quote:
op 11-09-1999 om 09:32 PM schreef @nette het volgende:
Ik zou het binnen een week nog niet weten, Anouk of Cyrille. Eigenlijk hadden ze er geen van beiden mogen zijn: Anouk is gecast en met waarschijnlijk ook een (nog niet bekende) bedoeling, Cyrille moet haar plaat aan de man brengen. Veronica heeft ontdekt dat ze via Big Brother mensen aan de man kan brengen en doet dit nu schaamteloos. Big Brother is watching you, maar wie watches Big Brother?
quote:
op 11-09-1999 om 11:08 PM schreef Kangaroo het volgende:
Volgens mij mist Moor toch iets.. ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat veruit de meeste posters hier, het niet in hun hoofd halen om 4 piek richting Veronica te schuiven, alleen om een stem uit te mogen brengen. Ik schat het forum hier toch iets hoger in. Dat betekent volgens mij dat het in de grond boren van personen die wij eigenlijk niet kennen niet zo zeer te maken heeft met het uitoefenen van het gevoel van 'macht'. Volgens mij heeft het meer te maken met het uiten van emoties die iedereen op-pot gedurende de dag. Wat is nou lekkerder om even flink te schelden op iemand die op een veilige afstand van je zit, in plaats van even flink je baas onder handen te nemen? Dat laatste heeft een aantal nare consequenties. Dus kijken we naar BB, identificeren wij ons met de bewoners, leven wij mee, worden kwaad bij het zien van het gemanipuleer van Veronica, etc. Het is eigenlijk een soort surrogaat voor onze emoties, een uitlaatklep. Maar helaas zijn daar van die moraalridders die beginnen te praten over dat we ons netjes dienen te gedragen, ons ethisch verantwoord dienen op te stellen. Daar gaat onze uitlaatklep! Dat moeten we niet hebben! Er is ooit eens een sociologisch onderzoek geweest naar de functie die team-spelen (voetbal, rugby, american footbal, etc, etc) had binnen de samenleving. Ik meen mij te herinneren dat de verbazingwekkende conclusie was dat hoe onbeduidend de wedstrijden ook zijn, zij wel degelijk een bijdrage leveren aan het voorkomen van oorlogen. Zo af en toe een flink vechtpartijtje op het veld waarbij we ons kunnen identificeren met een partij, helpt om onze oorlogszuchtigheid en veroveringsdrang in bedwang te houden. Tenslotte wordt die oorlog al op het veld uitgevochten en hoeven we dat niet in het echt te doen. Ik denk dat de populariteit van soaps en BB een soort gelijke functie heeft.
Het geeft je de mogelijkheid om je eigen emoties te projecteren op de personages in zo'n soap. En dus kunnen we de volgende dag weer naar ons werk, en hoeven we de confrontatie niet aan met onze baas die ons net zo behandeld als die hufter in onze soap. Tenslotte hebben we hem al min of meer, in onze luie stoel, uitgescholden en hem voor achterlijke ..... uitgemaakt. Het misselijkmakende bij Big Brother is, en daar ben ik het mee eens, dat het hier niet om verzonnen karakters gaat, maar om reeele mensen. En dat dreigen we min of meer te vergeten. Dus onze projectie, die normaliter op 'mijnheer Albers' (en hoe die gasten allemaal ook heten) is gericht, wordt nu onbewust op reeele mensen gericht die daarmee echte schade van kunnen ondervinden. Maar oh wat blijft het heerlijk om te zeggen: Cyrille jij bent een .... want je bent een .... trut en een geld.... ... ... en ook vind ik dat je .... Ga dus maar snel weg! .... !
Dit is het vervolg van Miss Priscilla's topic.
Veronica staat voor een dilemma: moeten ze Cyrille onpopulair maken en haar haar plaatje laten promoten zodra ze er uit is? Met het gevaar dat Anouk vervolgens vrijwillig vertrekt?
Of Anouk nog lulliger afschilderen dan ze al gedaan hebben en haar snel lozen? Duidelijk is dat Anouk actief gecast is op type en voorkomen, maar dat de motivatie een beetje vergeten is.
En zeg nou zelf, wat hebben die twee nou tot nu toe eigenlijk van zichzelf laten zien? Ik denk dat het beste voor de kijkcijfers is als Cyrille er in blijft. Anouk is te nederig, te veel het kleine zusje, ze durft te weinig. En als Cyrille een beetje baalt dat haar mooie promotieplannetje misloopt doordat ze moet blijven, zou ze nog wel eens lelijk uit de hoek kunnen komen. Ze moet dan wel op kauwgom-rantsoen worden gezet!
------------------
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 09 November 1999).]
Lost dit "probleem" zich vanzelf op? En zo ja, welk stokje steekt VOO daar dan weer voor?
------------------
Denk idd dat de twee dames het niet lang meer trekken... Overigens zal m.i. geen van de door Veronica op deze belachelijke wijze in het spel gebrachte nieuwe kandidaten het lang uithouden! Big V. kan haar energie beter steken in het bedenken van 'leuke' weekopdrachten... of het bijhouden van dit forum om *goede* ideeen op te doen
Geruchten in de wandelgangen
Ruud en Willem spelen en potje voetbal in de tuin. Het gaat er fanatiek aan toe. De andere bewoners zitten in de keuken. Er wordt over en weer druk gepraat. Anouk en Cyrille zitten afgezonderd in de keuken. Ze praten op bedeesde toon met elkaar. “Ik ben er nog niet helemaal zeker van wat ik de komende dagen ga doen”, zegt Cyrille. “Goh, ik wist niet dat jij er ook zo over dacht”, zegt Anouk. “Ja, ze zijn toch al een hele tijd bij elkaar.” Ze duidt op de andere bewoners. “Ik vind het moeilijk. Het is allemaal een beetje dubbel. Ik moet er even goed over nadenken.” Gaat het over de aanstaande nominaties en speelt Cyrille ook met de gedachte, net als Anouk, om het Big Brother-huis misschien eerder te verlaten? Morgen meer nieuws op deze site.
09/11/99
22:15
Groetjes
quote:
op 11-10-1999 om 01:57 AM schreef Aafje het volgende:
Ik moet zeggen dat Cyrille misschien het huis wat levendiger houdt. Anouk is het namelijk wel gewent om met meerdere mensen in 1 huis te zitten. Ik denk echter dat de personen die werkelijk bellen met Veronica liever naar dat onschuldige koppie van Anouk kijken dan naar C. We'll see.
Dat ben ik grotendeels met je eens en ik vrees met vreze dat mocht Anouk besluiten vrijwillig te vertrekken Veronica de stemming als niet bindend zal zien en Cyrille gewoon zal laten zitten.
Hummie v/d tonnekreek bij Frits Spits ""*Veronica breekt geen regels , we maken ze immers zelf*""
Rob
quote:
op 11-10-1999 om 12:18 AM schreef ruby het volgende:
Wat ik me afvraag is of Cyrill en Anouk het van elkaar weten of ze elkaar genomineerd hebben. Ze zaten namelijk wel te beppen over de nominaties tijdens een sigaretje roken in de tuin, maar geen woord over wie zij hebben genomineerd. Kans dat ze het van te voren hebben afgesproken?Groetjes
Zo dacht ik nou ook, maar na het zien van de late uitzending bleek dat deze conversatie heeft plaatsgevonden na het GEWELDIGE (not!)gitaarspel van Sriel in de slaapkamer.
------------------
Red een boom, eet een bever.
[Dit bericht is gewijzigd door BwennieBren (Datum 10 November 1999).]
quote:
op 11-09-1999 om 11:13 PM schreef Roache het volgende:
Op de officiële BB pagina staat dat Cyrille en Anouk bedeesd in de keuken aan het murmelen waren geslagen. Zij vragen zich af of C. OOK eraan denkt het huis voortijdig te verlaten.....Lost dit "probleem" zich vanzelf op? En zo ja, welk stokje steekt VOO daar dan weer voor?
quote:
op 11-10-1999 om 02:43 AM schreef Bengel het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar waar kan ik gratis stemmen (dus niet bij de officiele BB-site)? Bij Sabine kon dit namelijk ook en het resultaat klopte aardig.
Wie helpt mij?
dat was/is op http://www.voorspel.nu/
Je kunt nu trouwens ook gewoon hier op FOK! stemmen. http://www.fokzine.net/
Persoonlijk ben ik een voorstander van anouk in BB maar vologens mij manipuleerd ze een klein beetje de boel.
Knut
quote:
op 11-10-1999 om 11:21 AM schreef Q.U.A.S.T. het volgende:
dat zijn niet al te slimme mensen als je je laat palen voor 1 gld/min
Ik moet eerlijk toegeven dat VOO ook alweer geld aan mij heeft verdiend.
Ik heb C eruitgestemd
het is duidelijk C. gaat er via stemmen uit. een week later stapt A. vrijwillig op omdat ze 't niet meer houdt. en dan komt er weer een nieuwe......
BB = pppppfffffff commerciel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |