Nog wat overeenkomsten:
Boerderij = BB-huis (ook afgesloten van boze buitenwereld)
Weekopdracht = Windmolen
Hummie = Old Major
Bianca = Snowball
Wie maakt de lijst af...
Voor de maatschappelijk wat minder breed georiënteerden: Vertel eens wat meer over dat boek. Ken het niet, en de bieb is al dicht, vandaar.
Tara.... euh, Roache
quote:
op 11-09-1999 om 10:14 PM schreef Roache het volgende:
Beste Cosmo,Voor de maatschappelijk wat minder breed georiënteerden: Vertel eens wat meer over dat boek. Ken het niet, en de bieb is al dicht, vandaar.
Tara.... euh, Roache
Oef, effe in een paar zinnen zeker! Het gaat over een boerderijdieren die de boer verjagen en zelf de boerderij gaan runnen. Maar het boek gaat eigenlijk over het communisme in de voormalige USSR. Enne, als internetgebruiker heb je toch zeker geen bieb nodig om ergens iets meer over te weten te komen!
quote:
op 11-09-1999 om 10:20 PM schreef Cosmo Kramer het volgende:
Oef, effe in een paar zinnen zeker! Het gaat over een boerderijdieren die de boer verjagen en zelf de boerderij gaan runnen. Maar het boek gaat eigenlijk over het communisme in de voormalige USSR. Enne, als internetgebruiker heb je toch zeker geen bieb nodig om ergens iets meer over te weten te komen!
Ai, betrapt. Inderdaad, met een paar snel ingevoerde zoekopdrachten via Copernic kwam ik hier terecht:http://members.tripod.com/animalf/
De Morphs die daar te vinden zijn zijn werkelijk beangstigend, vooral die van Frederick. Ik waag me er niet aan om vergelijkingen te trekken met wie zich aan wie spiegelt/ wie wij aan wie spiegelen, want daar lijken me de raakvlakken BB/Animal Farm te klein voor. Zie er nog geen potentiële Hitler, Lenin of Marx tussen zitten eigenlijk. Wellicht is de vergelijking te banaal om werkelijk constructief een discussie over te starten, maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk.
quote:
op 11-09-1999 om 10:35 PM schreef Roache het volgende:
Ai, betrapt. Inderdaad, met een paar snel ingevoerde zoekopdrachten via Copernic kwam ik hier terecht:http://members.tripod.com/animalf/
De Morphs die daar te vinden zijn zijn werkelijk beangstigend, vooral die van Frederick. Ik waag me er niet aan om vergelijkingen te trekken met wie zich aan wie spiegelt/ wie wij aan wie spiegelen, want daar lijken me de raakvlakken BB/Animal Farm te klein voor. Zie er nog geen potentiële Hitler, Lenin of Marx tussen zitten eigenlijk. Wellicht is de vergelijking te banaal om werkelijk constructief een discussie over te starten, maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk.
Het is zeker niet mijn bedoeling om BB te gaan vergelijken met de opkomst van het communisme in de USSR en alle slechte mensen die daar betrokken bij waren!
Ik zag zelf wat overeenkomsten tussen het verhaal van Animal Farm en BB. Ik ben benieuwd of anderen ook die vergelijking kunnen maken, maar ja, dan moet je natuurlijk wel het boek hebben gelezen (overigens wel een aanrader (zeker als je er de politieke achtergrond bij kent, maar ook zonder die achtergrond is het een boeiend verhaal)).
quote:
op 11-09-1999 om 10:44 PM schreef Cosmo Kramer het volgende:
Het is zeker niet mijn bedoeling om BB te gaan vergelijken met de opkomst van het communisme in de USSR en alle slechte mensen die daar betrokken bij waren!
Ik zag zelf wat overeenkomsten tussen het verhaal van Animal Farm en BB. Ik ben benieuwd of anderen ook die vergelijking kunnen maken, maar ja, dan moet je natuurlijk wel het boek hebben gelezen (overigens wel een aanrader (zeker als je er de politieke achtergrond bij kent, maar ook zonder die achtergrond is het een boeiend verhaal)).
Ik moet me inderdaad eens wat genuanceerder uit gaan drukken, snap wat je bedoelt. Toch vrees ik dat er een kleine kans is dat de dieren tegen de boer in opstand komen, gezien de aanleidingen hiervoor al legio waren in de afgelopen 50 dagen. De boer staat namelijk klaar met een voederbak (250K), en de dieren moeten nu eenmaal ook eten en een warm dekentje om onder te slapen. Het zou inderdaad een mooier vergelijk opgeleverd hebben als ze na het "stelletje eikels!" incident een anarchistische groepering waren geworden met hun eigen wetten, in plaats van die van BB.
Voordat ik weer te veel oeverloos ga ouwehoeren ga ik het denk ik toch eens lezen. In ieder geval bedankt voor de tip.
quote:
op 11-09-1999 om 10:03 PM schreef Cosmo Kramer het volgende:
Hummie heeft volgens mij nog meer boeken van George Orwell gelezen dan '1984' (het boek over (de overheid als) Big Brother). Na '1984' dacht Hummie blijkbaar: "Goh, die Orwell is wel slim. Ik zal nog eens wat van hem lezen." Dat werd dus Animal Farm....
Ha die Kramer,
Zeker de HP/de Tijd gelezen van t weekend? Ongeveer dezelfde inhoud. Niet om te zeuren ofzo maar denk jij echt dat Miss Hummie dit programma heeft bedacht?
quote:
op 11-09-1999 om 10:14 PM schreef Roache het volgende:
Beste Cosmo,Voor de maatschappelijk wat minder breed georiënteerden: Vertel eens wat meer over dat boek. Ken het niet, en de bieb is al dicht, vandaar.
Tara.... euh, Roache
Goed nieuws voor jou dan er is ook een tekenfilm van en die is erg goed!!
Moet je die maar eens kijken
quote:
op 11-10-1999 om 09:03 AM schreef tHe RuLeR het volgende:
Ha die Kramer,Zeker de HP/de Tijd gelezen van t weekend? Ongeveer dezelfde inhoud. Niet om te zeuren ofzo maar denk jij echt dat Miss Hummie dit programma heeft bedacht?
Ik geef het op! Het wil niet lukken met jullie... alleen maar off-topic-opmerkingen
Nee, ik heb HP/de Tijd niet gelezen, maar als zij daar ook al over schrijven is het blijkbaar niet zo'n vreemde vergelijking...
En of Hummie BB al dan niet bedacht heeft: Who cares! Daar ging het me hier niet om.
quote:
op 11-10-1999 om 20:42 schreef Breuls het volgende:
beeetje overdreven om een TV-programma met het communisme te vergelijken, maarja, zal wel weer aan mij liggen...
Zie mijn eerdere reactie op de opmerking van Roache.
Sorry, als ik 'n beetje kortaf over kom, maar ik had gehoopt hier een interessante discussie van te maken... Waar lig dat touw.......
quote:
op 11-10-1999 om 09:50 PM schreef Cosmo Kramer het volgende:
Sorry, als ik 'n beetje kortaf over kom, maar ik had gehoopt hier een interessante discussie van te maken...Waar lig dat touw.......
Als jij een discussie opgang wil brengen moet je niet zo'n stelling op het forum zetten. Niet negatief bedoeld want de "stelling" was dusdanig correct (naar mijn mening) dat ik hier niks tegen in kan brengen. Vraagje: wat is precies off-topic? (wat vind jij off-topic?).
quote:
op 11-10-1999 om 09:50 PM schreef Cosmo Kramer het volgende:
Zie mijn eerdere reactie op de opmerking van Roache.Sorry, als ik 'n beetje kortaf over kom, maar ik had gehoopt hier een interessante discussie van te maken...
Waar lig dat touw.......
Je moet niet zo brommen hoor! Ik wil met de beste wil van de wereld discussiëren over alles wat je hartje begeert, maar dan moet ik wel weten waar ik over praat. Gezien de reacties op jouw topic zijn er weinig mensen hier die er iets zinnigs over te melden hebben, lees: het boek niet kennen, of de feiten alweer vergeten zijn. Da's nie errug, alleen levert het inderdaad geen pittige gespreksstof op. Tip: niet chagerijnig worden, maar zoek een nieuwe vergelijking, eentje waar je de gemoederen mee kunt verhitten. Als ik ook maar een greintje zelfdiscipline had zou ik zelf een stelling bedenken. Aan jou de eer, ik weet dat je het kan!
Met vr. gr.
Thomas Pot
quote:
op 11-11-1999 om 11:27 AM schreef thomas het volgende:
Ja maar wie gaat er tenonder aan het bouwen van de windmolen. Of beter gezegd: Wie is het paard dat naar de slachterij wordt afgevoerd!Met vr. gr.
Thomas Pot
Mona natuurlijk! Na haar destructieve val van het strakke koord, werd ze door V afgevoerd...
quote:
op 11-11-1999 om 11:27 AM schreef thomas het volgende:
Ja maar wie gaat er tenonder aan het bouwen van de windmolen. Of beter gezegd: Wie is het paard dat naar de slachterij wordt afgevoerd!
Het paard wat afgevoerd is, is Mona. Niet letterlijk, want ze is zelf vertrokken, mmaar Ruud stemde op haar bij de nominaties, omdat ze de weekopdracht niet kon volbrengen. Verder uitwijden over de vergelijking met het paard hoeft denk ik niet.
quote:
op 11-11-1999 om 02:00 PM schreef garp het volgende:
mmaar Ruud stemde op haar bij de nominaties, omdat ze de weekopdracht niet kon volbrengen.
quote:
op 11-11-1999 om 10:18 AM schreef Roache het volgende:
Beste, fijne, aardige Cosmo,Je moet niet zo brommen hoor! Ik wil met de beste wil van de wereld discussiëren over alles wat je hartje begeert, maar dan moet ik wel weten waar ik over praat. Gezien de reacties op jouw topic zijn er weinig mensen hier die er iets zinnigs over te melden hebben, lees: het boek niet kennen, of de feiten alweer vergeten zijn. Da's nie errug, alleen levert het inderdaad geen pittige gespreksstof op. Tip: niet chagerijnig worden, maar zoek een nieuwe vergelijking, eentje waar je de gemoederen mee kunt verhitten. Als ik ook maar een greintje zelfdiscipline had zou ik zelf een stelling bedenken. Aan jou de eer, ik weet dat je het kan!
Dank Roache! Heb het touw weer opgeborgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |