abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:20:52 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59818737
Tja hoe bereken ik nu de maximale koopsubsidie die ik zou kunnen krijgen? Ik snap er namelijk niet zo heel veel van.
Via deze site: http://www.senternovem.nl/rgo/koopsubsidie/index.asp zou je een berekening moeten kunnen maken, maar ik snap nou niet wat nou waar moet enzow... Heel erg onduidelijk.
Dus weet iemand hoe hij het moet uitrekenen, dan mag dat! Mijn brutojaarloon is 21667 euro en ik wil een lening van 130000 euro en ben 23 jaar oud. Waar komen mijn maandlasten op uit?

Alvast bedankt!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_59819050
Ik vraag me af of je dit gaat lukken..

130k/21.6k = 6. Er is geen bank die je een hypotheek gaat geven ben ik bang. Of heb je zelf geld om in te brengen? Meer dan 20K mag je niet hebben, want dan krijg je geen subsidie..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:38:59 #3
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59819200
Ik kan met mijn loon nu 96k lenen. De vraag is tot hoe ver reikt die koopsubsidie?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_59819317
Ik heb net even zitten rekenen op die excel sheet. Als je rente 5% is kan je tot ongeveer 115000 euro lenen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_59819777
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:38 schreef hierissieweer het volgende:
Ik kan met mijn loon nu 96k lenen. De vraag is tot hoe ver reikt die koopsubsidie?
Dat vind ik ook al best wel veel voor je inkomen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:17:42 #6
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_59820087
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:38 schreef hierissieweer het volgende:
kan je tegenwoordig net een goede deur mee kopen.
zo goed..?
pi_59822575
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:05 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dat vind ik ook al best wel veel voor je inkomen...
Je weet toch helemaal niet wat z'n maandlasten zijn? Maw: een x-aantal keer het inkomen zegt helemaal niets.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_59826417
Dit is de link voor een proefberekening.
Je hebt hier wel exel voor nodig.

http://www.senternovem.nl(...)0_4_tcm24-236493.xls

Ingevuld op een 1 persoonshuishouden jonger dan 65 jaar, met jouw jaarloon en gewenste hypotheek, kom ik uit op ¤104.750,00 zonder koopsubsidie en ¤130.100,00 met koopsubsidie, echter mag de rente dan niet hoger zijn dan 4,12%
Indien hoger dan dat zou je eigen geld in moeten brengen.

Maar je kan het natuurlijk precies op jouw wensen laten berekenen bij een hypotheekverstrekker.

Letwel van de site:
Als ik aan alle voorwaarden voldoe, krijg ik dan zeker Koopsubsidie?

Nee, dit hangt af van de berekening. Om zelf inzicht te krijgen of u in aanmerking komt, kunt u de proefberekening op deze website invullen.
http://www.senternovem.nl(...)0_4_tcm24-236493.xls
pi_60300559
Weet iemand ook het antwoord op het volgende?

Onlangs ben ik ook gestart met het kijken naar een koopwoning. Minpunt is dat ik in beginsel niet in aanmerking kom voor koopsubsidie aangezien mijn eigen vermogen te hoog uitkomt. Nu heb ik 2 hypotheekadviseurs gesproken en Senternovem zelf maar een éénduidig antwoord lijkt er maar niet in te zitten. Misschien heeft iemand er hier ervaring mee.

Volgens één hypotheekadviseur kijkt men bij het vaststellen van je vermogen naar het vermogen uit spaar- en beleggingstegoeden. Een evt lopende betaalrekening zou buiten beschouwing gelaten worden. Adviseur 2 durfde dit niet 100% te bevestigen. Medewerker van Senternovem zelf hield zich op de vlakte, ik kreeg zelfs daar geen uitsluitsel. Mij lijkt het toch hoogst onwaarschijnlijk dat je simpelweg dmv het overboeken van bv. ¤15.000 naar je betaalrekening je spaargemiddelde over 2008 onder de 20.000 krijgt en hierdoor plots wél in aanmerking komt voor subsidie en dat men de betaalrekening, ondanks het saldo daarop, buiten beschouwing laat. Iemand die hier (praktijk-)ervaring mee/antwoord op heeft?
.
pi_60302545
Geen ervaring maar de belastingdienst gaat voor het vermogen uit van alle tegoeden, officeel ook contant geld. Alle bankrekeningen tellen, natuurlijk, mee. Het zou erg vreemd zijn als dat bij de koopsubsidie niet zo is, dat je het kunt omzeilen door een simpele overboeking. De regeling is er natuurlijk niet voor niets. Ergens moet een grens gesteld worden en met meer eigen vermogen ben je sneller in staat om zonder hulp een huis te financieren.
pi_60733141
Der is ook een site op internet waar meer informatie staat over de koopsubsidie (voorwaarden e.d.) je kan daar ook een proefberekening maken dan zie je gelijk voor hoeveel je een huis kan kopen en hoeveel subsidie je maandelijks krijgt --->> http://www.koopsubsidietabel.nl/index.php?page=proefberekening

Geen dank
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:48:29 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_60733268
Vuige spammert.
Dum de dum
pi_60742227
Over dat stuk vermogen, volgens mij vragen ze het IB60 formulier op bij de belastingdienst. Daarin staat hoeveel vermogen je hebt gehad in een bepaald jaar. Totaal vermogen, dus....

Koopsubsidie gaat momenteel uit van een toetsrente van 5,9% ongeacht rentepercentage bij de bank.
pi_71094740
Weet iemand of men bij de behandeling van een koopsubsidie-aanvraag alleen kijkt naar BKR registraties?

Je mag namelijk geen leningen of kredieten hebben als je koopsubsidie wilt ontvangen.
Nu heb ik bij het BKR een overzicht opgevraagd en daar staat het krediet op m'n betaalrekening niet bij.
Ik kan namelijk 800 euro rood staan op mijn betaalrekening.

Zou dat betekenen dat ik dat dan ook niet hoef op te heffen? Want juist als ik ga verhuizen is de kans best groot dat ik even rood sta.
pi_71101338
Ik zou het gewoon voor de zekerheid opheffen. Beter safe dan in de problemen. Als alles rond is en je hebt de sleutel, vraag je het gewoon weer aan.

En over het vermogen: koop iets wat waarde vast is en verkoopt het weer als alles rond is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_71103454
Opheffen.

Grote kans dat koopsubsidie afgekeurd wordt als je in het rood kan staan.
En ik kan het weten! ik heb met alle macht mij nieuwe rekening moeten tegenhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')