abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:58:28 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_59893237
James Cameron (T1, T2, Titanic, Aliens etc.) is bezig aan een nieuw project getiteld 'Avatar'. Die zo rond december 2009 in de bioscopen moet verschijnen.
In de hoofdrollen zien we Sigourney Weaver (Alien), Michelle Rodriguez (SWAT, Lost), Sam Worthington (MacBeth), Giovanni Ribisi (Friends, Gone in Sixty Seconds, Saving Private Ryan) en Zoe Saldana (Star Trek: XI).
quote:
Premise
In director James Cameron's original script treatment of Avatar, a man tries to make his way as a miner by combining with an alien during an interplanetary war in which aliens can manifest themselves by possessing human bodies — avatars.

When Avatar was titled "Project 880", a casting call was put out in June 2006 with a plot description provided, saying, "In the future, Jake, a paraplegic war veteran is brought to another planet, Pandora, which is inhabited by the Na'vi, a humanoid race with their own language and culture. Those from Earth find themselves at odds with each other and the local culture."

In December 2006, Cameron described Avatar as "a futuristic tale set on a planet 200 years hence... an old-fashioned jungle adventure with an environmental conscience... [that] aspires to a mythic level of storytelling." The January 2007 press release described the film: "Avatar is also an emotional journey of redemption and revolution. It is the story of a wounded ex-marine, thrust unwillingly into an effort to settle and exploit an exotic planet rich in bio-diversity, who eventually crosses over to lead the indigenous race in a battle for survival," and "We're creating an entire world, a complete ecosystem of phantasmagorical plants and creatures, and a native people with a rich culture and language."
Veel is er nog niet bekend over de film; posters, teasers en trailers zullen nog wel minimaal een half jaartje op zich laten wachten.
Wel is bekend dat het hier gaat om een 100% 3D-film, waarbij gebruik wordt gemaakt van HDTV cameras en iets wat ze 'Fusion Camera System' noemen.
Daarnaast heeft de film een groot budget van $195 miljoen en zal de titelscore verzorgd worden door James Horner, die al eerder met Cameron samenwerkte aan Alien en Titanic.

Meer informatie:
  • Wikipedia
  • IMDB
  •   FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 juli 2008 @ 23:16:07 #2
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60256375
    Cameron.

3D.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      Redactie Games maandag 21 juli 2008 @ 23:29:16 #3
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_60256731
    Zal wel absoluut niks met de AnimE te maken hebben...
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_68956478
    Nog steeds niets..... nada.....

Behalve bits and bobs..
      zaterdag 30 mei 2009 @ 18:13:08 #5
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69557150
    Enige dagen geleden konden we de eerste, weliswaar wazige, foto van een 'Power Suit' bekijken uit het Sci-fi avontuur Avatar onder regie van James Cameron (Titanic). Vandaag zijn er een aantal afbeeldingen met concept art vrijgegeven die nog wat meer details weggeven over dit pak. We zien behalve de 'Power Suit' ook een soort helicopter waarmee de soldaten zich waarschijnlijk ook voortbewegen op de planeet Pandora.

Avatar is de eerste volwaardige bioscoopfilm die James Cameron regisseert sinds zijn grote succes met Titanic uit 1997. Het hardnekkige gerucht is dat de film wel eens de duurste aller tijden kan gaan worden. Het budget voor Titanic was meer dan $200.000.000 dollar
    http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=13972

woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:11 #6
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_70316597
    Ik heb gister 45 minuten 3D footage gezien met introducties van Cameron, Sigourney Weaver, Zoe Saldana, Sam Worthington.
    Deze film gaat de filmindustrie veranderen! And I'm not kidding..
    You know when you close your eyes and wish for something?
    Well, God's the person that is ignoring you.
      Redactie Games woensdag 24 juni 2009 @ 14:43:45 #7
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_70324531
    Ehm, doet M. Night Shyamalan niet de verfilming tegenwoordig ipv James Cameron?
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
    pi_70324695
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 14:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
    Ehm, doet M. Night Shyamalan niet de verfilming tegenwoordig ipv James Cameron?
    Je hebt Avatar (deze) en Avatar: The Last Airbender.

Die laatste is Avatar inmiddels al kwijt uit de titel.
    (phew for a minute there i lost myself i lost myself
    pi_70324724
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
    Ik heb gister 45 minuten 3D footage gezien met introducties van Cameron, Sigourney Weaver, Zoe Saldana, Sam Worthington.
    Deze film gaat de filmindustrie veranderen! And I'm not kidding..
    Ik heb van meer bronnen gehoord over die voorstelling. Hoe ben je daar terecht gekomen? Journalistieke redenen?

Maar vertel eens hoe het was
    pi_70324836
    Whoa, james cameron is gewoon equal aan win!
    That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
    pi_70324868
    Een aantal screenshots van het spel:

woensdag 24 juni 2009 @ 15:25:55 #12
    52187 Woodpecker
    One happy bunny
    pi_70326057
    Ziet er wel tof uit allemaal

bron
      woensdag 24 juni 2009 @ 15:44:57 #13
    177948 Daskaar
    cake or death?
    pi_70326857
    wauw, dat ziet er geweldig uit!
    ik lees net dat Cameron hier was in amsterdam gister en voor t eerst beelden heeft laten zien.

maar er is zo weinig aandacht voor deze (revolutionaire) film tot nu toe, dat ik het op een amerikaanse site moet lezen(waar ik nog nooit van gehoord heb). ipv Cameron stonden de broertjes Weasel uit de Harry Potter films op de voor pagina van de krant vandaag... the fak?

ze mogen wel es gaan beginnen met de promotie..
      woensdag 24 juni 2009 @ 16:14:46 #14
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70328062
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef Daskaar het volgende:

ze mogen wel es gaan beginnen met de promotie..
    Ze hadden er misschien goed aan gedaan om een gelikte teaser aan een paar grote scifi achtige zomer blockbusters te koppelen.

Met een grote marketingcampagne zullen ze nog wel ff wachten, de aandacht gaat op dit moment toch uit naar de grote zomer releases.
    pi_70329458
    Ik las via twitter dat iemand gisteren 3 volledige scene's heeft gezien van Avatar, en dat hij daar totaal ondersteboven van was, een nieuwe revolutie op het gebied van films had hij het over, en vandaag bleef die persoon het er over hebben, ben nu toch wel heel nieuwsgierig geworden
    pi_70340875
    Ben fucking benieuwd
    De enige echte.
    pi_70340899
    Crazydutchpunk.....kan je er nog wat meer over vertellen wat je gezien hebt gister?
    De enige echte.
      donderdag 25 juni 2009 @ 01:12:51 #19
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_70346251
    De trailer komt ècht pas mid/eind augustus, dus reken er niet 1,2,3 op.
    Dit is mijn verslagje van gister: http://marketsaw.blogspot(...)age-impressions.html
    En ik heb na afloop nog 15 min met Cameron mgen praten privé op de afterparyy, die man is ZO geweldig. Post zo wel een foto als bewijs

Geloof me, deze film gaat de filmindustrie veranderen en op z'n kop zetten!
      donderdag 25 juni 2009 @ 01:20:37 #20
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_70346366
    Ik ben benieuwd.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      donderdag 25 juni 2009 @ 01:33:42 #21
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_70346528
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 16:47 schreef 7eVeNL het volgende:
    Ik las via twitter dat iemand gisteren 3 volledige scene's heeft gezien van Avatar, en dat hij daar totaal ondersteboven van was, een nieuwe revolutie op het gebied van films had hij het over, en vandaag bleef die persoon het er over hebben, ben nu toch wel heel nieuwsgierig geworden
    Op de Expo ging het er vandaag ook nog steeds veel over!
    pi_70349047
    Wat is er zo revolutionair? het 3d effect?
    Live out of your imagination, not your history.
      donderdag 25 juni 2009 @ 09:50:53 #23
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_70349871
    Hoorde hier eigenlijk pas vandaag voor het eerst over en ik moet zeggen dat mijn interesse in deze film met sprongen toeneemt .
    pi_70352538
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 15:25 schreef Woodpecker het volgende:
    Ziet er wel tof uit allemaal
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    bron
    zeer mooie plaatjes
    Follow your heart and your dreams won't be far behind
    Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
      donderdag 25 juni 2009 @ 22:29:48 #25
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_70374836
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 09:18 schreef Sj0rs het volgende:
    Wat is er zo revolutionair? het 3d effect?
    Het effect ja. Of eigenlijk: Het feit dat je niet ziet dat het effecten zijn en gelooft dat je naar wezens zit te kijken die er echt zijn of iig echt HELE goede makeup dragen op èchte sets.
    Heb ook dingen van A Christmas Carol v. Robert Zameckis gezien, dat is gewoon Beowulf + waar de oogleden niet bewegen, de nekspieren niet aanspannen en alles net iets té gelikt of bedacht is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')