Er zijn gewoon veel mogelijkheden in de stad voor projectontwikkelaars en gewaagde architectuur. Op dit moment is dat alleen in Rotterdam op deze schaal mogelijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:05 schreef JanusAnus het volgende:
Wat is dat nou voor gelul over "dynamiek" de hele tijd? Het feit dat er in Rotterdam steeds allemaal shit gesloopt en weer gebouwd moet worden lijkt mij juist een slecht teken.
Bombardement, bombardement... Dresden, Coventry... Dat zijn bombardementen. Typisch rotterdam om te denken dat ze met een magere 12 Heinkels mee kunnen lullen met de big boys.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet om je mening maar om je manier van ventileren daarvan.
Verder vind ik mensen die een bombardement verheerlijken te triest voor woorden.
Prachtig geredeneerd! In Dresden en Coventry waren de bombardementen veel erger dus Rotterdam moet niet miepen... Eigenlijk moesten ze in Dresden en Coventry ook niet zeuren, want er werden in de vernietigingskampen veel meer mensen gedood, aanstelleritus is het.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Bombardement, bombardement... Dresden, Coventry... Dat zijn bombardementen. Typisch rotterdam om te denken dat ze met een magere 12 Heinkels mee kunnen lullen met de big boys.
Maar ach, het is niet zozeer verheerlijking van het feit op zich. Was je maar zo slim om dat te snappen.
Je moet het niet hebben van je scherpte he?quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:47 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Prachtig geredeneerd! In Dresden en Coventry waren de bombardementen veel erger dus Rotterdam moet niet miepen... Eigenlijk moesten ze in Dresden en Coventry ook niet zeuren, want er werden in de vernietigingskampen veel meer mensen gedood, aanstelleritus is het.
Met bovenstaande post geef je haarfijn aan dat het gebrek aan intelligentie in elk geval niet aan mijn kant ligt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Bombardement, bombardement... Dresden, Coventry... Dat zijn bombardementen. Typisch rotterdam om te denken dat ze met een magere 12 Heinkels mee kunnen lullen met de big boys.
Maar ach, het is niet zozeer verheerlijking van het feit op zich. Was je maar zo slim om dat te snappen.
Nee, ik wist ook niet dat dat er toe deed in dit topic.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je moet het niet hebben van je scherpte he?
Ja, want intelligentie staat gelijk aan exclusief populaire, correcte en opbouwende dingen zeggenquote:Op woensdag 16 juli 2008 10:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met bovenstaande post geef je haarfijn aan dat het gebrek aan intelligentie in elk geval niet aan mijn kant ligt.
Waarom loop jij trouwens zo te janken? Ik heb jou geen sukkel genoemd.
Het hele topic doet er niet toe, dus in dat opzicht heb je een punt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:58 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Nee, ik wist ook niet dat dat er toe deed in dit topic.
Jaquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga eens voor het beeld van Zadkine staan, met je gezicht naar de Maas. Zie de verscheurde ziel, de pijn van het bombardement. Draai je om en kijk wat Rotterdam in de daaropvolgende 68 jaar heeft gepresteerd. En dat noem jij zielloos?
Ga via zuid over het noordereiland naar centrum! En vergeet daarbij niet een stukje over Noordereiland te lopen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:05 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ja [ afbeelding ]
Bedoel je die mooie 'sky'scrapers soms waar ze in NY en HongKong jaloers op zijn?![]()
Dat is juist het trieste aan verrotterdam.. ze denken dat het een echte hoogbouwstad is met die simpele 100 meter blokken, maar ga eens in Frankfurt of Parijs LD kijken hoe een echte Europese skyline eruit hoort te zien![]()
Voor de rest is het centrum 1 tochtige gat, en in de Lijnbaan durfde ik me niet eens te vertonen omdat ik bang was dat dat elk moment in elkaar kon stortentreurig zooitje
Laat maar joh, weer zo een die niet verder is gekomen dan de Koopgoot en toen kankerend weer de trein naar Klazienakutteveen ingestapt is omdat er geen 'historie' was te zien.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ga via zuid over het noordereiland naar centrum! En vergeet daarbij niet een stukje over Noordereiland te lopen.
Eerst uitzicht op een oud deel van de stad, dan is het alsof je in een prachtig oud dorp loopt, en dan na een meter of 50 heb je, vanuit dat oude deel, prachtig uitzicht op de hoogbouw aan de andere kant van het water
Dat is toch BS... Jullie hebben feyenoordquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:23 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Laat maar joh, weer zo een die niet verder is gekomen dan de Koopgoot en toen kankerend weer de trein naar Klazienakutteveen ingestapt is omdat er geen 'historie' was te zien.
Als Klazienakutteveen een buitenwijk van Amsterdam is, jaquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:23 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Laat maar joh, weer zo een die niet verder is gekomen dan de Koopgoot en toen kankerend weer de trein naar Klazienakutteveen ingestapt is
Iddquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:41 schreef Duvel het volgende:
Uit een buitenwijk van Amsterdam komen en dan gaan zeiken over Rotterdam.
Populair meelullen is leuk, maar het effectiefst wanneer mensen zich enig benul kunnen verschaffen van waar je het over hebtquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:53 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Idd
Een buitenwijk van de enige echte grote stad is nog altijd bruisender dan zo'n kille verzameling blokkendozen met een paar winkelstraten ertussen
quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:53 schreef J.Herrer het volgende:
Idd
Een buitenwijk van de enige echte grote stad is nog altijd bruisender dan zo'n kille verzameling blokkendozen met een paar winkelstraten ertussen
Je vergeet de Charloisse Kerksingel.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:46 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Net noemde iemand dat er in zuid zoveel mooie 19de eeuwse bouw nog stond nou dat is gelul.
De enige reden dat ik op zuid woon is omdat er precies 1 lange straat is aan een sloot(singel) met allerlei statige mooie oude herenhuizen daaromheen heb je arbeidershuisjes en daar om heen heb je turken.
Wat moet je met de auto bij het CS?quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:33 schreef Mazora het volgende:
Probeer eens met de auto het centraal station te vinden. Wordt nergens aangegeven.
Als je je CS niet eens bereikbaar maakt dan faal je hard als stad zijnde.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:35 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Wat moet je met de auto bij het CS?
In de trein parkeren?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
!
Rotterdam is een van de lelijkste steden.
Het is grijs en grauw.
Maar, ... ze hebben daar dudok.
Moet ik dit nu sarcastisch opvatten?quote:Op donderdag 17 juli 2008 01:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Saai, grijs, weinig afwisseling, alleen kale betonnen dozen van 30 meter hoog. Ja, prima beeld van de stad
Daar laat a'dam inderdaad steken vallen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:35 schreef IHVK het volgende:
Rotterdam.
Zomer Carnaval, Dance Parade, De havendagen, Red Bull Air Race, North Sea Jazz, Ahoy.
3 maal is scheepsrechtquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:19 schreef EnactedChaos het volgende:
Rotterdam. A city so nice, they had to build it twice.
zo ze zijn behoorlijk aan het bouwenquote:
En dit is dan alleen nog maar de hoogbouw...quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
zo ze zijn behoorlijk aan het bouwen
Dat is Hilversumquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Maar, ... ze hebben daar dudok.
Hebben ze tijdens mn vakantie een pand aan de Meent onder een helikopter geknoopt en in Hilversum neer gezet?quote:
Ja leuk zo'n pand aan de meent onder een helikopterquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hebben ze tijdens mn vakantie een pand aan de Meent onder een helikopter geknoopt en in Hilversum neer gezet?
Dit is echt zeiken om het zeikenquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:53 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ja leuk zo'n pand aan de meent onder een helikopter
Maar als je het over Dudok hebt, denk je toch het eerst aan Hilversum
Ik ben heus niet de enigequote:Op donderdag 17 juli 2008 11:56 schreef EnactedChaos het volgende:
Dat jij bij Dudok denkt aan Hilversum zal iedereen aan zijn of haar reet roesten
Wat is dit voor bullshit zegquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:07 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ik ben heus niet de enige![]()
Maarja rottedommers denken dat zo'n Dudok-vestiging 1 of a kind is, is toch niet mijn probleem?
Dudok = Hilversum en daarmee discussie gesloten
Dudokquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
Is dat niet het mooie van Dudok? Dudok is als een droom die we samen beleven als 1, doch waar wij als individuen uit ontwaken. Ieder heeft er zo z'n eigen idee over.
(oftewel: wat/wie de fok is Dudok?)
Hebben we het wel over dezelfde Dudok?quote:
quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:19 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Hebben we het wel over dezelfde Dudok?
Toch raar dat mensen in een architectuurstad blijkbaar niet weten wie de grote Dudok is![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Marinus_Dudok
Als je dan ook zijn lijst van bouwwerken kijkt, snap je wel wat ik bedoel met Dudok=H'sum
quote:Alleen Café Brasserie Dudok in Rotterdam is werkelijk gevestigd in een door Dudok ontworpen pand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |