En dan is NU de juiste tijd om je druk te gaan maken over een moedervlek op je snikkel die er al jaren zit denk je?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:22 schreef overwogen het volgende:
Sorry voor deze vage uitleg maar ik zit nu in het buitenland
Ik denk zelf dat de plek opzich niet zo veel uitmaakt maar meer de kleuren en vorm.quote:Op maandag 30 juni 2008 00:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik heb meer dan 2 moedervlekken hoor maar ik heb er 1 op me linkerbeen die is precies vierkant en 1 ronde op me rechter die is rood.
Nooit mee naar de dokter ofzo geweest maar me moeder vertelde dat het niks ernstigs was.
Maarja hoe dat zit als je er 1 op je penis hebt, ik denk dat het geen kwaad kan want het is gewoon huid maar je weet het nooit. Bel na je vakantie de dokter eens zou ik zeggen.
Fijne vakantie! (ik moet nog 3 dagen)
Waarom een paar jaar studeren als er ook moeders bestaan?quote:Op maandag 30 juni 2008 00:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Nooit mee naar de dokter ofzo geweest maar me moeder vertelde dat het niks ernstigs was.
Logisch toch...quote:Op maandag 30 juni 2008 12:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waarom een paar jaar studeren als er ook moeders bestaan?
Eind juliquote:Op maandag 30 juni 2008 15:46 schreef Paveway het volgende:
Okee, je maakt je ongerust. Kan ik snappen. Maar 1, 2, 3 weken maakt hoe dan ook geen verschil. Kan je pas over een jaar naar huis, okee. Moet je daar even naar laten kijken. In worst case, nu nog drie weken wachten gaat geen verschil tussen leven of dood uitmaken.
Wanneer ben je weer in Nederland?
Een 'normale' moedervlek wordt bijna nooit een melanoom. Een dysplastische moedervlek, of atypische moedervlek heeft een grotere kans op het ontaarden in een melanoom. Deze moedervlekken herken je aan: grilligheid, verschillende kleuren, veranderen van vorm/kleur, jeuken, bloeden etc. Als jouw moedervlek er al 5 jaar zit, niet veranderd in welke hoedanigheid dan ook, niet jeukt en niet bloedt, dan is het géén kandidaat voor een melanoom. Daarbij komt kijken dat de blootstelling aan zonlicht de kans op het ontstaan van een melanoom vergroot. Als je niet elke dag met je tampeloeres onder de zonnebank ligt is die kans nóg kleiner. Ga nu maar lekker genieten van je vakantie.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:23 schreef overwogen het volgende:
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een vlekje een melanoom is? Is het een melanoom vanaf het begin meestal of wordt de moedervlek een melanoom?
Want ik heb em naar ik weet al minimaal 6 jaar, maar dat zou eigenlijk nog wel veel langer kunnen zijn... Had ik dan niet al 'iets' moeten voelen? Of had dat ding al 3 keer zo groot moeten zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |