abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59813376
quote:
Bert van Marwijk wil een 'Duitse mentaliteit' bij Oranje. Dat heeft de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal op zijn eerste werkdag laten weten in een interview met De Telegraaf.

,Het gaat erom dat je ook leert jezelf te motiveren als je niks te wínnen hebt. Dat gedeelte van de Duitse mentaliteit zal ik ook proberen erin te krijgen bij Nederland. Duitsland weet op het veld niet van ophouden. Dát moeten we koppelen aan het Nederlandse tactisch vermogen, dat groter is dan dat van menig ander land'', zegt Van Marwijk in De Telegraaf.

Terugkijkend op het EK, vindt de kersverse bondscoach van Oranje dat het elftal tot grootse dingen in staat is. ,,De grootste winst die met de zeges op Italië en Frankrijk is geboekt, is dat we voor niemand bang hoeven te zijn. Dat zou ik een groot compliment willen noemen.''

Of Clarence Seedorf en Mark van Bommel terugkeren in het Nederlands elftal, liet Van Marwijk in het midden. Maar hij sluit niets uit. „Ik kies de beste spelers en het beste team. Maar je zult geen uitspraken horen over namen.”
pi_59813425
Van Bommel dus terug, kan niet missen!
pi_59813455
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:27 schreef ruud.nl het volgende:
pi_59813522
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:27 schreef ruud.nl het volgende:
van Bommel voetbalt wel als een Duitser ja.
pi_59814326
Alsof hij dat kan
pi_59814541
We hebben het kunnen zien bij Feyenoord afgelopen jaar
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:24:05 #7
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59814734
Zoiets leer je niet zomaar aan. Van Marwijk moet gewoon proberen één collectief te smeden, vooral voorin met al die ego's. Hij zal duidelijke keuzes moeten gaan maken, Van Persie, VDV en Sneijder op één middenveld gaat gewoon niet.
pi_59815385
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')