abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60284951
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik snap hem niet helemaal? Hoe kan ik die 2e query dan uitsluiten, terwijl ik pas 1 stap verder weet welke subitems ik op wil halen? (kan het tijdstip zijn hoor .. )
Oh dat kan ook niet
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_60287598
ja, ik kan wel janken
debuggen wordt ook een stuk lastiger op deze manier volgens mij....

en nou ga ik op vakantie
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:05:44 #156
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60294846
iemand goed bekend met mod_rewrite?

Ik zoek

http://localhost/includepagina => http://localhost/index.php?page=includepagina

maar dan alleen voor de pagina's in httpRoot/includes/*.php

(dus, als httproot/includes/test.php bestaat moet ie http://localhost/test WEL pakken, anders NIET.

Ik meen me te herinneren dat dit mogelijk is, maar kan het commando niet meer vinden. Iemand die het weet?
pi_60296782
1
2
3
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
# hier je RewriteRule

Hier staat dus als de opgevraagde URL geen bestaande bestand of map is hij de RewriteRule moet pakken.
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:05:53 #158
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60298945
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:35 schreef super-muffin het volgende:

[ code verwijderd ]

Hier staat dus als de opgevraagde URL geen bestaande bestand of map is hij de RewriteRule moet pakken.
dat werkt op zich wel, maar dat betekent wel dat die rewriterule altijd gebruikt wordt wanneer de url zelf niet bestaat, ook al is dat doordat de url parameters bevat... (ik wil namelijk alle $_GET netjes wegwerken. Dus, dit is mijn probleem:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
wwwRoot
+index.php
+includes\
   +test.php
   +deze_ook.php
   +dezeniet.txt
+folder\
   +deze_niet.gif
   +deze_ook_niet.php
+etc.

http://localhost gaat naar index.php
http://localhost/test gaat naar index.php?page=test
(want test.php bestaat in /includes/ )
http://localhost/test/parameter/parameters gaat naar index.php?page=test¶meters
(parameters kan ik zelf wel verwerken, het gaat meer om de mogelijkheid om)
http://localhost/folder/* gaat naar localhost/folder*
http://localhost/nee geeft een 404/303 of whatever

Het is dus echt de bedoeling dat wanneer de eerste parameter van de URI, dus http://localhost/deze/hiernogwat/zooi een bestaand php bestand in de includes-directory is, dat dan, en alleen dan de rewriterule uitgevoerd wordt.

Dus basically zoek ik
1RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/(deze_ook|test)$

maar dan eentje die zelf kijkt of de betreffende bestanden bestaan

Dat is mogelijk, toch?

[ Bericht 10% gewijzigd door ralfie op 23-07-2008 17:18:22 ]
pi_60306119
Je moet mod_rewrite alleen gebruiken waarvoor ie bedoeld is - urls rewriten. Checken of een bestand bestaat doe je in je applicatie.
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:54:10 #160
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60308158
ok, ik heb al iets in elkaar geflansd, was doodsimpel eigenlijk toen ik erachter kwam dat je references vanuit vorige RewriteConds kon gebruiken...
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !-f
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/([^/]+).*$
RewriteCond "C:/Program Files/WAMP/www/includes/$1.php" -f
RewriteRule ^([^/]+)/?(.*)$ index.php?page=$1¶ms=$2

nog ff testen of het eenvoudiger kan, maar het werkt iig. toch bedankt
pi_60309064
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:54 schreef ralfie het volgende:
ok, ik heb al iets in elkaar geflansd, was doodsimpel eigenlijk toen ik erachter kwam dat je references vanuit vorige RewriteConds kon gebruiken...
[ code verwijderd ]

nog ff testen of het eenvoudiger kan, maar het werkt iig. toch bedankt
Zo gaat het uiteraard alleen op jouw pc werken. Dat kan genoeg zijn maar als je die site ooit eens ergens anders wilt draaien, heb je een probleem.
pi_60315611
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:24 schreef Light het volgende:

[..]

Zo gaat het uiteraard alleen op jouw pc werken. Dat kan genoeg zijn maar als je die site ooit eens ergens anders wilt draaien, heb je een probleem.
Beetje ongenuanceerde dit is niet portable gezeik, IMHO. Als je zooi van server A naar B gaat overzetten hoef je alleen de paden in je rewrite rule aan te passen, zo moeilijk is het niet. IIS kan zoiezo niet met rewrite rules overweg (lees mod_rewrite, aangezien IIS een andere rewrite engine heeft..), dus het gebruik van mod_rewrite is sowieso niet portable.
pi_60315859
Ik zei niet voor niks om dit soort dingen in je applicatiecode te doen en niet met mod_rewrite, dan kun je namelijk gewoon een config bestand/class hiervoor gebruiken, zoals het hoort. Een pad aanpassen in een rewrite rule is zo gebeurd maar je wil dit soort dingen centraal, op 1 plek kunnen configureren. Als je op tig plekken allerlei paden moet gaan aanpassen voordat je app werkt, dat is gewoon bad practice.
pi_60316876
Dit is alleen een mod_rewrite ding, dus dat is makkelijk te doen. Overige shizzle kan je inderdaad in een configfile gooien (of in een DB, whatever je voorkeur heeft). Persoonlijk vind ik een configfile prettiger dan een DB aangezien ik een file makkelijker vind met updaten.
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:11:27 #165
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60320132
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:17 schreef Farenji het volgende:
Ik zei niet voor niks om dit soort dingen in je applicatiecode te doen en niet met mod_rewrite, dan kun je namelijk gewoon een config bestand/class hiervoor gebruiken, zoals het hoort. Een pad aanpassen in een rewrite rule is zo gebeurd maar je wil dit soort dingen centraal, op 1 plek kunnen configureren. Als je op tig plekken allerlei paden moet gaan aanpassen voordat je app werkt, dat is gewoon bad practice.
joh, boeiend. Ben geen commercieel pakket aan het maken, maar gewoon een amateur website aan het verfraaien. De eerste plaats waar ik instellingen mbt rewriterules ga zoeken is in een htaccess bestand, dus daar staat het goed in mijn geval. Dat dit algemeen als bad practice gezien wordt, boeiend, als het maar (goed) werkt. en dat doet het nu.
pi_60339055
Kleine vraag m.b.t. mysql.

Als ik op een bepaalde pagina met zo'n 15 queries voor't eerst klik zie ik dat de parse tijd (totaal incl queries) zo'n 1,2 seconden is.

Druk ik op F5 dan opeens is het 0,7 secs
en nogmaals op F5 en het is 0,01 secs?

Doet MySQL aan cachen? kan dit namelijk niet inzien!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_60340114
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:17 schreef Chandler het volgende:
Als ik op een bepaalde pagina met zo'n 15 queries voor't eerst klik zie ik dat de parse tijd (totaal incl queries) zo'n 1,2 seconden is.

Druk ik op F5 dan opeens is het 0,7 secs
en nogmaals op F5 en het is 0,01 secs?
Bedoel je de tijd die het de server kost om de html te genereren of de tijd die het de browser kost om de pagina te laden?
pi_60340725
Het eerste
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:05:28 #169
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_60341562
mysql heeft een cache ja.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_60349437
cURL ondersteunt in safe mode geen CURLOPT_FOLLOWLOCATION. Dat heb ik wel nodig. Heeft iemand daar een werkende oplossing voor?
pi_60349751
<?php echo 'tvp'; ?>
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:37 schreef Mirel het volgende:
Hallo, met Mirel, php kleuter.
Ik wil voor een website een soort van text editor hebben, waarin je je allemaal dingen typt, en die op een pagina worden gezet. Heb een héél simpele tutorial gevonden die ik heb gedaan en hier even geupload om te testen.

Wat ie nu doet is tekst op een pagina zetten, maar als je nieuwe tekst erop typt, dan wist ie de andere uit. Wat moet ik in de code toevoegen dat ie dat niet doet?
[ code verwijderd ]

Of moet ik nu iets totaal anders doen, ben echt een php leek.

Ik lees nu ondertussen iets over kant en klare WYSIWYG editors waarmee waarschijnlijk hetzelfde bereikt kan worden, weet iemand daar iets meer over te vertellen?
Tip: Bij het laten zien (index.php) de functie nl2br() om de data (tekst) heen wrappen.
pi_60352563
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:58 schreef SuperRembo het volgende:
cURL ondersteunt in safe mode geen CURLOPT_FOLLOWLOCATION. Dat heb ik wel nodig. Heeft iemand daar een werkende oplossing voor?
Ik begrijp hieruit dat curl, indien safemode aanstaat, de locatie van de 30X message niet volgt.

Wat krijg je terug als je een request doet in safe mode?

Aangezien je kan proberen om de location uit te lezen en dan opnieuw een request te doen naar de nieuwe locatie..

Heb het even getest, dit moet je op weg helpen, je moet misschien alleen wat erbij bouwen voor max_redirects, want daar heb ik geen rekening meegehouden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
# php 5.2.1

$ch curl_init();

$curl_opts = array();

$curl_opts[CURLOPT_VERBOSE] = 0;
$curl_opts[CURLOPT_RETURNTRANSFER] = 1;

function 
curl_sm_exec($ch$opts$url) {

if(
ini_get('safe_mode')) {

$opts[CURLOPT_HEADER] = 1;

$opts[CURLOPT_CUSTOMREQUEST] = "HEAD";
    }

$opts[CURLOPT_URL] = $url;

curl_setopt_array($ch$opts);

$bla curl_exec($ch);

$arr split("\n"$bla);

foreach(
$arr as $v) {
        if (
preg_match('/^Location: (.*)/'$v$matches)) {
            return 
curl_sm_exec($ch$opts$matches[1]);
        }
    }

$opts[CURLOPT_HEADER] = 0;

$opts[CURLOPT_CUSTOMREQUEST] = "GET";

curl_setopt_array($ch$opts);
    return 
curl_exec($ch);
}

$res curl_sm_exec($ch$curl_opts'www.euronet.nl');
print 
$res "\n";
?>

[ Bericht 42% gewijzigd door slakkie op 25-07-2008 23:58:51 ]
pi_60353348
Ik gebruik deze functie:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
function curl_redir_exec($ch)
{
   static $curl_loops = 0;
   static $curl_max_loops = 20;

if ($curl_loops++ >= $curl_max_loops)
   {// Maximum number of redirects exceeded
      $curl_loops = 0;
      return false;
   }

curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, true);
   curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
   $data = curl_exec($ch);
   $debbbb = $data;

list($header, $data) = explode("\n\n", $data, 2);

$http_code = curl_getinfo($ch, CURLINFO_HTTP_CODE);

if (!($http_code == 301 || $http_code == 302))
   {
      $curl_loops = 0;
      return $debbbb;
   }

$matches = array();
   preg_match('#Location:(.*?)\n#i', $header, $matches);
   $url = @parse_url(trim(array_pop($matches)));
   if (!$url)
   { // Couldn't process the url to redirect to
      $curl_loops = 0;
      return $data;
   }

$last_url = parse_url(curl_getinfo($ch, CURLINFO_EFFECTIVE_URL));
   if (!$url['scheme']) $url['scheme'] = $last_url['scheme'];
   if (!$url['host']) $url['host'] = $last_url['host'];
   if (!$url['path']) $url['path'] = $last_url['path'];

$new_url = $url['scheme'] .'://'. $url['host'] . $url['path'] . ($url['query'] ? '?'.$url['query'] : '');

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $new_url);

return curl_redir_exec($ch);
}

(gebaseerd op code uit de comments van de php curl_setopt pagina)

Zonder dat script krijg ik inderdaad een 30X header en een location.
Maar met dit script gaat er wat mis op de server waar ik de pagina probeer op te vragen (Ik krijg een ASP.NET error pagina :') ). De oorspronkelijke request die ik doe is een post naar een aspx pagina, ik stuur o.a. de viewstate mee en een sessie cookie.

Lokaal heb ik php (natuurlijk) niet in safe mode draaien. Daar werkt 't opvragen van de pagina zonder problemen.
pi_60353817
Je code werkt hier zonder problemen, met deze kleine uitzondering:

Notice: Undefined offset: 1 in /home/wesleys/sbox/php/bin/curl.php on line 57

Zit in de explode("\n\n", $data, 2);

Weet niet of je lokaal aan het developen bent, maar ik zou safe mode wel even enablen, test wat makkelijker (maar goed, ik test met de cli versie waardoor ik mijn apache php.ini niet hoef aan te raken).

Je kan ook php6 gaan draaien, safe mode bestaat daar niet meer
pi_60357099
Ik denk dat er wat nieuwe cookies worden meegestuurd die ik niet (goed) afhandel. Ik ben echt een cURL n00b
pi_60382967
Hm, ik wilde OpenPhotoVR eens lokaal proberen, dus ik die source gedownload, uitgepakt in m'n XAMPP htdocs en wil een afbeelding uploaden, krijg ik een foutmelding waarschuwing. Wat er op neer komt dat hij het bestand niet kan vinden. Nu voert die code wat bewerkingen uit op een afbeelding middels het volgende script:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

while (true)
    {

array_push($to_unlink$tmp_name);
        `
convert -crop 256x256 $tmp_name ./data/$id/$levels-%d.jpg`;
        if (
$levels == 1)
            break;

$levels -= 1;

$new_tmp_name tempnam("./temp"$id) . ".jpg";
        `
convert -resize 50%x50% $tmp_name $new_tmp_name`;

$tmp_name $new_tmp_name;
    }
    foreach (
$to_unlink as $name)

unlink($name);

`
convert -resize 50%x50% ./data/$id/1-0.jpg ./data/$id/thumbnail.jpg`;

header("Location: ./?edit=true&id=$id");
?>

Dat "`convert" zit het hem denk ik in, is dat ImageMagick? Ik heb die geïnstalleerd en hij komt te voorschijn in de phpinfo(); maar krijg nog steeds de error waarschuwing dat hij het bestand niet vinden kan.

Of roept die `convert iets anders aan wat ik mogelijk niet heb?

Dit is de foutmelding waarschuwing overigens:
1
2
3
4
5
6
7
Warning: unlink(C:\Documents and Settings\Frank\Local Settings\Temp\7sM249.tmp.jpg) [function.unlink]: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\vr\add_image.php on line 55

Warning: unlink(C:\Documents and Settings\Frank\Local Settings\Temp\7sM24A.tmp.jpg) [function.unlink]: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\vr\add_image.php on line 55

Warning: unlink(C:\Documents and Settings\Frank\Local Settings\Temp\7sM24B.tmp.jpg) [function.unlink]: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\vr\add_image.php on line 55

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\vr\add_image.php:55) in C:\xampp\htdocs\vr\add_image.php on line 59

[ Bericht 34% gewijzigd door DaFrenk op 27-07-2008 22:08:14 ]
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 27 juli 2008 @ 21:20:56 #177
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_60384087
Je krijgt geen foutmeldingen maar waarschuwingen. En de eerste 3 gaan er duidelijk over dat unlink() het bestand dat verwijderd zou moeten worden niet bestaat.
pi_60384895
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:20 schreef SuperRembo het volgende:
Je krijgt geen foutmeldingen maar waarschuwingen. En de eerste 3 gaan er duidelijk over dat unlink() het bestand dat verwijderd zou moeten worden niet bestaat.
Oké Waarschuwingen.. klopt. Maar ik heb een vermoeden dat die bestanden niet bestaan omdat de actie die hij uitvoert met "`convert" niet gedaan kan worden omdat hij iets mist?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_60385646
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:05 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Oké Waarschuwingen.. klopt. Maar ik heb een vermoeden dat die bestanden niet bestaan omdat de actie die hij uitvoert met "`convert" niet gedaan kan worden omdat hij iets mist?
Denk dat je die array_push naar to_unlink te vroeg doet, staan je bestanden in ./temp?

Je kan beter ook nog even if file exists then unlink, dan krijg je die warnings niet.

En tevens stuur je je header te laat op.
  maandag 28 juli 2008 @ 10:38:45 #180
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60391445
of @unlink(); De @ onderdrukt de waarschuwing. Neemt niet weg dat het kan zijn dan je idd door een fout die bestanden niet hebt, dus dat zou ik eerst uitzoeken.
pi_60391760
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:40 schreef slakkie het volgende:

[..]

Denk dat je die array_push naar to_unlink te vroeg doet, staan je bestanden in ./temp?
D'oh! Er was geen "temp" mapje, nu ik die aangemaakt heb werkt het wel.

Overigens is dat geen code van mij, maar van een project genaamd OpenPhotoVR, probeer het lokaal te draaien om eens wat ermee te experimenteren, maar dat ging dus niet. Maar bedankt voor de tip! Had helemaal over die "./temp" heen gekeken!
  maandag 28 juli 2008 @ 15:39:58 #182
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_60397416
quote:
Op maandag 28 juli 2008 10:38 schreef ralfie het volgende:
of @unlink(); De @ onderdrukt de waarschuwing. Neemt niet weg dat het kan zijn dan je idd door een fout die bestanden niet hebt, dus dat zou ik eerst uitzoeken.
Is ook een manier. Kwam laatst ergens een quote tegen van iemand die code had gezien in de trant van:

error_reporting(E_ALL);

@dit($dat);
@dat($dit);
@etc($etc, $etc, $etc);

Niet dat jij dit doet, maar mensen die errorreporting aanzetten en dan alles gaan @'en zijn lachwekkend
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 28 juli 2008 @ 19:25:37 #183
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60402151
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Is ook een manier. Kwam laatst ergens een quote tegen van iemand die code had gezien in de trant van:

error_reporting(E_ALL);

@dit($dat);
@dat($dit);
@etc($etc, $etc, $etc);

Niet dat jij dit doet, maar mensen die errorreporting aanzetten en dan alles gaan @'en zijn lachwekkend
ik doe het deels unlink, mysql_connect en mysql_select_db hebben bij mij standaard een @'tje. De rest niet
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:52:11 #184
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_60441519
* WyriHaximus zit weer eens te kwijlen bij het lezen van nieuwe features:
http://wiki.php.net/rfc/closures
https://trac.cakephp.org/wiki/Proposals/2.0ToDoList
phluphy for president!
pi_60446778
Vandaag voor het eerst IIS + PHP + MySQL geinstalleerd. Alles werkt, alleen ondersteund PHP5 standaard geen MySQL. Ik heb tig tutorials gevolgd, en deze zeggen allemaal dat ik de php.ini moet wijzigen en deze regels bij de extensions toe moet voegen:
quote:
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; Dynamic Extensions ;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;
; If you wish to have an extension loaded automatically, use the following
; syntax:
;
; extension=modulename.extension
;
; For example, on Windows:
;
; extension=msql.dll
;
; ... or under UNIX:
;
; extension=msql.so
;
; Note that it should be the name of the module only; no directory information
; needs to go here. Specify the location of the extension with the
; extension_dir directive above.

; Windows Extensions
; Note that ODBC support is built in, so no dll is needed for it.
; Note that many DLL files are located in the extensions/ (PHP 4) ext/ (PHP 5)
; extension folders as well as the separate PECL DLL download (PHP 5).
; Be sure to appropriately set the extension_dir directive.

extension=php_mysql.dll
extension=php_mysqli.dll
.... maar bij mij als resultaat:
quote:
1PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library './php_mysql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library './php_mysqli.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0
Iemand verder nog tips?
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:33:50 #186
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_60446882
Misschien een stomme vraag, maar de dll bestaan wel in je PHP/ext folder??
pi_60446923
De DLL staat in de root van PHP en in ook in system32.

Maar het probleem ga ik simpeler oplossen door PHP4 te gebruiken, want daar was hij tenminste wel pre-compiled.
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:38:47 #188
63192 ursel
pi_60446999
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:35 schreef Geqxon het volgende:
De DLL staat in de root van PHP en in ook in system32.

Maar het probleem ga ik simpeler oplossen door PHP4 te gebruiken, want daar was hij tenminste wel pre-compiled.
Dat zeg ik, je moet hem in PHP/ext flikkeren..

En daarnaast, terug gaan naar PHP4 om je probleem te ontlopen..
Mijn code werkt nagenoeg niet meer in 4, dus dat forceert me tenminste om te zorgen dat ik niet terug ga naar PHP4.
pi_60447029
De map "ext" in "C:\Program Files\PHP", die bestaat hier niet. Aanmaken dus? Vreemd dat die er standaard niet bij staat, ik dacht dat PHP gebruiksvriendelijk was...
pi_60447057
A, kijk:
quote:
extension_dir = "./"
Je kletst dus uit je nek met je ext folder. Ik dacht al, hier klopt iets niet.

-------------------------------

Het probleem zit hem bij mij met name in de falende tutorials, zelfs de officieele van PHP zelf, aangezien ook die met verouderde informatie werkt.

En na wat pielen:
quote:
1PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Program Files\PHP\ext\php_mysql.dll' - The specified procedure could not be found. in Unknown on line 0
En dat terwijl 'C:\Program Files\PHP\ext\php_mysql.dll' recht voor mijn neus staat!

[ Bericht 29% gewijzigd door Geqxon op 30-07-2008 16:50:48 ]
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:52:35 #191
63192 ursel
pi_60447311
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:41 schreef Geqxon het volgende:
A, kijk:
[..]

Je kletst dus uit je nek met je ext folder. Ik dacht al, hier klopt iets niet.

Het probleem zit hem bij mij met name in de falende tutorials, zelfs de officieele van PHP zelf, aangezien ook die met verouderde informatie werkt.

En na wat pielen:
[..]

En dat terwijl 'C:\Program Files\PHP\ext\php_mysql.dll' recht voor mijn neus staat!
No comments verder.. Succes verder met je PHP4
pi_60447397
Waar heb je het over ursel? Je lacht me uit omdat de extensions niet in de ext directory staat, en by default bestaat die niet. Ik vind dat vreemd gedrag.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:02:08 #193
63192 ursel
pi_60447517
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:56 schreef Geqxon het volgende:
Waar heb je het over ursel? Je lacht me uit omdat de extensions niet in de ext directory staat, en by default bestaat die niet. Ik vind dat vreemd gedrag.
Je melding geeft het anders wel default aan en je verklaart dat ik uit mijn nek lul..
Verder staat het hier wel allemaal gewoon netjes in een ext folder, dus ja, om dan gelijk te roepen dat iemand uit zijn nek lult die je probeert te helpen..
pi_60447617
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:02 schreef ursel het volgende:

[..]

Je melding geeft het anders wel default aan en je verklaart dat ik uit mijn nek lul..
Verder staat het hier wel allemaal gewoon netjes in een ext folder, dus ja, om dan gelijk te roepen dat iemand uit zijn nek lult die je probeert te helpen..
Goed, communicatie foutje. Sorry

Inmiddels PHP5 in "c:\php\" geinstalleerd, "c:\php\ext\" aangemaakt en hier de twee php_mysql en php_mysqli DLL files in gezet. In PHP.ini vervolgens de extension_dir laten verwijzen naar "c:\php\ext" en de twee DLL files in de PHP.ini laten laden. Helaas helaas:
quote:
Unable to load dynamic library 'c:\php\ext\php_mysql.dll' - The specified procedure could not be found.
Morgen verder.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:16:56 #195
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60447791
Doe gewoon een handmatige installatie, dan weet je zeker dat alles goed gaan. Deze documentatie is up-to-date.

Merk ook op dat hij niet zegt 'file not found' maar 'the specified procedure could not be found', dat is heel wat anders.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_60447881
Haha, ik heb het met de GUI installer opgelost. Zo, dat was simpel.
pi_60457576
Een testscript dat ik deze middag gebruikt heb:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
if (false){
?>
PHP doesn't work
<?php
}
?>

<?php
@mysql_connect("localhost","root","tardis");

if (@mysql_get_server_info()){
   echo "PHP & MySQL both work";
}
else{
   echo "PHP works, MySQL doesn't";
}
?>

Werkt flawless, handig om spul te testen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:57:47 #198
12221 Tijn