""Vroeger maakte de culturele elite uit wat grensdoorbrekend was. Nu zijn het de populistische omroepen en daar zijn de intellectuelen bang voor."
Mensen van wie men een paar maanden geleden nog nooit had gehoord, zijn nu het gesprek van de dag. De elite heeft hier niets op in te brengen, en dat is wat hen zo frustreert.
De elite zal desondanks voorlopig echter gewoon van zich laten horen. De angst zit er goed in. De elite is bang dat er helemaal over hen heen wordt gelopen. ""
Dit gaat over over kritiek op BB........
Het spijt me maar dit is echt too much, zo raak je de steun aan je programma echt HEEL SNEL kwijt. Of Niet?
[Dit bericht is gewijzigd door smallsister (Datum 10 November 1999).]
Greetinx [eNeRGy]
en wat ze schrijven ...... ach ja , volgens mij is Hummie zelf een beetje van het padje af .......
Dit werd gezegd in een gesprek vorige week donderdag in de late uitzending. Ik meen door de journalist van HP/de Tijd (weet z'n naam niet meer) die toen aanwezig was. Hij refereerde aan de tijd dat het nog bijv. de VPRO was die baanbrekende TV verzorgde.
quote:
op 11-10-1999 om 01:19 AM schreef MostlyHarmless het volgende:
Dit werd gezegd in een gesprek vorige week donderdag in de late uitzending. Ik meen door de journalist van HP/de Tijd (weet z'n naam niet meer) die toen aanwezig was.
Ik denk dat die journo deels gelijk had.. De "oude" intellectuelen[1] worden langzaam maar zeker overlopen door een nieuwere generatie, die zich bedient van andere middelen en ander taalgebruik. Of V. bij die nieuwere generatie hoort, daar laat ik me niet over uit..
Murphy
[1] Wat een jeukwoord trouwens: intellectuelen. Alsof de rest van de samenleving minder intelligent zou zijn, en alsof wijze mensen intellectueel zouden moeten zijn.
PS: MostlyHarmless: vaker reageren joh!
[Dit bericht is gewijzigd door MrMurphy (Datum 10 November 1999).]
Je slimmer voordoen dan je bent.
P.S. Daphne Deckers is vandaag jarig.
Al deze zinnen zijn waar en vanmorgen gehoord bij Veronica FM
(versie voor de interlectuelen onder ons)
Deze interlectueel (wat dat dan ook mag zijn vind dat het kijken naar Big-brother niet niet afhankelijk is van de intellectuele vermogens der kijkers. Wat jij impliceert is dat als je kijkt naar Big-Brother je verstandelijke vermogens tot een diepte punt gedaald dienen te zijn.
Je mag dus volgens jou alleen maar kijken als je kritiekloos met een pakje chips en een lekker wijf (pardon dames, ik bedoel dit als een sarcastische metafoor ) op de ikea-bank zit. Als interlectueel (wat is dat nou toch?) moet ik hier toch krachtig tegen protesteren!
Wees blij dat interlectuelen zich verwaardigd hebben om af te dalen naar het intelligentie niveau van een aap om mee te kunnen delen in de hype die Big-Brother heet. Oeps, waren we volgens Darwin niet allemaal apen? aiaia.. ik hou maar op voor dat ik aan deze waanzin bezwijk en in een groot donker gat val.
(versie voor de niet interlectuelen onder ons
Hik, doe niet zo raar man.
quote:
op 11-10-1999 om 12:27 PM schreef Johan het volgende:
Het Daphne Deckers syndroom:Je slimmer voordoen dan je bent.
P.S. Daphne Deckers is vandaag jarig.Al deze zinnen zijn waar en vanmorgen gehoord bij Veronica FM
Johan,
Ik denk dat de term Daphne Deckerssyndroom bij Jeroen Pauw vandaan komt.
Volgens hem komt het syndroom neer op doorlopend polysyllabische woorden gebruiken om te laten merken dat je niet dom bent .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |