abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218097

Zootcase - Crazy From The Heart

Zootcase is de band waarin Cyrille de leadvocals voor haar rekening neemt. Sinds begin november zit Cyrille in het populaire Big Brother huis te Almere en is elke dag op televisie te bewonderen.
Deze opname dateert echter al vanaf eind september en is opgenomen met onder andere Tony Peroni (voormalig drummer van Het Goede Doel), die ook een deel van de productie voor zijn rekening nam.
Cyrille heeft al veel ervaring als zangeres en danseres; zo was zij te bewonderen in ShowBizzCity en in de musical Miss Saigon. Dit nummer is een vrolijke bijdrage in de moeilijke dagen die deze spontane meid mee maakt in de zo hechte groep van Big Brother.

De release van de single staat gepland voor aanstaande donderdag, 11 november
bron: http://www.redbullet.nl/nieuws/index.html

De single verschijnt dus op de dag van Cyrille's mogelijke vertrek.

Toeval? Dacht het niet. Dat logo? ook niet toevallig, lijkt me

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 09 November 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_218098
Het uiterlijk van de cd roept ook al associaties op met het BB-logo. Hmmm...
pi_218099
Ach ja...tegenwoordig is een hit niet meer het liedje, maar de hype eromheen. Jammer dat de commercie steeds meer invloed krijgt op het maken van een hit.
Toevallig??? Ik vind het allemaal een beetje te toevallig, wel jammer dat Anouk roet in het eten gooit als ze vrijwillig haar plaats geeft aan Steriel. Dan hebben ze bij de platenmaatschappij( Dino? ) toch echt een probleem om de single live te promoten.
Steriel er donderdag uit? dan is over alles nafedacht. Even hypen en scoren!
Oplossing: Niet draaien en niet kopen!!
Correct me if I´m wrong!!
pi_218100
Toeval is het absoluut niet: Willem van Kooten (big-boss van Red Bullet) kwam pas over de brug toen Cyrille ook al daadwerkelijk in het BB-huis zat. Dit was namelijk te horen bij het radioprogramma van Rob Stenders. En geloof me dit was absoluut niet in scene gezet.
pi_218101
Btw Ziggy wat is nu een betere live-promotie: een aantal keren optreden voor een tiental boeren in Upbergen, Roelofarendsveen en niet te vergeten Gramsbergen of dagelijks bekeken worden door ongeveer 1,5 miljoen potentiele kopers. Het antwoord lijkt me duidelijk. Laat dus alleen al vanwege dit feit die Cyrille afnokken. De plaat flopt als een speelfilm van Sherrie Springer en wij kunnen nog minimaal twee weken genieten van een pruilipperige (lees emotionele) Anouk. Wat kan tv toch mooi zijn...
pi_218102
Dat met die single is natuurlijk allemaal uigedacht, dat logo van die single is ook in 2 tellen gemaakt natuurlijk. Als C. blijft zitten zal het zeker een betere promotie zijn. Kan V haar ook of the record vragen of ze het nummer met R. samen wil opvoeren en je hebt een hit. Dat zag je ook met dat debiele BB-singeltje, echt schattig hoe ze dat samen in elkaar hebben gezet.
Vogels fluiten, konijnen die planten voort, ook al zien wij ons nimmer meer.--- Spencer Spencer

woensdag 10 november 1999 @ 03:37:00 #7
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_218103
Ja, maar er is ook een platenmaatschappij die de belangen van Annouk behartigt......
(ff een doordenkertje)
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_218104
Commercieel gezien is het het beste voor C. om er donderdag uit te gaan. Iedereen wil haar in zijn/haar programma hebben dus ze kan de voorwaarde stellen dat ze dan ook haar liedje mag zingen. Misschien ziet PdL wel songfestival-materiaal in haar!
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  woensdag 10 november 1999 @ 07:44:00 #9
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_218105
quote:
op 11-09-1999 om 06:49 PM schreef sombie het volgende:
Het uiterlijk van de cd roept ook al associaties op met het BB-logo. Hmmm...

JOH!!!
Goed te zien dat één van ons scherp is!

woensdag 10 november 1999 @ 08:02:00 #10
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_218106
En als serieel blijft zitten is dat helemaal een bewijs dat VOO de boel doktert!!
pi_218107
In verband met de hoogstaande discussie on top deze ook even naar boven.
pi_218108
En ze zong wel errugh hard in de douche. Ok bart vroeg erom, en zij dacht dat kan geen kwaad natuurlijk beetje promaotie van mijn vocale kwaliteiten. En idd de cd heeft ook iets weg van het BB logo en als je het zo in de winkel ziet liggen denk je wel van: hé dat heeft wat met BB te maken. Je interesse zal zeker worden aangewakkerd. Je besluit de cd maar te kopen omdat je geintresseerd bent hoe ze nou klinkt. Daar is iedereen toch benieuwd naar?
Zeker mijn moeder en ik denk ook andere mensen.
pi_218109
Artikel in de Weekend nummer 46.
http://home.wanadoo.nl/goodyman/home.htm

Cyrille zorgt voor spanningen bij Big Brother

Hebben de makers van Big Brother er nu al spijt van dat ze bijna twee weken geleden hun keuze lieten vallen op de donkere Cyrille, om samen met de blonde Anouk met Willem, Bart, Ruud, Maurice en Karin te gaan samenwonen? En zien de programma-makers haar dan ook het liefst nog vandaag dan morgen uit Big Brother verdwijnen? Feit is dat, nadat de exotische danseres/zangeres haar intrek had genomen in het Big Brother huis, de makers van het programma voortdurend met problemen om haar geconfronteerd. Cyrille zorgt voor spanningen achter de schermen van Big Brother.

Cyrille is kennelijk op het allerlaatste moment gevraagd om aan Big Brother mee te doen. Van haar vertrek naar het Big Brother huis bleek men zelfs bij de leiding van ShowBizCity in Aalsmeer niet op de hoogte te zijn. Daar maakte ze deel uit van het gezelschap dat de bezoekers een grote show voorschotelt.

Cyrille zou zich niet hebben afgemeld, en ook niemand hebben ingelicht over haar mogelijke deelnemen aan Big Brother. Nadat ze door de Nederlandse kijkers was uitgekozen om met Anouk haar intrek te nemen in het Big Brother-huis, is ze op staande voet bij ShowBizCity ontslagen.

Dat zegt Toni Perroni, de Utrechtse zanger die getrouwd is met actrice Linda Dubbelman, en die zich de laatste jaren vooral toelegt op het produceren van cd's in een Utrechtse opname-studio die hij met een vriend runt. Ook Toni was verbaasd toen hij Cyrille plotseling als een van de mogelijke kandidaten voor het Big Brother-huis op de televisie zag. En Toni heeft ook nog een appeltje met Cyrille te schillen....

"Zo'n maand of twee geleden," vertelt Toni," heeft Cyrille in onze studio een prachtig lied ingezongen. Via kennissen was ik met haar in contact gekomen. Mij was gezegd dat ze niet alleen beeldschoon was, maar dat ze ook heel goed kon zingen en dansen. Cyrille vertelde me toen ik haar voor de eerste keer zag dat ze had meegedaan aan de musical Miss Saigon. Ze had wel interesse om een solo-carriere als zangeres te beginnen en volgens mij is ze daar ook helemaal geschikt voor. Mijn compagnon en ik zijn met Cyrille de studio ingedoken en hebben een aantal nummers opgenomen, waaronder een pracht lied wat helemaal de sfeer heeft van de vroegere Motown-sound. Ik was er zo enthousiast over dat ik besloot het te gaan uitbrengen. Cyrille zou gaan optreden met twee andere zangeressen, die een wat mindere prominente rol in het geheel zouden krijgen. Ik dacht gewoon aan een nieuw trio, dat veel weghad van de vroegere Supremes. Cyrille was ook enthousiast, totdat ik haar uitnodigde om de foto voor de hoes te maken. Ze begon een beetje te twijfelen omdat ze onder contract stond bij ShowBizCity, en als haar cd dan een succes zou worden waarschijnlijk niet in het land kon gaan optreden. Ik was verbaasd omdat ze met heel veel enthousiasme aan de cd-opname had gewerkt en mij de indruk had gegeven dat ze niets liever wilde dan beroemd worden als zangeres. Dat ze zich had opgegeven voor Big Brother heeft nooit tegen mij gezegd- zelfs niet vier dagen voordat ik haar polseling op de televisie zag. Ik had toen contact met haar om toch eens te praten over al dan niet uitbrengen van haar opgenomen liedje. Ze beloofde me er in het weekend over na te denken en 's maandags terug te bellen."

Stomverbaasd

En toen zat ze ineens bij Big Brother... "Ik was stomverbaasd en al heb ik sindsdien niets meer van haar gehoord, voor mij was haar verschijning in Big Brother meteen aanleiding om een platenmaatschappij te zoeken die Cyrille's cd wilde uitbrengen.

Willem van Kooten van CNR was razend enthousiast en is meteen aan de slag gegaan. Nog deze week ligt de cd-single van Cyrille in de winkels. Toen dat uitlekte kreeg ik te horen dat dat verboden was. Cyrille had immers haar handtekening gezet onder een contract met Big Brother, en dat zou inhouden dat ik van haar naam en stem geen gebruik zou mogen maken. Ik heb me daar niets van aangetrokken. Ik kan bewijzen dat Cyrille met mij in zee is gegaan en dat ze goed is betaald voor de uren die ze in de studio heeft doorgebracht.

Om de hele affaire niet op de spits te drijven zal ik op de hoes van de cd-single maar niet vermelden dat Cyrille een van de deelnemers aan Big Brother is, want dan word ik zeker door Veronica of John de Mol Produkties aangepakt," zegt Toni me een vette knipoog.

Niet gelukkig

"Overigens is mij nu ter ore gekomen dat Cyrille voordat ze het Big Brother-huis instapte in een andere studio nog een liedje heeft opgenomen. Die studio claimt nu alle rechten van Cyrille te hebben. Ik heb dan ook niet gereageerd op het verzoek om terug te komen op mijn plan om mijn opname van Cyrille op cd-single uit te brengen. Ik begrijp nu wel waarom Cyrille de afgelopen tijd zo getwijfeld heeft en smoezen verzonnen heeft om het uitbrengen van haar opname in mijn studio te vertragen. Kennelijk was ze achter mijn rug om met een andere producer in zee gegaan. Maar ik trek me er allemaal niets van aan. Laat iedereen maar vechten om de rechten van Cyrille, ik ga gewoon mijn eigen weg. Zodra Cyrille uit het Big Brother-huis komt, ga ik met haar praten of we met elkaar verder gaan en zo ja, hoe?
Ik zou dolgraag definitief in zee willen gaan met Cyrille. Niet alleen omdat ze goed kan zingen en dansen, maar ook omdat er nu zoveel om haar te doen is. Al die mysteries komen mij wel goed uit."

pi_218110
Zoveelste voorbeeld van hoe degenen, die hier nog als mensen worden beschouwd, in feite al lang tot media-slaven worden omgetoverd zodra ze aan het "BB-spelletje" besluiten mee te doen. Vrijwillig, yeah right! Met inzicht in de consequenties, yeah right! Uitgemolken en daarna uitgespuugd, maar dat konden ze verwachten, yeah right !
BB-huis is blijkbaar niets anders dan een voor-auditie-kamer met menselijke figuranten, over wier rug de entertainment-producers elkaar de dollars uit de vingers proberen te trekken.
pi_218111
Vanavond was Cyrille bij BvD en deelde mee, nooit toestemming te hebben gegeven voor de deze week uitgebrachte CD-single.
Die meid zal nog aardig wat touwtrekwerk gaan meemaken, zo te zien.
pi_218112

Moor,

Cyrille heeft gezien het contract wat zij heeft met haar manager en het bestaande platencontract niet het vermogen om het uitgebrachte CDtje te verbieden.
Ik ken haar manager.

-

pi_218113
Je bevestigt mijn vrees, Pinok, haar horende in de uitzending bij BvD en pas 1 dag vers uit het BB-huis vandaan, maakte ze nou niet een al te zelfverzekerde indruk. Ik kreeg zelfs niet het idee dat ze precies wist waarover ze praatte, maar 'gesouffleerd' was om alvast een 'statement' te maken omdat deze vraag natuurlijk verwacht werd. VOO heeft haar intussen laten tekenen voor het BB-project, wat ook nog die extra beschikbaarheid (achteraf) voor media-doeleinden met zich meebrengt. Zo te zien is haar zang-carriëre 'aan de heidenen overgeleverd'.
pi_218114
Zie ook de site van ons medeforumlid R@B
http://go.to/nl.actueel.big-brother

"Vrijdagavond een dag nadat ze het Big-Brother huis moest verlaten was
Cyrille te gast bij BvD. Het was een leuk interview met toch wel een
ontboezeming van Cyrille die wij allen al wisten, namelijk dat ze (ook) in
het huis was gegaan om haar zangcarriere een flinke push-up te geven. Wel
heel vreemd was dat Cyrille niet blij is met de plaat die van haar is
uitgebracht, volgens haar heeft ze nooit toestemming verleend aan de heer
Toni Peroni (ex drummer goede doel) om deze uit te brengen."

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 13 November 1999).]

pi_218115
Hallo allemaal! Met alle respect voor jullie sombere gedachten: Cyrille wil toch beroemd worden als zangeres? Dat gáát nu eenmaal niet anders dan met geldbeluste managers & paternalistische platenmaatschappijen - en dat geldt niet alleen voor zangeressen, maar ook voor acteurs, regisseurs, schrijvers, tv-presentators en eigenlijk iedereen die een groot publiek wil verblijden met zijn/haar Talent. Het kost nu eenmaal geld om een product onder de aandacht van een groot publiek te brengen, en dat betekent in de praktijk dat de geldschieter het laatste woord heeft.

Wat Cyrille betreft: de kans dat zij zonder haar deelname aan BB zo beroemd was geworden als zij nu (binnen 1 week) is geworden, is NUL. Hoe mooi ze verder ook kan zingen. Daar zitten lullige kanten aan, maar voorop staat natuurlijk dat zij overnight een STER is geworden. Cyrille heeft op haar beurt dus OOK gebruik gemaakt van Veronica.

Onderschatten wij Cyrille niet een klein beetje door aan te nemen dat zij een speelbal van Kwade Geesten is geworden? Als ze slim is, neemt ze een goede manager in de arm en lacht ze straks iedereen uit.

Een schizofreen is nooit alleen
pi_218116
Waar hebben we het over? Het is toch duidelijk dat het overgrote deel van Nederland niet warm loopt voor het meisje, denk je dan werkelijk dat die singel gaat verkopen? Het zal juist voor de platenmaatschappij moeilijk worden om de singel te promoten. Je hoort nu al de DJ´s klagen over weer een BB-lied. Dit hele tafreel hebben we vroeger al eens mee mogen maken maar dan onder de naam GTST. Kom op jongens, geloof mij, het is niet zeker dat dit goed afloopt voor C.

Muziek is de hype eromheen!!

pi_218117
Ziggy,

Je klink als een kenner. Is dat zo, verklaar je nader.

-

pi_218118
Ach Pinok wat wil je horen? Dat ik bij GTST of bij een platenmaatschappij heb gewerkt! Dan zou ik denk ik niet op dit forum schrijven, lijkt me iets te gevaarlijk. Net als bijv. NOB1 en Tanjalies, dat zij durven OK maar ik niet. Heb wel enige connecties met bepaalde mensen en die kennen dan weer mensen, van wie hun aangetrouwde broer , een neef heeft en die kent dan weer iemand die schoonmaakt bij Veronica en zo wel eens wat hoort.

Wat ik zeg, ik hoor wel eens wat! Maar je moet wel erg snel zijn tegenwoordig want op dit forum weten ze het soms nog eerder dan het gebeurt is!! Grote klasse.

zaterdag 13 november 1999 @ 17:11:00 #23
995 PeteRp
What a decade!
pi_218119
Even de zaken voor mezelf op een rijtje zetten hoor: Cyrille heeft voor haar deelname een single opgenomen (het Zootcase-verhaal). Die is vlak voor haar vertrek gereleased (slim). Bij Rolf Wouters in de uitzending hoorde ik dat C. een aanbieding kreeg om een single op te gaan nemen (hetgeen dus een nieuw project is). Bij BvD zij ze dat ze overwoog om de producer van Zootcase te gaan sue-en (met verdediging van advocaat Spong). Heeft ze destijds dan ingezongen zonder toestemming te verlenen om het later te producen?? Waarom zou je dan in hemelsnaam een single opnemen??? Wie meet meer?

[Dit bericht is gewijzigd door PeteRp (Datum 13 November 1999).]

Tell the others!
pi_218120
quote:
op 11-13-1999 om 05:11 PM schreef PeteRp het volgende:
Even de zaken voor mezelf op een rijtje zetten hoor:
<snip>
Bij BvD zij ze dat ze overwoog om de producer van Zootcase te gaan sue-en (met verdediging van advocaat Spong). Heeft ze destijds dan ingezongen zonder toestemming te verlenen om het later te producen??

Hold your horses, PeterP, kijk - zo ontstaan dus geruchten. Hier heb je BvD - provoceerders van laag allooi - die in een gesprek waar (toevallig?) ook strafpleiter Spong aan tafel zit, suggereren dat die dan maar voor Cyrille moet gaan procederen. Dat is NIET hetzelfde als "Cyrille overwoog", wat dan in het volgende bericht wordt: "C. gaat vast en zeker", en daarna "C. heeft al..." (Story, Weekend, enz.) Laten we proberen om te signaleren wat de feiten zijn, prognoses ok, maar wel zorgvuldig alléén de feiten noemen, vind je niet ? Voor je het weet bouwt FOK!Forum anders een Story/Weekend/Aktueel-reputatie op, of is dat wat we willen ?

quote:

Waarom zou je dan in hemelsnaam een single opnemen??? Wie meet meer?

In 't algemeen: om niet op 1 paard te wedden, is het aannemelijk dat C. met meerderen tegelijk 'in zee is gegaan' wat opnames betreft, en hier en daar geweifeld heeft met tekenen van contracten. De BB-gebeurtenissen hebben bovendien dermate psychologische uitwerking, dat je net zo goed een 'verdovend middel' in de koffie bij de Platenmaatschappij had kunnen doen: je "STER" is namelijk 'van de wereld' als ze daaruit komt, en dus volkomen afhankelijk van wie haar aan nuchtere helpers bijstaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 13 November 1999).]

zaterdag 13 november 1999 @ 17:33:00 #25
995 PeteRp
What a decade!
pi_218121
quote:
op 11-13-1999 om 05:28 PM schreef Moor het volgende:
Hold your horses, PeterP, kijk - zo ontstaan dus geruchten. Hier heb je BvD - provoceerders van laag allooi - die in een gesprek waar (toevallig?) ook starfpleiter Spong aan tafel zit, suggereren dat die dan maar voor Cyrille moet gaan procederen. Dat is NIET hetzelfde als "Cyrille overwoog", want dan in het volgende bericht wordt: "C. gaat vast en zeker", en daarna "C. heeft al..." (Story, Weekend, enz.) Laten we proberen om te signaleren wat de feiten zijn, prognoses ok, maar wel zorgvuldig alléén de feiten noemen, vind je niet ? Voor je het weet bouwt FOK!Forum anders een Story/Weekend/Aktueel-reputatie op, of is dat wat we willen ?

Feit is Moor dat ze niet op de hoogte was van de release toen ze het BB-huis verliet en dat ze hier bepaald niet van gediend was! Barend (of van Dorp) haakte daar op in door het sue-en te suggereren, you're right about that.

Tell the others!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')