abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:06:44 #1
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_59845738
vandaag heb ik dus een mri scan gehad van mijn hersenen + ruggenmerg. naar afloop van deze scan heb ik aan de radioloog gevraagt of er iets te zien was, maar hij kon me alleen mededelen dat het niet een grote afwijking ging maar om een kleine en dat het er zelf niks van kon maken, toen ik vroeg of het misschien iets ernstigs was vertelde hij me dat ik me waarschijnlijk niet zo druk hoef te maken, toch ben ik bang voor een tumor en de uitslag krijg ik pas over dik 2 weken .
Mag ik van zijn woord uitgaan of is het een standaard procedure om te zeggen dat het niks ernstigs is?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_59845771
Standaardprocedure.. Als hij het zelf nog niet 100% weet kan hij moeilijk tegen jou zeggen dat het om een tumor gaat. Gewoon 2 weken wachten dus, helaas.

Sterkte iig.
pi_59845816
De persoon die de scan maakt mag sowieso niets zeggen over eventuele dingen die te zien zijn op de scan.

Kleine afwijkingen zijn ook niet zo erg, die krijgt iedereen met de jaren. Gewoon even de uitslag afwachten dus.
pi_59845838
Er zit niets anders op dan 2 weken te wachten. Hij heeft nu onvoldoende informatie om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven. Waarschijnlijk klopt het dat de kans klein is dat het om iets kwaadaardigs gaat, maar je weet het maar nooit. Als hij het al niet weet kunnen wij of jij zelf al helemaal geen uitsluitsel geven.

2 weken wachten en dan weet je waar je aan toe bent. Om je nu 2 weken heel druk te gaan lopen maken lijkt me wat overdreven.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_59845854
Als je overiges een knoeperd van een tumor hebt kan iedere leek dat zien en gaat 'ie heus niet zeggen dat "het waarschijnlijk wel mee valt". Dan houdt 'ie gewoon echt wijselijk z'n mond.
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:14:02 #6
26048 Sneakie
pi_59845883
mja ik heb wel gezien dat ze er een deskundige bij haalde maar die reageerde daarna opgelucht, dus dit lijkt me wel een goed tekenen en ook dat hij me vertelde dat ik me niet zo druk hoef te maken
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:35:04 #7
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_59846313
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:14 schreef Sneakie het volgende:
mja ik heb wel gezien dat ze er een deskundige bij haalde maar die reageerde daarna opgelucht, dus dit lijkt me wel een goed tekenen en ook dat hij me vertelde dat ik me niet zo druk hoef te maken
Nou dan...

Je moet je niet druk maken anders worden het de langste twee weken van je leven.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_59846833
Als t toch ernstig is laten ze je echt niet 2 weken wachten hoor
pi_59846849
standaard, als er iets te zien is wat verontrustend is dan komen ze daar direct mee voor meer onderzoek, ja heb het helaas zelf meegemaakt met wel een tumor in mijn hersenen!
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:15:07 #10
26048 Sneakie
pi_59847081
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:03 schreef -_Tommy_- het volgende:
standaard, als er iets te zien is wat verontrustend is dan komen ze daar direct mee voor meer onderzoek, ja heb het helaas zelf meegemaakt met wel een tumor in mijn hersenen!
Dit klinkt iig wat geruststellender,al hoewel men soms wel leest dat ze mensen pas de diagnose geven bij de uitslag maar rot voor je dat je dit echt heb moeten meemaken alleen de gedachte al

[ Bericht 10% gewijzigd door Sneakie op 02-07-2008 18:21:35 ]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:45:31 #11
26048 Sneakie
pi_60121207
Had vandaag gebeld voor de uitslag(kon dit telefonisch doen als het me te lang duurde) maar hierbij werd me verteld dat ze niks via de telefoon konden zeggen omdat het te ingewikkeld was om het zo uit te leggen.. dus maar wachten op de echte uitslag. Maar als het een tumor was dan was het niet ingewikkeld lijkt me om dit uit te leggen dus hoop maar ook dat het dit ook echt niet is...
pi_60123489
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:45 schreef Sneakie het volgende:
Had vandaag gebeld voor de uitslag(kon dit telefonisch doen als het me te lang duurde) maar hierbij werd me verteld dat ze niks via de telefoon konden zeggen omdat het te ingewikkeld was om het zo uit te leggen.. dus maar wachten op de echte uitslag. Maar als het een tumor was dan was het niet ingewikkeld lijkt me om dit uit te leggen dus hoop maar ook dat het dit ook echt niet is...
Lijkt me rot om zo in onzekerheid te zitten.
Ik mag aannemen dat je bepaalde klachten hebt waardoor ze nu een MRI gedaan hebben, heb je wel enig idee welke richting gezocht wordt?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:30:39 #13
26048 Sneakie
pi_60123648
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Lijkt me rot om zo in onzekerheid te zitten.
Ik mag aannemen dat je bepaalde klachten hebt waardoor ze nu een MRI gedaan hebben, heb je wel enig idee welke richting gezocht wordt?
Nee heb echt geen idee waarop ze hebben gezocht helaas, zelf denk ik aan MS of een hersentumor maar de mededeling dat het te ingewikkeld is om het uit te leggen helpt hierbij ook niet echt voor een geruststelling, maar aan de andere kant is het niet ingewikkeld om te uit te leggen wat een hersentumor is
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:32:58 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60123692
Ik zou alvast een witte kimono kopen als je een boeddhist bent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_60123716
Ik ben niet medisch onderlegd, maar zover ik weet valt er eigenlijk altijd wel iets te zien op een MRI zonder dat dit gelijk heel ernstig moet zijn.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:33:56 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60123719
Maar ik zou me nog geen zorgen maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:39:16 #17
26048 Sneakie
pi_60123849
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:33 schreef Halinalle het volgende:
Ik ben niet medisch onderlegd, maar zover ik weet valt er eigenlijk altijd wel iets te zien op een MRI zonder dat dit gelijk heel ernstig moet zijn.
Nee dit is mij ook bekend, verder heb ik ook migraine en dit veroorzaakt al littekenweefsel op termijn.
Maar toen ik vroeg of het ernstig was werd het even stil en zij ze dat het toch te ingewikkeld was om via de telefoon uit te leggen.
pi_60124450
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:39 schreef Sneakie het volgende:

[..]

Nee dit is mij ook bekend, verder heb ik ook migraine en dit veroorzaakt al littekenweefsel op termijn.
Maar toen ik vroeg of het ernstig was werd het even stil en zij ze dat het toch te ingewikkeld was om via de telefoon uit te leggen.
Wellicht is het gewoon te ingewikkeld om over de telefoon uit te leggen. Niet te vroeg conclusies trekken (daar ben ik zelf ook heel goed in ).
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:58:14 #19
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_60125532
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:30 schreef Sneakie het volgende:

[..]

Nee heb echt geen idee waarop ze hebben gezocht helaas, zelf denk ik aan MS of een hersentumor maar de mededeling dat het te ingewikkeld is om het uit te leggen helpt hierbij ook niet echt voor een geruststelling, maar aan de andere kant is het niet ingewikkeld om te uit te leggen wat een hersentumor is
Wat voor klachten heb je dat je aan MS of een hersentumor denkt?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:09:38 #20
26048 Sneakie
pi_60125757
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:58 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Wat voor klachten heb je dat je aan MS of een hersentumor denkt?
ik heb een aantal weken erge last gehad van duizeligheid en een langaanhoudende hoofdpijn, die nu gelukkig minder is maar nog steeds op de achtergrond, ene dag bijna geen last ervan, en de andere dag knallende hoofdpijn, verder last van beide benen had het gevoel alsof ik er elk moment doorheen zakte, de kracht miste zeg maar, naderhand had ik dit alleen nog maar aan me rechterbeen en arm in de vorm van kramp/stijf gevoel en tintelingen in vooral mijn onderbeen, en het viel mij in deze tijd op dat mijn gezichtscherpte aan mijn rechter oog was afgenomen, ik zie niet dubbel maar blurry.

Ondertussen zijn de tintelingen wel minder geworden maar verschijnen toch nog wel eens random in mijn lichaam, dan even in mijn been, dan in mijn hand, dan in mijn bil heel vreemd iig, heb hier eerder nooit last van gehad, en het is allemaal begonnen naar een keelontsteking, en een paar maanden hiervoor kreeg ik opeens de waterpokken met 22 jaar
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:37:12 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_60126323
Ok duidelijk. Ik zou alleen niet te snel aan MS of hersentomuren denken hierbij, beide aandoeningen zijn vrij zeldzaam en flink erstig, bovendien denk ik bij het lezen van je klachten niet meteen aan deze diagnoses. Het kan heel veel zijn en ook heel veel niet zijn, aandoeningen waar je klachten bij passen.
Succes in ieder geval met het wachten tot de uitslag!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_60126766
Hmm dat is klote ja. Je symptomen komen wel overeen met MS. Aan MS zit maar 1 voordeel, en dat is dat je medicinale wiet mag roken. Voor de rest een kloteziekte. Ik hoop voor je dat het een goede uitslag zal zijn.
Lambo of Rekt
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:31:17 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60127635
Jeetje, wachten is vreselijk in zo'n geval. Sterkte TS, ik duim dat het niets ernstigs is.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:53:03 #24
26048 Sneakie
pi_60149985
Heb vandaag de uitslag gekregen, en hierbij werd een cyste in mijn pijnappelklier vastgesteld.
Verder werd en niet veel over verteld alleen dat ik over 3 maanden opnieuw een MRI moet maken om te kijken of het gegroeid is of niet..

Al bij al valt het gelukkig nog mee, had me al voorbereid op het ergste..
pi_60151897
Hmm, een cyste in je epifyse, dat hoor je niet vaak. Wil je me via dit topic of eventueel pm op de hoogte houden van de exacte diagnose? Ben erg benieuwd.
Veel sterkte iig, ik hoop dat je er goed uit komt.:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')