Gisternacht even lekker de kroeg ingedoken, nha ja, alle rokers stonden masaal buiten, dus ik ook!
Ik rook dan niet (meer), maar 't was gezelliger buiten dan binnen, en dat vond 't merendeel van de bezoekers, rokers en niet rokers ook.
Daardoor was er een herrie in de straat om een uur of 02:00 uur, van heb ik jou daar, echt ongekend, de kroeg had ook de deur openstaan om de buiten hangende massa van enige muziek te voorzien, dit was al zo vanaf een uur of 20:00.
Voor de kroeg, in die straat, staat ook een appartementencomplex voor voornamelijk ouderen (55+ ers) en bejaarden, die daar blijkbaar nogal last van hadden.
Dus het duurde dan ook niet lang en er begon zo'n vent van z'n balkon naar de rokende buitenstaande mensen te schreeuwen dat ze hun koppen moesten houden, en een beetje rekening moesten houden met de bewoners van dat appartementencomplex.
En terecht overigens!!
Daarop kwam de buurman en de onderbuurvrouw van die vent ook naar buiten en die begonnen ook te klagen tegen de buitenstaande mensen.
Een paar grappenmakers die buiten stonden te roken gingen daarop in, en begonnen terug te schelden, waardoor de boel een beetje escaleerde, de hierbij gebruikte scheldwoorden vlogen door de straat heen, echt schandalig!!
Toen een 4de bewoner zich ermee ging bemoeien, en begon te zeiken tegen die vent die als eerste begon te klagen over de herrie, en met andere woorden zei dat ie nie zo moest zeiken kregen ze onderling ook nog eens een pittig onderonsje mag ik wel zeggen..
Ik zeg tegen een kennis, dit gaat echt niet lang goed zo, als dit zo een tijdje doorgaat dan kan de kroeg z'n deuren sluiten, want van een verbouwing om de rokers binnen te houden was geen spraken, zei de kroegbaas.
Zij wilde daar nog niet eens aan denken. Zegt ze, als de EU dit wil dan moet dat maar zo, ik pas mijn tent voor geen meter niet aan!!
Om 03:00 uur sloot de kroeg voor de verdere nacht, en tot die tijd bleef 't roemoerig in de straat!
KLacht:
De kans is groot dat mijn favorite kroeg z'n deuren binnenkort moet sluiten, als dit zo een tijdje doorgaat!!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!