Ik kom hier niet zo veel meer, en lees dit nu pas. Als je 't echt graag zou willen, zou je bijv een borstvoedingshulpset kunnen gebruiken, zodat hij direct beloond wordt met melk bij zijn pogingen / je het aanhappen uitlokt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:28 schreef Troel het volgende:
Ok, stomme en redelijk intieme vraag.
Ben net in bad geweest, heerlijk, lekker gepoedeld enzo, maar toen ik me aan het afdrogen was, kwamen er uit beide borsten toch echt druppels (rechts zelfs een straaltje). Eerste druppel was helder zeg maar van kleur, daarna werd het echt melkwit. Is dit nou nog melk? Ik heb sinds april geen voeding meer gegeven en daarvoor was het een tijd sporadisch. Zou dit in principe kunnen betekenen dat ik alsnog nu kan proberen Ruben borstvoeding te geven?
Een te traag werkende schildklier: te weinig schildklierhormoon, kan ervoor zorgen dat er meer prolactine wordt afgegeven door de hypothalamus. Dit hormoon stimuleert o.a. de melkproductie.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:51 schreef owlet het volgende:
Is er hier iemand bekend met schildklierschommelingen na de bevalling, de uitwerking daarvan op BV en de mogelijke oplossingen?
Ik sprak een lactatiekundige en we kwamen op de vorige BV-periode, waarin ik vertelde dat ik best wel last had van overproductie. Het hyperlactatie-protocol van Gonneke heeft bij Ronja op zich wel geholpen maar ik was benieuwd naar meer tips.
Zij kwam er mee dat het redelijk normaal is om na een bevalling een ontregelde schildklier te hebben en dat hyperlactatie een van de gevolgen daar van kan zijn.
Nou kwam het verder niet meer ter sprake dus zodra ik haar weer zie zal ik nog eens vragen hoe en wat. Maar misschien is er hier wel iemand die er ervaring mee heeft en weet of het bijvoorbeeld zin heeft om een en ander eens te laten nakijken na de bevalling.
Cup E hier... Maar dat zware gaat wel weg. Nu ik een aardig eindje opweg ben kan ik makkelijk 4 uur zonder Jen aan de borst, dan begint het wel pijnlijk te worden. Ik "mag" alleen niet langer dan 3 uur wachten met het soepel maken van de rechterborst ivm met de ontsteking/ bobbel die er zit.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:21 schreef Llewella het volgende:
Ik heb echt respect voor de dames met cup d of meer! M'n borsten voelen afentoe echt zwaar!
Inmiddels aan de zoogcompressen want ik loop afentoe helemaal leeg
Het werkt duidelijk
En Amber krijgt alleen snachts nog bijvoeding indien nodig, maar volgens mij heeft ze dat ook niet echt nodig, alleen zodra het licht uitgaat is het spoken, dus nu maar eens proberen haar in slaap te laten vallen met licht en dan pas licht uit.
Ze slaapt zo 5 of 6 uur door zonder voeding, we moeten haar echt afentoe wakker maken.
Ook tuttelt ze veel aan de borst, veel wegmijmeren, vrijwel vanaf het begin van een voeding al, anderen die dit zo erg hebben en hoe gaan jullie daar mee om?
Kun je dat ook hier even aan Jennifer uitleggen 's ochtend om kwart voor 8?? Ik wil dan dat ze nog even drinkt voordat ik haar wegbreng, maar vaak denkt mevrouwtje daar heel anders over.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:45 schreef Jelief het volgende:
EN DAT LIEVE DAMES IS ÓÓK VOEDEN OP VERZOEK!
Sorry voor de hoofdletters maar het wordt nogal eens vergeten dat voeden op verzoek ook van mama's kant kan komen.
dat dus, en mijnn kleine laat het maar al te duidelijk merken als ze niet gelijk lopen. Soms is ze wat aan het mekken en denk ik, ja je wacht maar heel even hoor. (als je bijvoorbeeld net even bezig bent.) Dat laat ze dan ook duidelijik merken dat ze het daar niet mee eens is. Als ze dan na 5 minuten wachten aan de borst ligt, dan moet ze ook tussendoor nog even mopperen.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:29 schreef Jelief het volgende:
Tja ik heb niet gezegd dat mama's en kindjes verzoek altijd gelijk loopt, was dat maar zo.
Vrijwel alle kloofjes komen door verkeerd aanleggen. Hoe meer borst de baby in de mond neemt, hoe verder de tepel in de mond van de baby zal liggen, hoe minder wrijving er plaats vindt tussen tepel en gehemelte (dat wil je voorkomen met die hele hap borst). De tepel moet zover naar achteren liggen in de baby's mond dat er geen enkele wrijving ontstaat.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:29 schreef Llewella het volgende:
Hoe de kloofjes zijn ontstaan weet ik niet, ik neem aan verkeerd aanleggen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is alleen m'n rechterborst, eerst 2 kleine kloofjes onderaan de tepel, en nu een wat grotere aan de rechterkant van de tepel, onder haar bovenlip zeg maar. Nu maar afwisselen met de rugby houding, en het lijkt alweer te helen. Die borst is alleen wel ook gevoeliger erdoor, wordt sneller hard, lekt meer en lijkt nu ook groter te worden. Lijkt een beetje overgestimuleerd te worden door de gevoeligheid.
Goed gedaan, hartstikke goed!quote:En Amber kan volgens mij helemaal zonder bijvoeding nu.
Ze geeft het inderdaad zelf aan om de 4 uur, maar soms ook gerust om de 2 of 3 uur.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:33 schreef Jelief het volgende:
Mrien, wat je doet is prima. Je borsten hebben ook tijd nodig om te wennen aan minder vaak drinken. Let op
dat je geen harde schijven of rode plekken krijgt.
Ik vind nu al om de vier uur voeden wat snel maar als ze het zelf zo aangeeft en tussendoor allert is en tevreden en voldoende plast( 6 luiers die een flinke plof geven als je ze op de grond laat vallen) dan kan ik er weinig tegenin brengen.
ik zou haar overdag wel wakker maken na 4 uur. 's nacht kun je het zo doen dat je haar vlak voordat jij gaat slapen uit bed haalt schone luier geeft en probeert of ze wil drinken,sommige babytjes doen dat al slapend (let dan wel op correct aanhappen en drinken). Daaran kun je dan die 6 uur aanhouden. Ik heb het een tijd zo gedaan met Emma en dat scheelde mij een hoop slaap.
Lotte heeft tot gisterennacht bij ons op de kamer geslapen, nu ligt ze op haar eigen kamertje, omdat ik dankzij haar geluiden veel eerder wakker ben dan zij uberhaupt drinken wilquote:Op maandag 14 juli 2008 13:35 schreef owlet het volgende:
Je productie is nog heel onstabiel in de eerste periode, mrien, dus ik zou me niet te veel zorgen maken als je ineens een volle borst lijkt te hebben. Je hebt het prima opgelost door haar te laten drinken. De druk er uit kolven zou ik alleen doen als het echt nodig lijkt en als je haar niet zelf aan kan leggen.
Ik ben zelf nooit zo van het wakker maken 'snachts als het kindje gezond is, goed en op verzoek drinkt overdag, niet ingebakerd slaapt en bij voorkeur bij de ouders op de slaapkamer ligt zodat ook de kleinste hongersignalen opgepikt worden.
Maar ze is nog erg jong dus als je enigzins het idee hebt dat ze die nachtvoeding nodig heeft dan moet je haar gewoon wakker maken. Ik denk dat je moedergevoel daar de beste raadgever in is![]()
Heb je het idee dat ze uit zichzelf na een tijdje wel goed wakker wordt als je haar laat liggen? Natuurlijk wordt ze uiteindelijk wel wakker, maar heb je het idee dat dat dan bij wijze van spreken na 7 uur is?
Ze krijgt sowieso meer dan 5 voedingen per dag (begrepen van de wijkverpleegkundige dat dat het minimum was wat ze moet hebben, daar zit ze inderdaad ruim aan).quote:Op maandag 14 juli 2008 13:35 schreef owlet het volgende:
Een voeding of zes heeft ze zeker per dag nog wel nodig (en da's echt minstens, de meeste babies zitten daar ver boven). Als ze nou al die voedingen goed drinkt, niet suffig of slap is, mooie plasluiers heeft en uit zichzelf stevig drinkt als ze honger heeft dan zou ik zelf me niet druk maken om een doorgeslapen nacht. Dikke kans dat ze vroeg in de ochtend keurig komt.
Jouw borsten wennen daar vanzelf aan, als het nou echt heel vervelend is dat ze vol zitten dan kan je haar ALTIJD aanleggen. Ook midden in de nacht, ook als ze nog (half) slaapt, ook als je haar wakker zou moeten maken. Daar verpest je niets aan bij haar en het is voor jezelf fijner.
Hoe meer je gaat kolven hoe meer je het natuurlijke vraag-aanbod kan verwarren dus als het enigzins mogelijk is zou ik haar zelf aanleggen en niet kolven.
Ja ik eigenlijk ook wel, ook bij brusje wil ik weer zolang als mn lichaam t toelaat borstvoeding geven, ik hoop ook dat het langer lukt dan met mijn dochtertjequote:Op zondag 20 juli 2008 08:23 schreef Kersjes het volgende:
Maffemuts, wat grappig zeg!
Klinkt wel logisch eigenlijk omdat er nu je zwanger bent weer van alles in werking wordt gesteld. Straks ga je waarschijnlijk ook weer melk lekken, benieuwd hoe ze dan reageert als er ineens wel wat uitkomt
8< knip >8
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |