Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis naquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.
Maar dat houd je sowieso, ook als je VWO hebt gedaan. Met profiel C&M kun je niet iets in de exacte wetenschappen gaan doen (andersom wel, volgens mij).
Geschiedenis kent geen extra eisen naast een vwo-diploma of hbo-pquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis na
oh ok ik dacht dat je geschiedenis 2 in je pakket zou moeten hebbenquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:54 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Geschiedenis kent geen extra eisen naast een vwo-diploma of hbo-p
Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis na
Dat mag niet, dan heb je te veel urenquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:20 schreef Nobu het volgende:
Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:38 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Dat mag niet, dan heb je te veel uren
Van de euh..schoolleiding, hoe die mensen ook mogen heten.quote:
Bij mij op school waren er volgens mij verschillende mensen die naast hun klassieke taal meerdere extra vakken volgden. Zeker de helft deed er minstens één vak bij.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:46 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Van de euh..schoolleiding, hoe die mensen ook mogen heten.
Ik had N&T met biologie 1&2 erbij, en dat mocht eigenlijk ook al niet, omdat ik ook nog Latijn had. Dat zou toch echt te zwaar worden hoor, dan heb je wel een heel vak meer dan wat officieel mag!
Klopt, bij mij ook. Maar die kregen allemaal van te voren het advies om het niet te doen, omdat het allemaal zo veel was. Het was ook wel het eerste jaar tweede fase, dus ze wisten het nog niet zo goedquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:48 schreef Nobu het volgende:
Bij mij op school waren er volgens mij verschillende mensen die naast hun klassieke taal meerdere extra vakken volgden. Zeker de helft deed er minstens één vak bij.
Het beleid van de school dus, het verbaasde me al. Ik geloof dat het bij ons zelfs aangemoedigd werd om extra vakken te doen. Zelfs als het verder niks met je profiel te maken had, bijvoorbeeld scheikunde naast E&M, was geen enkel probleem.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:56 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Klopt, bij mij ook. Maar die kregen allemaal van te voren het advies om het niet te doen, omdat het allemaal zo veel was. Het was ook wel het eerste jaar tweede fase, dus ze wisten het nog niet zo goed
nee daar heb je niets aan want het wordt nergens voor gevraagd zelfs niet voor een studie econometrie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:20 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.
ec1 wordt nog wel eens gevraagd hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee daar heb je niets aan want het wordt nergens voor gevraagd zelfs niet voor een studie econometrie.
Mijn volledige pakket was N&T + bio1,2 + informatica
Mee eens! Ben zelf HBO-er met VWO achtergrond. Na een jaartje Uni ben ik HBO gaan doen. Viel me flink tegen; het is echt best pittig, vooral in de harde technische opleidingen. Schoolboeken waren hetzelfde als voor de uni bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Weet je wat het is. Het is niet zo zeer dat het HBO zo slecht is, maar vooral het eigenlijk-potentieel-MBO-uitschot dat zich een baan naar het HBO heeft gewaand middels slijmen, tiet-uithalen en kutsmoesjes over persoonlijke omstandigheden die toch wel ernstige invloed hadden op hun schoolprestaties. Hierdoor zitten deze incompetenten nu toch op het HBO waar ze helemaal niet horen. Gevolg: de gemiddelde studentenprestaties dalen drastisch. Gevolg daarvan: Volgens het Nederlandse (kapotmakende) gelijkheidsdenken gaan docenten de 'mindere studenten' helpen door middel van extra begeleiding, waarbij de 'betere studenten' niets meer bijleren. Daarnaast worden tentamens gemaakt die eigenlijk op het MBO zouden horen. Uiteindelijke gevolg: inflatie van het HBO.
Klopt, maar dat verschilt ook weer per universiteit. Ik keek toevallig op de site van de uva en van UT twente en bij de UT heb je wel economie 1 voor bedrijfskunde nodig en bij de uva niet. En bij de Erasmus uni vragen ze enkel Wiskunde A 1,2 als aanvullende eis.quote:
Goed om te horen. Dat van die MBO'ers is inderdaad wat gegeneraliseerd, moet ik toegeven.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:08 schreef Jarzwork het volgende:
[..]
Mee eens! Ben zelf HBO-er met VWO achtergrond. Na een jaartje Uni ben ik HBO gaan doen. Viel me flink tegen; het is echt best pittig, vooral in de harde technische opleidingen. Schoolboeken waren hetzelfde als voor de uni bijvoorbeeld.
Probleem is idd dat je door poepverhalen op te hangen en bij leraren zeiken het ook gewoon kan halen. Erg jammer voor al die mensen die wel iets geleerd hebben. Een werkgever die zo'n lapschwanz voor zich krijgt zal zich voortaan twee keer bedenken nog iemand (mij dus) van die school aan te nemen. HBO inflatie dus.
Schuld ligt vooral bij de docenten vind ik. Op de technische HBO opleidingen iig, leer je echt wel wat en leraren behoren dat niveau bewaken en dus niet een 6 geven omdat het al je 8e herkansing is.... erg lullig voor iedereen die daadwerkelijk met pijn en moeite een 6 heeft gehaald! BAH
Wel beetje jammer dat je alle MBO-ers over één kam scheert. Waren in mijn geval ook wel vaak de opgeklommen MBO-ers die die streken uithaalden, maar daarentegen zaten er ook echt wel slimme kerels tussen....
Tsja, dat was in mijn geval inderdaad ook zo, dus daar kan ik niets tegenin brengen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:13 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Goed om te horen. Dat van die MBO'ers is inderdaad wat gegeneraliseerd, moet ik toegeven.Feit blijft dat het grootste deel MBO'ers geen HBO aan kan, plus dat zij meestal degenen zijn die de leeromgeving verzieken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |