abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59887156
Hey,

Heeft er al iemand gehoord van The Sheila Divine? Volgens hun wiki is het een indie- of rockgroep (you name it) uit Boston die vooral succes heeft behaald in Belgie...

Heb er onlangs iets van gehoord maar voor de rest zijn ze precies enorm onbekend... Nagenoeg niks van op last.fm of in de winkels, het album dat ik zoek staat op iTunes maar is nietmeer downloadbaar. Ook heb ik er nog niks van op p2p gevonden...

Het enige waar je er wat van kunt vinden is YouTube.
Dit is een van hun nummers en vind 't zelf wel goed:

Bekend bij iemand? Hoor 't graag dan .
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:13:45 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_59887566
Ik was het bestaan van deze band eigenlijk al weer vergeten.

Maar inderdaad, aan het begin van de eeuw werden ze best vaak gedraaid op Studio Brussel en zo. Singletjes als Automatic Buffalo, Hum, Like a Criminal, Sideways, Countrymen, We All Have Problems... Leuk bandje, hoor. Luc de Vos (van Gorki-faam) heeft zelfs nog ooit een Engelstalig project van hem naar een Sheila Divine nummer genoemd (Automatic Buffalo).

pi_59887624
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:13 schreef Grobbel het volgende:
Ik wist niet eens dat ze nog bestonden. Maar inderdaad, aan het begin van de eeuw werden ze best vaak gedraaid op Studio Brussel en zo. Singletjes als Automatic Buffalo, Hum, Like a Criminal, Sideways, Countrymen, We All Have Problems... Leuk bandje, hoor. Luc de Vos (van Gorki-faam) heeft zelfs nog ooit een Engelstalig project van hem naar een Sheila Divine nummer genoemd (Automatic Buffalo).
Ze bestaan ook nietmeer helaas... tussen 1997 tot 2003 hebben ze 2 cd's en een DVD uitgebracht, en hier nérgens meer te vinden . Baal echt.
Vind 't wel vreemd dat ze inderdaad enkel op StuBru te horen zijn geweest . Beetje vreemd voor een Amerikaanse groep om enkel in België te scoren...
pi_59923123
Hun eerste cd is hun beste en is moeilijker te vinden. Op 2de hands sites of Ebay wel nog te vinden. Hun 2de cd is nog wel te vinden hier in België hoor. Indien interesse wil ik die wel kopen voor iemand hier op het forum. Hun 2de cd vind ik wel hun minste.
Na het splitten van The Sheila Divine is de zanger een nieuw project begonnen: Dear Leader. Ondertussen ook al 2 cd's mee uitgebracht. Maar die vond ik niet zo goed.
Op Humo's Pop Poll van dit jaar in Antwerpen speelde The Sheila Divine nog een aantal nummers samen, eenmalig reunie-optreden ofzo.
pi_60054809
Heb eindelijk New Parade te pakken gekregen, wat een bangelijke cd!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')