abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59864739
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:56 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Een eersteklas fabel kan ik je melden...
Nee hoor, hier werkt het perfect (welliswaar met een streng dieet zonder melk en ei, dus veel lekkere dingen die ik altijd snoepte mag nu niet meer)

Verder doorslapen, Jen kan wel doorslapen, als ik haar om 22.00 een fles geef met bv van ongeveer 120/140cc, dan slaapt ze tot een uur of 6 /7. Maar ik vind borstvoeding veel gezelliger en ze krijgt al 3x een fles op het kdv en ik kolf me al suf, dus nog emer kolven wil ik niet. Dus slaapt ze ook niet echt door.
Ik vind het niet erg, kind uit bed, tiet bloot en doorslapen. Na een half uur wordt ik meestal weer wakker met een tevreden kind naast me, die ik dan weer terugleg in haar eigen bedje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:37:35 #27
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59866461
Hier werkte het totaal niet, nog lang niet alle extra kilo's kwijt.

Doorslapen gebeurt hier soms wel, soms niet. We merken het vanzelf. Soms slaapt ze bij ons, maar dan wil ze om het half uur (hooguit) een paar slokjes drinken, dus ik heb liever dat ze in haar eigen bedje ligt, dan slaap ik ook.

Het duurde hier ook zeker tot een jaar voor ze echt veel binnenkreeg met eten. Daarvoor was het meer als extra. Als jullie het zelf goed vinden zo, is het toch best? Ze leert het vanzelf. Het ene kind is nu eenmaal sneller dat het andere. En bv is hartstikke voedzaam.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59866752
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:37 schreef YPPY het volgende:
Hier werkte het totaal niet, nog lang niet alle extra kilo's kwijt.

Doorslapen gebeurt hier soms wel, soms niet. We merken het vanzelf. Soms slaapt ze bij ons, maar dan wil ze om het half uur (hooguit) een paar slokjes drinken, dus ik heb liever dat ze in haar eigen bedje ligt, dan slaap ik ook.

Het duurde hier ook zeker tot een jaar voor ze echt veel binnenkreeg met eten. Daarvoor was het meer als extra. Als jullie het zelf goed vinden zo, is het toch best? Ze leert het vanzelf. Het ene kind is nu eenmaal sneller dat het andere. En bv is hartstikke voedzaam.
en leuk

Gister kwam het gesprek bij mijn ouders weer op borstvoeding en tot hoelang het "normaal" is om borstvoeding te geven. In mijn familie was er iemand die haar kindje bij 1,5 nog borstvoeding gaf, en dat vond iedereen dus absurt (ik ook toen ).

Maar nu ben ik zelf moeder, en ik vind het heerlijk zo. Ik heb ook met M. besproken dat ik zeker tot een jaar door wil gaan. En misschien nog wel langer. (Stiekem ofzo )

Al heb ik nu ook wel van M. een verwijt gekregen... Over de nachten dat Jen wakker wordt... Zijn commentaar: " Ja, jij wilt zo graag borstvoeding geven."
En alle keren dat hij me boos heeft aangekeken als Jen zich weer eens verslikte...
Het lijkt erop dat M. niet zo achter borstvoeding staat als dat ik doe. Nu ook nog eens met steeds een borstontsteking... Ik zie het hem gewoon denken...

Kwestie van struisvogelpolitiek...
pi_59867996
Tico, dat heb ik ook… niet de reacties uit de omgeving (al was het laatst wel van: heb je nog wel genoeg melk- toen ze ’s avonds heel lastig in slaap wilde vallen ondanks veelvuldig drinken) maar dan het idee van ‘jeetje, krijgt hij nog steeds BV?’ naar zelf bijna een jaar voeden.

Een vriendin heeft haar kindje tot 1,5j gevoed en die gedachte van hierboven kwam bij me op toen ze hem tijdens het 1e verjaardagsfeestje zonder boe of bah aanlegde. En kijk, ik ben ondertussen ook goed onderweg

Verder is het natuurlijk vervelend dat Jen zich af en toe verslikt en dat ze wakker wordt, maar dat gebeurt ook bij flessenkindjes. Alleen die borstontsteking, daar hebben flessenmoeders doorgaans geen last van Sterkte ermee!
pi_59868500
Toen ik begon over tandemvoeden keek mijn mams mij ook heel raar aan. Gewoon voeden tot de volgende zich aandient... Dat leek haar maar niets. Ze vond dat ik op een gegeven moment niet meer genoeg had aan bv en toen is ze ermee opgehouden....
Nou we zien het allemaal wel. Ik merk wel dat ik gewoon een heel groot voorstander ben van bv. Waarom met kunstzooi beginnen als het niet hoeft?
pi_59882962
Wij hadden vandaag ons eerst borstvoedings kinderpraatje

Pepjin had om 7.00 nog gedronken, daarna verder geslapen tot 9.30.
Papa en mama dus lekker ook.
Ik haal hem uit bed en ga ff met hem op schoot op de bank zitten.
Meneer trekt mijn pyjamashirt omhoog, roept wijzend naar mijn borsten heel hard "DIE"
om met een grote grijns aan te happen
pi_59883189
Pepijn!
Zegt hij nog andere woordjes ook ondertussen? 't is al een heel mannetje geworden
pi_59883261
mama, af en toe papa en etuh... en vooral "DIE!!!!!!!!!!!!"
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:09:55 #34
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59885924
Hij heeft ook helemaal gelijk natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:49:18 #35
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59886928
Lief!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:51:05 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59890002
Wat lief!!!

Jen doet alleen aan mn shirt trekken en op mn borst blijven slaan als ik niet opschiet.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 17:57:08 #37
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59894193
Ik geef nu bijna een week borstvoeding maar heb best last van tepelkloven.
Ik smeer het na het voeden al in met borstvoeding, laat het aan de lucht drogen en daarna gaat er nog bepathen op maar blijf er last van hebben.
Volgens kraamhulp en wijkverpleegkundige leg ik toch wel goed aan alleen Nika wil nog wel eens tussendoor loslaten om weer te happen en ik denk dat daar het probleem zit.
Gelukkig gaat dat sinds vandaag wel beter maar de kloven zijn helaas nog niet minder.

hopenlijk ben ik er snel vanaf.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 juli 2008 @ 18:02:45 #38
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59894277
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 17:57 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik geef nu bijna een week borstvoeding maar heb best last van tepelkloven.
Ik smeer het na het voeden al in met borstvoeding, laat het aan de lucht drogen en daarna gaat er nog bepathen op maar blijf er last van hebben.
Volgens kraamhulp en wijkverpleegkundige leg ik toch wel goed aan alleen Nika wil nog wel eens tussendoor loslaten om weer te happen en ik denk dat daar het probleem zit.
Gelukkig gaat dat sinds vandaag wel beter maar de kloven zijn helaas nog niet minder.

hopenlijk ben ik er snel vanaf.
ik had daar tijdens mijn eerste ook last van, mij werd toen aangeraden om (tijdelijk) tepelhoedjes te gebruiken, alleen er kleven ook wel wat nadelen aan. lees en oordeel zelf mij hielp het niet echt, maar misschien heb je er wat aan.. succ6
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:36:46 #39
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59894724
KD, let zelf nog eens op het aanhappen én daarna, kijk even goed of ze niet 'losglipt'. Ik heb ook megakloven gehad en dat werd pas beter toen ik echt heel bewust naar Emma keek én op mijn eigen houding tijdens het voeden. Succes hoor en schroom niet om een van de bvorganisaties te bellen!
pi_59894958
KD, wat vervelend dat je kloven hebt. Wat Jelief zeg, goed opletten hoe ze aan ligt. Als je kloven hebt dan ligt ze toch ergens niet goed en niet alle kraamverzorgsters en wijkverpleegkundigen hebben hebben daar echt goed kijk op.
Iemand van de BV organisaties zou je goed kunnen helpen, hier hoef je niet lang mee door te laten lopen. Da's zonde van je kraamtijd
Met Ronja heb ik twee weken met kloven gelopen, ondanks dat ik bij een ander meestal prima kan zien of de baby goed ligt Uiteindelijk ben ik er samen met mijn moeder (voormalig BV-leidster) en een goede vriendin die lactatiekundige is uitgekomen maar toen kon ik mezelf wel vervloeken dat ik het zo lang had laten gebeuren

Aanvulling: Als je ook maar enigzins het gevoel hebt dat ze een beetje weg glipt of anders aan hapt, dan meteen afkoppelen en opnieuw proberen. Dan leert zij het het snelst en ben je sneller van de kloven af dan wanneer je door laat drinken

DJMO: tepelhoedjes zijn juist bij kloven geen goede oplossing, tenzij je zó veel last hebt dat het stoppen of hoedje is. Maar dan altijd in combinatie met een deskundige blik op het aanleggen

[ Bericht 12% gewijzigd door owlet op 04-07-2008 19:14:36 ]
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:25:29 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59895558
Kloven... ja de eerste 2 weken... Inderdaad goed aanleggen, druppeltje melk laten zitten, bepanten, drogen aan de lucht.

Hier wil Jen niet aan de ontstoken borst. Er komt best rommel uit van de ontsteking. Dus ik heb nu de rechterborst even soepel gekolfd. Daarna even goed gemasseerd. Jen wil wel de gekolfde melk... Raar kind.
pi_59895602
Iemand enig idee wanneer er weer volop melk is tijdens een zwangerschap?
Ik begin dat uren droogtutteren en wisselen nogal beu te worden....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 juli 2008 @ 19:33:28 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59895706
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:52 schreef owlet het volgende:
-knip-

DJMO: tepelhoedjes zijn juist bij kloven geen goede oplossing, tenzij je zó veel last hebt dat het stoppen of hoedje is. Maar dan altijd in combinatie met een deskundige blik op het aanleggen
het voelde ook niet goed, daarom meteen afgezworen (op dat moment) maar mijn toenmalige kraamverzorgster raadde het aan vandaar dat ik het toen geprobeerd heb.. ik let nu wel beter op
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59896636
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

het voelde ook niet goed, daarom meteen afgezworen (op dat moment) maar mijn toenmalige kraamverzorgster raadde het aan vandaar dat ik het toen geprobeerd heb.. ik let nu wel beter op
Kraamverzorgsters...tsja... Fijn dat je je eigen gevoel hebt gevolgd

Het is een korte termijn oplossing, de pijnlijke plek wordt een beetje beschermd maar tegelijkertijd drinkt de baby aan het hoedje, en daardoor aan het puntje van de tepel. Dat kan al irritatie ín het hoedje veroorzaken maar de kans dat een baby zonder hoedje ineens goed aanpakt is nihil als er al eerder aanlegproblemen waren.

BM, geen idee! Hopelijk niet zo lang meer
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:40:35 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59897188
niet raar dat jen niet aan rechts wilt, het is alsof je een puist uitknijpt! bloed en pus komt eruit.. maar de schijf wordt wel kleiner.
  Jubileum moderator vrijdag 4 juli 2008 @ 20:53:38 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59897476
KD ik had in het begin ook last van kloven bij het voeden van de jongste. Niemand zag waaraan het lag want ze kon toch goed aanhappen. Karin zag toen dat ik Iris wat te los vasthield, niet stevig buikje tegen mijn buik aan had maar wat lager op de arm zoals je met wat oudere kindjes doet. Ik was gewoon even verleerd dat zo'n minimensjes nog dichter tegen je aan moet liggen als een kindje van 3 maanden.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik denk vertel het toch maar even
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59897765
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:40 schreef Ticootje het volgende:
niet raar dat jen niet aan rechts wilt, het is alsof je een puist uitknijpt! bloed en pus komt eruit.. maar de schijf wordt wel kleiner.
brrr... dan heb je toch een behoorlijke ontsteking zitten! Fijn dat het los komt. Sterkte er mee!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:36:25 #48
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59898451
KD, lijkt me heel vervelend om kloven te hebben. Zelf gelukkig nooit last van gehad. Hopelijk kom je er (met de hier gegeven tips) snel weer van af!

Ticootje, om het ranzige plaatje compleet te maken: heb je de afgekolfde melk van die borst al eens goed bekeken? Dikke kans dat er lange, dikkige slierten in zitten, ziet er echt smerig uit

Pepijn, wat lief
Devin doet dat ook, hij blijft alleen vaak hangen op de "d", dus hoor je "ddddddddie"
Het leukst is nog als hij tijdens het zittend drinken loslaat, van de een naar de andere borst kijkt, wikt en weegt, en dan "dddddie" roepend en wijzend aanvalt op de borst van zijn keus.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 4 juli 2008 @ 23:15:12 #49
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59900569
Tico dat klinkt als een forse ontsteking!
Pepijn wat lief! Die!

Ik heb er weer een nieuwe rare plek bij waar ik gevoed heb..op de piercingtafel in de tattoo/piercingshop
Ik was daar ff op de koffie toen madam honger had en tsja wat moet je dan he?
Saartje
  vrijdag 4 juli 2008 @ 23:26:06 #50
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59900820
Maneki
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties