Ik kijk het even aan, op zich moet dit eigenlijk in SES. Mocht het goed lopen en inhoudelijk gezien binnen MUZ passen dan laat ik hem staan, anders krijg je vanavond een schopje naar SES.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:40 schreef no1uknow het volgende:
oh en modjes, ik dacht, ik plaats dit in MUZ, grotere kans dat ik reacties krijg dan in SES.
Dankuwelquote:Op maandag 30 juni 2008 15:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kijk het even aan, op zich moet dit eigenlijk in SES. Mocht het goed lopen en inhoudelijk gezien binnen MUZ passen dan laat ik hem staan, anders krijg je vanavond een schopje naar SES.
Heb 0,0 ervaringen met een opleiding/baan in deze richting, srry can't help you there.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:40 schreef no1uknow het volgende:
Heeft iemand ervaringen met zon vakopleiding?
Wat zijn de mogelijkheden, waar kan je terecht (qua baan).
Wat is je toekomstperspectief?
Informatie en ervaringen zou ik erg waarderen
Ook suggesties zijn welkom!
quote:Wat zijn de mogelijkheden, waar kan je terecht (qua baan). Om maar meteen met de deur in huis te vallen; Beroerd.Je kunt gaan werken bij poppodia (Meestal vrijwillig en alleen bij de grote (Paradiso e.d.) betaald.), theaters, reizende gezelschappen, etc. etc.
Een goed netwerk hebben/opbouwen en dergelijke is dus wel een pré!?quote:Wat is je toekomstperspectief? Werken op klote tijden, door heel Nederland in een wereld die omkomt van de hobbyisten die de markt verpesten.Maar als je goede contacten legt, goed bent in je werk en er serieus mee aan de slag gaat werk je wel in een ontzettend mooi wereldje!
Bedankt voor de link, en als je even voor technicus speelt, is dat vaak vrijwillig, of krijg je er ook nog wat voor?quote:Informatie en ervaringen zou ik erg waarderen Hier mijn opleider. Je krijgt les van mensen die hun vak kennen en er ook daadwerkelijk inzitten. o.a. de oud technicus van Doe Maar. Verder werk ik 1 keer in de maand vrijwillig in een poppodium, doe ik 1 a 2 keer per jaar de techniek bij een festival en wordt ik regelmatig gebeld door bandjes die een technicus nodig hebben.
Ja zoiets had ik al in m'n achterhoofd. Ben nog maar net 18, dus heb nog genoeg tijd om (ook) een ander vak te lerenquote:Ook suggesties zijn welkom! Mijn tip: Doe het als tweede optie, naast een gewone baan.
Absoluut. Meer nog dan in andere 'normale' branches. Het is echt een 'ons kent ons' wereldje.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:59 schreef no1uknow het volgende:
Een goed netwerk hebben/opbouwen en dergelijke is dus wel een pré!?
Als ik gebeld wordt door een bandje doe ik het vaak voor wat ze ervoor willen geven. Het is een wereld waar meestal geen droog brood aan te verdienen valt!quote:Bedankt voor de link, en als je even voor technicus speelt, is dat vaak vrijwillig, of krijg je er ook nog wat voor?
Dat is zeker aan te raden! Een kennis van mij is wel full-time Sound Engineer maar die moet zich dus ook verhuren aan bijvooreeld musicals en het hele jaar dezelfde show uitzitten. Om maar vastigheid te hebben. Verder issie bijna 30 en woont ie bij papa en mama.quote:Ja zoiets had ik al in m'n achterhoofd. Ben nog maar net 18, dus heb nog genoeg tijd om (ook) een ander vak te leren
Ja daar heb je gelijk in. Ik zat er bijvoorbeeld aan te denken om die vakopleiding te gaan volgen (duurt 4 maanden) en daarnaast werken, en dan in september volgend jaar een andere opleiding te gaan doen.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:28 schreef Molluck het volgende:
Het lijkt me dat je dit soort dingen ook wel kunt leren terwijl je daarnaast een 'echte' opleiding (met alle respect natuurlijk) volgt.
Heb je misschien wat linkjes naar dat soort bedrijven?quote:Op maandag 30 juni 2008 16:36 schreef SicSicSics het volgende:
Wat ook kan helpen is een baantje aannemen bij bijvoorbeeld een verhuurbedrijf. Kijk eens wat er in de buurt zit en probeer daar de vacatures in de gaten te houden.
Dan zit je dicht bij het vuur, heb je werk en maak je veel contacten.
Ik heb ook een tijd bij een verhuur-/ verkoopbedrijf voor professionele audio gewerkt. Het salaris was crap maar de sfeer erg goed, wel weer zwaar/hard werk(en) op klote tijden. Ik ben toch echt meer een 9 tot 17 man!![]()
Euhm... Google = Vriend! Ik weet niet precies in welke omgeving je zit, Zoetermeer denk ik, maar ik ben hoofdzakelijk bekend met het midden en oosten en niet zozeer met het westen.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:42 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Heb je misschien wat linkjes naar dat soort bedrijven?
Radio is leuk, maar niet te vergelijken met Live mixen. Ook studiotechniek is héél anders dan Live geluid schuiven. En HipHop is natuurlijkquote:Moet zeggen, ik heb al via een klant (kaasboer) een uitnodiging gehad om te komen kijken bij de plaatselijke radiozender. Op de donderdag avond, waar zij mee bezig is, hebben ze flinke onderbezetting bij het technische gedeelte en ik mag sowieso is komen kijken.
Verder zit m'n collega in het producen, opnemen, mixen en masteren van hiphop, en heeft contact met veel rappers. Hij gaat binnenkort studio oprichten in Zoetermeer waar ik ook sowieso mag komen kijken en evt. freelancen. Ook organiseert hij het jaarlijks terugkerende hiphopfestival Rokkesteen (Zoetermeer)
Via via ken ik nog meer mensen die in dit vakgebied zitten.
Het gaat er in ieder geval om dat ik tenminste iéts te doen hebquote:Op maandag 30 juni 2008 16:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Euhm... Google = Vriend! Ik weet niet precies in welke omgeving je zit, Zoetermeer denk ik, maar ik ben hoofdzakelijk bekend met het midden en oosten en niet zozeer met het westen.
[..]
Radio is leuk, maar niet te vergelijken met Live mixen. Ook studiotechniek is héél anders dan Live geluid schuiven. En HipHop is natuurlijkgeluidstechnisch gezien. Tenzij ze met een Metal- of Bigband komen is HipHop met twee vingers in je neus zitten niksdoen tijdens een Live optreden.
Dank! Daar had mijn collega het laatst ook over maar ik zat de hele tijd te googlen op AESquote:Op maandag 30 juni 2008 17:20 schreef n00cL30n het volgende:
Ik zou gaan kijken op het SAE.
Een internationale opleiding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |