vliegtickets gekocht. Dat moet minimaal een maand van te voren anders is het te kort dag bla en bla en bla. Nu 6 dagen voordat we gaan krijgen we de vliegtickets binnen en wat denk je.. 2 van de 5 tickets hebben ze vergalt door er de verkeerde naam op te zette en verkeerde geboorte datum. Dus wij bellen naar die vliegmaatschappij en die zeggen doodleuk: "Ja ik ben bang dat die tickets niet meer geldig zijn." Mijn vader kwaad aangezien het een fout van de vlieg maatschappij was en niet van ons. Dus hij vragen of ze nieuwe tickets kunnen sturen aangezien met die nieuwe beveiliging in Amerika en Canada na 9/11 kan je niet meer met tickets met fouten vliegen. Krijgen we als antwoord doodleuk "Dan zult u nieuwe tickets moeten kopen.".. Die tickets zijn een fortuin waard en door hun geklungel zitten wij nu met de gebakken peren. De maatschappij heeft al 2x gezegt dat we ze zelf opnieuw moeten kopen. Is er iets wat we zo kort dag kunnen doen zodat we de tickets niet opnieuw hoeven te betalen of is dit gewoon te kort dag om dat nog te kunnen doen.
Klacht:
Vliegmaatschappij verpest onze tickets en laat ons met de koste opdraaien.
Als het goed is heb je een boekingsbevestiging gekregen met de persoonsgegevens van iedereen etc die je opgegeven hebt bij het boeken. Daarmee kun je toch aantonen dat het niet jullie fout is, maar van de luchtvaartmaatschappij?
Gaat een beetje moeilijk als je niet door de douane komt
Maar even serieus, in de algemene voorwaarden staat het ook dat naamswijiziging niet toegestaan is. Hoewel er in deze zaak niet echt sprake is van een wijziging. Ik zal maar even contact op nemen met de aftersales van AT, te vinden op de Nederlandse site.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse! 'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton