Hun nieuwe CD ''Evil Urges'' is uit en wordt overal goed ontvangen.quote:My Morning Jacket is een Amerikaanse Indie rock band uit Louisville, Kentucky. De band bestaat momenteel uit zanger/songwriter/gitarist Jim James, bassist "Two Tone" Tommy, drummer Patrick Hallahan, gitarist Carl Broemel and toetsenist Bo Koster.
De band werd opgericht in 1998 en bestond oorspronkelijk behalve Jim James en "Two Tone" Tommy, uit gitarist Johnny Quaid en drummer J. Glenn. Begin 2000 werd toetsenist Danny Cash aan de band toegevoegd. Eind 2000 verliet drummer J. Glenn de band en werd vervangen door Chris 'KC' Guetig. Deze werd vervolgens weer vervangen door Patrick Hallahan in mei 2002. Begin 2004 werd duidelijk dat Johnny Quaid en Danny Cash het voor gezien hielden en de band verlaten hadden om persoonlijke redenen. Zo hadden ze geen zin meer in het intensieve touren. Hun plaatsen werden resp. door Carl Broemel en Bo Koster ingenomen.
Klets. http://www.pitchforkmedia(...)iew/51074-evil-urgesquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:12 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hun nieuwe CD ''Evil Urges'' is uit en wordt overal goed ontvangen.
Pitchforkquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Klets. http://www.pitchforkmedia(...)iew/51074-evil-urges
En volgens metacritic.com is het ook de slechtst ontvangen MMJ-plaat ooit. En ik luister zelf ook veel liever naar het oude werk... Ze hebben zich een stijl aangemeten op de nieuwe plaat die niet echt bij ze past, wat mij betreft.
Q, Mojo, The Guardian, Uncut, Drowned in Sound, PopMatters, ze kraken hem toch allemaal (zie metacritic). Maar goed, en anders geldt ook mijn persoonlijke mening ook nog ergens voor, mag ik hopen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:46 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Pitchfork
Komop, wie neemt hun nou nog serieus? Als je gewoon op de wiki kijkt zie je dat hij goed wordt ontvangen. Over de nieuwe stijl valt te twisten, maar het is nog wel herkenbaar MMJ.
Nee, oke. Maar slechtste? Dat weet ik niet. It Still Moves zal altijd mijn no. 1 blijven. Als ze maar dinsdag One Big Holiday spelen ben ik een gelukkig man.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Q, Mojo, The Guardian, Uncut, Drowned in Sound, PopMatters, ze kraken hem toch allemaal (zie metacritic). Maar goed, en anders geldt ook mijn persoonlijke mening ook nog ergens voor, mag ik hopen?
Veruit de slechtste MMJ-plaat, dat sowieso.
''It still moves'' wordt over het algemeen gezien als hun beste album. Verder spelen ze vast en zeker ook wat nummers van ''Z'' spelen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:40 schreef superjojo het volgende:
Ga dinsdag blijkbaar ook, welke albums moet ik nog zeker luisteren?
Alleen The Tennessee Fire. Die dan een keer of twaalf draaien. De rest is overbodig. Want de Z zit niet voor niets aan het eind van het alfabet en een album dat nog beweegt als het af is, is live natuurlijk altijd beter dan op plaat.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:40 schreef superjojo het volgende:
Ga dinsdag blijkbaar ook, welke albums moet ik nog zeker luisteren?
Tja, dan ben je verloren voor het vaderland!quote:Op zondag 6 juli 2008 18:11 schreef Jazzmaster het volgende:
Ik zit vandaag even wat albums te luisteren, maar ik vind The Tennessee Fire dus helemaal niks. Het nieuwe album daarin tegen vind ik erg gaaf! Misschien koop ik nog wel een kaartje voor dinsdag.
Teleurstellend niet zo zeer, meer dat ik dat gewoon betere platen vond. Een nummer als I Will Be There When You Die, zo intens is het nooit meer geworden volgens mij.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:03 schreef Wepeel2 het volgende:
De nieuwe platen van MMJ wil ik eigenlijk ook niet 1 op 1 naast het oude werk te leggen. Ik kan me goed voorstellen dat als je fan bent van het oudere werk het nieuwe werk je teleurstelt (dat heb ik bijv. erg sterk bij Weezer). In dit geval voel ik me prima thuis bij beide incarnaties van de band.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |