Ja. Het principe heet OOP:quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:04 schreef Xcalibur het volgende:
ik ga me straks of morgen eens inlezen hoe dat nou werkt met classes en extenden enzo
Ik gebruik wel classes, maar die staan altijd apart van elkaar.... Ik heb nu een wat complexer geheel waarbij ik wat algemene functies heb, en soms wat extra, specifieke, functies. Volgens mij kan ik dat mooi daarmee oplossen, zonder dat ik allerlei dubbele code krijgt.... maar het is me nog niet helemaal duidelijk
Aye en OOP is erg geil tofquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja. Het principe heet OOP:
http://en.wikipedia.org/wiki/Object_oriented
OOP is niet iets wat je uit PHP documentatie kan leren, het is een manier van ontwerpen en programmeren. Die leer je beter door een algemene tutorial over OOP door te nemen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:05 schreef Xcalibur het volgende:
I know
Ik werk ook wel met classes, alleen dat extenden is nog nieuw
Heb al even in de PHP documentatie gekeken, dat ziet er vrij overzichtelijk uit...
Voor mijn statistieken systeem ala ipcounter.nl, had in mijn nieuwe systeem vaak een probleem dat een uniek veld dubbel geschreven werdt. Even om duidelijk te zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:29 schreef slakkie het volgende:
Waarom heb je de ID's nodig?
Dat is inderdaad de bedoeling? zie je een fout gegeven dan?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:30 schreef slakkie het volgende:
Chandler, moet je avatar trouwens m'n browser versie en OS raden?
Zou je mij jou BROWSER informatie string willen sturen? zodat ik deze kan verwerken?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:45 schreef Xcalibur het volgende:
nou, dat hoop ik niet, want ik zie IE7.0 / Windows XP terwijl ik op Safari op de Mac zit
Wat betreft on duplicate: ik zou on duplicate gebruiken, dan doe je in 1 query wat je anders in 2 queries doet
Waarom zou je het niet doen?
Die vraag heb ik al eens beantwoord, maar je kan het in 1 query doen, waarom 2 queries gaan doen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:48 schreef Chandler het volgende:
[..]
Voor mijn statistieken systeem ala ipcounter.nl, had in mijn nieuwe systeem vaak een probleem dat een uniek veld dubbel geschreven werdt. Even om duidelijk te zijn.
In het oude systeem deed ik.
Query voor kijken of item bestaat
JA -> fetch en return ID
Nee -> Insert en return mysql_insert_id()
In het nieuwe systeem heb ik dit allemaal verwijderd door de simpele INSERT INTO.... ON DUPLICATE KEY id = MYSQL_LAST_ID(id) waarbij de output precies het zelfde is, echter vraag ik me af of dit op den duur het systeem niet erg traag zou maken!?
[..]
Joh... XP en FF3 terwijl ik Ubuntu 6.10 / FF2.0.0.14 draai.quote:Dat is inderdaad de bedoeling? zie je een fout gegeven dan?
Mja het gaat mij er continue om om bepaalde ID's te achterhalen en te zetten, oftewel veel al insert en update wat ik dus nu in 1 query doequote:Op maandag 4 augustus 2008 20:55 schreef slakkie het volgende:
Die vraag heb ik al eens beantwoord, maar je kan het in 1 query doen, waarom 2 queries gaan doen?
REPLACE INTO ip (ip, hostname) VALUES ('127.0.0.1', 'localhost').
Mag ik jou useragentstring dan ook?quote:Joh... XP en FF3 terwijl ik Ubuntu 6.10 / FF2.0.0.14 draai.
Je wilt geen update doen als het record gelijk is aan wat je gaat invoeren?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:05 schreef Chandler het volgende:
Mja het gaat mij er continue om om bepaalde ID's te achterhalen en te zetten, oftewel veel al insert en update wat ik dus nu in 1 query doemaar goed, ik vertrouw er nu op dat het niet zo goed is als eerst zoeken, dan plaatsen of uitlezen...
Zitten in je access logs.quote:Mag ik jou useragentstring dan ook?
In heel veel gevallen wil ik iets lezen, tenzij het niet bestaat dan invoeren. Laten we zeggen dat 95% uit lezen bestaat en 5% uit invoeren cq updaten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:18 schreef slakkie het volgende:
Je wilt geen update doen als het record gelijk is aan wat je gaat invoeren?
Duidelijkquote:Zitten in je access logs.
Je gaat daarna nog wat met het ID doen? Ik snap echt niet wat je nou precies aan het doen bent. Maar als je 95% van de tijd alleen interesse hebt in de ID's kan je net zo goed de ID opvragen en dan verder gaan, de overhead die je in met de overige 5% hebt is dan verder te verwaarlozen. In de huidige constructie ben je 100% bezig met read/write acties en anders ben je 95% read en 5% write acties aan het uitvoeren. De overhead van altijd updaten lijkt me meer wegen dan een tweede query voor een write actie.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:44 schreef Chandler het volgende:
[..]
In heel veel gevallen wil ik iets lezen, tenzij het niet bestaat dan invoeren. Laten we zeggen dat 95% uit lezen bestaat en 5% uit invoeren cq updaten.
[..]
Duidelijk
Slacker_nl, ik zou graag wat dieper hier op in gaan maar kan dat helaas niet op het forum, ik wil je met plezier laten zien waar ik dit alles voor gebruik! PM voor meer info indien je geintresseerd bentquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je gaat daarna nog wat met het ID doen? Ik snap echt niet wat je nou precies aan het doen bent. Maar als je 95% van de tijd alleen interesse hebt in de ID's kan je net zo goed de ID opvragen en dan verder gaan, de overhead die je in met de overige 5% hebt is dan verder te verwaarlozen. In de huidige constructie ben je 100% bezig met read/write acties en anders ben je 95% read en 5% write acties aan het uitvoeren. De overhead van altijd updaten lijkt me meer wegen dan een tweede query voor een write actie.
Heel misschien omdat de ene machine case sensitive is en de ander niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:03 schreef gieling het volgende:
Ik heb een probleempje, dus eerst maar even hier voorleggen.
Ik heb sinds kort een mac en daarop MAMP geinstalleerd... alleen als ik nu een script draai die postgegevens uit een form haalt, herkent hij de POST data niet. GET is verder geen probleem. Het script draait ook op een andere server dus het ligt zeker niet aan de code.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | if($_GET["page"]=='edit') { $get_cat_info=mysql_query("SELECT * FROM categories WHERE id=".$cid."")or die(mysql_error()); $cat_info=mysql_fetch_assoc($get_cat_info); if($cat_info["status"]=='open') { $open='selected'; }else{ $closed='selected'; } $content='<b>Categorie - Wijzigen</b><br><br> <form title="add" action="categorie.php?page=edit2&cid='.$_GET["cid"].'" method="post">Titel voor categorie (Nederlands): <input title="title" type="text" size="30" class="form" value="'.$cat_info["title"].'" /><br><br> Titel voor categorie (Engels): <input title="title_en" type="text" size="30" class="form" value="'.$cat_info["title_en"].'" /><br><br> Status van de Categorie: <select title="status" size="1" class="form"><option value="Open" '.$open.'>Open</option><option value="close d" '.$closed.'>closed</option></select><br><br>Toevoegen: <input type="submit" title="Submit" value="Toevoegen" class="form" /></form>'; } if($_GET["page"]=='edit2') { mysql_query("UPDATE categories SET title='".$_POST["title"]."',title_en='".$_POST["title_en"]."',status='".$_POST["status"]."' WHERE id=".$_GET["cid"]."")or die(mysql_error()); $content='<b>Categorie - Wijzigen</b><br /><br />De categorie is succesvol gewijzigd. Klik <a href="categorie.php">hier</a> om verder te gaan.'; } ?> |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |