abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59850221
quote:
Keepers in actie tegen 'oneerlijke' schijntrapstrafschop
02/07/2008 19:10

Het moet afgelopen zijn met de mode om strafschoppen te benutten met een schijntrap, meent een flink aantal doelmannen in de Braziliaanse competitie. Zij vinden dat het foppen van keepers vanaf elf meter uit de hand is gelopen.

Afgelopen speeldag in het Campeonato Brasileiro scoorden drie spelers door net te doen of ze schoten bij hun penalty. Vlak voordat de logische uithaal zou volgen, hielden zij in, om de bal in tweede instantie simpelweg in de hoek te mikken waar de keeper zich niet bevond.

'Het is met z'n allen tegen de doelman', mopperde Clemer, keeper van Internacional tegen Globo. 'De doelman mag niet van zijn lijn en de speler mag wél een schijntrap maken. Het is beter om gewoon gelijk een goal te geven. Overtreding binnen het strafschopgebied, dan is het een doelpunt', stelde Clemer de in zijn ogen oneerlijke manier van het nemen van een penalty ter sprake.

Rogério Ceni, de meest scorende doelman aller tijden ter wereld, vindt eveneens dat de spelers overdrijven. 'De schijntrapstrafschop zoals die nu wordt gebruikt, en op welke manier ook ik heb gescoord dit jaar, zou niet moeten mogen. Je kunt snelheid verminderen en beetje afremmen vlak voordat je schiet, maar als je eenmaal de bal bereikt hebt, zou je niet meer mogen stoppen. Dan móet je schieten', aldus de keeper van São Paulo.

'Het is een laffe daad', voegt Corinthians-doelman Julio Cesar toe. 'Het draait helaas in het voetbal allemaal om wie scoort en niet om wie dat moet voorkomen. Op deze manier wordt het binnenkort onmogelijk nog een penalty te stoppen.'
Filmpje van de schijntrapstrafschoppen staat bij het bericht op VI:
http://www.vi.nl/web/show/id=309929/langid=43/contentid=153141

Ik dacht dat tegenwoordig niet meer gestopt mag worden tijdens de aanloop bij het nemen van een strafschop. Blijkbaar mag het dus nog wel op een bepaalde manier. Maar wat vinden jullie, hebben de keepers gelijk en moeten ze de schijntrapstrafschop afschaffen of is het gewoon een slimme manier van een penalty nemen? Op deze manier wordt het stoppen van een penalty natuurlijk wel erg moeilijk voor een keeper.
pi_59850507
En terecht. Vooral die Portugezen (Figo, Ronaldo) hebben er een handje van. Gewoon één vloeiende beweging en klaar. Bij een schijntrap wat mij betreft de penalty (als-ie raak is) niet mee laten tellen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59850586
Als ik scheids was zou ik ze allemaal afkeuren.
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:53:59 #4
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_59850588
Hmm lastige zaak. Ik vind dat die keepers wel een beetje gelijk hebben. Het is wel slim natuurlijk .

Overigens snap ik nog steeds niet waarom die van Cruijff & Olsen niet vaker gebruikt wordt.
><(({°>
pi_59850600
Volgens mij staat in de regels dat de scheidsrechter moet bepalen of het spelbedervend is. Dus in principe heb je alleen een akkoord tussen scheidsrechters nodig.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_59852457
2 woorden: Beppe Signori.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_59852899
Deze penalty's zouden hier allemaal afgekeurd worden, en terecht.
pi_59853311
Ja, weg met dit soort gedoe.
That's all folks!
pi_59853472
Ach, als Ronaldo ze met een schijntrap altijd zo neemt als tegen Chelsea in de CL-finale, zullen weinig keepers er een probleem mee hebben
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59853596
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:53 schreef BigKahuna het volgende:
Hmm lastige zaak. Ik vind dat die keepers wel een beetje gelijk hebben. Het is wel slim natuurlijk .

Overigens snap ik nog steeds niet waarom die van Cruijff & Olsen Coppens en Pieters niet vaker gebruikt wordt.
Misschien dat ze het na de poging van Henry en Pires niet meer durven
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59853642
Toch vreemd dat men hier moeilijk over doet. Christiano Ronaldo stopt al jaren halverwege zijn aanloop om te kijken wat de keeper doet. Daar heeft nauwelijks iemand over geklaagd. Nu hebben ze iets gevonden dat nog duidelijker laat zien dat het oneerlijk is en dan moet er wel ineens wat aan gedaan worden. Wat mij betreft moet een aanloop uit één vloeiende beweging bestaan. Al die penalty's van C. Ronaldo moeten daarom dus ook af worden gekeurd.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_59853771
Waarom zouden die penalty's hier worden afgekeurd dan?
Is er een regel hier in Nederland voor? Het is zeg maar wel zo dat ze bij deze penalty's niet in hun aanloop wordt gestopt met lopen, maar wanneer ze van plan zijn om te schieten en hun stambeen al naast de bal hebben staan even haperen als het ware.
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:00:15 #13
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_59853943
Eerlijk toegegeven zie ik ze ze wel vaak missen omdat ze gewoon teveel gaan nadenken ook. Gewoon verstand op nul en in een keer vol in de kruising mikken.g
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_59854644
Ik vind het onzin. Moeten de keepers maar geen hoek uitkiezen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_59855367
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:53 schreef stame het volgende:
Waarom zouden die penalty's hier worden afgekeurd dan?
Is er een regel hier in Nederland voor? Het is zeg maar wel zo dat ze bij deze penalty's niet in hun aanloop wordt gestopt met lopen, maar wanneer ze van plan zijn om te schieten en hun stambeen al naast de bal hebben staan even haperen als het ware.
C Ronaldo word er constant voor afgeloten, dus binnen de EU zijn er misschien andere regels
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59855631
BRASIL
AFC AJAX
pi_59855693
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Die split second is cruciaal. Op deze manier is een penalty een penalty niet meer.
That's all folks!
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:57:00 #18
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_59858396
Officieel mogen ze inhouden, (vertragen), maar niet stilstaan, tijdens de aanloop.
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:11:45 #19
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59865770
Wel hilarisch om te zien overigens die penalty's.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:23:29 #20
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59866112
Ooit eens geprobeerd in de F-jes, verloor mijn balans en schoot 3 meter naast.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:28:19 #21
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_59866241
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Precies mijn eerste reactie. Welke lutser van een keeper kiest er dan ook een hoek zonder te weten waar de bal heen zal gaan?!

Net zoiets als in de rij gaan staan bij een kassa van een Schouwburg zonder te weten voor welke voorstelling. Of naar je schoonmoeder rijden zonder het adres te weten. Of geblindeerd boodschappen doen en maar zien waarmee je thuis komt.
pi_59866248
Deze zijn wel stukken beter uitgevoerd dan die onzin van Figo en C. Ronaldo.
- verwijderd door admin -
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:34:20 #23
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_59866396
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 00:20 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Die split second is cruciaal. Op deze manier is een penalty een penalty niet meer.
Waarom niet? Een penalty is een bal vanaf 11 meter ongehinderd met alleen een keeper voor je neus scoren. Wat het 'gokken' van de keeper nou precies een penalty maakt is mij niet duidelijk.
pi_59866601
Een penalty is gokken van 2 kanten: de keeper moet gokken waar de speler de bal schiet, en de speler moet gokken waar de keeper naartoe duikt. Door de schijnstrafschop ligt de keeper al eerder in een hoek en hoeft de speler niet meer te gokken.
pi_59866642
Die van Ronaldo tegen Chelsea was natuurlijk geen echte schijntrap. Hij stopte gewoon met rennen en schoot daarna ontzettend lomp in. Dat is wat anders als doen alsof je gaat schieten en hem vervolgens pas later in de lege hoek schiet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')