abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:27:38 #51
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59818909
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:47 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Typisch economisch denken. Alsof de voornaamste maatstaf voor de waarde van een studie het later te verdienen loon is. Verachtelijk. Door mij te wentelen in de schone letteren verhef ik mij boven de waan van de dag, boven de rat race van geld verdienen.
Als je over tien jaar in een stoffig archief zit, zonder enige toekomstmogelijkheden, denk je daar wel anders over.
pi_59819923
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:32 schreef Shadowlyse het volgende:
De grijze brigade Dacht dat men die doorgaans alleen tegenkwam bij filosofie en geschiedenis. Van die oude mensen die met pensioen zijn maar zich thuis de tyfus vervelen en dan maar iets gaan studeren. Prachtig
Mensen met hersens die vroeger nooit konden/mochten studeren en nu de kans grijpen zichzelf alsnog te ontwikkelen, ipv te gaan klagen over gemiste kansen, slecht hoor!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:14:31 #53
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_59820008
Hoe mooi is het als die oudjes lid of abonnee worden
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:22:06 #54
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59820193
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:39 schreef Scaurus het volgende:
Alleen zij die de letteren bestuderen, zijn het waardig om academici genoemd te worden.
Dan ben ik maar een nep-academicus, ik bestudeer toch liever de letteren op mijn loonstrookje later
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:39:47 #55
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59823259
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:27 schreef Nobu het volgende:
Als je over tien jaar in een stoffig archief zit, zonder enige toekomstmogelijkheden, denk je daar wel anders over.
Haar maak je weer dezelfde denkfout door te stellen dat je met een baan in een stoffig archief weinig toekomstmogelijkheden hebt. Alsof je toekomst in je baan besloten ligt. Misschien wil ik helemaal geen uitdagend en flitsend werk doen, misschien steek ik later mijn tijd liever in gezin of hobby
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59823488
Jezus 60, dat is wel heel erg. Ik vond 30+'ers op de HES al oud.
pi_59825486
Hey ok er zitten ook genoeg mensen bij mij op de studie die aan het eind van hun studie de taal die wij studeren nog nauwelijks spreken, die een 6 gemiddeld hebben en eigenlijk 3 jaar lang nergens mee bezig zijn geweest.

Dat kan. Die mensen komen inderdaad maar moeilijk aan het werk, en terecht.

Ik zorg er echter wel voor dat ik goed ben in wat ik doe, dat is het belangrijkst. Ik ga zeker niet afstuderen met een 6 gemiddeld en zorg dat mensen zien dat ik verstand van zaken heb. Ik ben nu in mijn tweede jaar al begonnen met het doceren van deze taal bij mensen thuis. Met mij komt het wel goed, maar ik geef jullie gelijk dat die mensen die letteren studeren om niets te hoeven doen een stelletje uitkeringstrekkers zijn
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:05:25 #58
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59825950
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:39 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Haar maak je weer dezelfde denkfout door te stellen dat je met een baan in een stoffig archief weinig toekomstmogelijkheden hebt. Alsof je toekomst in je baan besloten ligt. Misschien wil ik helemaal geen uitdagend en flitsend werk doen, misschien steek ik later mijn tijd liever in gezin of hobby
Daar moet je wel tijd en geld voor hebben weet je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')