abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59876434
Hoi !

Ik ga binnenkort voor werk naar Japan. Een aantal Japanse colega's daar wil ik graag iets geven. Maar ik vind het moeilijk om iets te verzinnen wat voor een Japanner nou leuk is om te krijgen uit Nederland. Iemand misschien goede tips?
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:24:29 #2
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_59876510
een fotocamera volgeschoten met foto's uit Amsterdam en Volendam?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:33:30 #3
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_59876672
Klompen (kleine maatjes, want kleine voetjes)
Suffering from Oblomow's
pi_59878974
Denk dat je dat beter hier kan vragen: Japan #10
Mmm doe mij ook maar zo'n tubgirl op canvas hahaha
  vrijdag 4 juli 2008 @ 05:19:59 #5
269 vats
Live life to the max!
pi_59880930
vacuum verpakte kaas, fles whiskey
pi_59881549
Stroopwafels! Een heel SLECHT idee is drop.

[ Bericht 27% gewijzigd door captaintokyo op 04-07-2008 08:47:11 ]
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:35:35 #7
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59881591
Japanners zijn dol op alles wat uit Holland komt.
Zelfs het geijkte souveniers spul, dus erg mis kan je nooit gaan.

Maar wat dacht je van een kistje thee?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 09:15:23 #8
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_59882014
Japanners geilen op traditie, dus alles wat wij sneu en oubollig vinden, vinden zij
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 08:35 schreef ondeugend het volgende:
Japanners zijn dol op alles wat uit Holland komt.
Zelfs het geijkte souveniers spul, dus erg mis kan je nooit gaan.

Maar wat dacht je van een kistje thee?
Moest je nog wakker worden? Eerst delete je mijn post om daarna mijn advies te herformuleren (minus de canvasdoek-quote), en dan geef je als tip om een kistje thee te geven... Thee is toch niet typisch Hollandsch?
Suffering from Oblomow's
pi_59883342
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 09:15 schreef Govinda het volgende:
Moest je nog wakker worden? Eerst delete je mijn post om daarna mijn advies te herformuleren (minus de canvasdoek-quote), en dan geef je als tip om een kistje thee te geven... Thee is toch niet typisch Hollandsch?
It wasn't her mijn post is zo te zien niet geplaatst... het moest een beetje serieus blijven

Ontopic: Als je iets zoekt voor een traditioneel Japans iemand, moet je niet aankomen met iets uit het vieze Europa, maar vooral iets eetbaars of nutteloos kopen en laten verpakken en in een plastic tasje laten doen bij een gerenommeerd warenhuis.

Verder kun je beter vragen in het Japan topic
pi_59883375
Asperges, vinden ze lekker. heeft mijn vader ook een keer aan een stel japanners gegeven! ze waren er dol op.

weet niet of je het tegenwoordig nog mee krijgt
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:11:19 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59884137
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 09:15 schreef Govinda het volgende:
Japanners geilen op traditie, dus alles wat wij sneu en oubollig vinden, vinden zij
[..]

Zeg doe even normaal... ik deed niets deleten. Heb je post helemaal niet gezien.
En nee de earl grey is niet Hollands nee.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_59890217
Geen drop inderdaad... had 't meegenomen voor mijn lab collega's... stond er een maand later nog... (toen maar mee terug naar mijn appartement genomen om het dan zelf maar op te eten )

Maar stroopwafels doen 't goed, andere leuke verpakte dingen (Belgische chocolade) zijn leuk, maar ook echte souvenirs als klompjes voor aan de muur, delftsblauwe bordjes, bordjes met toeristische trekpleisters erop doen het goed

Verder hangt het er vanaf hoe de mensen met wie je werkt zijn, mijn professor en begeleider (+rest lab) hielden nogal van feest en alcohol, dus Nederlandse alcohol producten deden 't ook vaak goed (samen drinken is goed voor de onderlinge relatie).
pi_59896476
Delfts Blauw zou kunnen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:11:01 #14
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_59897889
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Zeg doe even normaal... ik deed niets deleten. Heb je post helemaal niet gezien.
En nee de earl grey is niet Hollands nee.
Ow, nou sorry dan. Opeens waren er 2 posts weg en stond jouwe er. En omdat jij modje bent dacht ik..
Maarre wat voor thee is dan wel Hollands (behalve wietthee? )
Suffering from Oblomow's
pi_59897914
Waarom zou je voor Japanners thee mee willen nemen, als ze zelf juist van die heerlijke groene thee hebben. Om te laten proeven hoe vies de onze is?
pi_59906549
Gellof dat stroopwafel wel het beste is idd, en delfs blauw misschien ook. Al vraag ik me af of ze dat daar wel allemaal kennen voorral je wat jongere japaners....maar goed. Ik heb een paar van deze besteld:

http://www.hollandwinkel.nl/amsterdam_&_syrupwaffles_c1_161p775.php

tnx voor de hulp tot zover, meer tips zijn altijd welkom, ik ga daar zoveel mensen ontmoeten waar ik direct en indirect mee samenwerk dus heb bijna een koffer vol kado's nodig.
pi_59988147
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 21:12 schreef k_man het volgende:
Waarom zou je voor Japanners thee mee willen nemen, als ze zelf juist van die heerlijke groene thee hebben. Om te laten proeven hoe vies de onze is?
Daar verbaas je om, ze zijn gek op picknick thee met verschillende smaken! delfts blauw is ook prima, drop idd vinden ze niet te vreten! Stroopwafels doet het ook goed!

Veel leuker is, klompen meenemen! maar ja, kweet niet wat je budget is en of je hun maten weet! (ook even klein notice, let wel op wat je geeft! dure spullen voelen ze zich vaak schuldig, want in japans cultuur moeten ze dat ook in waarde teruggeven! )

[ Bericht 9% gewijzigd door Nasi op 09-07-2008 03:10:51 ]
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')