abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 1999 @ 15:14:00 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_218405
De nominaties bij n=5 (A+C weg)

Als ik er vanuit ga dat Bart 4x genomineerd wordt door alle bewoners en Bart op Maurice en Karin stemt (geschiedenis) blijven er nog 4 open stemmen over

Karin en Maurice zullen niet op elkaar stemmen dus blijft over: Willem en Ruud
Willem en Ruud zullen niet op elkaar stemmen dus blijf over Karin en Maurice: met sterke voorkeur op stemmen naar Maurice

gevolg B 4x M 3x rest maximaal 2x…

2 wegen:

1). B eruit: M+K versus W+R …. ieder dus 2x genomineerd.. Ned publiek kiest waarschijnlijk M

2). M eruit B versus W+K+R

Bart 3x …(W+R niet op elkaar) K 3x W+R max 2x dus B versus K, verlies B?

dus waarschijnlijk blijven de 'ouderen' over … alle drie hebben ze kinderen.. alle drie zullen ze het heel moeilijk krijgen en mischien niet de finish halen? in de Tour de France gaat er ook meeste al een klein groepje op kop op weg naar Alp d'Huez maar de eindoverwinning wordt onder aan de berg meestal al beslist

Doet V zich de das om met het nomineerspelletje?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_218406
Ik denk dat het ook zo zal gaan, alleen denk ik niet dat dit problemen op gaat leveren. Willem en Ruud zullen er zeker tot het laatst in blijven. 1 van deze twee zal dus ook winnen.
pi_218407
Hoeveel sympatie/medenlijden heeft Karin inmiddels zowel bij de bewoners als bij het nederlands publiek gewekt, door zich zeer open uit te laten over haar gezondheid.
Wat ik overigens zelf ook niet misselijk vind, wat ze daar vertelde.
Het zou natuurlijk invloed kunnen hebben op de nominaties.
Ik ben online
  woensdag 10 november 1999 @ 15:43:00 #4
1660 amappa
is BB a young one?
pi_218408
Re, dat is nu precies hetgeen wat ik nu ook in mijn hoofd had. ik zal het nog proberen aan te vullen door het beoordelen van wat nuchtere statistiek. Daarbij kijk ik alleen naar de 2e en 3e nominatie-ronde. De 1e was te snel en kenden ze elkaar nog niet goed.

Leeftijd:
De gemiddelde leeftijd van de personen in het BB-huis tijdens zowel de 2e als 3e nominatie-ronde was 31 jaar. Daartegenover staat een gewogen gemiddelde leeftijd van de genomineerden van 27 (2e nom.) en 26 (3e nom.) jaar. De genomineerden zijn dus duidelijk de jongere.

toelichting: met gewogen bedoel ik dat bijv. Bart mbt de 3e nominatie-ronde twee keer meetelt, hij werd genomineerd door C en M.

Kinderen:
Tijdens de 2e nominatie-ronde had 50% van de BB-bewoners geen kind. Echter van de nominaties had 81% geen kind (weer alles op een hoop gegooid zoals ik bedoel onder gewogen). Voor de 3e nominatie-ronde was dit 57% versus 86%. Dus als je geen kinderen hebt, maak je een duidelijk grotere kans om genomineerd te worden.

Geslacht:
Bij de 2e nominatie-ronde was het aandeel vrouwen in het BB-huis 50%. Van het (gewogen) aantal genomineerden was echter 63% een vrouw. Voor de 3e nominatie-ronde was dit 43% versus 64%.

Wie hebben dus de kleinste kans om genomineerd te worden? Ruud en Willem!

Karin heeft alleen tegen zich dat ze een vrouw is, terwijl Bart en Maurice allebei relatief jong zijn en geen kinderen hebben. Dus zou je kunnen zeggen dat Karin er beter voorstaat dan Bart en Maurice.

Dus Re ook vanuit dit oogpunt kun je onderbouwen dat Willem, Ruud en Karin de laatste drie zullen zijn of althans daar de grootste kans toe hebben. Het blijft altijd de vraag wat de stemmers op 0909 8808 doen!

Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
pi_218409
Mooi stukkie statistiek!
pi_218410
Je zit inderdaad goed in de feiten
  woensdag 10 november 1999 @ 17:31:00 #7
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_218411
Dat de 'ouwetjes' over zullen blijven vermoed ik reeds lange tijd.
Maar ik geloof niet dat ze het door hun kindertjes zodanig moeilijk zullen krijgen dat ze vrijwillig opstappen.
Nee hoor, die 250.000 pieken gaan naar één van hen!
pi_218412
Erg goed verhaal.

Ik dednk dat Karin uiteindelijk overblijft door alle negatiev verhalen over Willem en de moeheid van Ruud

May the Force be with you
  donderdag 11 november 1999 @ 09:22:00 #9
1660 amappa
is BB a young one?
pi_218413
Hierbij een kleine aanvulling op mijn eerdere statistische beschouwing.

Ik heb bij mijn vergelijkingen ook naar meer aspecten gekeken. Hoewel het minder relevant is (denk ik) heb ik ook onderscheid gemaakt tussen bewoners met een licht (blonde) haarkleur en een donkere haarkleur (hoe verzin ik het). Hieruit kwam een opmerkelijk resultaat.

2e nominatie-ronde
De bewoners met een lichte haarkleur nomineerden voor 83% bewoners met een donkere haarkleur (en dus voor 17% bewoners met een lichte haarkleur).
Daartegenover staan de bewoners met een donkere haarkleur die nomineerden voor 80% bewoners met een lichte haarkleur.

3e nominatie-ronde
De bewoners met een lichte haarkleur nomineerden weer voor 83% bewoners met een donkere haarkleur.
De bewoners met een donkere haarkleur nomineerden nu voor 88% bewoners met een lichte haarkleur.

Ik vind dit nogal opmerkelijk en moest er ook hard om lachen . Dit lijkt bij op discriminatie. Ik denk dat als licht blanken zouden zijn en donker negers er heel wat topics over dit fenomeen zouden zijn geweest.

Hoe relevant deze statistische beschouwing is weet ik niet, misschien hebben jullie daar ideeën over?

pi_218414
De vraag is nu natuurlijk of Sabine wel een echt blondje is?

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 11 November 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_218415

Interessant voor je berekening is het volgende van de BB-site:

Na Anouk en Cyrille heeft nu ook Maurice bekend het niet erg te vinden als hij wordt genomineerd om het huis te verlaten. Maurice: “Vanaf de start van het project heb ik nooit verwacht dat ik zou winnen. Ik ga er nu ook gewoon voor om de maximale tijd eruit halen. Ik denk dat ik bij de laatste vier of vijf overblijf.” Overigens maakt hij wel duidelijk dat hij nooit uit zichzelf de voordeur van het BB-huis achter zich dicht zal trekken.

Met zo'n instelling win je nooit natuurlijk!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  donderdag 11 november 1999 @ 14:21:00 #12
1660 amappa
is BB a young one?
pi_218416
Hunter, dat Sabine blond is lijkt mij overduidelijk. Voor mij is ze toch een beetje de bevestiging van het domme blondje!

Met die instelling van Maurice win het niet, dat klopt! En het sluit inderdaad een aan bij de verwachting dat Willem, Ruud en Karin als laatste drie zullen overblijven.

Maar nogmaals dit is gebaseerd op de nominaties en niet op het stemgedrag van de 0909-8808 bellers. Misschien moeten we Maurice d'Hondt maar gaan inschakelen voor een exitpoll.

donderdag 11 november 1999 @ 14:57:00 #13
1026 Quelling
A hubba hubba and a ding dang
pi_218417
Prachtige statistieken, misschien kun je ook nog de factor urbane-rurale achtergrond meenemen in je berekeningen.
When I was a sperm
I had alot to learn.

donderdag 11 november 1999 @ 18:51:00 #14
1693 Naf
het monster van de Moerplaat
pi_218418
quote:
op 11-11-1999 om 09:22 AM schreef amappa het volgende:
Hierbij een kleine aanvulling op mijn eerdere statistische beschouwing.

2e nominatie-ronde
De bewoners met een lichte haarkleur nomineerden voor 83% bewoners met een donkere haarkleur (en dus voor 17% bewoners met een lichte haarkleur).
Daartegenover staan de bewoners met een don
Hoe relevant deze statistische beschouwing is weet ik niet, misschien hebben jullie daar ideeën over?

Zeg Amappa, ben jij een soort wandelend SPSS-programma . Ik dacht toch echt hiervan verlost te zijn.

'We zijn met de meesten die niets anders hoeven dan hun hoofd in de zon'... en mediageil zijn.
  donderdag 11 november 1999 @ 21:00:00 #15
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_218419
Volgens mijn berekeningen blijven ook de drie ouders over.

En ik moet eventjes zeggen dat Maurice O.K. is. Hij is gewoon verlegen. Als BArt eruit is dan zal hij meer naar voren treden.

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

pi_218420
Nou ik vraag het me af of VOO zichzelf de
das omdoet met het nominatie spelletje.
Ik denk dat het tot nu toe redelijk vlgs
plan loopt....Ik denk dat VOO wel degelijk "gokt" op het overblijven van DE 3...
Welke dit zijn?.Ruud, Karin en Bart of
Ruud Willem en Bart.
Begin bij het begin en eindig nooit!
  donderdag 11 november 1999 @ 21:58:00 #17
783 Lee
Eye watch 2
pi_218421
Misschien niet helemaal op z'n plaats in dit topic, maar ik wil het toch even kwijt om te kijken wat jullie er nou van vinden?

Zou het verschil maken als er in plaats van negatief nomineren, positief genomineerd zou worden?
Dus de bewoners moeten de mensen aangeven die ze graag willen houden (twee stuks), en vervolgens komen daar twee (of meer) mensen uit die de minste stemmen hebben. Vervolgens moet het Ned. publiek stemmen wie ze er graag in willen houden.

Ik heb het gevoel dat we,als we op Cyrille en Anouk moesten stemmen in positieve zin (dus wie we er persé in wilden houden), we misschien een ander resultaat zouden krijgen dan we straks te zien krijgen.

Natuurlijk ervanuitgaande dat V. de stemming serieus neemt, en niet een eigen plan trekt, en deze stemmings rondes enkel beschouwt als "omzet" .
Wat denken jullie?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')